Test hybridu Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic: Elektrina výrazne pomáha, o úspore peňazí však hovoriť nemožno

Týždeň s hybridným GLC ma opäť presvedčil, že ak sa má automobilový pohon elektrifikovať, plug-in hybridy sú tou správnou cestou. GLC 350e je jedno z najpraktickejších áut, aké som tento rok jazdil.   Za zapožičanie vozidla do testu ďakujem spoločnosti Motor-Car Bratislava, spol. s r.o.   Nie je to iba o tom, že jazdíte v […]

Týždeň s hybridným GLC ma opäť presvedčil, že ak sa má automobilový pohon elektrifikovať, plug-in hybridy sú tou správnou cestou. GLC 350e je jedno z najpraktickejších áut, aké som tento rok jazdil.

 

Za zapožičanie vozidla do testu ďakujem spoločnosti Motor-Car Bratislava, spol. s r.o.

 
Nie je to iba o tom, že jazdíte v krásnom aute s trojcípou hviezdou na prednej maske. V Mercedese ide predovšetkým o bezpečnosť a technologickú vyspelosť, ktoré nemôže nikto tejto značke odopierať alebo o nich špekulovať. GLC s hybridným pohonom som prevzal s tým, že si dôslednejšie overím, či sa elektrický pohon skutočne podieľa na znižovaní spotreby benzínu a teda aj emisií oxidu uhličitého. Po týždni to hodnotím tak, že elektrická časť pohonu dokáže tomu spaľovaciemu pomôcť vo výraznej miere, ale spotreba aj tak nie je natoľko nízka, ako by možno niekto očakával. Je to stále SUV, hoci menšie.
 

Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zadný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Na prvý pohľad žiadna zmena, iba modré akcenty

Keď vedľa seba postavíte hybridné a klasické GLC, nevšimnete si žiadny rozdiel. Samozrejme, v nami testovanom modeli bola na karosérii veľká nálepka „plug-in hybrid“, ale tú si nový majiteľ na auto rozhodne nedá. Jedine vzadu a na bokoch auta je malý nenápadný modrý štítok s názvom Plug-in Hybrid a keď sa veľmi dobre zapozeráte do grafiky svetlometov, všimnete si modrý akcent. A ešte tie brzdové strmene v modrej farbe, áno… odlišnosti sú teda nenápadné a decentné, aby si ich všimol iba ten, kto vie, čo má hľadať.
Rovnaký prístup sledujeme aj pri ostatných modeloch výrobcu, napríklad pri hybridnom GLE a tiež pri elektrickej triede B, ktorá sa naozaj neodlišuje od tej so spaľovacím motorom. Test elektrického Mercedesu triedy B nájdete v našom článku na Ecomoto.sk: Skvelé auto, ktorému sa musíte prispôsobiť.
 

Predná časť interiéru – nič by som nevylepšoval, všetko je vyladené do posledného detailu; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zadná časť interiéru – zadné sedadlá sa dajú sklápať pomocou tlačidla v kufrovom priestore; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


 

Spracovanie interiéru je na vysokej úrovni, nemá snáď ani jedinú chybu

Do GLC som presadol rovno z Civicu Sedan a musím sa priznať, že aj keď majú moderné automobily k sebe pomerne blízko, čo sa týka kvalitatívneho spracovania interiéru, Mercedes je stále celkom iná liga. Je to o materiáloch, ale predovšetkým o detailoch. Platí prakticky to isté, čo som zdôrazňoval v teste o triedu väčšieho GLE hybrid: Predná časť interiéru je rozmerovo veľkorysá, ponúka komfortné sedenie, vysoký posed a masívny stredový tunel. Radiaca páka je na pravej strane za volantom, na stredovom paneli nachádzame iba komplikovaný ovládač systému Command a volič jazdných režimov – v prípade GLC je spracovaný do elegantného otočného voliča. Z nadštandardného sedenia s možnosťou elektronického nastavovania sa teší aj spolujazdec, pasažieri vzadu (max. traja) majú sedadlá nastavené napevno. Môžu si zmeniť iba sklon operadla a hlavovej opierky.
Od tradičného benzínového GLC sa toto hybridné ničím nelíši, jedine v interiéri na dosah pravej ruky pribudlo mechanické tlačidlo so symbolom batérie, ktorým prepínate režimy pohonu.
Keď vedľa seba postavíte modely GLC a GLE, budú sa zdať nepomerne rozdielne. GLC je viditeľne menšie, takto vedľa seba by sme ho dokonca označili za akési tučnejšie kombi.
 

