Rozhovor: Edward Baily o HyperX a eSporte

Prvé, čo nás zvyčajne napadne keď sa povie Kingston Technologies, sú pamäťové médiá – SSD disky alebo výkonné RAM. Tento americký výrobca sa však stále viac profiluje aj v oblasti herného hardvéru so svojou značkou HyperX a práve o nej nám viac povedal obchodný manažér HyperX pre región EMEA – Edward Baily.

Prečo sa značka HyperX oddelila od spoločnosti Kingston?

Chceli sme vytvoriť samostatnú značku podobne, ako to urobil napr. Microsoft s XBOX, aby bola značka HyperX vnímaná ako svojbytná. Tým, že sme oba názvy oddelili, môžeme teraz osloviť rozdielne cieľové skupiny. To nám umožňuje lepšie nadviazať kontakt s našimi mladšími fanúšikmi, ktorí vnímajú značku HyperX prostredníctvom modernejších sociálnych médií. Mohli sme napríklad pre HyperX vytvoriť samostatný účet na Twitteri, ktorý k dnešku odoberá takmer 500.000 záujemcov! Niektorých našich (najmä mladších) fanúšikov zaujíma dianie okolo HyperX viac než napr. produkty spoločnosti Kingston. Je to fantastický spôsob, ako byť v spojení s našimi hráčskymi fanúšikmi na celom svete.

hx_savage_detail

Aký vývoj očakávate pre periférie a pamäťové zariadenia značky HyperX v roku 2016?

Ako sme už oznámili na veľtrhu CES 2016, počas tohto roku predstavíme niektoré zásadné nové produkty. Ohlásili sme napr. významné partnerstvo so spoločnosťou Microsoft – XBOX, v rámci ktorého uvedieme oficiálny headset kompatibilný s novými ovládačmi XBOX elite, ktorý príde na trh v 2. štvrťroku 2016 – táto náhlavná súprava bude mať názov „CloudX“. Ďalšie oznámenie sa týkalo nášho nového radu herných headsetov „Cloud Revolver“, ktoré sme sami navrhli od úplného základu. Hráčom ponúknu novú úroveň vo svete zvukov s lepším zvukovým obrazom a najvyššie možné pohodlie, pričom vyšší model sa môže pochváliť podporou priestorového zvuku Dolby 7.1 Surround Sound. V neposlednom rade sme poodhalili tvár nových aktualizácií DRAM pamätí Predator DDR3/4, ktoré na trh prídu neskôr tento rok. Pasívny chladič bude mať teraz nízky profil a pamäte budú dosahovať nekompromisného taktu až 3 000 MHz, pričom ponúknu aj kapacity 64 GB.

V akých aspektoch zlepšujú podľa vás produkty HyperX výkonnosť pri hraní?

Naše produkty ponúkajú hráčom možnosť umocniť mnohé varianty zážitkov z hry vďaka celkovej rýchlejšej odozve, ku ktorej im pomôžu predovšetkým naše SSD disky keď na ne nainštalujú svoje operačné systémy, pretože môžete svoj počítač bootovať prakticky okamžite. To isté platí samozrejme pre hry inštalované na SSD, pretože sa drasticky skráti doba načítavania hier, nakoľko rýchlosť prenosu dát u SSD diskov je podstatne vyššia (cez 400 MB/s), než je rýchlosť tradičných pevných diskov (HDD), ktoré vo všeobecnosti zvládajú menej ako 170 MB/s (údaj pochádza z meraní redakcie PC Gamer v roku 2015). Ďalšou možnosťou, ktorá pomôže zvýšiť celkový výkon vášho PC, je osadenie viac pamätí HyperX DRAM. Rozšírením kapacity operačnej pamäte z 8 GB na 16 GB jednak zvýšite celkový výkon počítaču a zároveň sa zrýchli aj multitasking, keď napríklad streamuje a súčasne hráte hru.

Prečo by sa zákazníci mali rozhodnúť pre kúpu práve vašich produktov? Má HyperX niečo, čo iným výrobcom pamätových zariadení chýba?

