Test Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style: Ako funguje režim Active ECO?

Krásny hatchback s hodnotným interiérom a dobrými jazdnými vlastnosťami. Ekologický mód nefunguje tak výrazne, ako by sme očakávali, ale priemerná spotreba je stále prijateľná.   Zhodnotenie v skratke Hyundai i30 bol pre mňa vôbec prvým jazdeným vozidlom tejto značky a možno aj preto vo mne zanechal pozitívne dojmy. Očakával som kvalitný interiér s veľkorysým priestorom […]

Krásny hatchback s hodnotným interiérom a dobrými jazdnými vlastnosťami. Ekologický mód nefunguje tak výrazne, ako by sme očakávali, ale priemerná spotreba je stále prijateľná.
 

Zhodnotenie v skratke

Hyundai i30 bol pre mňa vôbec prvým jazdeným vozidlom tejto značky a možno aj preto vo mne zanechal pozitívne dojmy. Očakával som kvalitný interiér s veľkorysým priestorom a jazdné vlastnosti, ktoré ustoja aj dynamickú jazdu – a dočkal som sa. Nie je toho veľa, čo by som i30 mohol vyčítať, v skutočnosti je pre mňa takmer prototypom automobilu pre mladú rodinu.
Hyundai i30 sa navyše predáva za rozumné ceny od 11 990 eur, s financovaním už od 102 eur a v ponuke predajcov sú často bonusové balíčky výbavy.
 
Ak zvažujete kúpu vozidla Hyundai 30, nepochybne ste prečítali už niekoľko recenzií a testov. My sa venujeme predovšetkým témam, ktoré súvisia s ekologickou a ekonomickou prevádzkou vozidiel, preto sa aj Hyundai i30 pozeráme z tohto pohľadu. 
Na test sme získali variant 1,6 GDi DCT Style, ktorý sa pýši dobrými oficiálnymi údajmi o prevádzke:
Mesto: 7,5 l / 100 km
Medzimesto: 4,8 l / 100 km
Kombinovaná spotreba: 5,8 l / 100 km (namerali sme 6,8 l/ 100km)
Emisie CO2: 136 g / 100 km
Realita je podobná, hoci som počas testu nameral o celý liter vyššiu kombinovanú spotrebu, ako je uvádzané. Bol to dôsledok veľmi dynamickej jazdy, rozhodne sa nejazdilo na spotrebu – napriek tomu je výsledok veľmi dobrý.
 
 

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


 

Technické údaje

Motor: 1,6 GDi, 4 valce, benzín
Max. výkon: 99 kW, 135 koní
Max. krútiaci moment: 164 Nm
Objem nádrže: 53 litrov
Objem valcov: 1591 cm3
Prevodovka:  2-spojkový 7-stupňový automat s možnosťou poloautomatického radenia
Max. rýchlosť: 195 km/h
Zrýchlenie: 10,7 sekundy
Rozmery: d4300 × š1780 × v1470 mm
Rázvor kolies: 2560 mm
Rozchod predných kolies: 1563 mm
Rozchod zadných kolies: 1571 mm
Polomer otáčania: 5,3 m
Svetlá výška min. 140 mm
Batožinový priestor: 378 / 1316 litrov
 

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


 

Jazdný režim Active ECO v praxi

Hyundai i30 ponúka možnosť jazdiť aj v režime Active ECO, ktorý sa aktivuje stlačením tlačidla na ľavej strane pod volantom. V minulosti táto funkcia informovala vodiča o tom, kedy jazdí ekologicky a ekonomicky. To bolo v roku 2011, kedy sa táto technológia uplatnila v sériovo vyrábaných modeloch značky Hyundai. Keď ste držali motor v nižších otáčkach, neakcelerovali ste priveľmi rýchlo a preraďovali s predstihom, svietila zelená kontrolka ECO na prístrojovej doske. Tak mohol vodič vlastným pričinením znižovať nielen spotrebu, ale aj emisie počas prevádzky svojho vozidla.
Moderný režim Active ECO je však o niečo vyspelejší. Je prítomný počas celej doby jazdy, dá sa zapnúť aj počas prebiehajúcej jazdy a údajne ho nie je potrebné zapínať pri každom štarte motora. Moja skúsenosť ale bola, že keď som vozidlo odparkoval a o niekoľko minút či hodín znova naštartoval, Active ECO zapnuté nebolo.
 

Tlačidlo Active ECO naľavo od volantu.

