Xerox oceňuje tlačové inovácie

Bratislava, 14. júla 2008 – Spoločnosť Xerox prijíma prihlášky do siedmeho ročníku súťaže Printing Innovation with Xerox Imaging (PIXI). Tohtoročnou témou medzinárodnej súťaže je „Shine“ (Žiara) a ocenené budú najviac inovatívne a efektívne práce, ktoré zákazníci tlačia s digitálnymi systémami Xerox. Tohto roku prvýkrát dostanú ocenenie PIXI aj poskytovatelia tlače, ktorí používajú riešenia Xerox ekologicky šetrným spôsobom. Nová je taktiež kategória obchodnej aplikácie.
 
„Xerox dlhodobo usiluje o udržateľný rozvoj a poznáme mnoho zákazníkov, ktorí sa chovajú rovnako,“ povedala Valerie Blauvelt, viceprezidentka pre marketing, Xerox Production Systems Group. „Tohto roku hľadáme aplikácie, ktoré ukazujú kvalitu tlače šetrnej k  životnému prostrediu, a ktoré dodržujú obchodné aspekty dlhodobo udržateľného rozvoja, ako sú tlač na vyžiadanie, využitie automatických nástrojov workflow pre znižovanie spotreby energie a používanie papierov šetrných k životnému prostrediu.“
 
Ocenenie PIXI sa udeľuje v nasledujúcich kategóriách:
  • Knihy a manuály – Nízkonákladové tituly, učebnice (vrátane vydaní pre učiteľov a výučbového softwaru), manuály k výrobkom, školiace materiály, viazané prezentácie, výročné správy a ďalšie. Prihlásené produkty môžu byť čiernobiele, farebné, alebo kombinované.
  • Propagácia – Materiály určené pre brand management a konzistentné zasielanie správ sú navrhnuté tak, aby propagovali výrobok alebo službu, zvýšili o nich povedomie a informovali okolie. Používajú celú škálu dokončovacích techník, od samostatných listov až k zväzovaným viacstránkovým výtlačkom. Môžu byť vo forme brožúr, kalendárov, pohľadníc, veľkoformátových plagátov, vizitiek, katalógov alebo v akejkoľvek inej forme.
  • Direct marketing – Digitálne tlačené marketingové materiály navrhnuté podľa špecifík cieľových skupín a obsahujúce personalizované texty alebo grafiky. Do tejto kategórie patria aj výstupy ako pohľadnice, poštové návratky a doručenky, viacstránkové materiály, rozmerné materiály (vrátane plagátov v tubách), obálky a štítky alebo personalizované a na vyžiadanie tlačené materiály.
  • Nové obchodné aplikácie – Táto kategória kladie dôraz na výnosné tlačové aplikácie, ktoré sú na trhu stále častejšie. Digitálna tlač totiž prekročila hranice nízkych nákladov a personalizovaných výstupov. Dnešné náplne, médiá a dokončovacie možnosti umožňujú obrovské množstvo nových tlačových aplikácií, ako sú fotoalbumy, kalendáre a blahoželania; obalové riešenia vhodné pre malosériové zákazky, rôzne verzie a personalizácia; špeciálne zobrazovacie riešenia pre ochranu dokumentov proti podvodom.
  • Transakčná propagácia – Všetky typy výkazov pre zákazníkov, ktoré informujú adresáta o relevantných promočných ponukách a obsahujú prispôsobené informácie. Patria sem napr. výpisy z kreditných kariet s personalizovanými ponukami, výpisy z účtov, ktoré ponúkajú ďalšie finančné služby, správy investičných fondov, vyúčtovania za telekomunikácie a energiu, ktoré obsahujú informácie pre vybudovanie pevnejšieho vzťahu.
Všetky prihlášky vyhodnotí nezávislá komisia s ohľadom na použité digitálne technológie, obchodnú efektivitu, celkovú estetiku a stupeň inovácie a invencie. Bude udelená cena pre celkového víťaza (Best of Show) a tri ocenenia v každej kategórii. Súťaž taktiež vyhodnotí najviac inovatívne využitie technológií Xerox, najviac výnimočné použitie spotrebného materiálu Xerox a vyššie uvedené ocenenia za riešenie šetrné k životnému prostrediu. Na cenách tohtoročného ročníku PIXI sa rozdelí viac ako 50 000 USD v cestovných certifikátoch. V hodnotiacej komisii budú odborníci zastupujúci kľúčové segmenty grafických komunikácií.
 
Spoločnosť Keiger Printing získala cenu pre celkového víťaza v roku 2007, kedy sa do súťaže prihlásilo viac ako 500 záujemcov z celého sveta. „Nielenže sme dostali medzinárodné ocenenie, ale náš víťazný produkt inšpiroval našich zákazníkov a zvýšil množstvo požiadaviek na inovatívne digitálne tlačové úlohy,“ povedal Louis Crockett, prezident spoločnosti Keiger Printing.
 
Účasť v súťaži PIXI je bezplatná a otvorená pre viac ako 70 krajín v celom svete vrátane Slovenska. Prihlášky je možné podávať cez internet do 1. augusta a musia byť vyrobené s použitím digitálnych tlačových systémov Xerox. Prihlasovacie internetové stránky sú v šiestich jazykových mutáciách. Víťazi budú oznámení na veľtrhu Graph Expo, ktorý sa bude konať 26. – 29. októbra 2008 v Chicagu. Celkový víťaz súťaže PIXI 2008 bude mať príležitosť zasadnúť v porote súťaže PIXI 2009. Prihlasovací formulár, hodnotiace kritériá, životopisy porotcov, zoznam zúčastnených krajín a informácie o víťazoch z minulých rokov nájdete na www.xerox.com/pixi.