Predaj tabletov vzrástol za tri roky o stovky percent

Obľuba tabletov sále stúpa, rok 2014 bude v znamení konvertibilných zariadení

Spolu s raketovým nárastom predaja inteligentných telefónov zažívajú boom aj tablety, ktorých predaj za posledné tri roky vzrástol o stovky percent. Kým vlani predstavoval medziročný rast ich predaja v internetovom obchode Alza približne 115 %, rok predtým išlo až o 250 %. 

„Tablety sa stali obľúbeným doplnkovým zariadením pre mnohých užívateľov mobilných telefónov a počítačov. Ich obľuba narastá naprieč všetkými vekovými kategóriami a je motivovaná predovšetkým šírkou ponuky, cenovou dostupnosťou, dobrým výkonom či ponukou príslušenstva,“ hovorí PR manažérka Alza.sk Šárka Jakoubková a dodáva, že ďalším dôvodom sú státisíce aplikácií, ktoré sú dnes pre tablety k dispozícii.

 

Nejpredávanejšími značkami tabletov v Čechách a na Slovensku v internetovom obchode Alza sú ASUS, Apple a Samsung, z hľadiska operačných systémov vyhľadávajú zákazníci najmä Android (75 %), za ktorým nasleduje iOS (24 %) a Windows (1 %). Najlepšie hodnotenia od spotrebiteľov majú tablety od výrobcov značiek Apple a Samsung. Pomyselný palec dole naopak dostávajú predovšetkým lacnejšie zariadenia v cene pod 100 EUR.

 

„Rok 2014 prinesie zvýšený záujem o tablety s operačným systémom Windows a zariadenia s väčším displejom. Posilní sa aj trh konvertibilných zariadení dva v jednom, ktoré kombinujú mobilitu tabletov s výkonom notebookov. Zákazníci preferujúci menšie zariadenia sa presunú k phabletom, ktoré spájajú vlastnosti smartphonu a tabletu,“ dodáva Jakoubková.

 

V práve prebiehajúcej akcii 100 tabletov týždenne majú zákazníci Alza.sk možnosť vyhrať jeden zo stovky tabletov každý týždeň. Alza.sk tak svojim zákazníkom rozdá v priebehu troch vĺn tejto akcie celkovo viac ako tri tisícky tabletov.

 

Doplnkové informácie

Internetový obchod Alza.sk patrí medzi najväčšie internetové obchody s výpočtovou technikou a elektronikou na Slovensku. Jeho prevádzkovateľom je spoločnosť Alza.cz, a. s., ktorá funguje na trhu už od roku 1994, pričom za rok 2013 dosiahla tržby vo výške 11,1  miliardy CZK s DPH a vybavila 3,3 milióny objednávok. Alza.sk získala ocenenie Slovak Superbrands Awards 2014 a zaradila sa tak medzi najlepšie značky na trhu. V nezávislej súťaži ShopRoku 2013 sa Alza.sk umiestnil medzi desiatimi najpopulárnejšími e-shopmi roka a zároveň vyhral 1. miesto v Cene kvality v kategórii Obchodné domy. Stalo sa tak aj vďaka bezkonkurenčnej skladovej dostupnosti, širokej ponuke produktov a nadštandardným službám.