Odkladací priestor pod podlahou batožinového priestoru; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Nabíjanie v štandardnej dobíjacej stanici na Galvaniho v Bratislave pred HP; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Oceňujem batožinový priestor s veľkou kapacitou a dvojitou podlahou, do ktorej možno elegantne schovať nabíjacie káble. Spolu s automobilom dostanete nabíjací konektor pre pripojenie k štandardizovaným staniciam, ten s možnosťou nabíjania z domácej elektrickej siete 220 V si však musíte prikúpiť.
Kufor však klame vzhľadom. Má kapacitu 395/1445 litrov a zdá sa, že pojme všetko. V skutočnosti to bolo inak: keď som potreboval odviezť dvojmetrovú skriňu, do GLC sa jednoducho nevošla. Litre v kufri sú vysoké, ale nie je dlhé. Skriňu som musel naložiť do svojej desaťročnej Alfy 159 Sportwagon, kam sa vošla bez problémov a ešte som s rezervou zatvoril kufrové dvere. Alfa však nemá tie šikovné odkladacie riešenia a napríklad fantastickú funkciu sklápania zadných sedadiel stlačením jediného tlačidla. Toto je smart!
 

Funkcia zvýšenia podvozka je praktická, zväčší svetlú výšku o niekoľko centimetrov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Jazdné vlastnosti s elektrickým motorom

Každého nepochybne zaujíma to, ako robustné SUV jazdí s výlučne elektrickým pohonom. Keďže ide o Mercedes, odpoveď nebude veľmi prekvapujúca: jazdí výborne. Nebyť toho, že je tento pohon úplne tichý, asi by ste si počas miernej jazdy nevšimli zásadnejší rozdiel medzi dynamikou 116-koňového elektromotora a 211-koňového benzínu. Elektromotor dokáže rozbehnúť 2-tonové SUV rýchlo a plynulo, nástup krútiaceho momentu je okamžitý a stály, nemení sa so zvyšujúcimi sa otáčkami.
Mercedes vybavil svoj hybrid šikovnou funkciou: v čisto elektrickom režime je možné akceleračný pedál stlačiť asi iba do polovice. Keď potom dotlačíte a prerazíte zábranu, dáte tým najavo, že chcete okamžite naštartovať benzínový agregát a ten sa spustí aj bez toho, aby ste tlačidlom menili jazdný režim.
Tento asistent práce s pedálom sa dá konfigurovať v systéme a je ho možné využívať aj pri jazde v hybridnom alebo čisto spaľovacom režime. Mne osobne chvíľami prekážal, je to však otázka zvyku. Práve takéto detaily odlišujú Mercedes od ostatných automobiliek.
Čo sa týka nakláňania vozidla pri rezaní zákrut, komfortu alebo pocitu zo stability vozidla, tam som medzi spaľovacím a elektrickým pohonom nepozoroval žiadne odlišnosti.
 

Vonkajšie osvetlenie a detail na LED pás predných svetlometov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Elektrina šetrí benzín, ale čísla od výrobcu sú nereálne

SUV je SUV, nemožno si naivne myslieť, že reálna spotreba bude dosahovať trojlitrových úrovní. Benzínový motor od Mercedesu podporený elektromotorom sa správa pôsobivo, umožňuje promptné reakcie na podnety od vodiča, dokáže spoľahlivo pracovať v nízkych otáčkach okolo 1500 ot./min. a je veľmi tichý. Keď je elektrický motor neaktívny a jazdíte na benzín, máte skoro dojem, že sa ten elektrický pohon ani nevypol. Naopak, po zvolení športového jazdného režimu alebo toho s manuálnym radením prevodových stupňov motor razantne zmení charakter a stáva sa z neho prakticky športový agregát s krásnym zvukom a naozaj dobrými vlastnosťami.
 

