Image

Fascinovaný LG Chocolate – prvýkrát

LG Chocolate je jedným z najväčších hitov roka. Čím to je? Zobrali sme do ruky mobilnú čokoládu, zžili sa s ňom a sledovali reakcie okolia.

LG Chocolate má cveng. A nielen to. Táto mobilná čokoládka má aj na slovenské pomery solídnu reklamnú kampaň. Poviete si, že robiť reklamu telefónu nie je žiadne umenie. Ale v skutočnosti veľa kampaní nebolo… S telefónmi na billboardoch či televíznych spotoch sa nestretávame úplne pravidelnečasto. Ale postupom času sa však predsa len objavujú vo väčšom množstve.

Image

Reklamy na telefóny majú rôzne podoby. Na stránky tlačovín sa vedeli dostať dlhý čas viacerí výrobcovia. Pamätníci si vedia predstaviť nejednu zadnú obálku s mimozemšťanmi čudujúcimi sa nad Ericssonom T28. Alebo na množstvá strán s Nokiami v rokoch 2001 až 2004. Vtedy sa to len tak hemžilo modelmi 3410 či 3510 s tematikou Star Wars i bez nej. Promovali sa hudobné telefóny 5510 i 3300, nechýbal ani pokus s N-Gage. Často sa promovali prístroje Series 40 – 6100, 5100, 7210 a iné. V posledných dvoch rokoch zavítali do časopisov aj Siemensy či tenučké Motoroly.
Ale dostať sa zo sveta tlače na veľkoplošnú formu reklamy nie je také jednoduché a časté. Nokia mohutne propagovala akurát svoj model 6230, ktorý bol skutočne manažérskou lahôdkou a navyše prvým EDGE bestsellerom. Sony Ericsson sa v posledných dvanástich mesiacoch odhodlal propagovať hity K750i alebo K800i a šancu dal aj nižšiemu modelu K510i. Tenučké RAZR véčka nás tiež atakujú veľmi často. Billboardy vyskúšal aj Samsung pre slidery D600i či Z400i. A dvojica Sony Ericsson a Motorola sa už vydala aj do televízie.

LG Chocolate postupuje trošku rafinovanejšie. Najprv dostal telefón príťažlivý názov Chocolate. Pôvodná verzia KG800 síce niekomu mohla pomôcť v orientácii medzi ostatnými modelmi, ale reklama by s ním fungovala ťažšie. Popritom sa vytiahla z palety funkcií tá najzaujímavejšia – senzorová klávesnica reagujúca na dotyk. Ba čo viac, graficky sa využil element klávesnice v podobe niekoľkých červených čiarok. Výborne sa promuje aj dizajn – elegantná čierna farba nesklame. A aby toho nebolo málo, zverbovala sa známa slovenská modelka Andrea Verešová. Pre istotu brunetka, nech pekne ladí s telefónom. Nakoniec sa objednali miestami výborne viditeľné, niekde zase obrovské reklamné plochy, kam by sa dala reklama vylepiť. A hoci je telefón luxusnejším kúskom hardvéru, dostal sa aj do akciových ponúk operátorov, aby si mohlo zadovážiť viac ľudí.

Image

Spojením týchto elementov vzniká zaujímavá symbióza. Ešte pre dvomi rokmi sa o LG hovorilo na Slovensku iba v súvislosti s niekoľkými modelmi a haldou obdivovaných modelov na CeBIT-e či v Ázii. No tento rok prichádzajú Kórejci s celou vetvou telefónov radu Chocolate a už prvý z nich sa stal bestsellerom. Minimálne vo Veľkej Británii i ďalších západoeurópskych štátoch. Ale úspech preniká aj k nám a je jasne viditeľný aspoň na reklamných plochách. Svoju prvú úlohu si tak LG splnilo na výbornú – ľudia o ňom vedia a mnohí (najmä ženy) vzbudzujú oň záujem…

{moscomment}