Naše skúsenosti s plug-in hybridom Mercedes-Benz GLE 500e

Mercedes-Benz GLE 500e je skvostný automobil, ktorý nemôžete nemilovať. Má skvelé jazdné vlastnosti, nepopierateľnú charizmu a moderný pohon s presvedčivými schopnosťami. Jedno z najlepších SUV na svete sa generačne polepšilo a do ponuky predajcov aj na Slovensku zaviedlo motorizáciu typu plug-in hybrid. To znamená, že robustné drahé SUV-čko môžete pripojiť na elektrický kábel a dobiť […]

Mercedes-Benz GLE 500e je skvostný automobil, ktorý nemôžete nemilovať. Má skvelé jazdné vlastnosti, nepopierateľnú charizmu a moderný pohon s presvedčivými schopnosťami.

Jedno z najlepších SUV na svete sa generačne polepšilo a do ponuky predajcov aj na Slovensku zaviedlo motorizáciu typu plug-in hybrid. To znamená, že robustné drahé SUV-čko môžete pripojiť na elektrický kábel a dobiť mu baterky. Potom môžete odjazdiť nanajvýš 30 kilometrov celkom bez emisií CO2 a úplne potichu. Skúsenosť s týmto luxusným automobilom snáď ani nemôže byť negatívna, avšak za týždeň aktívneho jazdenia a odšoférovania takmer 900 kilometrov môžeme byť už aj trocha kritickí.
 
Keď mi prišla do e-mailu ponuka otestovať GLE 500e, mal som veľkú radosť. Automobily schopné jazdiť výlučne na elektrinu sú zvyčajne malé a vrtké a tento Mercedes je ale presným opakom. Na elektrinu dokáže jazdiť skôr iba sekundárne, hlavné slovo má stále fantastický benzínový motor s objemom tri litre, ale skúsenosť s GLE 500e dokáže povedať aj o tom, ako by mohli vyzerať a jazdiť veľké automobily budúcnosti.
 
Mať prehnané očakávania nie je celkom správne, ale v tomto prípade ich má každý – od drahého automobilu renomovanej značky sa čaká iba to najlepšie. Bez zbytočných okolkov musím priznať, že dnes, po odovzdaní vozidla z testu, mi nesmierne chýba jeho úžasný interiér a celkový charakter. Môžu za to všetky tie detaily, ktoré stoja za mimoriadnym SUV, počnúc spracovaním interiéru až po jazdné vlastnosti.
 

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Spracovanie interiéru

Interiér GLE v podobe plug-in hybridu sa prakticky vôbec nelíši od toho s bežným spaľovacím motorom. Snáď iba batožinový priestor má výraznejšie vyššiu podlahu, práve pod ňou sa nachádza všetko potrebné pre funkčnosť hybridného pohonu. Predná časť interiéru je rozmerovo veľkorysá, ponúka komfortné sedenie, vysoký posed a masívny stredový tunel. Radiaca páka je na pravej strane za volantom, na stredovom paneli nachádzame iba komplikovaný ovládač systému Command a kruhový volič jazdných režimov. Z nadštandardného sedenia s možnosťou elektronického nastavovania a tromi pamäťovými slotmi sa teší aj spolujazdec, pasažieri vzadu (max. traja) majú sedadlá nastavené napevno. Môžu si zmeniť iba sklon operadla a hlavovej opierky.
 
Veľkosť interiéru ocenil aj náš redaktor, ktorý meria takmer dva metre a teší sa z robustnej postavy – aj keď obsadil jedno zo zadných sedadiel, ďalší dvaja pasažieri vzadu nemali problém pohodlne sa usadiť.
 

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Jazdné režimy v Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Plná nádrž a plná batéria. Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


 

Jazdné režimy

Pod kapotou GLE 500e sa nachádza spaľovací benzínový motor s objemom 2,99 cm3, ktorého vlastnosti sú splneným snom každého priaznivca poctivého motorizmu. Motor so šiestimi valcami má dvojnásobné preplňovanie, maximálny výkon až 325 kW a napojený je na 7-stupňovú automatickú prevodovku 7G-Tronic s možnosťou manuálneho radenia páčkami za volantom. Aj napriek vysokému výkonu a silnému krútiacemu momentu prevádzka motora vyhovuje náročným normám Euro 6.
 
