Toyota Mirai (2015) na vodíkový pohon s nulovými emisiami

Výnimočnou technickou novinkou uplynulého desaťročia je model Toyota Mirai: toto vozidlo na palivové články obsadilo prvú priečku v rebríčku stovky najvýznamnejších technických inovácií v automobilovom priemysle za uplynulé desaťročie, ktorý zostavilo nemecké Centrum automobilového manažmentu (CAM). Nemecké Centrum automobilového manažmentu vybralo stovku najprevratnejších noviniek v oblasti automobilového priemyslu Z hodnotenia viac ako 8 000 inovácií, ktoré sa objavili v automobilovom priemysle […]

Výnimočnou technickou novinkou uplynulého desaťročia je model Toyota Mirai: toto vozidlo na palivové články obsadilo prvú priečku v rebríčku stovky najvýznamnejších technických inovácií v automobilovom priemysle za uplynulé desaťročie, ktorý zostavilo nemecké Centrum automobilového manažmentu (CAM).

 

Víťazný sedan na vodíkový pohon s nulovými emisiami, ktorého prvé dodávky môžu v nadchádzajúcich týždňoch očakávať prví európski zákazníci v Nemecku, Dánsku a Veľkej Británii, ohlasuje novú éru automobilového priemyslu v porovnaní s tým, ako ho poznáme dnes.

Toyota Mirai na vodík

Toyota Mirai na vodík


 

Na čele odbornej poroty centra CAM, ktoré sídli v nemeckom meste Bergisch Gladbach, stál prof. Dr. Stefan Bratzel. Tím odborníkov najprv podrobne preskúmal viac ako 8 000 technologických noviniek, ktoré prišli na trh s automobilmi v rokoch 2005 až 2015. Následne ich členovia poroty hodnotil podľa významu, aký mali pre trh a celé odvetvie, ako aj z hľadiska ich novátorstva.

Víťazom sa stal prvý sériovo vyrábaný sedan na palivové články, aký automobilový priemysel ponúkol svetovej verejnosti. Vozidlo využíva vodík, ktorý sa v zásobníku palivových článkov premieňa na elektrickú energiu a poháňa elektromotor s výkonom 114 kW/155 k. Vozidlá na palivové články (FCV) produkujú nulové emisie, pretože do ovzdušia vypúšťajú len vodnú paru. Používajú sa rovnako jednoducho ako vozidlá s tradičným typom pohonu a vďaka svojmu dojazdu a času dopĺňania paliva, ktoré sú porovnateľné s vozidlami so spaľovacím motorom, dokážu absolvovať cesty na dlhé vzdialenosti.

Model Toyota Prius Plug-in Hybrid, hybridné vozidlo typu plug-in, je ďalším víťazom hodnotenia odborníkov nemeckého centra CAM a predstavuje ďalšie prvenstvo svojho druhu: ako prvý sériovo vyrábaný hybridný elektromobil ho možno dobíjať pomocou štandardnej zásuvky pre domácnosť a okrem elektrického akumulátora s kapacitou 5,2 kW/h spotrebuje len 2,1 litra paliva na 100 kilometrov, čo zodpovedá 49 gramom emisií CO2 na kilometer. V rebríčku stovky najvýznamnejších technických noviniek desaťročia to znamená tretie miesto.

Toyota Mirai na vodík - ecomoto.sk (1)

Toyota Mirai na vodík - ecomoto.sk (4)

Toyota Mirai (foto: Toyota)

Toyota Mirai (foto: Toyota)


Toyota Mirai na vodík

Toyota Mirai na vodík


Toyota Mirai na vodík

Toyota Mirai na vodík


Toyota Mirai na vodík - ecomoto.sk (5)
Toyota Mirai na vodík - ecomoto.sk (3)

Čítajte aj ďalšie podobné články:

TEST

Veľký test elektromobilu Mercedes-Benz B250e: Dojazd v zime rapídne klesá

2. januára 2017

Aký dojazd elektromobilu je už dostatočný?

15. novembra 2016

Nový Renault Zoe s batériou Z.E. 40 a dojazdom až 400 km

3. novembra 2016

Pýtali sme sa Filipa Tůmu, prečo jazdí na LPG. Za palivo vraj ušetrí až 40 percent.

31. októbra 2016

Honda Accord Hybrid pre USA

18. júla 2016