Počas testu sme namerali priemerné spotreby paliva nasledovne:

hybridný režim: 7,5 l/100 km
režim Charge: 12,1 l/100 km
režim E-Save: 9,2 l/100 km
režim na elektrinu: 0 l/100 km
spotreba udávaná výrobcom: 2,7 – 2,5 l/100 km
 
Z toho vyplýva, že najefektívnejší z pohľadu spotreby benzínu je ten hybridný, ktorý zapína elektrický motor pri rozbiehaní, pomalej jazde a eventuálne počas pokojnej jazdy. E-Save, teda režim, pri ktorom sa elektrina uchováva v akumulátoroch, ale nedobíja sa rekuperáciou. Samotný proces rekuperácie podľa nášho testu môže mať vplyv na spotrebu paliva, ale to odôvodňujeme na základe reálnych jázd v meste a mimo mesta. Pochopiteľne, jazda výlučne na elektrinu znamená aj nulové emisie oxidu uhličitého a tiež nulovú spotrebu paliva, avšak dojazd je limitovaný iba niekoľkými kilometrami – v reálnych podmienkach hovoríme asi o 15 kilometroch.
Príjemnou funkciou v režime hybridu je informácia na displeji, koľko kilometrov od štartu ste jazdili s vypnutým spaľovacím motorom. Z nižšie priloženej fotografii vyplýva, že za posledných 496 kilometrov som prešiel 137 km s vypnutým benzínovým motorom, teda len na elektrinu. 
 

Rozmerný farebný displej na prístrojovke; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Rozmerný farebný displej na prístrojovke; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Prostredie multimediálno-informačného systému na centrálnom displeji; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Namiesto jazdy na výpary jazda na elektrinu

V tomto konkrétnom prípade som vedel oceniť prítomnosť elektrického pohonu práve vtedy, keď som do dna vyjazdil benzínovú nádrž. Už v nej nebolo nič, ani toľko, aby som odjazdil k benzínovej pumpe. Nebol to však problém, stačilo dať si auto nabiť na pár hodín a k benzínke som dojazdil potichu na elektrinu. Toto je tá ospevovaná budúcnosť! :) Zaujímavosťou je, že celá nádrž potom vyšla na menej ako 60 eur, čo mi príde priam neuveriteľné. Objem palivovej nádrže je 50 litrov, z toho je 7 litrov rezerva.
 

Návratnosť investície? Nad tým ani neuvažujte

Rovnako, ako som pred časom písal o hybridnom GLE, aj v GLC platí, že o návratnosti investície do doplnkového elektrického pohonu nemôžeme ani uvažovať. Hybridné GLC stojí minimálne 58 866 eur, zatiaľ čo za základný benzínový variant 250 4MATIC s prevodovkou 9G-TRONIC zaplatíte 45 858 eur, resp. 46 848 eur za naftový 220 d 4MATIC. To je 10-tisíc eurový rozdiel.
Ak by ste každý jeden týždeň do auta natankovali o jednu plnú nádrž za asi 66 eur, za 3,15 roka by ste za benzín zaplatili tých 10-tisíc; avšak toto auto nejazdí iba na elektrinu. Reálna návratnosť investície v porovnaní s čisto benzínovým pohonom by teda bola otázkou aj na 6 a viac rokov. Takže to nie je o peniazoch, ale skôr o sympatiám k hybridom ako takým.
 

Predný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Kľúčové technické údaje Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic 2017:

Benzínový motor: Euro 6, ECO štart-stop, usporiadanie valcov R4
Zdvihový objem: 1991 cm³
Výkon: 155 kW (211 koní) pri 5.500 ot/min
Krútiaci moment: 350 Nm pri 1200 – 4000 ot/min
Elektrický motor: 85 kW (116 koní)
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: min. 5,4 s
Max. rýchlosť: 235 km/h
Prevodovka: 7G-TRONIC PLUS
Pohon všetkých kolies 4Matic, permanentný
Podvozok: Viacprvkové zavesenie vzadu aj vpredu
Pneu: 235/60 R 18
Objem kufra: 395/1445 litrov
Prevádzková hmotnosť: 2025 kg, max. zaťaženie 580 kg
Cena od: 58 866 €
 
