Essen International: Gant bolo potrebné modernizovať, jeho zákazníci starli

O rebranding odevnej značky GANT sa postarala švédska spoločnosť Essen International. Firma s centrálou v Štokholme prezradila viac o tom, prečo pre klienta pripravila tak radikálny rebranding, aký mal klient problém a s akými ambíciami uvádza medzinárodnú kampaň „They changed the world. Not the shirt“. Problém Odevná značka Gant existuje od roku 1949, kedy bola založená […]

O rebranding odevnej značky GANT sa postarala švédska spoločnosť Essen International. Firma s centrálou v Štokholme prezradila viac o tom, prečo pre klienta pripravila tak radikálny rebranding, aký mal klient problém a s akými ambíciami uvádza medzinárodnú kampaň „They changed the world. Not the shirt“.

Problém

Odevná značka Gant existuje od roku 1949, kedy bola založená v Spojených štátoch. Dnes značka patrí pod švajčiarsku retailovú skupinu Maus Fréres. Gant je typický precíznym šitím, vysokou kvalitou materiálov a skôr konzervatívnym dizajnom produktov, pričom jeho základy nachádzame v 50. a 60. rokoch 20. storočia. Bolo to obdobie významných inovácií nielen v móde, ale aj v celom modernom svete a druhá polovica 20. storočia pre Gant znamenala obdobie úspechov.

Vstup značky do 21. storočia síce nebol najhorší, avšak potýkala sa s veľkým problémom. Konzervatívna značka iba ťažšie oslovovala nové generácie zákazníkov a jej existujúca zákaznícka základňa starla. Aj napriek jej lojálnosti sa Gant začínal stávať módnou značkou typickou pre staršie ročníky, čo nevyhovovalo záujmu spoločnosti o oslovovanie mladých ľudí.

Gant disponuje veľmi pozitívnym imidžom, ľudia vo všeobecnosti vnímajú značku dobre. Práve v tomto videla agentúra Essen International veľký potenciál pre výraznejšiu modernizáciu, ktorá by mohla byť pozitívne prijatá aj staršími zákazníkmi.

 

Ambície

Essen International uvádza, že chcela značke Gant dopriať to „halo“, ktoré mala koncom minulého storočia. Koncept spočíval v pripomínaní si historickej hodnoty značky, ktorej v posledných rokoch nebola venovaná dostatočná pozornosť.

Cieľom bolo komunikovať Gant ako prémiovú lifestyleovú značku oblečenia a jeden hero produkt, ktorý by sa mal stať pre značku typický. Nebolo ťažké za tento hero produkt vybrať práve košeľu.

Rozhodlo sa, že namiesto komplikovaných vizuálov bude dominovať jednoduchosť. Dôraz sa bude klásť na charakter značky, na jej históriu a na jednoznačné slogany. Zmena vo vizuálnej propagácii značky je pritom nepopierateľná.

 

Proces

Essen International spoločne s Gantom vypracoval komplexnú štúdiu o tom, ako je značka vnímaná vo svete, aké sú jej silné stránky, slabosti a príležitosti. Boli vedené rozhovory so stalkholdermi z celého sveta a s potencionálnymi zákazníkmi z Berlína, Londýna, Madridu, Šanghaja, Štokholmu a Washingtonu.

Na tomto základe sa Essen International rozhodol pre košeľu ako pre hero produkt značky Gant. Aj naďalej sa tým oslovuje staršia časť zákazníckeho spektra, ale vďaka jednoduchým vizuálom kampaní aj mladšie ročníky. Gant tak vstupuje do moderného sveta, ale zachováva si svoj vlastný charakter.

Agentúra pripravila pre klienta rozsiahly balíček obsahujúci nové dizajnové guidelines, ale aj vlastné fonty a nové jednoduché logo – písmeno G v štvorci pootočenom o 45 stupňov. Nový font, ktorý by sa mal pre Gant stať typickým, je Gant Modern.

 

Výsledok

Podľa slov agentúry Essen International sa vlastníkom Gantu nový vizuál veľmi páčil, prijal ho a rozhodol nasadiť už tento rok. Výsledkom je medzinárodná kampaň „They changed the world. Not the shirt“, ktorá má verejnosť zoznámiť nielen s novým imidžom značky, ale aj poukázať na jej historickú hodnotu.

 

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

Rebranding značky GANT od Essen International (Švédsko, 2015)

 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Fantastické UI dizajny pre mobilné aplikácie

Fantastické UI dizajny pre mobilné aplikácie sú dielom autorského tandemu Ron Design a Ron Evgeniy a výsledok projektu 12-týždňového aktívneho tvorenia. Cieľom grafika a dizajnéra Rona Evgeniya z Ukrajiny bolo zlepšiť sa v grafickej práci a svoj progres postupne zverejňoval na svojich profiloch na Behance, Dribbble a Pinterest. Svoje práce sprístupnil odbornej verejnosti a zvažuje, že za malý poplatok […]

30. marca 2016

Čo bolo na monitoroch vo filme SPECTRE?

