Najvyšší model prestížneho radu Forza

HONDA FORZA 750, modelový rok 2023

Dynamická akcelerácia je samozrejmosťou vďaka výkonnému dvojvalcovému motoru s objemom 745 cm3 vybavenému elektronicky riadenou škrtiacou klapkou, 3 prednastavenými jazdnými režimami a systémom nastaviteľnej kontroly trakcie Honda s 3 úrovňami.

OFICIÁLNE
Autor
Dátum zverejnenia 8. septembra 2022
Obsahuje nasledovné témy

Základné informácie o modeli: Ako najvyšší model prestížneho radu Forza prichádza tento vrcholný mestský stroj s prísľubom vzrušujúcej jazdy a maximálneho komfortu zabaleného do high-tech štýlu. Dynamická akcelerácia je samozrejmosťou vďaka výkonnému dvojvalcovému motoru s objemom 745 cm3 vybavenému elektronicky riadenou škrtiacou klapkou, 3 prednastavenými jazdnými režimami a systémom nastaviteľnej kontroly trakcie Honda s 3 úrovňami. Rúrkový oceľový rám, hliníkové kyvné rameno, zavesenie zadného kolesa typu Pro-Link a 17-/15-palcové predné/zadné koleso sú zárukou istej ovládateľnosti. Účinné brzdenie zaisťujú dva radiálne umiestnené štvorpiestové brzdové strmene. Do schránky pod sedadlom sa vojde integrálna prilba a schránka je vybavená USB zásuvkou; všetko osvetlenie je tvorené LED diódami a 5-palcový TFT displej umožňuje pripojiť smartfón prostredníctvom nového systému hlasového ovládania Honda Smartphone Voice Control system. Pre držiteľov vodičského oprávnenia A2 bude k dispozícii taktiež verzia s výkonom 35 kW.

 

Pre rok 2023, sú k dispozícii následujúce nové farby:

Čierna metalická Mat Ballistic

Perleťová biela Glare

Šedá metalíza Iridium

  1. Úvod

Už 20 rokov sú v Európe skútre Forza uznávaným pojmom, pričom tento názov sám o sebe predstavuje značku v rámci celého produktového radu Honda. Za svoj úspech vďačí lákavej kombinácii rôznych faktorov: klasické Grand Touring (GT) prvky – neprehliadnuteľnosť na ceste a maximálny komfort pre oboch cestujúcich – sa v receptúre Forza vždy prelínali so športovou, agilnou ovládateľnosťou a výkonnými motormi, vďaka ktorým je každá jazda zážitkom.

Každý model Forza vždy predstavuje technologicky vyspelý, štýlový a prémiový výrobok plný praktických funkcií uľahčujúcich život na ceste, ktorý sa vyznačuje vysokou kvalitou spracovania a elegantným vzhľadom.

Najlepšia Forza prichádza. Rýchla, agilná a luxusná, nabitá technológiami a pripravená uspieť v konkurenciou nabitom segmente motocyklového trhu. Vďaka svojej výbave na každodenné dochádzanie v meste aj mimo neho, ale aj na víkendové výlety, je Forza 750 stelesnením kvality a praktickosti. Dalo by sa povedať, že ide o racionálnu voľbu. Vďaka rodokmeňu Forza však tento stroj ponúka ešte viac – veľa štýlu a zábavy. A ćo viac, v rámci parkovania a ako popisuje parkovacia politika, pre motoprky plati: Motorky môžu parkovať bezplatne na miestach vyznačených pre motorky v zmysle zákona o cestnej premávke v parkovacej zóne. Ak budete motorku parkovať na parkovacom mieste pre autá, je potrebné zaplatiť parkovné, tak ako za auto a máte nárok na celé parkovacie miesto. Nie je možné zakúpiť si parkovaciu kartu na motorku.