 

Všetky fotografie Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic 2017 pre Ecomoto.sk

Zadný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Predný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Predný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Nabíjanie v štandardnej dobíjacej stanici na Galvaniho v Bratislave pred HP; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Modrá úprava brzdových strmeňov decentne odkazuje na hybridný pohon; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Vonkajšie osvetlenie a detail na LED pás predných svetlometov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Predná časť interiéru – nič by som nevylepšoval, všetko je vyladené do posledného detailu; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zadná časť interiéru – zadné sedadlá sa dajú sklápať pomocou tlačidla v kufrovom priestore; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Odkladací priestor pod podlahou batožinového priestoru; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Prostredie multimediálno-informačného systému na centrálnom displeji; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Páka prevodovky napravo od volantu; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Tlačidlo pre štart motora; v hybridnom a elektrickom režime sa jeho stlačením spustí elektronika, ale motor neštartuje; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Rozmerný farebný displej na prístrojovke; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Rozmerný farebný displej na prístrojovke; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Dokonalá pomôcka pri parkovaní: 360° kamera a pohľad z vtáčej perspektívy, fantastická vec! Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zvládne aj mierny terén, pomôckou je funkcia zvýšenia podvozka o niekoľko centimetrov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zvládne aj mierny terén, pomôckou je funkcia zvýšenia podvozka o niekoľko centimetrov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Funkcia zvýšenia podvozka je praktická, zväčší svetlú výšku o niekoľko centimetrov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Modrý akcent v grafike predných svetlometov s inteligentným nastavením; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Čítajte aj ďalšie podobné články:

BMW iNEXT – odvážny koncept elektrického SUV

Na výročnom stretnutí BMW AG v máji 2018, Harald Krüger, predseda Správnej rady BMW Group, opísal iNext takto: „Projekt iNEXT sa stane pilierom budúcnosti, z ktorého bude profitovať nielen celá spoločnosť, ale aj všetky jej značky.“   iNEXT – pilier budúcnosti BMW Group Na výročnom stretnutí BMW AG v máji 2018, Harald Krüger, predseda správnej […]

17. septembra 2018

Najnovšie

nepretržite a v 4K

Sledujte cez novú kameru hlavnú stanicu v Prahe

Svetovú premiéru v živom streame mala dnes v programe SlowTV nová kamera Axis Communications. Model AXIS Q1808-LE ponúka vďaka objektívu Canon a 4/3” obrazovému snímaču vynikajúcu obrazovú kvalitu v 4K rozlíšení a vysokú citlivosť na svetlo. Nočný záber na pražskú hlavnú stanicu je len malou ukážkou využitia tejto kamery s tzv. bullet dizajnom.

28. marca 2024

Zámer stať sa kľúčovým dodávateľom na trhu s obalmi.

Canon potvrdzuje plán stať sa významným hráčom v oblasti digitálne tlačených etikiet a obalov

Na veľtrhu drupa 2024 v Düsseldorfe Canon potvrdí svoje odhodlanie stať sa významným a dôveryhodným partnerom na trhu etikiet a obalov a predvedie nový digitálny tlačový stroj a koncepty produktov, ktoré potvrdzujú jasný pokrok na ceste k tomuto cieľu. Etikety a obaly predstavujú strategickú oblasť, preto bude prebiehať vo vyhradenej zóne na stánku Canon živá výroba etikiet, vlnitej lepenky a skladacích kartónov.

28. marca 2024

Technologické inovácie

Canon predstaví na veľtrhu drupa 2024 komplexné riešenie pre poskytovateľov tlačových služieb

Spoločnosť Canon na veľtrhu drupa 2024 predstaví pod heslom „The Power to Move“, efektívne prepojenie technologických inovácií, odborných tímov, podporných služieb a dynamickej spolupráce, ktorá umožňuje poskytovateľom tlačových služieb transformovať ich podnikanie. Predstaví sa celé portfólio produkčných tlačových technológií Canon, vrátane hárkových atramentových a tonerových tlačových strojov, vysokorýchlostných kontinuálnych atramentových produkčných liniek, veľkoformátových tlačiarní typu flatbed a roll-to-roll a digitálnych tlačiarní štítkov.

