Rozhovor s DriVR: Slovenský projekt spája virtuálnu realitu a diaľkové ovládanie malého auta

Projekt DriVR nemá ambície ovládať veľké automobily, zatiaľ si vystačí s tým malým, ktoré je možné kontrolovať prostredníctvom herného gamepadu. S headsetom virtuálnej reality sa však jeho vodič môže preniesť až do jeho malého kokpitu.   O projekte DriVR som počul prvýkrát na slávnostnom otvorení priestorov DigiLab na Fakulte informatiky a informačných technológií na STU […]

Projekt DriVR nemá ambície ovládať veľké automobily, zatiaľ si vystačí s tým malým, ktoré je možné kontrolovať prostredníctvom herného gamepadu. S headsetom virtuálnej reality sa však jeho vodič môže preniesť až do jeho malého kokpitu.

 
O projekte DriVR som počul prvýkrát na slávnostnom otvorení priestorov DigiLab na Fakulte informatiky a informačných technológií na STU v Bratislave, ktorý funkčne vybavila spoločnosť Samsung. Počas otvorenia sa v technicky vyspelom centre odprezentovali tri zaujímavé projekty študentov a pedagógov a jedným z nich bol DriVR.
Zariadenie pozostáva z troch častí a spojenia medzi nimi – vozidlo, centrálna stanica a ovládač. Súčasťou ovládača je gamepad a headset virtuálnej reality Oculus Rift. Malé vozidlo, ktoré pomerne dobre poznáme z našich detských čias, má na sebe pripevnenú kameru na pohyblivej platforme. Tá prijíma signály z headsetu virtuálnej reality a podľa toho sa otáča. Po technickej stránke ide o veľmi zaujímavé spojenie dvoch rôznych zariadení, ktorých používanie vás vie v spojení s ovládačom aspoň virtuálne preniesť na iné fyzické miesto s možnosťou pohybu v ňom.
Projekt DriVR je realizovaný na Ústave poč‎ítačových systémov a sietí na FIIT STU v Bratislave a bol podporený grantom e-talent Nadácie Tatra Banky.
 

Tím projektu DriVR: Natália Trybulová,Tomáš Morvay, Peter Protuš, Albert Prágai, Roman Broniš (vedúci tímu), Martin Habovštiak, Miroslav Siro a Erik Matejov (teamleader)

Tím projektu DriVR: Natália Trybulová,Tomáš Morvay, Peter Protuš, Albert Prágai, Roman Broniš (vedúci tímu), Martin Habovštiak, Miroslav Siro a Erik Matejov (teamleader)


 
Ako vznikol projekt DriVR?
Roman: Projekt vznikol tak trochu nezvyčajne. Boli sme so spolužiakom na študijnom zahraničnom pobyte vo Švédsku. Po večeroch, keď sa nedalo na internáte zaspať, sme sa zhovárali o všetkom možnom i nemožnom. Jeden večer sme rozmýšľali, s akými technológiami by sme sa chceli stretnúť, vyskúšať si. Zariadenia virtuálnej reality boli vtedy ešte taká novinka. Rozmýšľali sme, čo by sme s nimi mohli robiť, keby sme ich mali. Odpoveď bola ľahká: Byť niekde, kde nemôžeme byť. Čo by to obnášalo? Najprv sme rozmýšľali pripojiť kamery na drony, no trochu sme sa obávali nedostatočnej stabilizácie obrazu, ktorá by pri lete mohla spôsobovať nevoľnosť používateľovi. Rozhodli sme sa preto zostať pri zemi. Prenesene a aj doslovne. No a tak vznikol základný kameň, vlastne hlavná myšlienka projektu DriVR.
 