  1. Informácie o modeli

Štíhle, elegantne zakrivené línie modelu Forza 750 ponúkajú vynikajúcu ochranu proti vetru aj pri vyšších rýchlostiach, veľa priestoru na nohy a nízko umiestnené sedadlo bez zbytočných tvarových kreácií. Odkladacia schránka pod sedadlom pojme integrálnu prilbu a je vybavená USB nabíjačkou. K dispozícii je taktiež praktická schránka na rukavice. TFT prístrojový displej umožňuje prepojenie so smartfónom jazdca prostredníctvom systému hlasového ovládania Honda Smartphone Voice Control system. Zapaľovanie, zamykanie a otváranie sedadla sa ovláda inteligentným kľúčom Smart Key.

Stroj je poháňaný silným a úsporným dvojvalcovým motorom s objemom 745 cm3 vybaveným elektronicky riadenou škrtiacou klapkou (Throttle By Wire – TBW), ktorá umožňuje prispôsobiť charakter motora pomocou 3 prednastavených jazdných režimov: RAIN, STANDARD a SPORT. K dispozícii je taktiež používateľsky nastaviteľný režim USER. Systém nastaviteľnej kontroly trakcie Honda Selectable Torque Control (HSTC) vykonáva jemné zásahy v závislosti od voľby jednej z 3 úrovní, zatiaľ čo štandardne dodávaná dvojspojková prevodovka (Dual Clutch Transmission – DCT) disponuje mapami pre automatické radenie, ktoré spolupracujú s jednotlivými jazdnými režimami.

Kombinácia rámu z oceľových rúrok, hliníkového kyvného ramena, 41 mm inverznej vidlice, radiálne umiestnených štvorpiestových brzdových strmeňov, zavesenia zadného kolesa typu Pro-Link a 17-palcového/15-palcového predného/zadného kolesa spolu vytvára vyvážený podvozok a ponúka výkony a ovládateľnosť športového motocykla v proporciách skútra.

Nová Forza 750 pre rok 2023 bude k dispozícii v nasledujúcich farebných vyhotoveniach:

**Nová** Čierna metalická Mat Ballistic

**Nová** Perleťová biela Glare

**Nová** Šedá metalíza Iridium

Mat Jeans Blue Metallic

  1. Hlavné vlastnosti

3.1 Vzhľad a výbava

Ako sa na GT skúter sluší, ukazovatele smeru a spätné zrkadlá sú v prípade modelu Forza 750 integrované v štíhlej prednej kapotáži, ktorá zároveň ponúka vynikajúcu ochranu proti vetru pri vysokých rýchlostiach bez toho, aby predstavovala prebytočnú masu obmedzujúcu agilitu stroja pri jazde v mestskej premávke; taktiež plexi štít napomáha vytvoriť pokojnú vzduchovú kapsu pre jazdca aj spolujazdca.

Okrem dôležitých jazdných vlastností je Forza 750, ako hlava sofistikovanej rodiny Forza, taktiež stelesnením ašpirácií, štýlu, z ktorého vyžaruje prémiový appeal, a dizajnového jazyka, ktorý priláka pozornosť všade, kde sa objaví.

Samozrejme záleží aj na praktických detailoch. V prednej časti stroja je kopa miesta na nohy, starostlivo tvarované sedadlo je pohodlné a umožňuje jazdcovi ľahko dosiahnuť na zem. Sedadlo sa nachádza vo výške 790 mm. Schránka pod sedadlom má objem 22 l a umožňuje uložiť integrálnu prilbu. USB zásuvka sa nachádza v jej zadnej časti. Na pravej strane vnútornej kapotáže sa nachádza praktická a ľahko prístupná schránka na rukavice.

Súčasťou rozhrania na modeli Forza 750, ktoré je dostupné prostredníctvom 5-palcového TFT displeja, je aj nový systém hlasového ovládania Honda Smartphone Voice Control, ktorý jazdcovi ponúka možnosť prepojenia s jeho smartfónom a umožňuje hlasové ovládanie telefónnych hovorov, e-mailov, prehrávania hudby a navigácie. Na využitie tejto funkcie je potrebný komunikátor v prilbe. Telefón sa k prístrojovému panelu pripojí prostredníctvom technológie Bluetooth. Ovládať systém Honda Smartphone Voice Control je možné taktiež prostredníctvom tlačidiel na ľavej rukoväti.