Značka HyperX má už 14 rokov a v mnohých ohľadoch je jedinečná – predovšetkým sme súkromne vlastnenou spoločnosťou, za ktorou stoja skúsenosti a zabezpečenie spoločností Kingston Technology, ktorá je v tomto odbore špecialistom s celosvetovým významom. Práve skutočnosť, že sme súkromne vlastnená spoločnosť, nám poskytuje tú výhodu, že si môžeme sami rozhodovať o tom, kedy uvedieme nové a inovatívne produkty na trh. Umožňuje nám to investovať potrebné zdroje (talent, čas a peniaze) tak, aby sme uspokojili potreby našich zákazníkov. Nie sme nútení na trh chŕliť produkty zbrklo na uspokojenie potrieb externých investorov. Všetky produkty HyperX prechádzajú rozsiahlym procesom kontroly kvality a testovania skôr, než sú uvedené trh. Pochváliť sa tiež môžeme našou podporou, ktorá zákazníkom pomáha 24 hodín denne v niekoľkých jazykoch. Teraz sme jedinou značkou v oblasti herných pamäťí, ktorá na svojej DRAM moduly poskytuje doživotnú záruku. V spoločnosti HyperX sme presvedčení, že naša budúcnosť je v rukách zákazníkov a preto reinvestujeme do podpory hernej komunity. Aby som to zhrnul: keď si kúpite akýkoľvek produkt značky HyperX, dostanete kvalitu, dizajn a výkon.

24817-7

Hýbe tzv. eSports naozaj trhom alebo sú len jedným z mnohých činiteľov na trhu?

Aby som vám poskytol predstavu o rozsahu herného odvetvia – odhaduje sa, že v samotnej Európe je 323 miliónov hráčov, čo je len o málo nižšie číslo, než je počet „športových“ fanúšikov (351 miliónov) udávaný spoločnosťou Newzoo, ktorá vykonáva prieskumy trhu. Trh okolo eSports je obrovský! Priam explóziu eSports tímov sme zaznamenali najmä počas posledných 3 rokov. Tento rok napr. americká vláda udelila vízum profesionálnemu hráči eSports s tým, že ho zaradili do kategórie „atlét“, čo je pre herný priemysel skvelá správa. V nasledujúcich rokoch budeme svedkami toho, ako bude trh PC hrania ešte ďalej rásť, no zaznamenáme aj rast hrania na mobilných zariadeniach – vidíme napríklad ako rastie obľuba online hier „Hearthstone“ a „Vainglory“. Veľké značky, ako Coca-Cola, Nissan alebo American Express, tiež začali do eSports investovať, pretože si uvedomili potenciál oslovenie miliónov mladších hráčov.

Aké investície plánuje do eSports značka HyperX?

HyperX do odboru eSports mohutne investovala a aj naďalej podporuje hranie od tých najjednoduchších herných turnajov a profesionálnych tímov až po tie celosvetové. V súčasnosti je HyperX hlavným sponzorom Intel Extreme Masters, ktoré sa uskutoční už začiatkom marca v poľských Katoviciach. HyperX bude hostiteľom finále turnajov Counter Strike GO a League of Legends, kde napr. výhry vybrané na štartovnom dosahujú 250.000 USD. Ďalšou vzrušujúcou hernou akciou, ktorej hrdým sponzorom tento rok HyperX bude, je turnaj „DreamHack Masters“. Milujeme byť súčasťou vzrušujúceho sveta eSports a stretávať sa s fanúšikmi z celého sveta!

ed_019_print_res-1

Dostávate veľa žiadostí o sponzoring?

Žiadosti o sponzorstvo dostávame každý deň a samozrejme chceme podporovať toľko streamerov a hráčov, koľko v rámci našich možností zvládneme. V súčasne dobe sponzorujeme až 27 profesionálnych eSports organizácií z celého sveta z a celý rad streamerov.

Keď vás osloví nejaká organizácia, tím, hráč alebo streamer ohľadom sponzorstva, aké tri veci u nich vy ako spoločnosť hľadáte?

Pri rozhodovaní o tom, či konkrétny tím, hráča alebo streamera budeme sponzorovať hodnotíme v prvom rade relevantnosť s ohľadom na aktuálne herný trh. Zaujíma nás, či je hra, ktorú hrajú, stále populárna. Dôležitý je samozrejme aj dosah na sociálnych sieťach, teda koľko majú odberov na YouTube, streamoch, Twitteri, atď. Chceme spolupracovať s tímami alebo hráčmi, ktorí sú na vzostupe, takže nás zaujíma aj ich výkonnosť – inými slovami pre naplnenie ambícií HyperX je dôležité „mať gény pre víťazstvo“.

Keby vás niekto chcel kontaktovať, kam sa má obrátiť?

Ak má niekto záujem požiadať HyperX o sponzorstvo, nech navštívi tento odkaz http://www.hyperxgaming.com/en/sponsorship.

A na záver ešte drobná otázka o budúcnosti – uvažuje HyperX o vstupe aj na trh klávesníc, myší alebo volantov, či ďalších herných periférií?

V tejto chvíli sa plne sústredíme len na našu ponuku pamäťových médií a headsetov. Tento rok pripravujeme mnoho nových modelov, no kto vie, čo sa stane v budúcnosti…