Film SPECTRE, 24. film o Jamesovi Bondovi, bol v prvom rade veľkolepým finálne kariéry britského tajného agenta, v ktorom sa odkryli rôzne spojenia v pozadí jeho starších prípadov. Rovnako ako aj v ostatných bondovkách, aj v tejto sa na displejoch a monitoroch objavovali vizuálne prepracované prostredia softvérov, s ktorými by nevedel pracovať ani ten najlepší […]

17. decembra 2015

Korporátny dizajn pre FoxTop od Lukáša Vanča z Bratislavy

FoxTop je spoločnosť, ktorá prevádzkuje internetový obchod. Oficiálna webstránka tejto spoločnosti možno nepatrí medzi najkvalitnejšie a poskytuje iba základnú informáciu o firme, na korporátnom dizajne tejto firmy si ale dal Lukáš Vančo záležať. Vytvoril logo, stanovil základné farby, preferovaný font, spracoval vizitky a hlavičky dokumentov.   Portfólio slovenského grafika a dizajnéra Lukáša Vanča nájdete aj […]

10. novembra 2015

Marek Mundok a jeho úžasné pastelové portfólio

Marek Mundok je slovenský grafik a ilustrátor a jeho portfólio je tvorené množstvom pôsobivých väčších i menších realizácií. Prezentuje sa predovšetkým ikonami a logami a okrem slovenských klientov pracuje/pracoval aj pre niekoľkých zo Spojeného kráľovstva a USA.   „Moje meno je Marek Mundok a som grafický dizajnér a ilustrátor. Narodil som sa v roku 1986 v Bratislave, kde […]

27. októbra 2015

Pôsobivé grafické práce Estónčana Eiko Ojala

Eiko Ojala je grafik z Estónska s mimoriadne pôsobivým portfóliom. Na profesionálnej sociálnej sieti Behance predstavuje svoju tvorbu, v ktorej sa necháva inšpirovať vlastnosťami papiera – jeho 2D objekty vsadené do 3D prostredia sú krásnou demonštráciou toho, prečo je nám Material Design od Google tak veľmi sympatický. Oceňujeme ten nezameniteľný feeling, ktorý pri pohľade na portfólio tohto […]

2. septembra 2015

Najnovšie

Konferencia Security 2020 sa zameria na skutočné bezpečnostné incidenty

Najväčšia nezávislá akcia v ČR a na Slovensku privíta medzinárodných expertov na riešenie bezpečnostných hrozieb v kyberpriestore

27. februára 2020

V roku 2023 bude mať prístup k mobilnému internetu 70 % ľudí na svete

V roku 2023 bude viac ako 10 % všetkých pripojení pripadať na 5G. Rýchlosť takéhoto pripojenia pritom bude dosahovať v priemere 575 megabitov za sekundu, čo je 13-krát viac než pri priemernom mobilnom pripojení.

27. februára 2020

Novým Country Managerom spoločnosti Ericsson v Českej republike je Cveto Gašperut

Cveto Gašperut má dlhoročné skúsenosti z oblasti riadenia obchodných aktivít v ICT
Jeho hlavným cieľom je zavedenie 5G sietí medzi zákazníkmi spoločnosti Ericsson v Českej republike
Ďalej sa zameria na 5G vo výrobe, zdravotníctve alebo rozvoj inteligentných miest

26. februára 2020

NETGEAR predstavil novú verziu vzdialenej správy Insight 5.8

Spoločnosť NETGEAR, globálny dodávateľ inovatívnych sieťových produktov pre koncových užívateľov, firmy a poskytovateľov služieb, prichádza na trh s novou verziou vzdialenej správy NETGEAR Insight 5.8.

25. februára 2020

Huawei predstavuje novú generáciu skladacieho smartfónu, 5G produkty a stratégiu pre život s umelou inteligenciou

Spoločnosť Huawei Consumer Business Group (CBG) dnes prostredníctvom globálneho livestreamu predstavila sériu nových 5G produktov, vrátane druhej generácie skladacieho smartfónu Mate Xs. Zároveň objasnila stratégiu, ktorá demonštruje všetky možnosti využitia ekosystému a umelej inteligencie.

24. februára 2020

Vyberáme slúchadlá na šport

Aktívny pohyb je pre mnoho ľudí neodmysliteľne spojený s hudbou. Správne zvolený playlist pomáha totiž prekonať vyčerpania a takmer každého motivuje k vyšším výkonom. To platí pri všetkých individuálnych športoch, či už sa jedná o cvičenie vo fitku alebo beh. Pre tých, ktorým hudba pomáha prekonávať pravidelne sama seba, prinášame niekoľko rád k výberu slúchadiel.

