Essen International: Gant bolo potrebné modernizovať, jeho zákazníci starli

O rebranding odevnej značky GANT sa postarala švédska spoločnosť Essen International. Firma s centrálou v Štokholme prezradila viac o tom, prečo pre klienta pripravila tak radikálny rebranding, aký mal klient problém a s akými ambíciami uvádza medzinárodnú kampaň „They changed the world. Not the shirt“. Problém Odevná značka Gant existuje od roku 1949, kedy bola založená […]

O rebranding odevnej značky GANT sa postarala švédska spoločnosť Essen International. Firma s centrálou v Štokholme prezradila viac o tom, prečo pre klienta pripravila tak radikálny rebranding, aký mal klient problém a s akými ambíciami uvádza medzinárodnú kampaň „They changed the world. Not the shirt“.

Problém

Odevná značka Gant existuje od roku 1949, kedy bola založená v Spojených štátoch. Dnes značka patrí pod švajčiarsku retailovú skupinu Maus Fréres. Gant je typický precíznym šitím, vysokou kvalitou materiálov a skôr konzervatívnym dizajnom produktov, pričom jeho základy nachádzame v 50. a 60. rokoch 20. storočia. Bolo to obdobie významných inovácií nielen v móde, ale aj v celom modernom svete a druhá polovica 20. storočia pre Gant znamenala obdobie úspechov.

Vstup značky do 21. storočia síce nebol najhorší, avšak potýkala sa s veľkým problémom. Konzervatívna značka iba ťažšie oslovovala nové generácie zákazníkov a jej existujúca zákaznícka základňa starla. Aj napriek jej lojálnosti sa Gant začínal stávať módnou značkou typickou pre staršie ročníky, čo nevyhovovalo záujmu spoločnosti o oslovovanie mladých ľudí.

Gant disponuje veľmi pozitívnym imidžom, ľudia vo všeobecnosti vnímajú značku dobre. Práve v tomto videla agentúra Essen International veľký potenciál pre výraznejšiu modernizáciu, ktorá by mohla byť pozitívne prijatá aj staršími zákazníkmi.

 

Ambície

Essen International uvádza, že chcela značke Gant dopriať to „halo“, ktoré mala koncom minulého storočia. Koncept spočíval v pripomínaní si historickej hodnoty značky, ktorej v posledných rokoch nebola venovaná dostatočná pozornosť.

Cieľom bolo komunikovať Gant ako prémiovú lifestyleovú značku oblečenia a jeden hero produkt, ktorý by sa mal stať pre značku typický. Nebolo ťažké za tento hero produkt vybrať práve košeľu.

Rozhodlo sa, že namiesto komplikovaných vizuálov bude dominovať jednoduchosť. Dôraz sa bude klásť na charakter značky, na jej históriu a na jednoznačné slogany. Zmena vo vizuálnej propagácii značky je pritom nepopierateľná.

 

Proces

Essen International spoločne s Gantom vypracoval komplexnú štúdiu o tom, ako je značka vnímaná vo svete, aké sú jej silné stránky, slabosti a príležitosti. Boli vedené rozhovory so stalkholdermi z celého sveta a s potencionálnymi zákazníkmi z Berlína, Londýna, Madridu, Šanghaja, Štokholmu a Washingtonu.

Na tomto základe sa Essen International rozhodol pre košeľu ako pre hero produkt značky Gant. Aj naďalej sa tým oslovuje staršia časť zákazníckeho spektra, ale vďaka jednoduchým vizuálom kampaní aj mladšie ročníky. Gant tak vstupuje do moderného sveta, ale zachováva si svoj vlastný charakter.

Agentúra pripravila pre klienta rozsiahly balíček obsahujúci nové dizajnové guidelines, ale aj vlastné fonty a nové jednoduché logo – písmeno G v štvorci pootočenom o 45 stupňov. Nový font, ktorý by sa mal pre Gant stať typickým, je Gant Modern.

 

Výsledok

Podľa slov agentúry Essen International sa vlastníkom Gantu nový vizuál veľmi páčil, prijal ho a rozhodol nasadiť už tento rok. Výsledkom je medzinárodná kampaň „They changed the world. Not the shirt“, ktorá má verejnosť zoznámiť nielen s novým imidžom značky, ale aj poukázať na jej historickú hodnotu.

 

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Fantastické UI dizajny pre mobilné aplikácie

Fantastické UI dizajny pre mobilné aplikácie sú dielom autorského tandemu Ron Design a Ron Evgeniy a výsledok projektu 12-týždňového aktívneho tvorenia. Cieľom grafika a dizajnéra Rona Evgeniya z Ukrajiny bolo zlepšiť sa v grafickej práci a svoj progres postupne zverejňoval na svojich profiloch na Behance, Dribbble a Pinterest. Svoje práce sprístupnil odbornej verejnosti a zvažuje, že za malý poplatok […]

30. marca 2016

Čo bolo na monitoroch vo filme SPECTRE?