Aby ponúkol ešte viac pohodlia, využíva model Forza 750 inteligentný kľúč Smart Key, ktorý má jazdec po celý čas vo vrecku a kvôli ovládaniu zapaľovania, viečka palivovej nádrže a sedadla ho nemusí vyberať. Ak má jazdec inteligentný kľúč pri sebe, je možné jedným stlačením hlavného tlačidla na stroji odomknúť riadenie a zapnúť zapaľovanie, zatiaľ čo pomocou dvoch kolískových spínačov sa ovláda viečko palivovej nádrže a zámka sedadla. Pomocou kľúča sa zamyká a odomyká aj voliteľný inteligentný vrchný kufor a stroj ponúka funkciu „odpovede“ bliknutím ukazovateľov smeru, vďaka ktorej ho majiteľ ľahko nájde aj z väčšej diaľky. Spojkový mechanizmus v hlavnom spínači zabraňuje násilnému odomknutiu riadidiel.

The X-ADV, NC750X, Forza 750 and NT1100 receive contemporary new colours for 23YM

Zadné ukazovatele smeru na modeli Forza 750 sú vybavené funkciou núdzových brzdových svetiel. Ak pri rýchlosti nad 53 km/h jazdec aktivuje ktorúkoľvek brzdu a záporné zrýchlenie presiahne hodnotu 6,0 m/s2, začnú výstražné svetlá blikať, aby na prudké brzdenie upozornili ostatných účastníkov cestnej premávky. V prípade, že je aktivovaný systém ABS, sa hranica pre aktiváciu tejto funkcie pri rovnakej rýchlosti znižuje na záporné zrýchlenie najmenej 2,5 m/s2.

Navyše majú po novom taktiež funkciu automatickej deaktivácie. Namiesto použitia jednoduchého časovača systém porovnáva rozdiel v otáčkach predného a zadného kolesa a na základe toho vypočítava, či je možné ukazovatele smeru s ohľadom na situáciu vypnúť.

3.2 Motor

Vďaka svojej konštrukcii ponúka kvapalinou chladený 8-ventilový radový dvojvalcový motor SOHC v modeli Forza 750 vysokú dynamiku v nízkych a stredných otáčkach. Architektúra motora s relatívne veľkým zdvihom a špeciálny tvar spaľovacej komory spoločne s kľukovým hriadeľom s vysokou zotrvačnosťou vytvárajú vysoké hodnoty krútiaceho momentu už od nízkych otáčok.

Elektronicky riadená škrtiaca klapka (TBW) riadi výkon a charakteristiku motora (pozri odsek 3.3 Motor a elektronika). Maximálny výkon je 43,1 kW pri 6 750 ot./min., krútiaci moment vrcholí na 69 Nm pri 4 750 ot./min. Motor je schopný dosiahnuť až 7 000 otáčok. Rozjazd na 50 m Forza 750 zvládne za 3,9 s a pri rýchlosti 60 km/h pracuje motor iba na 2 500 ot./min.

Dva zotrvačníky vyvažujú vibrácie motora pri vyšších otáčkach bez toho, aby tým bolo dotknuté charakteristické „dunenie“ spôsobené nepravidelným zapaľovaním motora a kľukovým hriadeľom s fázovaním 270°. Vŕtanie a zdvih sú 77 mm × 80 mm. Kedykoľvek je to možné, zastávajú jednotlivé komponenty viac rolí: vačkový hriadeľ poháňa vodné čerpadlo, zatiaľ čo jeden z vyvažovacích hriadeľov poháňa olejové čerpadlo.

Vďaka tejto minimalizácii počtu dielov zostáva motor ľahký, úsporný a spoľahlivý.