Z myšlienky sa stal plnohodnotný projekt. Čo k tomu viedlo?
Roman: Ubehol asi rok a na škole sme mali možnosť vypísať pre študentov témy na tímové projekty (viacerí študenti inžinierského štúdia riešia jeden rok zvolenú tému). O tému prejavilo záujem viacero tímov študentov. Prebehlo výberové kolo a priznám sa, dostal som trošku slabší tím ako som mal predstavu (teraz asi na mňa budú na chodbe škaredo zazerať, keď som to prezradil :) ) Sadol som si s mojim tímom za stôl a začali sme navrhovať jednotlivé časti vozidla, kamerového systému, ovládania a pod. Keď sme to už mali vymyslené, stačilo to “už len zložiť”. To v sebe obsahovalo zohnať zariadenia, poskladať ich, prepojiť ich, nastaviť, naprogramovať…jednoducho veľa roboty.
 
Je zložité dopracovať sa k špecifickým zariadeniam, ako sú napríklad okuliare virtuálnej reality?
Roman: Predstavoval som si to jednoduchšie ako to v skutočnosti bolo. Mali sme myšlienku, návrh, ľudí, už len tie zariadenia. Zdalo sa nám, že projekt má potenciál a tak sme sa rozhodli skúsiť požiadať o grant. Prišla výzva na podávanie žiadostí o grant e-talent Nadácie Tatra Banky a povedali sme si, že sa skúsime prihlásiť. Potešilo nás, keď sme zistili, že vybrali aj náš projekt. Od toho momentu už to bolo o výbere zariadení, dodávateľov a dodacích dobách. Zariadenia sme objednávali postupne, aby sme si ich vyskúšali a podľa toho zvolili ďalšie. Mali sme celkom šťastie, veci sadli prekvapivo dobre.
 
Ako dlho na projekte pracujete?
Roman: Pracujeme na ňom približne rok a pol. Približne po pol roku sme mali hotový prvý prototyp. Bol to v podstate mohutný drevený stojan s jedným motorčekom, ktorí točil ramenom s dvomi kamerami. Vtedy sme ešte nemali dodané malé kamery, tak sme použili smartfóny. Bolo to také neohrabané, ale bol to prvý prototyp. Prezentovali sme ho na našej študentskej vedeckej konferencii, dokonca si ho vyskúšal aj prezident SR.
Druhý prototyp bol asi po roku. Zložili sme ho z podvozku RC modelu. Mobilné telefóny sme nahradili malými kamerami, vďaka čomu sme mohli zredukovať drevený držiak. Tento prototyp sme prezentovali na otvorení Samsung/STU Labu na FIIT STU.
No a teraz sme dokončovali práce na modeli ramena, ktoré by malo vedieť operovať v nebezpečných prostrediach.
 
Prototyp DriVR. Dvojica kamier sleduje okolie a nakláňa sa podľa pohybov hlavy používateľa.

Prototyp DriVR. Dvojica kamier sleduje okolie a nakláňa sa podľa pohybov hlavy používateľa.


 
Aká fáza ​vývoja ​projektu zabrala najviac času?
Roman: Ako pedagogickému vedúcemu mi najviac času zabrala administratíva ohľadom grantu, ale hlavne vybavovanie objednávok zariadení. Vedenie tímu pre mňa už bola len príjemná aktivita, na ktorú som sa vždy tešil. Študenti majú určite iné skúsenosti, veď oni povedia.
Erik: Ja osobne som vnímal ako najťažšiu a najdlhšie trvajúcu fázu počiatočnú analýzu. Náš projekt začínal úplne na nule a bolo potrebné preskúmať všetky možnosti ako sa dopracovať minimálne k prototypu, ktorý by splnil naše ciele. Išlo napríklad o výber vhodného hardvéru, spôsobu prenosu obrazu, spracovania obrazu, ovládania atď. Pre každú takúto oblasť riešenia sme analyzovali hneď viacero technológií a pri návrhu a tvorbe prototypu sme vybrali najvhodnejšie.   
 