Film SPECTRE, 24. film o Jamesovi Bondovi, bol v prvom rade veľkolepým finálne kariéry britského tajného agenta, v ktorom sa odkryli rôzne spojenia v pozadí jeho starších prípadov. Rovnako ako aj v ostatných bondovkách, aj v tejto sa na displejoch a monitoroch objavovali vizuálne prepracované prostredia softvérov, s ktorými by nevedel pracovať ani ten najlepší […]

17. decembra 2015

Korporátny dizajn pre FoxTop od Lukáša Vanča z Bratislavy

FoxTop je spoločnosť, ktorá prevádzkuje internetový obchod. Oficiálna webstránka tejto spoločnosti možno nepatrí medzi najkvalitnejšie a poskytuje iba základnú informáciu o firme, na korporátnom dizajne tejto firmy si ale dal Lukáš Vančo záležať. Vytvoril logo, stanovil základné farby, preferovaný font, spracoval vizitky a hlavičky dokumentov.   Portfólio slovenského grafika a dizajnéra Lukáša Vanča nájdete aj […]

10. novembra 2015

Marek Mundok a jeho úžasné pastelové portfólio

Marek Mundok je slovenský grafik a ilustrátor a jeho portfólio je tvorené množstvom pôsobivých väčších i menších realizácií. Prezentuje sa predovšetkým ikonami a logami a okrem slovenských klientov pracuje/pracoval aj pre niekoľkých zo Spojeného kráľovstva a USA.   „Moje meno je Marek Mundok a som grafický dizajnér a ilustrátor. Narodil som sa v roku 1986 v Bratislave, kde […]

27. októbra 2015

Pôsobivé grafické práce Estónčana Eiko Ojala

Eiko Ojala je grafik z Estónska s mimoriadne pôsobivým portfóliom. Na profesionálnej sociálnej sieti Behance predstavuje svoju tvorbu, v ktorej sa necháva inšpirovať vlastnosťami papiera – jeho 2D objekty vsadené do 3D prostredia sú krásnou demonštráciou toho, prečo je nám Material Design od Google tak veľmi sympatický. Oceňujeme ten nezameniteľný feeling, ktorý pri pohľade na portfólio tohto […]

2. septembra 2015

Najnovšie

WESTech sa stáva 100% vlastníkom retailovej siete ProGamingShop.sk a MP3.sk

WESTech sa stáva 100 % vlastníkom e-shopov a retailovej siete ProGamingShop.sk a MP3.skSpoločnosť WESTech, jeden z najväčších slovenských distribútorov produktov v oblasti IT, je od konca roku 2019 výhradným vlastníkom e-shopov a retailovej siete ProGamingShop.sk a MP3.sk.  Priemerne každá siedma domácnosť na Slovensku  si kúpila hru cez ProGamingShop.sk v 2019. Rovnako sa darilo sieti MP3.sk, ktorá predala viac ako 30 000 mobilných telefónov. Tržby vzrástli medziročne  o 10 %.

17. januára 2020

Huawei Watch GT 2 prichádzajú na Slovensko už aj v menšej verzii

Spoločnosť Huawei uvádza na slovenský trh ďalšiu verziu inteligentných hodiniek Huawei Watch GT 2. Nová generácia si svojimi vylepšenými funkciami a perfektnou výdržou batérie získala množstvo používateľov. Teraz prichádza v menšej verzii a s elegantnejšími prevedeniami remienkov. Ide o ideálnu voľbu predovšetkým pre ženy.

15. januára 2020

Brian Tien menovaný viceprezidentom spoločnosti Zyxel pre globálny predaj a marketing

Spoločnosť Zyxel Networks dnes oznámila menovanie Briana Tiena do funkcie viceprezidenta pre globálny predaj a marketing. Brian Tien so sebou do tajwanskej centrály Zyxelu prináša viac než 20 rokov skúseností získaných v priebehu pôsobenia v predných technologických firmách.

8. januára 2020

Nové televízory radu MicroLED, QLED 8K a Lifestyle TV od Samsungu v premiére na veľtrhu CES 2020

Televízne novinky sú určené pre domáce kino aj pre moderne prepojený životný štýl, ponúkajú skvelý obraz, zvuk a inteligentné funkcie.

7. januára 2020

Predstavujeme nového akčného hrdinu: očakávaný fotoaparát EOS-1D X Mark III bude bleskurýchly

Spoločnosť Canon Europe dnes na trh uviedla fotoaparát EOS-1D X Mark III určený predovšetkým pre športovú a wildlife fotografiu. Profesionálnym fotografom ponúka takmer neobmedzené možnosti a mimoriadnu rýchlosť.