Tlačidlo Active ECO naľavo od volantu.


 
Vplyv jazdného režimu Active ECO nachádza význam skôr na dlhších cestách, nie v meste. Napriek tomu sa mi zdá, že by som dokázal rozpoznať ekologický/ekonomický režim od toho štandardného, pretože sa v nich motor správa odlišne. Prvotný pocit bol taký, že v zapnutom režime Active ECO motor reaguje pomalšie, ak ho vyslovene nevytočím nad 2500 otáčok.
V spojení so 7-stupňovou prevodovkou DTC sa tento režim prejavuje snahou automaticky o zaraďovanie čo možno najvyššieho prevodu, v rýchlosti 40 km/h nemá problém zaradiť štvorku či pár km/h dokonca päťku.
V mojom prípade nedopadol krátky test jazdného režimu Active ECO veľmi dobre, pretože vôbec neznížil priemernú potrebu. Dokonca mierne stúpla, považujem to však za dôsledok veľmi krátkeho testu, ktorý mi bol ponúknutý. Viem sa však zaručiť za to, že správanie motora sa zmenilo znateľne a že na dlhšej trase mimo mesto by mal nižšiu spotrebu i emisie CO2.
Výrobca udáva, že v praktickej každodennej prevádzke dokáže režim Active ECO ušetriť až sedem percent spotreby, ktorú by ste za rovnakých okolností namerali v štandardnom jazdnom režime. V praxi to znamená, že ak ste doteraz na benzín minuli každý mesiac 50 eur, s neustále zapnutým režimom Active ECO zaplatíte 46,5 eur.
 
Zelená ikona ECO indikuje zapnutý režim Active ECO. Funguje inak ako v roku 2011.

Zelená ikona ECO indikuje zapnutý režim Active ECO. Funguje inak ako v roku 2011.


 

Niekoľko slov k i30: Karoséria

Hyundai i30 je tradičný hatchback s ambíciami konkurovať aj vozidlám typu kombi. Má členité dynamické línie karosérie, ktoré sú reakciou na aktuálne dizajnové trendy v automobilovom priemysle. Predná maska je pre značku typická a s väčším modelom i40 zdieľa množstvo podobností. V skutočnosti si môžete modely i30 a i40 veľmi ľahko popliesť, významnejšie rozdiely sú zreteľné skôr pri pohľade na profil automobilov. i40 je zreteľne dlhší.
 

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


 

Skvelý interiér

Interiér je to, s čím sa budete ako vodič a pasažier stretávať najčastejšie, preto je mimoriadne dôležité, aby bol spracovaný dôsledne a s dôrazom na drobné praktické riešenia. Hyundai i30 je v tomto ohľade vynikajúci, pretože každé jedno tlačidlo je na dosah ruky, dobre hmatateľné aj naslepo, ovládače klimatizácie sú k dispozícii aj spolujazdcovi, na volante je rozumný počet ovládačov a tlačidiel.
 

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


 
Veľmi pozitívne tiež hodnotím grafiku prístrojovej dosky. Vľavo ručičkový otáčkomer, vpravo tachometer, uprostred farebný displej s inverznou grafikou. Na centrálnom displeji s uhlopriečkou asi štyri palce sa zobrazuje to najpodstatnejšie, zmeniť režim zobrazovania môžete stlačením tlačidla na volante. Osobne si najviac vyhovoval režim, ktorý vidíte na fotke nižšie, teda informácia o priemernej spotrebe, okamžitej spotrebe, teplote a stave palivovej nádrže. Ďalšie funkcie displeja sú o sledovaní odjazdenej vzdialenosti (Trip A, Trip B).
Je skvelé, že priamo na displeji sa vždy zobrazuje vonkajšia teplota vzduchu, ale chýbalo mi permanentné zobrazenie aktuálneho času. To nájdete až na centrálnom displeji na stredovej konzole, kde sa zobrazuje aj všetko ostatné – od rádia po navigačné pokyny. Tie sú, mimochodom, veľmi presné, zreteľné a ovládanie navigačného softvéru je skoro intuitívne.
Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Skúsenosť s Hyundai i30 1,6 GDi DCT vo výbave Style považujem za veľmi pozitívnu. Ak zvažujete kúpu tohto vozidla a ešte ste nemali príležitosť vyskúšať si ho, vedzte, že sa budete môcť tešiť na hodnotný interiér, ktorému vôbec neškodí ani značné využívanie plastov. Skvelý volant, výborné sedadlá (u vodiča s elektronickým nastavením), príjemne nastavený podvozok a celková atmosféra v interiéri, za to všetko by som dal Hyundai veľmi podobnú známku, ktorú by som inak udelil niektorému prémiovému nemeckému výrobcovi.
Hyundai i30 sa navyše predáva už od 11 990 eur, predajcovia ponúkajú financovia od 102 eur mesačne a ak máte nejaký ten rozpočet navyše, výrobca vám ponúkne širokú paletu doplnkovej výbavy, s ktorou budete môcť zahanbiť aj mnohých majiteľovi bavorákov.
 

