Lokálni provideri pod Tatrami

V Poprade sa konala konferencia Metro ON Line za účasti významných slovenských telekomunikačných operátorov. Tento rok sa tešil doteraz najvyššej účasti počas svojej trojročnej histórie a keďže konferenciu podporilo mnoho významných slovenských IT firiem, o jej priebehu sme sa porozprávali s hlavným organizátorom stretnutia Ing. Jánom MICHLÍKOM z popradského AmiTelu. Ten sa pred niekoľkými mesiacmi spojil so spoločnosťou Slovanet, a v Poprade ponúka digitálne služby Triple Play (internet, video, hlas).

Ako by ste zhodnotili hlavný prínos tohto ročníka konferencie?

 

Vzhľadom na neustály vývoj a formovanie tohto pomerne mladého podujatia by som ho charakterizoval ako platformu pre vzájomnú komunikáciu medzi lokálnymi ISP (Internet Service Provider – poskytovateľ internetových služieb) a inými firmami z telekomunikačného biznisu. Cieľom tejto konferencie je v prvom rade vytvoriť silnú komunitu IT ľudí, ktorí si môžu vzájomne dôverovať. Tento už tretí ročník sa tešil veľkému záujmu účastníkov, no nechýbalo i silné zastúpenie partnerov, ktoré im naozaj malo čo ponúknuť.

 

Uviedli ste, že konferencia bola už treťou v poradí. Viete nám priblížiť, ako sa to celé začalo?

Táto konferencia má svoje počiatky už o rok skôr, keď sa konal takpovediac nultý ročník a zúčastnilo sa na ňom takmer 30 ľudí. Vtedy sme my lokálni ISP  mali potrebu stretnúť niekoho s podobnými problémami a porozprávať sa o nich. Keďže sme necítili medzi sebou žiadne konkurenčné ohrozenie, diskusia bola často veľmi otvorená a všetci zúčastnení si z nej odniesli veľmi podnetné myšlienky. Mnohokrát sme pri voľných diskusiách zistili, že aj keď si ide každý svojou vlastnou cestou, tá je veľmi podobná a niektoré postupy, za ktoré by dal každý ruku do ohňa, že sú jedinečné a nikde inde sa nemôžu vyskytovať, sú až na neuverenie totožné. A keď sme na konci plodného dňa k tomu celému pridali aj trocha relaxu a zábavy, konanie ďalšieho – už oficiálneho prvého ročníka bolo spečatené.

Keď sa stretne takáto skupina ľudí, je to mnoho ráz aj o financiách. Ako ste riešili v úvode túto otázku?

Áno, máte pravdu, s týmto sme sa museli pasovať už od počiatku. Vzhľadom na to, že cieľom bolo, aby si prišlo pracovne „oddýchnuť“ čo najviac lokálnych operátorov, potrebovali sme silného partnera, ktorý nám vie ponúknuť pridanú hodnotu. Túto úlohu vzorovo zvládla spoločnosť Avnet Technology Solutions, vtedy ešte na čele divízie pre lokálnych ISP s pánom Petrom Šujanom. Pomohli nám prefinancovať kľúčové náklady spojené so zabezpečením príjemnej atmosféry v relaxačnom rezorte AquaCity Poprad, a tým celé podujatie získalo na obľúbenosti.

Ako sa vám podľa vás podarilo naplniť doterajšie ciele a čo pripravujete pre účastníkov do budúcnosti?

Pre hodnotenie úrovne organizácie sú tu, samozrejme, ostatní, my môžeme len načúvať ich radám a snažiť sa ich pridržiavať do budúcnosti. Samozrejme, poteší, ak vám poďakuje kolega z iného mesta za príjemne strávené chvíle a novonadviazané kontakty. Je to však aj o spokojnosti našich partnerov, tí sú pre organizáciu takéhoto podujatia kľúčoví. Každý rok sa totiž snažíme aby bol účastník konferencie finančne zaťažený len minimálne. Pri tejto príležitosti, prosím, dovoľte, aby som ešte raz mohol poďakovať všetkým partnerom za ich podporu, bez ktorej by sa táto konferencia uskutočnila len veľmi ťažko. Z nich spomeniem najmä spoločnosti IBM a Energotel, ktorí boli generálnymi partnermi podujatia a výrazne napomohli jej vysokej úrovni. Podnetné prednášky o správe a vývoji sietí predniesli aj spoločnosti Soitron, DCN, Slovanet, SWAN či Consys.