To, čo robí model 500e výnimočným, je prítomnosť silnejších batérií a doplnkového elektrického motora. Dá sa povedať, že nie je ani tak doplnkový, ako skôr druhý a plnohodnotný. GLE 500e je totiž plug-in hybrid, čo znamená, že je schopné jazdiť aj výlučne na elektrinu a batérie sa okrem vstavaného rekuperačného systému nabíjajú aj samostatne pripojením kábla. Počas týždňového testu sme vedeli oceniť rekuperáciu, ktorej efektivita nás veľmi milo prekvapila – zdá sa, že ak na pol dňa vynecháte z pohonu elektrický motor, rekuperáciou získate energiu aj na 20 elektrokilometrov Tie kilometre potom môžete vyjazdiť dvomi spôsobmi: ako E-MODE alebo HYBRID.
20160321_083556

Jedna z nameraných priemerných spotrieb | Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Jedna z nameraných priemerných spotrieb | Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Jazdný režim E-MODE využíva na pohon výlučne elektrický motor, vďaka čomu sú spotreba benzínu a tiež emisie CO2 nulové. Výrobca uvádza, že pri plnom nabití jeho SUV-čko prejde aj 30 kilometrov, avšak v reálnych podmienkach sme boli z dojazdu mierne sklamaní. Ak si nedáte pozor na kultivovanosť jazdy, v pohode tento teoretický dojazd klesne aj pod polovicu. Pohon v režime E-MODE má význam v dopravných zápchach a vtedy, keď máte možnosť svoje vozidlo dobíjať počas noci vo vlastnej garáži. Je to nezvyčajný pocit, keď idete v aute a nepočujete skoro nič iné okrem valivého odporu kolies. Pri rozbiehaní počujete zo zadných partií automobilu jemné bzučanie rotora. Je to skoro ako zo sci-fi filmu.
 
Druhý režim, ktorý aktívne využíva elektrický motor, je HYBRID. Nedá sa povedať, že by v ňom bol jeden alebo druhý motor ten prioritný, pretože počítač podľa aktuálnej potreby prepína medzi elektrickým a benzínovým agregátom. Vo výsledku sa vám na displeji pred volantom objaví údaj o priemernej spotrebe nižší aj o 5 litrov na 100 kilometrov jazdy, čo považujeme za famózny výsledok. Musíme sa priznať, že sme s GLE veľmi nejazdili “na spotrebu”. Zaujímalo nás, akú spotrebu bude mať vodič v praxi, keď bude autom jazdiť ako na každom inom. Priemerná spotreba na trase asi 150 kilometrov (z toho 60% diaľnica, 15% mesto a 25% medzimesto) výlučne na spaľovací motor bola 14,9 l/100 km. Na takto veľké SUV je to pomerme dobrý výsledok. Rovnakým jazdným štýlom na rovnakej trase späť sme namerali priemernú spotrebu iba 10,5 l/100 km, keď sme do činnosti zapojil aj elektrický motor v režime HYBRID. Takáto úspora je veľmi pekná, a to sme sa ani veľmi nesnažili. Myslíme si však, že spotreba udávaná výrobcom je v reálnych podmienkach nedosiahnuteľná.
 
V ponuke palubného počítača sú dovedna štyri jazdné módy: HYBRID, E-MODE, E-SAVE a CHARGE. HYBRID spája sily elektrického a benzínového motora, E-MODE pracuje výlučne s elektrickým, E-SAVE s výlučne benzínovým a CHARGE umožňuje efektívnu rekuperáciu elektrickej energie počas jazdy (batéria sa dobíja počas brzdenia a spomaľovania).
 
Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Technika v testovanom modeli

Mercedes-Benz GLE 500e, ktorý sme dostali na redakčný test, bol vybavený paletou moderných technológií, ktoré pre menej skúseného vodiča pôsobia ako z iného sveta. Jediným tlačidlom môžete zmeniť charakter automobilu, k dispozícii sú režimy SPORT, COMFORT a INDIVIDUAL. Pri tom poslednom si viete sami nastaviť, ako má v tomto móde fungovať podvozok, motor, riadenie a podobne. Oceňujeme funkcie aktívneho udržiavania v jazdnom pruhu a adaptívny tempomat so schopnosťou udržiavať vzdialenosť od nasledujúceho vozidla. V praxi počas jazdy diaľnicou sme si niekoľkokrát všimli, ako dobre systém udržiavania v jazdnom pruhu reaguje aj na mierne zákruty – vtedy auto samo točí volantom a vie to robiť aj napriek tomu, že vás zvukovo i vizuálne upozorní na potrebu uchopenia volantu. Skvele je spracovaný parkovací asistent a celkový pohľad na okolie vozidla pomocou kamier, k dispozícii je aj pohľad zhora. Je skoro neuveriteľné, ako dobre dokážu Nemci tieto funkcie priviesť k zdanlivej dokonalosti. Ďalej sú to funkcie asistovaného zjazdu z kopca, viditeľné zdvihnutie svetlej výšky stlačením jediného tlačidla, inteligentné svetlomety a výborný brzdový systém. Ten sme vyskúšali raz a cielene, doslovne je počuť a cítiť účinok ABS.

