Jar sa začala – aspoň na internete

Zima nás tohto roku nezvyčajne prekvapila. Oproti minuloročnej, počas ktorej sme si užili snehu veľa a dlho sa tohtoročná skončila veľmi skoro. Už v polovici februára ľudia viac premýšľali nad horskými bicyklami než lyžiarskymi súpravami. O jarných nákupoch teda začali uvažovať o niečo skôr ako obyčajne.

Bicykle verzus mobily

Z posledného zimného sa mesiac preklopil na prvý jarný. Aj na internete sa ľudia začali orientovať na produkty spojené s jarnými nákupmi, predovšetkým určenými pre šport a relax. Už počas prvého jarného týždňa na internete vzrástol záujem o detské a horské bicykle – typických predstaviteľov jarnej sezóny.

Beh = módny hit nielen na ihrisku

V ostatnom období sa medzi rekreačnými športovcami rozmohol trend behania. S aktívnymi a rekreačnými bežcami sa stretávame dnes už všade. Popularitu najprirodzenejšieho druhu pohybu je preto možné vidieť nielen na bežeckých okruhoch, v parkoch a promenádach, ale aj na výrazne zvýšenom záujme o pomôcky pre bežcov, predovšetkým o dámske tenisky. Oproti minulému roku dopyt po bežeckých teniskách značky Nike narástol o viac ako 100%.

Prezúvame a presúvame

Kým v jesenných mesiacoch pozorujeme zvýšený záujem o zimné pneumatiky, začiatkom marca sa ľudia orientujú na letné. Popularita je obyčajne nemenná a každoročne je prezeranie zhruba na rovnakej úrovni. To nemožno povedať o športových kočíkoch, ktoré sa tohto roku tešia väčšej obľube ako vlani, ich prezeranosť stúpla o takmer 74 %.

Z domu do záhrady

V jarných mesiacoch sa rovnako často stretávame s rastúcim záujmom o produkty spojené s prácou v záhrade a domácim relaxom. Okrem aktívneho odpočinku pri športe si ľudia doprajú aj oddych vo vlastnej záhrade. Top produktmi zo sekcie „dom byt a záhrada“ bol začiatkom jari najmä záhradný nábytok, ktorého prezeranosť oproti minulému roku stúpla o viac ako 200 %. Zvýšený dopyt badať aj po  detských preliezačkách a šmýkačkách, ktorých popularita oproti minulému roku markantne stúpla. Rovnaký trend sme zaznamenali aj pri trampolínach, kde prezeranosť stúpla o viac ako 90 %, a detských odrážadlách, ktoré zaujali o 30 % viac užívateľov Pricemanie ako vlani.

Na chvoste TOP 20 najprezeranejších produktov na Pricemania.sk vidíme sezónne produkty ako interiérové maliarske farby či stacionárne bicykle a rotopedy. Pred nimi sa podobne ako v prípade mobilných telefónov nachádzajú aj celoročne vyhľadávané kávovary.

 

 

O Pricemania.sk: www.pricemania.sk je špecializovaný nákupný portál, ktorý spotrebiteľom poskytuje možnosť porovnania cien a kvality internetových obchodov. V súčasnosti databáza obsahuje viac ako 500.000 produktov z ponuky takmer 5 000 internetových obchodov. Okrem porovnania cien majú spotrebitelia možnosť porovnať si viaceré produkty naraz, poradiť sa pred nákupom s inými užívateľmi, porovnať si produkty podľa parametrov a nechať si sledovať cenu vybraných produktov. Návštevnosť portálu je v súčasnosti viac než 300 000 užívateľov mesačne, čím sa podľa AIM aktuálne radí medzi TOP 40 najnavštevovanejších portálov na Slovensku. 

 

Do portfólia Pricemania.sk patrí aj bazárový portál Bazarmania.sk a prvý komplexný online vzdelávací projekt Pricemania Academy.  V novembri tvorcovia portálov spustili aj zľavový agregátor s výlučne overenými zľavovými portálmi – Zlavomania.sk.