Pre držiteľov vodičského oprávnenia kategórie A2 je dostupná verzia s výkonom 35 kW, ktorú môže díler Honda vo vhodnej chvíli ľahko premeniť na verziu s plným výkonom. Takisto môže díler Honda obmedziť výkon silnejšej verzie na 35 kW výmenou štandardnej škrtiacej klapky a úpravou softvéru riadiacej jednotky ECU.

Motor Hondy Forza 750 je mimoriadne striedmy – spotreba nameraná v režime WMTC je iba 3,6 l/100 km, čo predstavuje až 370 km dojazd na 13,2-litrovú nádrž – a spĺňa teraz emisnú normu EURO5.

3.3 Motor a elektronika

Vzhľadom na to, že výkon a charakter motora ovláda elektronicky riadená škrtiaca klapka, môže si jazdec vybrať z 3 režimov určených pre široké rozpätie jazdných podmienok. Výber režimov sa vykonáva tlačidlami na ľavej rukoväti a je indikovaný na TFT displeji.

STANDARD sa vyznačuje vyváženým výkonom motora, brzdením motorom aj zásahmi systému HSTC. Systém ABS zasahuje častejšie.

SPORT ponúka agresívnejší prísun výkonu motora aj brzdenia motorom, systém HSTC v tomto režime zasahuje iba minimálne, zatiaľ čo ABS zasahuje častejšie.

RAIN sa vyznačuje nízkym výkonom motora a brzdením motorom, systémy HSTC a ABS zasahujú častejšie.

USER ponúka možnosť individuálne nastaviť nízku/strednú/vysokú úroveň výkonu motora / brzdenia motorom a nízku/strednú/vysokú úroveň alebo úplné vypnutie HSTC.

Systém nastaviteľnej kontroly trakcie Honda Selectable Torque Control (HSTC) jazdca svojimi zásahmi neruší a ponúka vycibrenú reguláciu prenosu sily motora na zadné koleso vďaka elektronicky riadenej škrtiacej klapke. Systém ponúka 3 úrovne:

Úroveň 1 sa vyznačuje minimálnymi zásahmi a najmenšou kontrolou prešmykovania zadného kolesa.

Úroveň 2 je implicitné nastavenie a ponúka istú trakciu na bežné každodenné použitie.

Úroveň 3 ponúka maximálnu kontrolu pri jazde na klzkých vozovkách

Systém HSTC je tiež možné celkom vypnúť.

3.4 Dvojspojková prevodovka (DCT)

Technológia prevodoviek DCT značky Honda vstupuje do jedenásteho roku svojej sériovej výroby. Od roku 2010 sa v Európe predalo vyše 140 000 motocyklov vybavených prevodovkou DCT. Táto prevodovka sa vyznačuje plynulým a spoľahlivým radením, na ktoré si jazdec veľmi rýchlo zvykne.

Využíva dve spojky: jednu na rozjazd a pre 1., 3. a 5. rýchlostný stupeň a druhú pre 2., 4. a 6. rýchlostný stupeň. Hlavný hriadeľ jednej spojky sa nachádza vnútri druhého, čo umožnilo dosiahnuť veľmi kompaktné rozmery. Každá spojka je nezávisle riadená vlastným elektrohydraulickým okruhom. Pri radení systém predvolí požadovaný rýchlostný stupeň pomocou spojky, ktorá sa v danom okamihu nepoužíva. Prvá spojka sa následne elektronicky odpojí a v rovnakom okamihu sa pripojí spojka druhá.

Výsledkom je konzistentné, rýchle a plynulé radenie. Tým, že dve spojky preraďujú z jedného rýchlostného stupňa na ďalší s minimálnym prerušením prenosu hnacej sily na zadné koleso, navyše prakticky odpadajú všetky rázy a pozdĺžne sklony stroja, takže radenie je nielen priame, ale aj hladké. Prevodovka DCT so sebou prináša aj ďalšie výhody, medzi ktoré patrí odolnosť (lebo jednotlivé ozubené kolesá sa nemôžu poškodiť nesprávnym zaradením), nemožnosť preťažiť motor, jednoduchá jazda v mestách či nižšia únava jazdca.