A​ký je a​ktuálny stav?
Roman: Ciele projektu, ktoré sme si stanovili, sme aj splnili. Vyrobili sme model vozidla pre operáciu v nehostinných alebo život ohrozujúcich prostrediach. Okuliare virtuálnej reality umožňujú šoférovi lepší prehľad a orientáciu v prostredí. Vieme vozidlo ovládať herným zariadením (herný ovládač z hernej konzoly) a orientáciu kamier smerujeme podľa údajov zo senzorov zo zariadenia virtuálnej reality – čiže keď šofér otočí hlavou, otočia sa aj kamery. Momentálne čakáme na dodanie herného volantu a pedálov, aby mohol mať šofér lepší pocit z jazdy, ak sa to tak dá nazvať.
 
​Je zariadenie plne funkčné?​
Roman: Myslíme, že hej. Po chvíľke používania sa môže prejaviť nevoľnosť. Je to individuálne. Niektorým ľuďom môže byť používanie neznesiteľné, iní nemusia nič pociťovať. V mojom prípade mi bolo zo začiatku nevoľno pri testovaní zariadenia, ale postupom času som si na to zvykol. Dokonca som počul, že vraj ľudia, ktorí majú prax s opicou, sú v tomto prispôsobivejší a nebýva im tak zle. No tak, ako aj pri šoférovaní reálnych vozidiel, aj pri tom našom nesmiete byť pod vplyvom omamných látok. Aj keď neviem, komu by policajti dali dychovú skúšku. Čo vedie k otázke, či budú niekedy jazdiť takéto autá.
 
Podľa vás, budú niekedy jazdiť autá ovládané na diaľku?
Roman: Ťažko povedať, ale myslím si, že skôr nie. V súčasnosti je asi najväčší tlak na samojazdiace autá. Zdá sa, že spoločnosti ako Tesla a Google teraz udávajú trend cestných samojazdiacich vozidiel. Existujú aj súťaže terénnych samojazdiacich áut, tuším ich sponzoruje DARPA.
 
DriVR rozhovor pre Ecomoto.sk x (1)
Kostra vozidla DriVR bez kamer.

Kostra vozidla DriVR bez kamer.


 
Máte ambície zúčastňovať sa s DriVR na súťažiach, prípadne sa uchádzať o nejaké dotácie, granty?​
Roman: Priznám sa, nerozmýšľal som nad tým. Študenti mi pomaly končia (tento rok končia inžinierske štúdium, tak im držme palce) a nový projekt som si nevypísal. Zariadenia sa však budú dať využiť na iné projekty a pri výučbe.
 
Existuje už niekde vo svete podobný produkt, ktorý vám slúžil ako inšpirácia?
Erik: Existuje podobný projekt IRE, ale neslúžil nám ako inšpirácia. Chceli sme ísť svojou vlastnou cestou a použili sme iné technológie, ako v spomínanom projekte.   
 
Je DriVR kratkodobý projekt alebo uvažujete o jeho rozvoji aj po skončení štúdia?
Erik: Stále existujú niektoré veci, ktoré by mohli DriVR rozšíriť, niektoré veci by sme zase asi urobili trošku inak, každopádne sa tento projekt ešte dá zdokonaliť. No po skončení štúdia, keď budeme pracovať, si už asi ťažko nájdeme čas na nejaké vylepšenia. Ja by som skôr videl možnosť pokračovať na projekte pre mladších študentov. K DriVR je voľne dostupná dokumentácia aj zdrojové súbory.
 
Máte komerčné ambície? Uvažujete, že by ste raz DriVR predávali napr. ako hračku?
Roman: Nie, práve naopak. Nechceli sme z nášho projektu spraviť produkt. Koniec koncov, je to v prvom rade školský projekt a tak sa k tomu staviame. Pri návrhu a vývoji sme sa snažili o výber voľne a ľahko dostupných programov a zariadení. Záujemci alebo študenti si vedia vyhľadať naše zdrojové kódy k programom a pokračovať na našom diele. Môžu si povyberať, čo sa im hodí a navrhnúť napríklad ponorku. Vlastne, ak by som mal teraz pokračovať, tak asi robím ponorku.
 