Funkcia Lane Assist dokáže automobil udržať v pruhu, ale keď vybočíte, upozorní vás na to vibrácia volantu a vizuálne na displeji. Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Funkcia Lane Assist dokáže automobil udržať v pruhu, ale keď vybočíte, upozorní vás na to vibrácia volantu a vizuálne na displeji. Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes-Benz GLE 500e je mimoriadne presvedčivý automobil a pozitívne oslovil každého, kto si doň nasadol. Spojenie benzínového motora s tým elektrickým je pôsobivé a zastávame presvedčenie, že práve hybridný pohon je pohon budúcnosti. Otázna je už iba finančná návratnosť nadobúdacej investície tohto plug-in hybridu. Máme však podozrenie, že keď si niekto kúpi takto drahý Mercedes, toho úspora na spotrebe paliva veľmi nezaujíma…
 
20160319_173853

Kľúčové vlastnosti:

Pohon: permanentný 4MATIC, plug-in hybrid
Hlavný motor: benzín, V6 2996 cm3, 325 kW, 650 Nm, 2×preplňovanie, Euro 6
+ Elektrický motor
+ Batéria
Prevodovka: 7-stupňový automat Daimler-Benz 7G-Tronic s možnosťou manuálneho radenia
Rozmery (dך×v): 4819×1935×1796 mm, rázvor 2915 mm
Hmotnosť: 2390 kg
Nádrž: 80 litrov
Max. rýchlosť: 245 km/h (259 teoreticky)
Zrýchlenie 0-100 km/h: 5,3 sekundy
Spotreba (výrobca): min. 3,5 l/100km
Spotreba (test, hybrid, kombinovane) 10,4 l/100km:
 

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


 
Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK

Mercedes Benz GLE 500e 4MATIC| TEST, RECENZIA, ECOMOTO.SK


 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

TEST

Test hybridu Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic: Elektrina výrazne pomáha, o úspore peňazí však hovoriť nemožno

Týždeň s hybridným GLC ma opäť presvedčil, že ak sa má automobilový pohon elektrifikovať, plug-in hybridy sú tou správnou cestou. GLC 350e je jedno z najpraktickejších áut, aké som tento rok jazdil.   Za zapožičanie vozidla do testu ďakujem spoločnosti Motor-Car Bratislava, spol. s r.o.   Nie je to iba o tom, že jazdíte v […]

18. júla 2017
TEST

Cirrus nám predviedol malé súkromné lietadlo, ktoré si kupujú Česi aj Slováci

Pred niekoľkými týždňami som dostal príležitosť prakticky si odskúšať, aké je to lietať na súkromnom športovom lietadle značky Cirrus. Model SR22T OM-UNI zvnútra vyzerá ako lepší sedan, má kvalitné sedenie, poskytuje dokonca vysokú mieru komfortu a má funkcie, ktoré umožnia bezpečný let aj pilotovi so slabšími skúsenosťami. Lietadlá značky Cirrus, ktoré sa nedávno odprezentovali v […]

5. decembra 2016
TEST

Mercedes-Benz Star Experience 2016 v Piešťanoch

Dobrý vodič nie je ten, ktorý ešte nikdy nekrčil plechy. Je to ten, kto vie bezpečne ovládať svoj automobil a zareagovať na nečakané situácie na ceste aj vo vysokej rýchlosti. Každý človek má však svoje limity a vtedy dokáže pomôcť samotný automobil. Najnovší Mercedes-Benz triedy E prichádza s mnohými asistenčnými funkciami, ktoré dokážu nahradiť reakciu […]

