Slovensko má druhé najvyššie CTR v regióne CEE. Pätina kampaní u nás využíva rich media bannery

Priemerná miera prekliku na Slovensku dosahuje 0,43 %, čo je po Poľsku druhá najvyššia hodnota zo všetkých sledovaných štátov strednej a východnej Európy. U interaktívnych bannerov je na slovenskom trhu takmer desaťkrát vyššia miera prekliku než u klasických bannerov a dosahuje rekordných 2,18 %, čo je dvakrát viac ako priemer celého regiónu. Dáta prináša cyklická štúdia gemiusAdMonitor od spoločnosti Gemius.

 

V prípade online reklamy sa slovenský trh značne líši od iných stredo-a východoeurópskych štátov. Slovenskí internetoví užívatelia oveľa viac klikajú na reklamné bannery a to nielen na interaktívne, ale aj na klasické. Podľa výsledkov štúdie máme najvyššiu priemernú mieru prekliku pre klasické a rich media bannery (0,29 % resp. 2,18 %). Naopak najmenej sa kliká na klasické reklamné formáty v Slovinsku (0,13 %) a na interaktívne bannery v Srbsku (0,32 %).

Obr. 1. Priemerná miera prekliku v jednotlivých štátoch regiónu CEE (všetky bannery)

 

Zdroj: gemiusAdMonitor, apríl – september 2013. Dáta zahŕňajú kampane merané nástrojom gemiusDirectEffect a AdOcean.

Interaktívne reklamné formáty sú súčasťou pätiny kampaní na slovenskom trhu, čo je menej, než priemer všetkých skúmaných štátov (27,5 %). Najviac kampaní využíva rich media formáty v Poľsku (viac ako 45 %), naopak najmenej v Srbsku (len 10 %). Z rich médií pochádza viac než 10 % všetkých impresií v kampaniach vykonaných na Slovensku, čo je pomerne nízka hodnota. Najvyšší podiel impresií dosahujú interaktívne bannery v Poľsku a Českej republike (30 % resp. 24 %).

Obr. 2. Podiel klasických a interaktívnych bannerov v online reklamných kampaniach v jednotlivých štátoch regiónu CEE

 

Zdroj: gemiusAdMonitor, apríl – september 2013. Dáta zahŕňajú kampane merané nástrojom gemiusDirectEffect a AdOcean.

„Využitie rich media formátov spravidla generuje vyššie CTR, čo dokazuje príklad Poľska, kde z týchto formátov pochádza dokonca viac ako 30 % impresií. Naopak najvyššie CTR pre klasické a rich media bannery má Slovensko, čo spôsobilo, že má tento trh najvyššie priemerné CTR aj pri relatívne nízkom počte impresií generovaných rich media bannermi“, hovorí Tamas Acs, International Agency Segment Manager spoločnosti Gemius.

Štúdia gemiusAdMonitor analyzuje 11 trhov strednej a východnej Európy: Českú republiku, Slovensko, Maďarsko, Poľsko, Bulharsko, Chorvátsko, Slovinsko, Srbsko, Rumunsko, Litvu a Lotyšsko a zameriava sa hlavne na rebríčky najpoužívanejších online reklamných formátov v jednotlivých štátoch, ich CTR či zoznam odvetví, ktoré zadávajú najviac reklamných kampaní a mnoho ďalších.

Dáta pochádzajú z nástrojov pre správu a monitorovaním reklamných kampaní gemiusDirectEffect a AdOcean.

O spoločnosti Gemius

Gemius je obchodno-poradenská spoločnosť poskytujúca dáta, riešenia a odporúčania v oblasti správy online reklamných kampaní, monitoringu a analýzy webových stránok či profilov internetových užívateľov. Informácie poskytnuté spoločnosťou sú základom pre každodenné marketingové a e-commerce aktivity takmer 2 000 firiem z odvetvia financií, telekomunikácií, IT, obchodu, FMCG, automobilového priemyslu, farmaceutiky, popredných reklamných agentúr a reklamných sietí, mediálnych domov, vydavateľov a zadávateľov reklamy z celého sveta.

Pôsobíme na 30 trhoch v Európe, na Blízkom východe a v Afrike. Prostredníctvom lokálnych pobočiek vo viac ako 12 štátoch spolupracujeme s profesijnými organizáciami venujúcimi sa globálnemu a lokálnemu rozvoju internetového trhu.

 

Naše štúdie vykonávame na základe vlastnej metodiky a technologickej infraštruktúry za prísneho dodržiavania ICC/ESOMAR noriem. Spoločnosť zamestnáva okolo 300 odborníkov vrátane IT špecialistov, matematikov, sociológov a psychológov. Mesačne analyzujeme 300 miliárd udalostí vyskytujúcich sa vo virtuálnom svete, t.j. zobrazenia stránok a kliknutia, ktoré boli uskutočnené internetovými užívateľmi. Spoločnosť bola založená v roku 1999. Viac informácií nájdete na www.gemius.skhttp://info.gemius.sk/