Je možné spojenie DriVR s Google Cardboard?
Roman: Hrali sme sa aj s touto krabicovou verziou, bola to zábava. Ale popravde, neskúšali sme to otestovať. Pravdepodobne by bolo treba prerobiť pár častí programového kódu. Lepšiu kompatibilitu máme so setom Samsung Gear VR. Programové prostredie aj zariadenia tohto setu sú pre naše účely viac prispôsobené. Každopádne, bolo by veľmi zaujímavé vidieť to aj v takomto lacnejšom prevedení, projekt by sa tak stal prístupnejší ešte väčšiemu množstvu záujemcov.
 
Tomáš: Google Cardboard sme zvažovali ako alternatívu k zariadeniu Oculus Rift. Ako už aj Roman spomenul, jedná sa o zariadenie, ktoré je zamerané hlavne na cenovú dostupnosť (cena rádovo v dolároch) a umožňuje vytvoriť zariadenie virtuálnej reality z bežného smartfónu. S týmto “papierovým zázrakom” sme  pred dodaním zariadenia Oculus Rift dokonca urobili pár pokusov. Ďalej sme sa tejto alternatíve podrobnejšie nevenovali. Určite by to však bola zaujímavá voľba pre cenovo dostupnú DIY verziu projektu DriVR, ktorú by si každý mohol poskladať, zručnejší kutil aj svojpomocne. Pre takúto verziu by bolo možné taktiež zverejniť 3D model vytlačiteľný na 3D tlačiarni, čo by taktiež minimalizovalo náklady.
 
Hardvér použitý pri tvorbe zariadenia DriVR: Headset virtuálnej reality, gamepad a samotné vozidlo na diaľkové ovládanie.

Hardvér použitý pri tvorbe zariadenia DriVR: Headset virtuálnej reality, gamepad a samotné vozidlo na diaľkové ovládanie.


 
Každý individuálne: Ako je DriVR pre vás dôležitý, má vplyv na vaše kariérne ambície po štúdiu? V akej oblasti by ste sa radi videli o pár rokov?
Roman: Projekt DriVR bol pre mňa cenná skúsenosť. Mal som možnosť robiť s novými technológiami a s úžasnými študentami. Ako som na začiatku vravel, že som bol trochu sklamaný z prideleného tímu, tak moje sklamanie sa rozplynulo asi už pri prvom, možno druhom stretnutí so študentami. Veľmi milo ma prekvapili, vynikajúco sa s nimi spolupracovalo. Na stretnutiach postupom času zavládla skoro kamarátska atmosféra. Mal som pocit, že spolupracujem s kolegami a nie so študentami. Odviedli veľký kus roboty a som na nich veľmi hrdý. Okrem toho sa mi projekt DriVR dobre vyníma na mojom životopise. Jediné čo neviem, je povedať, kde sa vidím o 5 rokov.
 
Erik: DriVR bol pri počiatočnom výbere tém až naša druhá alebo tretia voľba. Lákala nás virtuálna realita, ale pre tento projekt bolo treba mať pokročilejšie znalosti aj z hardvéru, ktoré mal z nášho tímu iba jeden člen. Aj preto možno to počiatočné Romanove sklamanie. Čo je však hlavné, k projektu sme si postupne všetci vytvorili vzťah a neraz sa nám stalo, že sme pri riešení nejakého problému strávili aj celé dni. Všetci sme získali popri nových vedomostiach aj skúsenosti s prácou v tíme, rozdeľovaním úloh, komunikáciou v rámci tímu a zažili sme spolu aj veľa zábavy. Čiže nakoniec sme mali vlastne šťastie, že sme sa k tomuto projektu pod Romanovým vedením dostali a ja ho radím medzi najlepšie veci, ktoré som na škole robil.  
 