Všetky fotografie Hyundai i30 od ecomoto.sk:

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Tlačidlo Active ECO naľavo od volantu.

Tlačidlo Active ECO naľavo od volantu.


Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Zelená ikona ECO indikuje zapnutý režim Active ECO. Funguje inak ako v roku 2011.

Zelená ikona ECO indikuje zapnutý režim Active ECO. Funguje inak ako v roku 2011.


Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)

Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style (Test na ecomoto.sk)


 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Najnovšie

Riešenie, ktoré nikoho nezruinuje

Ideálny spoločník, keď potrebujete WiFi vonku

Ku stanu a liehovému variču pribaľte tiež prístupový bod štandardu WiFi 6

10. júna 2022

Funkcia Nightography

Režisér Matyáš Fára vydal nový krátky film, natočil ho na mobil Galaxy S22 Ultra

Vďaka funkcii Nightography nebolo potrebné použiť profesionálnu kameru. Vlajková loď od Samsungu všetko zvládla na výbornú.

10. júna 2022

Logitech SIGNATURE M650

Univerzálna myš pre pravákov, ľavákov, malú aj veľkú ruku a v rôznych farbách

Logitech spravil veľmi zaujímavú vec. Uviedli totiž jeden model, resp. modelový rad myší, z ktorého by si mohol vybrať každý používateľ počítača. Myši sú dostupné v prevedení pre malú až stredne veľkú ruku a aj vo verzii pre veľkú ruku, všetky modely sú dostupné v troch rôznych farbách a navyše aj vo verzii LEFT – […]

10. júna 2022

Otestujte športové vlastnosti

Vlastníte smart hodinky? Týchto 5 krokov je dobré urobiť hneď po ich kúpe

Predstavujeme krátky návod s piatimi jednoduchými krokmi, ktoré by mal urobiť každý, kto si nedávno zadovážil smart hodinky od tohto výrobcu. 

7. júna 2022

Nové možnosti zabezpečenia telefónu

Snímač 3D Ultrasonic Large Fingerprint – v smartfónoch vivo

Najlepšie smartfóny vivo po novom odomknete pomocou 3D ultrazvukového snímača odtlačkov prstov

6. júna 2022

Jednoduchá inštalácia a nastavenie

Canon predstavil skener imageFORMULA RS40

Jednoduché reštaurovanie a digitalizácia starých fotografií

6. júna 2022

Personálne zmeny v Samsung Electronics CZ&SK

Martin Doležal sa stal novým vedúcim brand marketing tímu českého a slovenského Samsungu

2. júna 2022

Personálne zmeny v Samsung Electronics CZ&SK

Novou personálnou riaditeľkou českého a slovenského Samsungu je Marcela Kosmatová

2. júna 2022

Ahoj, Slovensko

Značka vivo oficiálne vstupuje na lokálny trh so smartfónmi

V poradí piaty najväčší globálny výrobca smartfónov prichádza na Slovensko. Značka vstupom na slovenský trh potvrdzuje svoj záväzok voči spotrebiteľom a naďalej rozširuje svoju prítomnosť v rámci Európy

1. júna 2022

So štyrmi novými klávesnicami SureFire sa vaše hranie rozsvieti

Verbatim, uviedol na trh štyri nové klávesnice

SureFire, špecializovaná herná značka od spoločnosti Verbatim, uviedla na trh štyri nové klávesnice, ktoré ponúkajú na výber klasickú alebo 60% veľkosť, membránové či mechanické spínače alebo viac režimové, programovateľné RGB osvetlenie tak, aby vyhovovali vášmu rozpočtu a štýlu hry.

