Jiří Mrkvička z Changhong: V segmente b2b máme veľkú výhodu

Jiří Mrkvička je obchodný riaditeľ a predstaviteľ značky Changhong u nás a v Českej republike. Pýtali sme sa ho na tohto nie celkom známeho výrobcu televízií a na jeho budúcnosť.     Viete niekoľkými vetami predstaviť spoločnosť Changhong? Changhong patrí k popredným svetovým výrobcom televízií a elektrotechnických zariadení na svete. Je to spoločnosť s dlhou […]

Autor
Dátum zverejnenia 16. októbra 2013
Obsahuje nasledovné témy , , ,

Jiří Mrkvička je obchodný riaditeľ a predstaviteľ značky Changhong u nás a v Českej republike. Pýtali sme sa ho na tohto nie celkom známeho výrobcu televízií a na jeho budúcnosť.

 

 

Viete niekoľkými vetami predstaviť spoločnosť Changhong?
Changhong patrí k popredným svetovým výrobcom televízií a elektrotechnických zariadení na svete. Je to spoločnosť s dlhou históriou, bola založená ešte v roku 1958. Na začiatku bola jej výroba zameraná na armádny program, samotná výroba televízii začala od polovice šesťdesiatych rokov, dnes máme teda 55 ročnú tradíciu vo výrobe televízorov. Dnes je Changhong jedným z popredných svetových hráčov na poli elektroniky.
Vyvíja Changhong aj vlastné technológie, alebo pracuje len s tými od dodávateľov?
Áno, vyvíjame aj vlastné technológie. Tie zatiaľ využívame viac-menej na čínskom trhu, snažíme sa ich však nasadzovať aj pre zámorské trhy. V tomto a budúcom roku budeme v Európe uvádzať vlastný operačný systém pre Smart TV. Ak by som mal byť konkrétny máme vlastné technológie pre spracovanie obrazu a vlastné technológie z pohľadu lokalizácie jednotlivých aplikácií, ktoré sa v smart režime Changhong používajú.
Poďme na Slovensko. Ako dlho tu pôsobí Changhong?
Na slovenskom trhu sme začali pôsobiť v roku 2008. Changhong vstúpil na Slovensko prostredníctvom siete OKAY, s ktorou úzko spolupracujeme a spoločne sa nám darí vytvárať značke Changhong z roka na rok silnejšiu pozíciu. Náš „brand“ svojím konceptom a poňatím sedí do konceptu predaja spoločnosti OKAY, ktorá je diskontným predajcom.
Kto je typický zákazník Changhongu?
Našim typickým zákazníkom je spotrebiteľ, ktorý veľmi podrobne a starostlivo sleduje pomer výkon – cena. To znamená, že dbáme na to, aby naše produkty boli cenovo dostupné, ale na druhej strane prinášali kvalitu, ktorú zákazníci očakávajú. Naši zákazníci sú senzitívni na cenu, sú to napríklad starší ľudia, ale aj mladá generácia ľudí, ktorí si kupujú svoj prvý televízor, prípadne spotrebitelia, jednoducho tí, ktorí z rôznych dôvodov neplánujú investovať do nákupu televízora veľa peňazí.
Changhong vyrába svoje produkty v Českej republike. Koľkým ľuďom ponúka prácu a aké sú perspektívy udržania tejto výroby v blízkej budúcnosti.
Áno, Changhong vyrába televízory v meste Nymburk. Dnes v nymburskej továrni pracuje 235 pracovníkov, 170 z nich zabezpečuje výrobnú časť, zvyšok sú administratívni pracovníci a manažéri. Asi štvrtina z nich sú vrcholoví manažéri z Číny, ostatní zamestnanci sú českej národnosti. Z pohľadu udržania výroby v Českej republike, ktorá zásobuje európsky trh, môžem jednoznačne povedať, že to nevyzerá, že by sme sa v Európe neudržali, skôr naopak. V poslednej dobe sa nám podarili strategické veci v rámci Európy.
Primárne sa jedná o spoluprácu s nemeckou nadnárodnou skupinou Metro Group, ktorá prevádzkuje známe obchodné reťazce Mediamarkt a Saturn. Práve tieto siete prednedávnom začali predávať naše televízory. Expanzia Changhongu výraznejšie začala v tomto roku, v nasledujúcich troch – štyroch rokoch chystáme ďalšie rozšírenie produkcie v rámci výrobného závodu v Nymburku. A to minimálne o bielu techniku – chladničky, chladiace zariadenia, klimatizácie a vážne zvažujeme aj ďalšiu fázu výroby zameranej na mobilné a IT produkty.
Kedy plánujete spustiť predaj bielej techniky na Slovensku?
Som presvedčený, že najneskôr v budúcom roku sa objavia prvé produkty pod značkou Changhong tak na českom, ako aj na slovenskom trhu. Čo sa týka klimatizácii, tam sa uvažuje o roku 2015. Naša biela technika je na čínskom trhu jednou z najpredávanejších, v ponuke máme naozaj sofistikované produkty. Vzhľadom k tomu, že si svoju pozíciu na európskom trhu stále budujeme, v prvej fáze doprajeme zákazníkom produkty, na ktoré sú zvyknutí a budeme sa snažiť opäť ísť cestou citlivosti na cenu.