Tomáš: Spočiatku som projekt DriVR bral ako každé iné „zadanie“, s ktorým sa na univerzite stretávame. Tématicky mal dosť široký záber – bolo potrebné vytvoriť kompletné riešenie od elektroniky na nízkej úrovni až po softvér vykresľujúci výsledný obraz na zariadenie virtuálnej reality. Postupom času sme si však všetci k tomuto projektu vytvorili vzťah. Jednotlivé podúlohy sa prirodzenou cestou rozdelili a každý z nás sa venoval problémom, ktoré mu boli najbližšie. Myslím, že pre všetkých z nás to bola cenna skúsenosť. Projekt nám nedal len teoretické vedomosti, praktické zručnosti a možnosť vyskúšať najnovšie technológie v tejto oblasti. Taktiež sme sa naučili spolupracovať v tíme a navzájom komunikovať. Atmosféra v tíme bola veľmi pohodová, a preto sme zažili aj veľa zábavy. Problémy, ktoré by sme ako jednotlivci pravdepodobne nevyriešili, sme spoločne zvládli a myslím, že celkom úspešne.
Čo sa týka oblasti, v ktorej sa vidím o pár rokov, momentálne to na virtuálnu realitu nevidím. Skôr niečo bližšie k bezpečnosti. Ale človek nikdy nevie, virtuálna realita je veľmi zaujimavé odvetvie a všetko ukáže budúcnosť.
 
Peter: Zo začiatku vyzeral projekt DriVR celkom náročne, ale postupne ako sme analyzovali rôzne spôsoby riešenia sa projekt rozdelil na menšie časti, ktoré sme postupne vypracovali. Pri tvorbe projektu sme sa stretli s niektorými technológiami po prvýkrát, ako napríklad Oculus Rift, či OpenGL, s týmito by sme sa počas bežného štúdia asi nestreli. Tak isto bol tento projekt prvým, na ktorom sme pracovali vo väčšom tíme a toto je asi jedna z hlavných skúseností, ktoré si z tohoto projektu odnesiem. Myslím, že sme tvorili dobrý tím, a naše stretnutia boli občas aj zábavné.
 
Natália: Projekt DriVR nemá vplyv na moje kariérne ambície, ale za to veľmi obohatil moje doterajšie skúsenosti. Či už ide o prácu s novými technológiami, hardvérom alebo prácu a komunikáciu v tíme. Čo sa týka nášho tímu, ako kolektív nám to išlo super, fungovala tam tá správna chémia. Vždy sme vedeli spoločnými silami vyriešiť problém alebo prísť na vhodnú alternatívu s chladnou hlavou a taktiež troškou zmyslu pre humor. S projektom sme strávili dva semestre, či už bol pracovný týždeň alebo víkend, deň alebo noc, trávili sme spolu nad ním veľa času, čím nám určite každému prirástol k srdcu a veľa sme si z neho odniesli. Na otázku, kde by som sa videla o pár rokov, odpoveď ešte neviem.
 
Za poskytnutie rozhovoru ďakujeme a za Ecomoto.sk prajeme veľa úspechov v štúdiu i v práci.

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Najnovšie

Spoločnosť LG Electronic so svojou kultovou chladničkou InstaWiew hranicu milióna predaných produktov

Chladnička od Lg, s prívlastkom kultová

Inovácia zameraná na zákazníkov podčiarkuje významné postavenie v oblasti technológií a silné postavenie na globálnom trhu s chladničkami Spoločnosť LG Electronics prekonala so svojou prémiovou chladničkou InstaView hranicu milióna predaných kusov. Chladnička na trh vstúpila v roku 2016 a tohto významného míľnika dosiahla práve tento mesiac. V priemere sa denne predá viac ako 700 chladničiek […]

2. júla 2020

Globálna značka elektroniky LAMAX rozširuje svoje portfólio o prenosný Bluetooth reproduktor LAMAX Sounder2, model tvaru nápojovej plechovky s obrovským výkonom.

