Na internete nakupujú aj seniori

Nakupovanie na internete je stále populárnejším spôsobom zaobstarávania žiadaného tovaru. V poslednej dobe však nejde o výsadu mladých – výrazne zastúpenie nadobúda nielen staršia stredná generácia (51–60), ale aj seniori (61 a viac). Ich podiel na celkovom počte používateľov internetu, ktorí nakupujú v e-shopoch, tvorí 17 %.

Vyplynulo to z prieskumu portálu www.heureka.sk, ktorý taktiež odhalil, že minulý rok minimálne raz nakupovalo na internete až 94% užívateľov. Najčastejším artiklom boli knihy, oblečenie a biela technika, pričom v 44% prípadoch bola hlavným dôvodom nižšia cena, 34% respondentov oceňovalo najmä úsporu času a 12% preferovali nakupovanie v e-shopoch kvôli širšiemu sortimentu ponuky v porovnaní s kamennými obchodmi.

Vekové rozpätia    Slovensko    Česká republika
0 – 15                 1 %            1 %
16 – 20               5 %            5 %
21 – 30              26 %           22 %
31 – 40              31 %           29 %
41 – 50              20 %           19 %
51 – 60              12 %           15 %
61 a viac              5 %            9 %