Toyota predala už 8 miliónov hybridov. Na Slovensku 1400.

„Hybridných vozidiel Toyota a  Lexus sme na Slovensku predali od roku 2005 už takmer 1400. Od roku 2012 kedy bol na Slovensku uvedený do predaja hybridný Yaris a  následne aj Auris, obľuba hybridných modelov rapídne narastá.“ uvádza Pavel Zákora, Country Director spoločnosti Toyota Central Europe – Slovakia. „Pri  modeli Auris tvoria hybridné modely takmer 25% […]

OFICIÁLNE
Autor
Dátum zverejnenia 14. septembra 2015
Obsahuje nasledovné témy , , ,

„Hybridných vozidiel Toyota a  Lexus sme na Slovensku predali od roku 2005 už takmer 1400. Od roku 2012 kedy bol na Slovensku uvedený do predaja hybridný Yaris a  následne aj Auris, obľuba hybridných modelov rapídne narastá.“ uvádza Pavel Zákora, Country Director spoločnosti Toyota Central Europe – Slovakia.

„Pri  modeli Auris tvoria hybridné modely takmer 25% a pri  Yarise dokonca 30% zo všetkých predaných vozidiel. Zákazníci si cenia úspornosť, spoľahlivosť, komfort automatickej prevodovky, nízke prevádzkové náklady a  v neposlednom rade tichú prevádzku. Hybridné modely sa vyznačujú oproti konvenčným vozidlám priaznivejším rozložením hmotnosti. Hybridná technológia nijako neobmedzuje batožinový priestor v porovnaní s konvenčnými verziami“ dodáva Pavel Zákora.
 

Prius fungoval iba teoreticky, prakticky sa spočiatku ani nerozbehol

Prezident spoločnosti Toyota, Takeshi Uchiyamada, rád rozpráva príbeh o tom, ako sa jeho tím 49 dní pokúšal rozhýbať prototyp modelu Prius. Hovorí: „Nevedeli sme nájsť chybu, takže sme každý deň pracovali do noci a hľadali, kde je problém. Okolo Vianoc sme vozidlo rozbehli, ale prešlo iba 500 metrov!“
Tento príbeh sa udial v roku 1995. Hybridné vozidlá vtedy predstavovali iba neosvedčené experimentálne stroje s nejasnou budúcnosťou. O dvadsať rokov neskôr Toyota s radosťou oznamuje viac ako 8 miliónov predaných vozidiel. Medzi týmto míľnikom a predchádzajúcou miliónovou hranicou uplynulo len 10 mesiacov.
 

Toyota Prius a jej evolúcia

Toyota Prius a jej evolúcia


 
Nie je jednoduché predstaviť si dopad 8 miliónov hybridov na životné prostredie a na vlastníkov hybridných vozidiel. Pre lepšiu predstavu, Toyota vypočítala, že hybridné vozidlá tejto spoločnosti vyprodukovali približne o 58 miliónov ton2 emisií CO2 menej, než by vypustili benzínové vozidlá s podobnou veľkosťou a výkonom. Spoločnosť Toyota odhaduje, že hybridné vozidlá Toyota ušetrili približne 22 miliárd litrov benzínu oproti palivu spotrebovanému benzínovými vozidlami podobnej veľkosti.
Posolstvo je jednoznačné, hybridy si našli domov na cestách na celom svete a zostanú tu s nami aj v budúcnosti. Od uvedenia modelu Prius v roku 1997 Toyota postupne pridávala do celého spektra svojej ponuky hybridné modely, od kompaktného modelu Yaris Hybrid až po nedávno predstavený RAV4 Hybrid. V súčasnosti Toyota predáva 30 modelov hybridných osobných vozidiel a jeden model plug-in hybrid na viac ako 90 trhoch.
Toyota iba za uplynulý rok sprístupnila viacero nových hybridných modelov vrátane modelov Esquire Hybrid (iba v Japonsku) a Lexus RC300h a nedávno uvedeného modelu Sienta Hybrid. Ďalšie nové hybridné modely sú za dverami, napríklad Corolla Hybrid a Levin Hybrid (iba v Číne) a RAV4 Hybrid. Toto neustále uvádzanie nových modelov bude len pokračovať. Do ponuky spoločnosti Toyota pribúdajú nové hybridné modely, ktoré sa predávajú na väčšom počte trhov než kedykoľvek predtým.
Hybridné technológie, ktoré zahŕňajú všetky technológie potrebné pre vývoj ekologických vozidiel a zabezpečujú používanie rôznych kombinácií palív, považuje spoločnosť Toyota za základné ekologické technológie pre dvadsiate prvé storočie. Toyota pomocou týchto technológií vylepšuje aj nehybridné vozidlá. Celkovo sa zameriava na zvyšovanie výkonu, znižovanie nákladov a rozširovanie ponuky modelov vrátane nehybridných vozidiel.
 
 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Bez provízií pre maklérov

Česi otvárajú najväčší realitný portál aj na Slovensku, Bezrealitky.sk majú vysoké ambície

22. mája 2019

Google vs Huawei

Huawei je na nové obmedzenia pripravený. Čo to znamená pre majiteľov Huaweiov?

21. mája 2019

Budúcnosť je v atramente

Epson posilňuje externý predaj atramentových tlačových hláv PrecisionCore a MACH

17. mája 2019

Počet kybernetických útokov na priemyselné podniky rastie

29. marca 2018

Toto sú budúce hviezdy slovenského biznisu. Ukázali aj ako podnikať v cestovnom ruchu.

27. marca 2018