28. marca 2024

200 metrov za minútu

Canon rozširuje portfólio vysokorýchlostných atramentových rotačných tlačiarní o rad ColorStream 8110 a 8200

Spoločnosť Canon nadväzuje na doterajší úspech radu vysokorýchlostných atramentových tlačových strojov ColorStream 8000 a rozširuje ju o dva nové modely ColorStream 8200 a 8110. Model ColorStream 8200 je teraz najproduktívnejším modelom radu s maximálnou rýchlosťou až 200 metrov za minútu. Model ColorStream 8110 s rýchlosťou 110 metrov za minútu je ideálny pre poskytovateľov tlačových služieb, ktorí chcú investovať do nového tlačového stroja ColorStream a zároveň zachovať existujúce dokončovacie zariadenia.

 

28. marca 2024

Ultrarýchla produkcia

Atramentové tlačové stroje ProStream 2000 pre komerčnú tlač

Canon ukázal nové vysokorýchlostné atramentové tlačiarne ProStream 2000 pre komerčnú a obchodnú komunikáciu a novú vlajkovú loď ProStream 3160

28. marca 2024

Navrhnuté s ohľadom na životné prostredie

Canon predstavil rad flatbed tlačiarní Arizona 2300 s technológiou FLXflow

Na trh bola uvedená aj najnovšia verzia 2.1 systému PRISMAelevate XL, ktorá zdvojnásobuje výšku tlače reliéfnych tlačových aplikácií na podporovaných flatbed tlačiarňach Arizona na 4 mm, a tým pomáha používateľom vytvárať pôsobivé, na dotyk výrazné hmatové kresby či umelecké diela.

28. marca 2024

rad vysoko kvalitných Industrial SSD diskov

Kingston Digital predstavuje i-Temp

Spoločnosť Kingston Digital Europe Co LLP, ktorá je výrobcom flash pamäťových zariadení a pobočkou Kingston Technology Company, svetového lídra v oblasti pamäťových produktov a technologických riešení, dnes oznámila, že vyvinula rad pevných diskov Industrial Temp špeciálne pre výrobcov systémov a konštruktérov, ktorí vyžadujú širší rozsah prevádzkových teplôt pre extrémne prostredia. Tieto SSD disky sú okrem […]

28. marca 2024

Adrenalínové aktivity

Toto sú jarné aktivity, ktoré vás dostanú do pohybu

Dlhšie dni, slnečné lúče a vyššie teploty znamenajú len jedno. Jar je oficiálne tu! Je čas vyraziť na prechádzku, zabehať si do prírody, či vydať sa na túru. Či už ste vášnivý turista, alebo s outdoorovými aktivitami ešte len začínate, práve jarné počasie má ideálne podmienky pre širokú škálu športov. Prinášame zopár tipov, ako aktívne využiť jarné dni, a nielen to – pomocou nositeľných technológií zaznamenáte váš progres a namotivujete sa k zlepšovaniu.

26. marca 2024

Monitory Philips 24E1N1100A, 27E1N1100A a 27E1N1600AE sú viacúčelové monitory

Monitory Philips

Rad monitorov Philips E1 predstavuje tri nové viacúčelové modely pre hybridnú a vzdialenú prácu

26. marca 2024

Nové stolné gigabitové PoE+ prepínače Mercusys MS105GP a MS108GP

Spoločnosť Mercusys, výrobca sieťových zariadení, predstavuje nové modely kompaktných prepínačov s podporou PoE+ napájania. Päťportový Mercusys MS105GP a osemportový MS108GP.

26. marca 2024

Odporúčané

Pripravte sa na Wi-Fi 7 s routermi od TP-Link

Ešte vyššie rýchlosti a väčšia kapacita

V dnešnom svete je bezdrôtové pripojenie nevyhnutné na osobné aj profesionálne použitie. Od streamovania videí a hrania online hier až po vedenie obchodných rokovaní a prístup k dôležitým dokumentom, sa spoliehame na Wi-Fi, aby sme zostali v spojení a boli produktívni.