Systém DCT ponúka dva rôzne spôsoby ovládania – automatický režim s naprogramovanými mapami radenia, ktoré priebežne sledujú rýchlosť jazdy, zvolený rýchlostný stupeň a otáčky motora, a na základe toho rozhodujú o momente preradenia, a ďalej manuálny režim, v ktorom môže jazdec sám radiť tlačidlami na ľavej rukoväti.

Vďaka využitiu elektronicky riadenej škrtiacej klapky má jazdec k dispozícii 3 mapy pre automatické radenie a jeden používateľský režim USER. Úroveň 1 je najuvoľnenejšia, keď k radeniu nahor aj nadol dochádza pri relatívne nízkych otáčkach; táto mapa sa využíva v jazdnom režime RAIN. Na druhej strane, úroveň 4 radí nahor pri vyšších otáčkach a taktiež k podraďovaniu dochádza skôr, čím je umocnený efekt brzdenia motorom; táto mapa sa využíva v režime SPORT. Úroveň 2 je prepojená s jazdným režimom STANDARD, zatiaľ čo úroveň 3 sa nachádza medzi režimami STANDARD a SPORT.

V používateľskom režime USER si môže jazdec zvoliť ktorúkoľvek z máp radenia prevodovky DCT v kombinácii s ostatnými parametrami – výkonom motora, brzdením motorom a úrovňou nastavenia systému HSTC.

Za svoje silné stránky Forza 750 vďačí aj robustnému rámu z lichobežníkových oceľových rúrok, ktorý umožňuje praktické uloženie všetkej techniky a zároveň poskytuje dostatok priestoru na odkladaciu schránku pod sedadlom. Sklon vidlice a závlek sú 27°/104 mm, rázvor kolies je 1 590 mm. Celková pohotovostná hmotnosť dosahuje 235 kg.

Zadný tlmič s nastavením predpätia je prostredníctvom prepákovania Pro-Link spojený s hliníkovým kyvným ramenom tvoreným obrábaným prvkom s dutým prierezom a ramenami s prierezom v tvare U.

17-palcové predné a 15-palcové zadné koleso z ľahkej zliatiny sú zárukou istej ovládateľnosti a stability; pneumatiky majú rozmer 120/70 R17 vpredu a 160/60 R15 vzadu. Dva radiálne štvorpiestové brzdové strmene spolupracujú s 310 mm kotúčmi a sú vybavené systémom ABS.

  1. Príslušenstvo

Pre model Forza 750 je k dispozícii široká ponuka originálneho príslušenstva Honda, a to tak po jednotlivých kusoch, ako aj vo forme starostlivo vybraných paketov.

Paket Comfort Pack bol navrhnutý pre ešte lepšiu kvalitu jazdy na palube Forzy 750 a zahŕňa:

Paket Sports Pack pridáva dodatočný športový nádych a zahŕňa:

Paket Style Pack pridáva dodatočnú ochranu a dotyk štýlu. Tento paket zahŕňa:

Farebne zladený paket Travel Pack zvyšuje prepravnú kapacitu modelu FORZA 750 a zahŕňa nasledujúce príslušenstvo:

Paket Urban Pack, ktorý je tiež farebne zladený, si kladie za cieľ zlepšiť schopnosti modelu Forza 750 pre každodenné dochádzanie a zahŕňa:

Ďalej je k dispozícii príslušenstvo:

  1. Technické parametre
MOTOR  
Typ Kvapalinou chladený, 4-taktný, 8-ventilový, radový 2-valec SOHC
Zdvihový objem 745 cm3
Vŕtanie a zdvih 77 mm × 80 mm
Kompresný pomer 10,7: 1
Maximálny výkon 43,1 kW / 6 750 ot./min. (35 kW / 6 000 ot./min.)
Max. krútiaci moment 69 Nm / 4 750 ot./min. (65 / 4 000 ot./min.)
Olejová náplň 4,0 l
Úroveň hluku (dB) L-wot – 77