19. februára 2020

MMD predstavuje monitor Philips 243B1

Produktivita a komfort ukryté v eco-friendly dizajne.

19. februára 2020

Informačné technológie ovplyvňujú klímu menej, než si myslíme

• Report Ericssonu skúma klimatický dopad informačných a komunikačných technológií
• Zariadenie ICT predstavujú iba 1,4% svetových emisií uhlíka a spotrebúvajú 3,6% elektriny
• Emisie porovnateľné so spiatočným transatlantickým letom vyprodukuje smartphone za 50 rokov
• Využitím energie z obnoviteľných zdrojov možno uhlíkovú stopu v ICT znížiť o viac ako 80%

17. februára 2020

Huawei FreeBuds 3 – pre vašu lásku ako stvorené

Obľúbené bezdrôtové slúchadlá Huawei FreeBuds 3 prichádzajú na slovenský trh v originálnej červenej farbe, ako stvorenej na Valentína. Pýšia sa ergonomickým tvarom, ktorý sa stará o pohodlie pri nosení a dobre sedí v ušiach. 

14. februára 2020

Bose najnovšie umožňuje zapojiť do rozvodu hudby v byte aj bezdrôtové reproduktory SoundLink

Prenosné Bluetooth reproduktory Bose Revolve, Revolve +, Color a Micro možno teraz po novom využiť pri rozvode hudby v dome alebo v byte, pomocou šikovných audiosystémov Bose Home Speaker. Túto možnosť umožňuje nová verzia aplikácie Bose Music.

13. februára 2020

Odporúčané

G-Shock Mudmaster GG-B100 – karbonová výbava novej generácie

Každý rok fanúšikovia G-Shock čakajú, čo nové nám Casio na hodinárskom veľtrhu Baselworld predstaví. Už sme tak nejako vytušili, že technológiu, ktorú budeme u noviniek vídať častejšie, bude bluetooth. Potvrdzuje to aj nový prírastok Mudmaster GG-B100. Ešte nás ale prekvapil funkciiou krokomeru, živicovým puzdrom zosilneným karbónom a dvojvrstvovou korunkou.

18. februára 2020
TEST

Vyskúšali sme

Recenzia: Dizajnové reproduktory z IKEA Symfonisk sú v skutočnosti prémiová značka Sonos

Zvažujete kúpu reproduktorov z obchodného domu IKEA? Ak nie, mali by ste, pretože kvalita ich reprodukcie nás poriadne prekvapila.

16. februára 2020

Budúcnosť mení tvar: Galaxy Z Flip ponúka nový štýl

Prvý skladací sklenený displej od Samsungu a unikátne užívateľské rozhranie, to je úplne nový mobilný zážitok.

12. februára 2020

Epson EF-100W: Ľahký laserový projektor pre malé izby aj veľké konferencie

Veľa muziky za veľa peňazí alebo zlatý štandard pre laserové projektory?

29. januára 2020

Nový projekt Samsungu pripravuje mladých ľudí na prácu budúcnosti

Svet práce sa mení závratným tempom. Silnie dôraz na neformálne vzdelávanie a žiadané sú predovšetkým zručnosti, ktoré odlišujú ľudí od strojov – kreativita a emočná inteligencia.

9. januára 2020
TEST

Test | Recenzia

Veľké prekvapenie v redakcii: Langie S2, multiúčelový hlasový prekladateľ do vrecka

Prekladač do vášho vrecka LANGIE S2 pre všetkých, ktorí radi cestujete, ale neradi na preklad do cudzieho jazyka vyťahujete svoj mobil.

20. decembra 2019
TEST

Test | Recenzia

AOC X24P1: IPS monitor za dve stovky je ideál na doma i do práce

Každý z nás pozerá na monitor počítača niekoľko hodín denne a je nesmierne dôležité vybrať si nielen ten s pekným, ale aj zdravým obrazom.

18. decembra 2019
TEST

Headset pre hráčov

Test slúchadiel eShark ESL-HS2 KUGO: Zlatá stredná cesta

Elegantné slúchadlá, ktoré stanovujú kvalitatívny štandard pre svoju cenovú kategóriu.

20. novembra 2019

Surfujte doma bez starostí a meškaní s uceleným riešením OneMesh

Technológie sa neustále vyvíjajú vo všetkých oblastiach, a nie inak tomu je u bezdrôtových sietí. Dnes sa vsádza predovšetkým na rýchlosť, plynulosť, kapacitu pripojenia a skvelé pokrytie.

18. novembra 2019
TEST

Káblové slúchadlá pre hráčov

Test Niceboy ORYX X600: Priestorový zvuk imidžovo

Trh so slúchadlami pre hráčov je nepochybne presýtený, čo vplyvom konkurenčného tlaku dáva možnosť získať dobrú kvalitu za rozumné peniaze. Napríklad ako Niceboy ORYX X600.

15. novembra 2019