14. apríla 2024

Vysoká kvalita tlače

Výhody sublimácie: presná, odolná a všestranná potlač rôznych produktov

Sublimačná tlač sa stáva v dnešnom svete čoraz populárnejšou voľbou, a to nielen v profesionálnom, ale aj v domácom prostredí. Táto pokročilá technológia prináša množstvo výhod, ktoré ju robia atraktívnou možnosťou pre tlač rôznych typov produktov vhodných na osobné využitie alebo prezentáciu firmy.

19. marca 2024

Nočné videnie pre zlepšenie viditeľnosti v tme

Optika, ktorá zlepšuje viditeľnosť v náročných podmienkach

Vo svete plnom rôznorodých podmienok a prostredí je schopnosť vidieť v noci alebo za zhoršených svetelných podmienok neoceniteľnou výhodou. O jej využití v praxi nás dnes presviedča niekoľko unikátnych riešení v podobe pokročilých optických riešení. Dvomi najvýznamnejšími z nich sú termovízia a nočné videnie, na ktoré sa v tomto článku pozrieme bližšie, spomenieme si ich princípy fungovania a využitie v praxi.

19. marca 2024

Ktoré tonery a prečo najlepšie ochránia vašu tlačiareň?

Ktoré tonery a prečo najlepšie ochránia vašu tlačiareň?

Tonery, ktoré sú vyrobené priamo výrobcom vašej tlačiarne, sú často najlepšou voľbou pre zachovanie jej zdravia a životnosti. Tento doplnkový sortiment je navrhnutý a testovaný tak, aby dokonale zapadal do vášho tlačiaceho zariadenia a minimalizoval riziko poškodenia jeho mechanických častí, čo sa pri lacných alternatívnych verziách veľmi často stáva.

19. marca 2024

Pohodlie a jednoduchosť používania PlayStation

Hry na PC alebo PS: pre koho a ktoré sú lepšie?

V súčasnej dobe je ponuka hier na PC a PlayStation tak rozmanitá, že rozhodnutie medzi týmito dvoma platformami sa môže zdať náročné. Každá z nich ponúka jedinečné výhody a nevýhody, ktoré by ste mali zvážiť, aby ste našli pre seba alebo svojich blízkych to najlepšie riešenie. Ide o dôležité faktory, ktoré by ste mali brať do úvahy pri rozhodovaní sa medzi hraním na PC alebo PlayStation.

19. marca 2024

Nové zážitky s umelou inteligenciou

Najnovší prototyp OPPO Air Glass 3

OPPO predstavuje nové okuliare pre asistovanú realitu Air Glass 3 a ďalšie technologické inovácie

2. marca 2024

Náušnice? Nie, to sú revolučné slúchadlá Bose

Prvé kusy sú už na českom trhu exkluzívne vo vybraných predajniach a na e-shope iSTYLE.

16. februára 2024

Huawei FreeClip

Slúchadlá do každého ucha

V Huawei vyvinuli slúchadlá, ktoré skvele padnú do každého ucha. Na rozdiel od klasických slúchadiel sa totiž nevkladajú do uší, ale vďaka ergonomickému C-bridge designu držia na uchu pevne zvonku. Či už pri ich používaní sedíte za počítačom alebo cvičíte. Slúchadlá sú k dispozícii v dvoch štýlových farebných prevedeniach, v čiernej a fialovej farbe.

16. februára 2024

Inteligentné zásuvky Tapo P100M a Tapo P110M

Vylepšite si svoju domácnosť so šikovnými Wi-Fi zásuvkami Tapo

Chceli by ste začať s múdrou domácnosťou, ale neviete ako? Ideálna možnosť pre vstup do sveta internetu vecí sú múdre zásuvky. Ich cena sa pohybuje v rade nižších stoviek korún, a napriek tomu ponúka množstvo funkcií, ktoré môžete vyskúšať. Ako sami spoznáte, investícia do chytrého zariadenia sa môže rýchlo vrátiť napríklad v podobe usporenej energie. […]

7. februára 2024

8 hodín nepretržitého počúvania.

Slúchadlá FreeClip od Huawei

Inovatívny dizajn, vylepšený zvukový zážitok a potláčanie okolitého hluku

30. januára 2024