Notebook je s nami už 25 rokov

Inovácia, rozmanitosť a pohľad do budúcnosti sú základom stratégie spoločnosti Toshiba pre trh mobilných počítačov.

Praha, Česká republika, 21. júna 2010 – Spoločnosť Toshiba Europe GmbH dnes oslavuje 25. výročie od predstavenia prvého notebooku na svete, ktorý bol uvedený na masový trh – modelu Toshiba T1100. Tento medzník v histórii počítačov oslavuje rovnako tým, že sa podieľa na definovaní budúcnosti mobilnej počítačovej techniky ohlásením troch nových produktov. Medzi ne patrí najľahší a najtenší plnohodnotný  notebook v Európe s uhlopriečkou displeja 13 palcov, mobilné zariadenie na prácu s internetom založené na platforme AndroidTM a limitovaná edícia zariadenia s dvoma dotykovými displejmi a systémom Windows. Toto oznámenie predstavuje významný medzník na zozname svetových noviniek, ktoré spoločnosť Toshiba predstavila a ktorý sa neustále rozširuje.

Sila v inováciách s 25-ročnými skúsenosťami
Od uvedenia prvého masovo predávaného notebooku na svete v apríli roku 1985, modelu T1100, Toshiba naďalej zostáva skutočným priekopníkom vo vývoji mobilnej výpočtovej techniky. „Od tej doby sme opakovane preukázali našu snahu byť poprednou spoločnosťou v oblasti technológií, miniaturizácie a praktickosti. Ide o neoddeliteľnú súčasť DNA spoločnosti Toshiba a tiež o cestu vpred v oblasti mobilných zariadení,“ povedal Alan Thompson, prezident spoločnosti Toshiba Europe GmbH. Celých 25 rokov využívajú konštruktéri v spoločnosti Toshiba svoje skúsenosti s cieľom prinášať priekopnícke riešenia pre mobilné počítačové zariadenia navrhnuté s ohľadom na čo najdokonalejšie splnenie potrieb používateľov: Toshiba predala od roku 1985 viac ako 90 miliónov notebookov . „Teraz máme všetky predpoklady, aby sme toto číslo zvýšili na 100 miliónov predaných kusov na celom svete do jedného roka,“ povedal Alan Thompson.

Rozmanitosť bude pokračovať
Vývoj, ktorý začal pred 25 rokmi v jednej novej kategórii produktov, sa rozvinul do diverzifikovaných trhových segmentov. „Sme presvedčení, že rozmanitosť je kľúčovým stavebným kameňom na dosiahnutie širokého prijatia zo strany používateľov,“ povedal Alan Thompson. Toshiba tento trend podporuje v podobe uvedenia týchto nových prístrojov, navrhnutých na splnenie veľmi špecifických potrieb používateľov: „Zatiaľ čo bežné notebooky s 15-palcovými a väčšími displejmi zostanú ako hlavné zariadenia na tvorbu obsahu, budeme svedkami rastúcich príležitostí na trhu pre inovatívne malé prístroje, ako sú napríklad šikovný spoločník AC100 alebo dvojdisplejové Libretto W100 Limited Edition,“ dodáva Alan Thompson.

Otvorené štandardy a partnerský ekosystém
Spoločnosť Toshiba chce zaručiť, aby všetky zariadenia spĺňali vyvíjajúce sa potreby trhu, a preto využíva otvorené štandardy a neustále vyhodnocuje nové technológie. Toshiba tiež aktívne vytvára partnerstvo s inými poprednými spoločnosťami v oblasti technológií na vybudovanie „ekosystémov“ okolo vlastných produktov. Cieľom je umožniť spotrebiteľom, aby si mohli vychutnať bezproblémové prepojenie hardvéru, softvéru, obsahu a služieb – bez ohľadu na výber produktov alebo spôsob použitia.

Ucelený pohľad na potreby zákazníkov
Spoločnosť Toshiba venovala uplynulých 25 rokov rozvíjaniu prístupu, ktorý vníma ako „ucelený pohľad“ na trh s počítačovou technikou s ohľadom na obchodných používateľov a bežných spotrebiteľov. Vzhľadom na to, že obsah je stále viac dostupný v digitálnej podobe, ľudia si rýchlejšie zvykajú na „multidisplejový svet“ a na konkrétne situácie používajú rôzne zariadenia.

Srdcom takéhoto sveta však zostáva notebook, a preto je „Multi Screen Vision“ (vízia spoločnosti Toshiba o využití viacerých zobrazovacích zariadení) navrhnutý na jednoduché používateľské zdieľanie multimediálneho obsahu – medzi prístrojmi, ale súčasne s priateľmi, rodinami, kolegami a „cloudom“, s možnosťou pohodlnej synchronizácie. „Toshiba chce oslavu 25. výročia notebookov využiť na opätovné uistenie o našom zameraní: využiť všetky naše technologické skúsenosti a inovácie, aby sa Multi Screen Vision stala skutočnosťou a zásadnou mierou zmenila ‚digitálne životy‘ našich zákazníkov,“ uzavrel Alan Thompson.