1. júna 2022

Odporúčané

Dokonale sfarbený svet s technológiou Quantum Dot

Ponorte sa do sveta farieb

Hráči majú zmysel pre realizmus; ak ste hráč, takmer určite rozpoznáte niečo podozrivé na míle ďaleko. Či už je to pokles FPS uprostred duelu alebo nekonzistentný dizajn sveta. Nič nezostane bez povšimnutia. Zatiaľ čo vývojári hier sa snažia dosiahnuť skutočný fotorealizmus v hrách s novými enginmi, ako je Unreal Engine 5, zobrazovacia technológia sa snaží držať krok vlastnými pokrokmi…..

16. júna 2022

Ergonomické produkty Logitech

TEST: Keď sa lepšie cítite, dokážete aj lepšie a efektívnejšie pracovať

Ergonómia (z gréčtiny: ergon´= práca + nomos = zákony) je veda zaoberajúca sa vzťahmi vznikajúcimi medzi človekom a prostredím, ktoré ho obklopuje – či už sa jedná o tvary, materiály, osvetlenie, rozmery a pod. Cieľom je vytvoriť také pracovné podmienky, ktoré podporujú optimálny výkon človeka a jeho pohodu. To mi pripomína moju nepohodu, keď pozerám […]

10. júna 2022

Množstvo vylepšení, exkluzívne materiály a vyšperkovaný dizajn

Huawei Watch GT 3 Pro prichádzajú

Huawei prichádza s hodinkami pre dámy a pánov, ktoré sa vyznačujú nielen bohatou technologickou výbavou, ale aj prestížnymi materiálmi, ako je keramika či titán, ktoré sú v hodinárskom svete považované za luxusné.

19. mája 2022

Alebo ako sa nespáliť pri realizácii záložných systémov

Napájanie pod kontrolou

Čo na nasadzovanie UPS v skutočných podmienkach hovoria sami zákazníci a čoho sa obávajú implementační partneri? A aké sú možnosti pre manažment UPS? Vyspovedali sme profesionálov slovenskej spoločnosti TCX, ktorá sa zaoberá integračnými projektmi pre veľké spoločnosti a subjekty štátnej správy a ich skúsenosti nájdete nižšie.

28. apríla 2022

Siréna alebo semafor

Axis uvádza prvú IP zábleskovú sirénu na svete

Svetovou novinkou v oblasti IP zariadení je nová stroboskopická siréna AXIS D4100-E, umožňujúca vysielať svetelné i zvukové výstražné signály. Siréna je postavená na otvorených štandardoch, takže môže byť ľahko pripojená k akémukoľvek zariadeniu Axis, prípadne k VMS spoločnosti Axis alebo VMS tretích strán. Farebné svetlo a/alebo výstražné zvuky sirény možno konfigurovať podľa potreby pre účely varovania, či upozornenia.

6. apríla 2022

Energia na cestách

Vyrobte si elektrinu, ktorú vám nezdražia

V dnešnej dobe sa v rôznych pádoch skloňuje energetická nezávislosť. Je to logické – zo všetkých strán počujeme o kríze, ktorá energia, bežne dostupná v „systéme“, zdražuje. Čím viac ľudí bude do budúcnosti energeticky sebestačných, tým lepšie. Takže čo k takejto energetickej sebestačnosti ideálne potrebujete?

28. marca 2022

Preventívne opatrenie

Ponúkame obciam a mestám bezodplatné konzultácie v kybernetickej bezpečnosti

Najväčšie ohrozenie samosprávy predstavujú prieniky do siete

1. marca 2022

Dlhý dosah ľahko prenosného objektívu

Canon uvádza na trh dva nové RF objektívy

Canon uvádza na trh dva nové RF objektívy. Jeden z nich ponúkne najdlhšiu ohniskovú vzdialenosť zo všetkých objektívov s automatickým ostrením pre bezzrkadlové systémy[1]

24. februára 2022

Kto meshuje ten ide

Stabilná wi-fi pre celú rodinu

Homeschooling a homeoffice sú pojmy, s ktorými sa väčšina z nás v minulosti mohla stretnúť len zriedka. Dnes ide naopak o každodennú realitu veľkej časti rodín, ktoré mnohokrát s prekvapením zistili, že internetové pripojenie v domácnosti nemajú len pre zábavu.

9. februára 2022

Zožeňte si nové sieťové vybavenie!

Ako pripojiť svoje elektronické darčeky on-line?

Možno patríte medzi tých, ktorých ich blízki na uplynulé Vianoce obdarovali množstvom elektronických darčekov. Lenže ste možno za tých niekoľko týždňov zistili, že to vaša domáca sieť jednoducho nezvláda.

28. januára 2022