19. septembra 2016
TEST

Dlhodobé skúsenosti s BMW i3 REx

Všetko sa udialo veľmi rýchlo. Dlhé roky sa čakalo na to, kedy konečne BMW začne predávať model vhodný do veľkomesta a jeden z vôbec prvých skutočných elektromobilov na svete. Veľmi krátko po uvedení vozidla na trh som sa stal 21. mája minulého roka jeho majiteľom a dokonca som bol prvým zákazníkom v USA, ktorému bol […]

9. augusta 2016

Elektrické motory, ich potenciál a problémy s nabíjaním

Elektromotory nie sú vhodné iba do hračiek a električiek, ale ich uplatnenie v osobnej doprave naráža na niekoľko významných problémov. Automobilky majú pred sebou ešte stále úlohy týkajúce sa znižovania hmotnosti a zvyšovania efektivity.   “Vedeli ste, že prvý elektromobil bol verejnosti predstavený v roku 1881? A to, že prvopočiatky elektrických vozidiel nachádzame ešte skôr, […]

17. februára 2016

Najnovšie

Riešenie, ktoré nikoho nezruinuje

Ideálny spoločník, keď potrebujete WiFi vonku

Ku stanu a liehovému variču pribaľte tiež prístupový bod štandardu WiFi 6

10. júna 2022

Funkcia Nightography

Režisér Matyáš Fára vydal nový krátky film, natočil ho na mobil Galaxy S22 Ultra

Vďaka funkcii Nightography nebolo potrebné použiť profesionálnu kameru. Vlajková loď od Samsungu všetko zvládla na výbornú.

10. júna 2022

Logitech SIGNATURE M650

Univerzálna myš pre pravákov, ľavákov, malú aj veľkú ruku a v rôznych farbách

Logitech spravil veľmi zaujímavú vec. Uviedli totiž jeden model, resp. modelový rad myší, z ktorého by si mohol vybrať každý používateľ počítača. Myši sú dostupné v prevedení pre malú až stredne veľkú ruku a aj vo verzii pre veľkú ruku, všetky modely sú dostupné v troch rôznych farbách a navyše aj vo verzii LEFT – […]

10. júna 2022

Otestujte športové vlastnosti

Vlastníte smart hodinky? Týchto 5 krokov je dobré urobiť hneď po ich kúpe

Predstavujeme krátky návod s piatimi jednoduchými krokmi, ktoré by mal urobiť každý, kto si nedávno zadovážil smart hodinky od tohto výrobcu. 

7. júna 2022

Nové možnosti zabezpečenia telefónu

Snímač 3D Ultrasonic Large Fingerprint – v smartfónoch vivo

Najlepšie smartfóny vivo po novom odomknete pomocou 3D ultrazvukového snímača odtlačkov prstov

6. júna 2022

Jednoduchá inštalácia a nastavenie

Canon predstavil skener imageFORMULA RS40

Jednoduché reštaurovanie a digitalizácia starých fotografií

6. júna 2022

Personálne zmeny v Samsung Electronics CZ&SK

Martin Doležal sa stal novým vedúcim brand marketing tímu českého a slovenského Samsungu

2. júna 2022

Personálne zmeny v Samsung Electronics CZ&SK

Novou personálnou riaditeľkou českého a slovenského Samsungu je Marcela Kosmatová

2. júna 2022

Ahoj, Slovensko

Značka vivo oficiálne vstupuje na lokálny trh so smartfónmi

V poradí piaty najväčší globálny výrobca smartfónov prichádza na Slovensko. Značka vstupom na slovenský trh potvrdzuje svoj záväzok voči spotrebiteľom a naďalej rozširuje svoju prítomnosť v rámci Európy

1. júna 2022

So štyrmi novými klávesnicami SureFire sa vaše hranie rozsvieti

Verbatim, uviedol na trh štyri nové klávesnice

SureFire, špecializovaná herná značka od spoločnosti Verbatim, uviedla na trh štyri nové klávesnice, ktoré ponúkajú na výber klasickú alebo 60% veľkosť, membránové či mechanické spínače alebo viac režimové, programovateľné RGB osvetlenie tak, aby vyhovovali vášmu rozpočtu a štýlu hry.