L-urban – 72

 

PALIVOVÝ SYSTÉM  
Karburácia Elektronické vstrekovanie paliva PGM-FI
Objem palivovej nádrže 13,2 litra
Spotreba paliva 3,6 l / 100 km
ELEKTRICKÁ SÚSTAVA  
Štartovanie Elektrické
Kapacita batérie 12 V/11,2 Ah
Výkon alternátora 480 W / 5 000 ot./min.
HNACIE ÚSTROJENSTVO  
Typ spojky Mokrá lamelová, hydraulická dvojspojková
Typ prevodovky 6-stupňová dvojspojková prevodovka
Stály prevod Reťaz
RÁM  
Typ Kosoštvorcový; oceľové rúrky
PODVOZOK  
Rozmery (D × Š × V) 2 200 mm × 790 mm × 1 484 mm
Rázvor kolies 1 580 mm
Uhol prednej vidlice 27°
Závlek 104 mm
Výška sedadla 790 mm
Svetlá výška 135 mm
Pohotovostná hmotnosť 235 kg
ZAVESENIE KOLIES  
Typ vpredu Inverzná 41 mm, zdvih 120 mm
Typ vzadu Tlmič Monoshock, kyvné rameno Pro-Link, zdvih 120 mm
KOLESÁ  
Typ vpredu Lúčové koleso
Typ vzadu Lúčové koleso
Veľkosť ráfu – predné 17 M/C × MT 3,50
Veľkosť ráfu – zadné 15M/C × MT4.50
Pneumatika vpredu 120/70-R17M/C
Pneumatika vzadu 160/60-R15M/C
BRZDY  
Systém ABS, Typ 2-kanálový systém ABS
Typ vpredu Hydraulické, s dvoma 310 mm kotúčmi a radiálnymi 4-piestovými strmeňmi
Typ vzadu Hydraulická, s jedným 240 mm kotúčom a s 1-piestovým strmeňom
PRÍSTROJE A ELEKTRONIKA  
Prístrojový panel 5-palcový farebný TFT panel
Zabezpečovací systém Systém inteligentného kľúča
Svetlomet LED
Zadné svetlo LED

 

Všetky parametre sú predbežné a môžu sa bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť.

# Upozornenie: Uvedené hodnoty sú výsledky namerané spoločnosťou Honda pri štandardných skúšobných podmienkach stanovených WMTC. Skúšky sa robia na rovnej vozovke so štandardnou verziou vozidla, s jedným jazdcom a bez dodatočnej voliteľnej výbavy. Skutočná spotreba paliva sa môže líšiť v závislosti od spôsobu jazdy, údržby vášho stroja, poveternostných podmienok, stavu vozovky, tlaku pneumatík, inštalovaného príslušenstva, nákladu, hmotnosti jazdca a spolujazdca a ďalších faktorov.

 

 

 

Najnovšie

Koľko hejtu je na slovenskom Facebooku?

Iniciatíva #bezhejtu

Iniciatíva #bezhejtu bude odstraňovať nenávistné komentáre z internetu. Na slovenskom Facebooku je ich viac ako 15 %

17. mája 2023

Čo znamená byť človekom vo svete umelej inteligencie?

Očakávame, že umelá inteligencia „zachráni alebo zničí“ svet. Je však naozaj v hlavnej úlohe?

