Obrat: Slováci túžia po 3D chytrých televízoroch

 

BRATISLAVA, 21. 11. 2011 – Tisíce ľudí túži po nových televízoroch, ktoré sú vybavené inteligentnými funkciami, pripojením k internetu a samozrejme 3D obrazom, ktorý ponúka komplexný zážitok zo sledovania filmov. Ukázal to prieskum na vzorke 9 264 návštevníkov, ktorí navštívili LG kamión. Ten navštívil vyše 80 českých a slovenských miest.


„Česi a Slováci sú naklonení novým technológiám a technika ich veľmi zaujíma. V našom LG kamióne bola dostupná tá najlepšia technika určená pre domácnosti, preto bol o kamión veľký záujem a navštívili ho tisíce zvedavcov. Každý si tak mohol na vlastné oči vyskúšať, ako vyzerá naše riešenie 3D obrazu. A 83% návštevníkov začalo uvažovať o tom, že si 3D televízor zaobstará,“ komentoval výsledky prieskumu Martin Malý, tlačový hovorca spoločnosti LG Electronics CZ.

Všetci spotrebitelia, ktorí navštívili LG kamión mohli vyplniť dotazník s niekoľkými otázkami. Výsledky prieskumu sú dostatočne reprezentatívne, pretože dotazník vyplnilo 9 264 návštevníkov. Prvá otázka znela, či uvažujú o kúpe 3D televízora. Po vyskúšaní technológea od LG len 17% návštevníkov odpovedalo záporne. Často sa pritom jednalo o divákov s očnou vadou, ktorí 3D obraz vidieť nemohli. Druhá otázka znela na zastaralosť súčasného televízora. A je vidieť, že Češi a Slováci striedajú televízory častejšie, než by sa zdalo. Plných 19% respondentov malo televízory mladšie  ako 1 rok. Najviac zastúpená bola skupina návštevníkov, ktorí majú televízory staršie ako 5 rokov. Tých bolo cez 25%. Pritom televízory staršie ako páť rokov zvyčajne nemajú ani digitálny DVB-T tuner. To je skupina ľudí, ktorí budú čoskoro nakupovať nový televízor.

 

Posledná otázka znela, čo spotrebiteľov ovplyvňuje pri kúpe televízora. Kto by čakal, že cena, ten sa mýli. 51% zodpovedajúcich uviedlo, že je to ponuka funkcií. Práve títo užívatelia boli nadšení z televízorov LG CINEMA 3D, ktoré sú vybavené funkciami Smart TV. Takýto televízor dokáže prehrávať videá z YouTube, z domácej siete aj z chytrého telefónu. Je vybavený internetovým prehliadačom, umožní aj inštaláciu vlastných aplikácií. 10% zodpovedajúcich uviedlo, že pri kúpe ich najviac ovplyvní dizajn. Títo užívatelia potom boli unesení z nádherných štíhlych a bezokrajových televízorov LG, ktoré sú dizajnovým doplnkom každej domácnosti.

 

„To, že sú nové 3D televízory od LG u spotrebiteľov obľúbené, potvrdzujú aj nezávislé testy časopisu CHIP, ktorý skúmal 3D televízory troch značiek. Výsledky testu ukázali, že najlepšie hodnoteným televízorom bol model LG s polarizačným filtrom. V štyroch z piatich disciplín sa umiestnil na prvom mieste pred uzávierkovými modelmi značiek Samsung a Panasonic, pričom v troch kategóriách ich z užívateľského pohľadu výrazne prekonal,“ dodal Martin Malý.