Designová plechovka čo prekvapí

LAMAX Electronics (LAMAX), úspešný výrobca audiovizuálnej elektroniky, prichádza na trh s modelom LAMAX Sounder2. Ide o ďalší zo série prenosných Bluetooth reproduktorov, ktorými je značka preslávená. I tento reprák sa opäť prezentuje vo vlajkových farbách svojej značky, teda tyrkysovej a čiernej. O bezchybný bezdrôtový prenos hudby sa stará technológia Bluetooth 5.0. LAMAX Sounder2 – reprák […]

2. júla 2020

Rakúske centrum pre seniorov dostalo 5G robotického pomocníka, návštevníkom bude merať teplotu

Nový zamestnanec, ktorý nikdy nefrfle na množstvo práce

Rakúsky operátor LIWEST, spoločnosti Linz AG a Huawei uviedli do prevádzky prvého 5G robota v centre pre seniorov Spallerhof. Hlavnou úlohou robotizovaného pomocníka bude merať telesnú teplotu návštevníkom zariadenia. Cieľom prelomovej novinky je efektívne bojovať proti ochoreniu COVID-19.

1. júla 2020

Nájsť si na trhu svoje miesto a dobrých zákazníkov je aj napriek výhodám internetu dnes umenie.

Spoznajte najlepšie ingrediencie úspechu

Rozbiehate biznis? Rozhodli ste sa postaviť na vlastné nohy a založiť firmu? V tom prípade budete potrebovať k úspechu šťastie a trocha odvahy. Samozrejme, nezaobídete sa ani bez špeciálnych doplnkov a dobrej reklamy.

30. júna 2020

Ak chcete dostať obchod do rovnováhy, nemali by ste podceniť výber obchodnej váhy

Presnosť, rovná sa spokojnosť

Kríza sa postarala o to, aby sme šetrili na každom jednom mieste a ešte viac, ako sme boli možno doteraz zvyknutí. No a práve v podnikaní by vám s úsporou mohli pomôcť spoľahlivé a presné obchodné váhy. Ide dnes už o moderné a technologicky vyspelé zariadenia, ktoré sa za vás postarajú o celý proces váženia.

29. júna 2020

Výhody sublimácie

Presvedčte sa o výhodách termolisov a sublimačnej technológie

Rozhodli ste sa pre originálny darček, alebo potrebujete kvalitný reklamný predmet do firmy? Možností, ako sa k takýmto doplnkom dostať je niekoľko. Môžete si zaplatiť za tlač v profesionálnej reklamnej agentúre, alebo si vytvoriť sofistikovaný prezent svojpomocne.

29. júna 2020

Čo robiť, ak sa toner z kazety dostane von?

Ak ste používateľom laserovej tlačiarne, s najväčšou pravdepodobnosťou ste sa stretli alebo sa stretnete s problémom, ako je rozliaty toner a zložitý spôsob čistenia povrchu rozliateho tonera. V týchto prípadoch je hlavnou vecou zabrániť tomu, aby vaše pľúca vdýchli tento prášok a podnikli ste čím skôr príslušné opatrenia na jeho odstránenie.

29. júna 2020

Doplnky, ktorými si vylepšíte a ochránite svoje auto

Viete čo je chiptuning ?

Pre mnohých predstavuje ich vozidlo najcennejšiu vec na svete. Snažia sa pre jeho dokonalosť urobiť všetko. Ochrániť ho a vyladiť do posledného detailu. A ak k takýmto šťastlivcom patríte aj vy, máme pre vás doplnky, vďaka ktorým bude vaše auto „ako zo škatuľky“.

29. júna 2020

Prinášame vám niekoľko tipov ako bezpečne vaše fotografie uložiť

Na fotografiách záleží

Keď sa niekoho spýtate, aký majetok by zachránil zo svojho horiaceho domu, jednou z najčastejších odpovedí je – fotoalbum, počítač alebo nejaké úložné zariadenia s osobnými dátami. Je to dokonca častejšia odpoveď, ako uchrániť cenné šperky. Fotografie zachytávajú dôležité spomienky našich životov. Narodeniny, svadby, rodinné výlety, sú naším osobným príbehom, časovou osou našich životov, plná […]

29. júna 2020

Zlepšia edukatívne hračky našu budúcnosť?