Poďme však od konferencie ďalej. Pred istým časom vaša spoločnosť AmiTel uskutočnila fúziu so Slovanetom. Prečo ste sa tak rozhodli a čo tento krok znamená pre vašu firmu, ale aj pre vašich zákazníkov?

Áno, ako ste spomenuli, v decembri minulého roku vstúpil do AmiTelu strategický partner – spoločnosť Slovanet. Vzhľadom na neľahkú situáciu na telekomunikačnom trhu sa tak popradský lokálny operátor spojil s najväčším alternatívnym slovenským operátorom a vyplnil chýbajúce služby pre občanov nášho mesta. Fúzii nasvedčovala potreba ďalšieho rozvoja dátovej optickej siete a služieb, ktoré klienti čo raz viac od nás vyžadovali. AmiTel sa tak stal členom skupiny ktorá má silné postavenie v IT biznise, navyše získal prístup k ďalším zdrojom potrebným pre rozširovanie pokrytia siete a rozvoja služieb.

Aké novinky ste v ostatnom čase, najmä však po spojení so Slovanetom, pripravili či chystáte pripraviť pre svojich klientov?

Ako prvé po fúzii bolo spustenie kompletného Triple Play, čiže doplnenie hlasu a televízie k vysokorýchlostnému internetu. Týmto sa zavŕšila dlhoročná snaha o kompletné portfólio služieb v digitálnej podobe. Keďže tieto služby ponúka samozrejme i konkurencia, intenzívne pracujeme na ich vylepšení. Avšak ako priorita číslo jeden aj naďalej ostáva profesionálna starostlivosť o nášho klienta, spokojnosť zákazníka a snaha udržať si vysokú bezporuchovosť optickej siete. Ako dôležitú zmenu v snahe byť bližšie k zákazníkovi momentálne pripravujeme kompletnú prestavbu nášho zákazníckeho centra v AmiNet Café na ul. L. Svobodu 73 v Poprade. Zároveň na tejto pobočke rozširujeme portfólio ponúkaných služieb a výhody v podobe rôznych zliav pre našich existujúcich klientov. Nedá mi nespomenúť prevádzku moderného digitálneho kamerového systému, kde obyvatelia majú možnosť za veľmi prijateľných podmienok získať komfort a pohodlie bezpečného bývania.

Veľmi zaujímavým produktom vo vašom portfóliu je digitálna televízia, ktorú ako produktový manažér máte momentálne v Slovanete na starosti. Čo všetko a v akej kvalite ponúkate v tomto smere svojim zákazníkom, resp. chystáte sa ich v blízkej dobe niečím novým prekvapiť?

Digitálna televízia je momentálne kľúčovou službou, na ktorej v rámci Slovanetu pracujeme. V mesiaci september nastane nasadenie novej dynamickejšej verzie celej platformy a užívateľského rozhrania. Intenzívne sa však už teraz pripravujeme na úplne novú verziu, ktorá určite prekvapí dizajnom a vylepšenou funkcionalitou. Veľké zmeny nastanú ešte tento rok aj v programovej skladbe, keďže pribudne až 30 nových kanálov. Takisto sa čoskoro rozšíri ponuka VoD (videa na požiadanie), čiže modernej digitálnej televízie. Nezabúdame samozrejme aj na tých najnáročnejších, preto pre majiteľov veľkorozmerných moderných LCD a plazmových TV s vysokým rozlíšením onedlho pribudne ponuka HD kanálov.

Image