7. januára 2020

Mozog ako užívateľské rozhranie a Internet zmyslov

Ericsson prináša technologické trendy na rok 2030

6. januára 2020

Dynabook predstavil najľahší notebook na svete

Dynabook predstavil najľahší notebook na svete¹ s 13,3 „displejom a procesormi Intel® 10. generácie – Portégé X30L-G
Unikátna kombinácia mobility a výkonu – hmotnosť iba 870 g * a odolnosť podľa vojenských štandardov MIL-STD 810G
Navrhnutý pre mobilné profesionálnu prácu – s pokročilými funkciami, možnosťami pripojenia a zabezpečenie

6. januára 2020

Samsung Galaxy S10 Lite a Note10 Lite: kvalita triedy Galaxy širšiemu spektru užívateľov

Vynikajúci fotoaparát, dotykové pero S Pen a ďalšie originálne funkcie a vlastnosti špičkových modelov Galaxy, to všetko odteraz bude k dispozícii väčšiemu počtu zákazníkov.
Spoločnosť Samsung predstavuje nové smartfóny Galaxy S10 Lite a Galaxy Note10 Lit

3. januára 2020

Nové bezdrôtové slúchadlá Niceboy do uší aj cez uši

Značka elektroniky Niceboy prináša hneď dva nové prírastky v oblasti audia. True Wireless slúchadlá HIVE pods 2 do uší a Bluetooth slúchadlá Niceboy HIVE 2 joy s náušníkmi pre odclonenie vonkajšieho hluku.

18. decembra 2019

Elegantná a výkonná PowerBank s Quick Charge 3.0 a USB-C ™ PD

Verbatim PowerBank 10 000 mAh Quick Charge 3.0 & USB-C s typovým označením 49576, predstavuje elegantné kompaktné zariadenie, ktoré zaujme najmä svojou univerzálnosťou, jednou z najvyšších skutočných nameraných kapacít a tiež podporou všetkých dôležitých štandardov pre rýchle nabíjanie –  a to ako pripojených zariadení tak i samotnej powerbanky.

16. decembra 2019

Odporúčané

Nový projekt Samsungu pripravuje mladých ľudí na prácu budúcnosti

Svet práce sa mení závratným tempom. Silnie dôraz na neformálne vzdelávanie a žiadané sú predovšetkým zručnosti, ktoré odlišujú ľudí od strojov – kreativita a emočná inteligencia.

9. januára 2020
TEST

Test | Recenzia

Veľké prekvapenie v redakcii: Langie S2, multiúčelový hlasový prekladateľ do vrecka

Prekladač do vášho vrecka LANGIE S2 pre všetkých, ktorí radi cestujete, ale neradi na preklad do cudzieho jazyka vyťahujete svoj mobil.

20. decembra 2019
TEST

Test | Recenzia

AOC X24P1: IPS monitor za dve stovky je ideál na doma i do práce

Každý z nás pozerá na monitor počítača niekoľko hodín denne a je nesmierne dôležité vybrať si nielen ten s pekným, ale aj zdravým obrazom.

18. decembra 2019
TEST

Headset pre hráčov

Test slúchadiel eShark ESL-HS2 KUGO: Zlatá stredná cesta

Elegantné slúchadlá, ktoré stanovujú kvalitatívny štandard pre svoju cenovú kategóriu.

20. novembra 2019

Surfujte doma bez starostí a meškaní s uceleným riešením OneMesh

Technológie sa neustále vyvíjajú vo všetkých oblastiach, a nie inak tomu je u bezdrôtových sietí. Dnes sa vsádza predovšetkým na rýchlosť, plynulosť, kapacitu pripojenia a skvelé pokrytie.

18. novembra 2019
TEST

Káblové slúchadlá pre hráčov

Test Niceboy ORYX X600: Priestorový zvuk imidžovo

Trh so slúchadlami pre hráčov je nepochybne presýtený, čo vplyvom konkurenčného tlaku dáva možnosť získať dobrú kvalitu za rozumné peniaze. Napríklad ako Niceboy ORYX X600.

15. novembra 2019

Atraktívny dizajn spojený s prvotriednou monitorovou technológiou

AOC predstavuje nový Q27T1 – navrhnutý štúdiom F. A. Porsche –  prichádza do obchodov

5. novembra 2019

Prichádza Samsung nákupná horúčka plná zľavových kupónov

V rámci akcie dostane zákazník zľavový kupón, ktorý môže využiť pri kúpe ďalších ľubovoľných produktov Samsung.

4. novembra 2019

Xerox vylepšil tlačiareň iGen 5 o tlač fluorescenčnej farby na extra dlhý arch XLS

Xerox zdokonaľuje vlastnosti tlačového stroja Xerox iGen 5 o žltú fluorescenčnú farbu a extra dlhý arch XLS.

30. októbra 2019

SDC19: Samsung predstavuje nové notebooky Galaxy Book Flex a Galaxy Book Ion

Galaxy Book Flex a Galaxy Book Ion ponúkajú bezkonkurenčnú prenosnosť a bezproblémovú kontinuitu naprieč zariadeniami bez kompromisov ohľadne výkonu.

30. októbra 2019