Hra – budúcnosť vzdelávania

Deti sa učia hrou a vývojové edukatívne hračky podporujú rozvoj potrebných zručností, ako je kreativita, tvorivé myslenie a riešenie problémov. Či sa vám to páči alebo nie, hračky, ktoré vyberáme pre naše deti, môžu teda ovplyvniť ich vývoj.

29. júna 2020

Odporúčané

Tipy na pripojenie na cestách

Pripojenie na prázdniny pre každého

Poďme si ukázať pár tipov, ako na to.

2. júla 2020
TEST

Redakčný test

Recenzia Philips E Line 32″ CurvedDisplay (328E)

Ohromujúci zakrivený Ultra HD monitor za cenu lacného notebooku? Philips má produkt, ktorý poteší nielen hráčov.

28. júna 2020

Samsung predstavuje Terrace, nový vonkajší televízor a soundbar pre umiestnenie na záhradu či terasu

Domáca zábava na čerstvom vzduchu:

Nový televízor Terrace ponúka skvelý obraz v rozlíšení 4K, technológiu QLED, inteligentné funkcie a odolnú konštrukciu s vode odolnou certifikáciou IP55.

22. mája 2020

Spoločnosť Nikon pripravila výhodný set pre vlogerov

Kvalitný set pre vlogerov

Spoločnosť Nikon predstavila základnú súpravu pre vlogerov, ktorá poskytuje všetko, čo je potrebné na tvorbu pútavých video blogov.

28. apríla 2020
TEST

Žiadne káble, žiadne starosti

Test slúchadiel Niceboy HIVE 2 joy: Aj na hry, aj na tréning (recenzia, hodnotenie, cena)

Ľahká skladacia konštrukcia, umelá koža a skvelý zvuk za pár desiatok eur. Niceboy HIVE 2 joy sú príjemným prekvapením aj pre technologického novinára.

17. apríla 2020
TEST

True Wireless s enormnou výdržou

Niceboy HIVE pods 2? Nie je dôvod na obavy, oplatia sa (recenzia, test a hodnotenie)

Prečo získali slúchadlá Niceboy HIVE pods 2 ocenenie TIP REDAKCIE? Čítajte v našom teste.

15. apríla 2020

Casio EQB-1000D-1AER sú pánske hodinky športového výzoru v ultratenkom puzdre

Casio EQB-1000D-1AER

Medzi najdôležitejšie výhody bezpochyby patrí možnosť synchronizácie hodiniek s chytrým telefónom skrze technológiu Bluetooth.

1. apríla 2020

Canon aj tento rok pozýva študentov do francúzskeho mesta Perpignan na Visa pour l`image – významný festival so zameraním na dokumentárnu fotografiu

Jedinečná možnosť pre budúcich dokumentaristov

Spoločnosť Canon vyberie 210 študentov z celej Európy a poskytne im príležitosť rozvíjať ich zručnosti v oblasti fotografie za prítomnosti lídrov v tomto priemysle počas festivalu Visa pour l’Image, ktorý sa aj tento rok bude konať v meste Perpignan na prelome mesiacov august a september – 30.8. – 5.9.2020.

18. marca 2020
TEST

TEST/RECENZIA

Najlepšie True Wireless slúchadlá do 40 eur? Vyskúšajte Niceboy HIVE podsie

Aj lacnejšie slúchadlá môžu byť vynikajúce.

13. marca 2020

G-Shock Mudmaster GG-B100 – karbonová výbava novej generácie

Každý rok fanúšikovia G-Shock čakajú, čo nové nám Casio na hodinárskom veľtrhu Baselworld predstaví. Už sme tak nejako vytušili, že technológiu, ktorú budeme u noviniek vídať častejšie, bude bluetooth. Potvrdzuje to aj nový prírastok Mudmaster GG-B100. Ešte nás ale prekvapil funkciiou krokomeru, živicovým puzdrom zosilneným karbónom a dvojvrstvovou korunkou.

18. februára 2020