Umelá inteligencia (AI) dnes dokáže pracovať vo vede, vytvoriť umelecké dielo, esej do školy, ale aj nahradiť náš spoločenský život. Otázkou tak ostáva: „V čom vlastne bude rozdiel medzi človekom a strojom?“

4. mája 2023

ušetria čas na inštalácii, údržbe aj prevádzke

Axis má nové kopulovité kamery s funkciou PTRZ

Spoločnosť Axis Communications predstavuje dve nové špičkové kopulovité kamery AXIS Q3626-VE a AXIS Q3628-VE, ktoré ponúkajú cenovo výhodnú inštaláciu a podporu pokročilej analýzy založenej na hlbokom učení. Nové fixné kopule sú vybavené jedinečnými funkciami otáčania / nakláňania / rolovania a priblíženia obrazu (PTRZ – pan/tilt/roll/zoom), ktoré umožňujú kedykoľvek na diaľku zmeniť nastavenia záberu. Tieto kamery […]

27. apríla 2023

McDonald´s

Inovatívny služba ojednávok v McDonald´s

Nová služba MyOrder vám umožní objednať si svoje obľúbené jedlo z McDonald’s ešte pred vkročením do reštaurácie

25. apríla 2023

AXIS Body Worn Live

Umožňuje v reálnom čase streamovať video z osobných kamier Axis

Spoločnosť Axis Communications uvádza na trh službu AXIS Body Worn Live, ktorá slúži na živé streamovanie dát v podobe videa, zvuku a metadát z nositeľných kamier Axis. AXIS Body Worn Live podporuje informované rozhodovanie operátorov na základe živého prenosu a v teréne pre samotných nositeľov kamier zaistí vyššiu bezpečnosť.

21. apríla 2023

Upgrade je EKOnomický a EKOlogický

22. apríl – Deň Zeme a správny čas na upgrade

Počuli ste už o dôležitom sviatku, ktorý sa každoročne koná 22. apríla na celom svete, aby upozornil na potrebu chrániť našu planétu pred znečistením, klimatickou zmenou a stratou biodiverzity? Je najväčším environmentálnym podujatím, do ktorého sa každoročne zapojí viac ako miliarda ľudí.

21. apríla 2023

s pomocou teplotného senzora

Na hodinkách radu Galaxy Watch5 je teraz možné sledovať menštruačný cyklus

Spoločnosť Samsung Electronics oznámila, že súčasťou funkcie Cycle Tracking (sledovanie menštruačného cyklu) bude naďalej aj meranie teploty pokožky. Používateľky hodiniek Galaxy Watch5 a Galaxy Watch5 Pro tak môžu pohodlne získať podstatne podrobnejšie informácie o svojom menštruačnom cykle a celkovom zdraví. Funkcia bude postupne k dispozícii prostredníctvom aktualizácie aplikácie Samsung Health v Južnej Kórei, v Spojených štátoch a v 30 krajinách v Európe, vrátane […]

20. apríla 2023

…s dvoma produktovými tipmi v rôznych cenových kategóriách…

Päť tipov na výber slúchadiel na šport

Patríte medzi aktívnych ľudí, ktorí s nástupom jari vybiehajú na outdoorové bežecké trasy? Alebo sa práve vo fitku pripravujete na letnú plavkovú sezónu? Takmer pri všetkých individuálnych športoch pomáha hudba prekonať vyčerpanie, chytiť druhý dych a docieliť vyššie výkony. K tomu je potrebné správne zvoliť nielen playlist, ale aj slúchadlá. Tu nájdete niekoľko konkrétnych tipov na výber slúchadiel vhodných pre šport.

7. apríla 2023

Spite ako v bavlnke

Ako zlepšiť spánkový režim? Pomôžu moderné technológie

Priemerný človek prespí približne jednu tretinu svojho života, čo je okolo 26 rokov. To znamená, že bez spánku jednoducho nevieme existovať.

7. apríla 2023

To najlepšie vo svojej lige

Huawei WATCH Ultimate

Huawei uvádza na slovenský trh smart hodinky WATCH Ultimate s luxusným dizajnom a prémiovými funkciami

7. apríla 2023

Odporúčané

Top šampióni pre mobilné hry

Najlepšie herné telefóny roku 2023

Najlepšie herné telefóny sú tie, ktoré sú navrhnuté s ohľadom na hráča. Keď hľadáte herný telefón, ideálne zariadenie by malo mať mať rýchly výkon, veľkú obrazovku s vysokým rozlíšením, vysokou obnovovacou frekvenciou, dlhú výdrž batérie a funkcie, ktoré sú špeciálne navrhnuté pre dokonalé hranie hier.

