Gemius zvíťazil vo výberovom konaní na dodávateľa oficiálneho merania návštevnosti internetu v ČR

Spoločnosť Gemius bola spolu s partnerom, agentúrou Mediaresearch, vybraná Sdružením pro internetovou reklamu (SPIR) ako dodávateľ ďalšej etapy oficiálneho merania návštevnosti internetu v ČR. Porazila tak svojho súpera, výskumnú agentúru TNS Aisa, ktorá odstúpila 2 dni pred oficiálnym vyhlásením výsledkov z takmer rok trvajúceho výberového konania.

 

 

Cieľom výskumu bude zmerať návštevnosť webových stránok, reklamných objektov na danej stránke, sledovanosť multimediálneho obsahu a mobilných a desktopových aplikácií a ďalej poskytovať sociodemografický profil návštevníkov jednotlivých webov. Zadávateľ výskumu má novo tiež možnosť využiť skrátenie termínu dodávky mesačných dát. Novinkou vo výskume bude využitie tzv. multiplatformného prístupu, ktorého účelom je získať dáta o návštevnosti internetu rozdelené podľa zariadenia, z ktorého užívateľ merané weby navštevuje (PC, smartphone, tablet, Smart TV). Spoločnosť Gemius aplikuje túto metodiku aj na ďalších trhoch, na ktorých pôsobí vo funkcii nezávislého audítora pre meranie návštevnosti internetu, napríklad v Dánsku, Maďarsku, Turecku či Poľsku.

 

„Naša spoločnosť splnila všetky požiadavky zadávateľa výberového konania a teší nás, že vďaka rozhodnutiu SPIRu budeme aj naďalej poskytovateľom merania návštevnosti internetu na českom trhu. Zároveň sa tak potvrdila kvalita nášho výskumu, ktorý bol pred nedávnom zvolený oficiálnym meraním návštevnosti internetu v Belgicku a Luxembursku, o čom budeme čoskoro oficiálne informovať trh, “ hovorí Tomáš Sedláček, Country Manager spoločnosti Gemius v ČR.