1. júna 2022

Odporúčané

Dokonale sfarbený svet s technológiou Quantum Dot

Ponorte sa do sveta farieb

Hráči majú zmysel pre realizmus; ak ste hráč, takmer určite rozpoznáte niečo podozrivé na míle ďaleko. Či už je to pokles FPS uprostred duelu alebo nekonzistentný dizajn sveta. Nič nezostane bez povšimnutia. Zatiaľ čo vývojári hier sa snažia dosiahnuť skutočný fotorealizmus v hrách s novými enginmi, ako je Unreal Engine 5, zobrazovacia technológia sa snaží držať krok vlastnými pokrokmi…..

16. júna 2022

Ergonomické produkty Logitech

TEST: Keď sa lepšie cítite, dokážete aj lepšie a efektívnejšie pracovať

Ergonómia (z gréčtiny: ergon´= práca + nomos = zákony) je veda zaoberajúca sa vzťahmi vznikajúcimi medzi človekom a prostredím, ktoré ho obklopuje – či už sa jedná o tvary, materiály, osvetlenie, rozmery a pod. Cieľom je vytvoriť také pracovné podmienky, ktoré podporujú optimálny výkon človeka a jeho pohodu. To mi pripomína moju nepohodu, keď pozerám […]

10. júna 2022

Množstvo vylepšení, exkluzívne materiály a vyšperkovaný dizajn

Huawei Watch GT 3 Pro prichádzajú

Huawei prichádza s hodinkami pre dámy a pánov, ktoré sa vyznačujú nielen bohatou technologickou výbavou, ale aj prestížnymi materiálmi, ako je keramika či titán, ktoré sú v hodinárskom svete považované za luxusné.

19. mája 2022

Alebo ako sa nespáliť pri realizácii záložných systémov

Napájanie pod kontrolou

Čo na nasadzovanie UPS v skutočných podmienkach hovoria sami zákazníci a čoho sa obávajú implementační partneri? A aké sú možnosti pre manažment UPS? Vyspovedali sme profesionálov slovenskej spoločnosti TCX, ktorá sa zaoberá integračnými projektmi pre veľké spoločnosti a subjekty štátnej správy a ich skúsenosti nájdete nižšie.

28. apríla 2022

Siréna alebo semafor

Axis uvádza prvú IP zábleskovú sirénu na svete

Svetovou novinkou v oblasti IP zariadení je nová stroboskopická siréna AXIS D4100-E, umožňujúca vysielať svetelné i zvukové výstražné signály. Siréna je postavená na otvorených štandardoch, takže môže byť ľahko pripojená k akémukoľvek zariadeniu Axis, prípadne k VMS spoločnosti Axis alebo VMS tretích strán. Farebné svetlo a/alebo výstražné zvuky sirény možno konfigurovať podľa potreby pre účely varovania, či upozornenia.

6. apríla 2022

Energia na cestách

Vyrobte si elektrinu, ktorú vám nezdražia

V dnešnej dobe sa v rôznych pádoch skloňuje energetická nezávislosť. Je to logické – zo všetkých strán počujeme o kríze, ktorá energia, bežne dostupná v „systéme“, zdražuje. Čím viac ľudí bude do budúcnosti energeticky sebestačných, tým lepšie. Takže čo k takejto energetickej sebestačnosti ideálne potrebujete?

28. marca 2022

Preventívne opatrenie

Ponúkame obciam a mestám bezodplatné konzultácie v kybernetickej bezpečnosti

Najväčšie ohrozenie samosprávy predstavujú prieniky do siete

1. marca 2022

Dlhý dosah ľahko prenosného objektívu

Canon uvádza na trh dva nové RF objektívy

Canon uvádza na trh dva nové RF objektívy. Jeden z nich ponúkne najdlhšiu ohniskovú vzdialenosť zo všetkých objektívov s automatickým ostrením pre bezzrkadlové systémy[1]

24. februára 2022

Kto meshuje ten ide

Stabilná wi-fi pre celú rodinu

Homeschooling a homeoffice sú pojmy, s ktorými sa väčšina z nás v minulosti mohla stretnúť len zriedka. Dnes ide naopak o každodennú realitu veľkej časti rodín, ktoré mnohokrát s prekvapením zistili, že internetové pripojenie v domácnosti nemajú len pre zábavu.

9. februára 2022

Zožeňte si nové sieťové vybavenie!

Ako pripojiť svoje elektronické darčeky on-line?

Možno patríte medzi tých, ktorých ich blízki na uplynulé Vianoce obdarovali množstvom elektronických darčekov. Lenže ste možno za tých niekoľko týždňov zistili, že to vaša domáca sieť jednoducho nezvláda.

28. januára 2022