6. marca 2023

Ako vyberať komponenty

Ako na nový počítač?

Každý hráč vie, že novšie hry majú vysoké nároky na hardvér na ktorom bežia, zvlášť keď si ich chcete vychutnať naozaj naplno. Z toho vyplýva, že herný počítač je potrebné raz za niekoľko rokov vymeniť za novší a výkonnejší. Niekedy stačí upgradovať vybrané komponenty (zväčšiť pamäť RAM, disk alebo vymeniť grafickú kartu), inokedy je potrebný […]

15. februára 2023

Výhra je vecou náhody

Ako prebieha kontrola online herní

Las Vegas bolo postavené z peňazí hráčov. Keď sa pozriete na tie monumentálne stavby je zrejmé, že najviac peňazí v hazardných hrách vyhráva kasíno, no u takej rulety, kociek, alebo kartových hier vidíte, že vás nik nepodvádza a výhry sú právoplatné. Dnes však môžete hrať aj online… U online hier nevidíte ako to funguje za webovou […]

6. decembra 2022

Chytré centrum všetkého diania

Múdra domácnosť znižuje spotrebu energie

Rozmýšľate nad tým, ako znížiť a optimalizovať svoju spotrebu energie a kde sa dá najlepšie ušetriť? Samozrejme spôsobov existuje viac, ale nie všetky sú ihneď realizovateľné.

2. decembra 2022
TEST

Recenzia monitora AOC Q27 V5C 27″: Zapáčil sa nám natoľko, že sme si ho zadovážili aj my

Monitory značky AOC sme testovali už niekoľkokrát, napríklad zakrivený CU34G2X 34, klasický X24P1 so špičkovým zobrazovacím panelom IPS a tiež nápadný herný monitor C 27G2 ZU Curved Gaming Monitor. Tieto monitory vynikajú vysokou kvalitou obrazu a férovými cenami, ktoré dávajú vedieť o vyššom štandarde tejto značky, zároveň ju dostávajú aj do rúk neprofesionálov. Najnovšie sme […]

7. novembra 2022
TEST

AUDIOTECHNIKA

Recenzia Truune Eight (8): Najprv šokujú vás aj celé okolie, potom sa ich kvalita stane novým štandardom

Domáci zvuk v štúdiovej kvalite a priamo zo Slovenska? To je Truune Eight (8).

3. novembra 2022

Bezpečie a stabilita vašich zariadení

Recenzia: Záložný batériový zdroj CyberPower VP1000ELCD-FR

Dôležitou úlohou záložného zdroja CyberPower VP1000ELCD-FR je ochrániť počítače a ďalšiu elektroniku pred nečakaným výpadkom energie, prepätím či špičkami v elektrickej sieti a preklenúť krátkodobé výpadky napájania z elektrickej siete.

26. októbra 2022
TEST

POROVNÁVACÍ TEST

Nextbase Dash Cam 622GW a 322GW: Ktorú autokameru si vybrať do auta?

Medzi 4K a Full HD rozlíšením je podstatný rozdiel, ale rozhodne dnes neplatí, že za polovičnú cenu dostanete len polovičnú kvalitu.

17. októbra 2022
TEST

Horúca novinka od DJI

Recenzia: DJI Mini 3 Pro je úžasný malý dron a robí malé zázraky

Dron vhodný ako pre začiatočníka, tak pre pokročilého.

12. októbra 2022

Výhody štandardu Wi-Fi 6

Späť do školy: Preraďte rýchlosť na Wi-Fi 6

Komplexné portfólio sieťových riešení na prechod na Wi-Fi 6 má vo svojej ponuke spoločnosť TP-Link.

29. augusta 2022