Prieskum: Sledovanie videa v mobiloch zažíva boom

 

 

 

· 72% používateľov mobilného internetu sleduje TV a video na svojich mobilných zariadeniach aspoň raz týždenne

· Stále viac ľudí využíva možnosť pokračovať v sledovaní online filmu po jeho prerušení aj na iných zariadeniach.

· Už viac ako 40% respondentov vo veku nad 60 rokov pozerá na internete on-demand obsah

· Pre spotrebiteľov sú možnosti výberu videa jedným z piatich najdôležitejších aspektov pri sledovaní


Najnovšia štúdia spoločnosti Ericsson (NASDAQ: ERIC) zameraná na aktuálne spotrebiteľské trendy v TV oblasti, odhalila nové trendy v sledovaní televízie. Štúdia je postavená na výsledkoch prieskumu, ktorý bol realizovaný na vzorke 15.000 respondentov v 15 krajinách sveta.

V poradí už štvrtá správa Ericsson ConsumerLab v TV oblasti zverejnila, že 72 % spotrebiteľov sleduje na svojom mobilnom zariadení online video aspoň raz týždenne, z nich 42 % aj mimo domova. Zo štúdie vyplynulo, že tri štvrtiny ľudí zvyknú pravidelne používať svoje mobilné zariadenie počas sledovania televízie. Okrem toho správa uvádza, že až 41 % respondentov z vekovej skupiny 65 – 69 rokov sleduje „streamované” on-demand videá aspoň raz týždenne.

Novinkou, je stále rozšírenejšie sledovanie jedného videa, napríklad filmu, na viacerých zariadeniach v rôznom čase. Spotrebiteľ začne pozerať online video na jednom zariadení, dopozerá ho na inom a to bez toho, aby musel hľadať miesto, kde bolo sledovanie prerušené. Ericsson ConsumerLab hovorí o tomto fenoméne ako o “sledovaní v pohybe.”

Anders Erlandsson, výskumný pracovník Ericsson ConsumerLab, hovorí: „Keď televízny priemysel začal hovoriť o mobilnej TV, prevládal názor, že bude založená predovšetkým na profesionálne spracovaných krátkych videách. Došlo však k zaujímavému obratu. Samozrejme, ľudia sledujú aj krátke videá, ale vytvárajú ich tak, že prerušia sledovanie filmov alebo iných dlhohrajúcich programov na jednom zariadení, aby ich neskôr dopozerali na inom mieste a trebárs aj na inom zariadení.“

Viac ako polovica respondentov prieskumu tvrdí, že ich počítač a internetové pripojenie sú neoddeliteľnou súčasťou ich spotrebiteľských návykov čo sa týka sledovania TV a videa. Tieto nástroje dovoľujú divákom vybrať si a nakombinovať čo, kedy a ako chcú sledovať – podobne ako výber jedla v reštaurácii. “Hľadanie prvého používateľsky jednoduchého „à la carte riešenia“, ktoré pokrýva a spája zákaznícke potreby v oblasti TV a video, sa začalo. Spotrebitelia pasujú možnosť výberu zo širokej ponuky za piaty najdôležitejší aspekt komfortu sledovania,“ upozorňuje Erlandsson

Všetky druhy multimediálnych programov sú dôležité, žiaden nie je u spotrebiteľov favorizovaný na úkor iných. „V minulosti sme mohli pozorovať rapídny nárast on-demand sledovania. Teraz sledujeme ako sa tento trend mierne spomalil.“ Podľa Erlandssona sa však niektoré oblasti sa však výrazne pohli: „Enormný je napríklad nárast medzi vekovými skupinami 55 – 59 ročných. Dnes je až o 18 % viac ľudí v tejto vekovej kategórii, ktorý týždenne využívajú on-demand video, ako tomu bolo v roku 2011.“

Zatiaľ však podľa Erlandssona ešte neprišiel čas rozlúčiť sa s klasickým sledovaním televízie. „Klasická televízia je pre zákazníkov stále dôležitá, nevidíme žiaden prepad v intenzite a frekvencii jej sledovania. Badateľné je to najmä u živých športových prenosov. Až 36 % respondentov považuje ich sledovanie za dôležitú súčasť svojich televíznych návykov,“ uzatvára Erlandsson.

 

 

Štúdia je k dispozícii na www.ericsson.com/consumerlab