Určite však chceme budúci rok predstaviť  naše koncepty napríklad chladničiek amerického typu, ktoré  máme poňaté trochu iným spôsobom, ako je to u konkurencie. Ďalej chceme predstaviť klimatizácie vybavené čističkami vzduchu, aby domácnosti mali produkt, ktorý v jednej chvíli dokáže nielen ochladiť vzduch, ale ho zároveň aj prefiltrovať a vyčistiť.
Veľmi sa o značke z médií nedozvedáme. Pripravujete nejakú významnejšiu mediálnu propagáciu?
Je pravdou, že na slovenskom trhu sme v posledných dvoch rokoch realizovali produktové kampane skôr v spolupráci s našim obchodným partnerom OKAY. Prezentovali sme naše televízie aj v TV kampaniach, ale čo sa týka komunikácie samotnej značky, tam ešte len začíname. Budúci rok by sme ale radi začali intenzívnejšiu marketingovú komunikáciu. Naskytujú sa nám určité možnosti vo vzťahu k Olympijským hrám, či Majstrovstvám sveta vo futbale. Zatiaľ by som však o týchto plánoch ešte nechcel konkrétne hovoriť, bude to totiž späté s podporou vybraných produktov. Som presvedčený, že v budúcom roku o nás slovenský zákazník o nás určite bude počuť.
Čo vie Changhong ponúknuť pre korporátnych zákazníkov? Mám na mysli prípadné garancie, rozšírenie záruky, biznis služby a podobne…
V tomto segmente máme veľkú výhodu. Vďaka tomu, že máme miestnu výrobu v Českej republike, sme v kategórii B2B schopní ponúknuť nielen atraktívny produkt a atraktívnu cenu. Ponúkame aj kvalitný servis a sme schopní bez problémov reagovať na prípadné dodatočné požiadavky zákazníkov.
Po príklady nemusím chodiť ďaleko. V kategórii B2B máme asi najsilnejšie zastúpenie v predaji na hoteli a ubytovacie zariadenia, ktoré si u nás môžu bez problémov objednávať modifikácie softvéru ktoré napríklad dokážu zamedziť ovládaniu televízora hosťom či zákazníkom. Vieme nastaviť úvodnú obrazovku tak, aby televízia pozdravila zákazníka menom daného zariadenia atď. Všetky tieto služby sme schopní robiť primárne preto, že máme výrobu v Českej republike. Máme tu všetko potrebné technické vybavenie a k dispozícii softvérových inžinierov.
Ponúkate podobné výhody aj pre bežných spotrebiteľov?
Aj pre bežného zákazníka platí to, čo som spomenul zákazníkov zo segmentu B2B. Zákazník, ktorý si naše zariadenie kúpi môže byť z pohľadu servisovania určite vo väčšej istote, ako je to u niektorých privátnych značiek. Tie zo sebou nesú určité riziká pre konečného zákazníka. Ak takáto súkromná spoločnosť z trhu odíde, zákazník sa nemôže dovolávať svojich práv. Zakúpením značkového produktu si zákazník kupuje aj istotu, že ak sa aj náhodou nejaký problém vyskytne bude o neho veľmi dobre postarané.
Čo Changhong prinesie v najbližšom období na náš trh?
Najzaujímavejším modelom, ktorý momentálne Changhong chystá, je 4K televízia UHD55B6000IS. Ide o absolútnu novinku, ktorá bola len nedávno predstavená na berlínskom veľtrhu IFA. Jedná sa o vysoko vybavenú a sofistikovanú televíziu. Obrazovka s uhlopriečkou 55 palcov (140 cm) pracuje v rozlíšení Ultra HD, jej zobrazenie je 4-násobne citlivejšie než Full HD. Jemnosť a kvalita obrazu v podaní 4K je u tohto modelu naozaj úžasná. Changhong chystá vstup tohto modelu na trh od konca novembra tohto roku. Prielomová bude aj maloobchodná cena. Tento model sa chystáme predávať za 1499 euro vrátane DPH. To je dnes maloobchodná cena klasických Full HD televízorov konkurenčných značiek. Tento produkt je vybavený klasickými Smart TV funkciami. Funguje na platforme Android 4.2, je vybavený ovládaním cez telefón, či iPad, multi-screen funkcie. Televízia je navyše vybavená DVB-T, DVB-C a DVB-S tunerom. Snažíme sa ísť cestou, aby všetky naše televízie ponúkali všetky tri tunery, ktoré sú potrebné pre príjem vysielania, tak aby náš zákazník nebol obmedzený len ponukou na DVB-T kanáloch.
Trúfam si povedať, že je to prvý „Mercedes“ v našej ponuke televízorov. Vzhľadom na veľmi atraktívnu maloobchodnú cenu očakávame, že by to malo pritiahnuť zákazníkov zo stredných a vyšších vrstiev. Mohli by tak uvažovať o tom, či namiesto kúpy Full HD televízie, uprednostnia 4K televízor od Changhong.
Ďalšou novinkou od Changhong je 28 palcový (73 cm) televízor LED28C2000H. Má unikátnu uhlopriečku, ktorú žiadny iný výrobca ani značka na trhu nepredáva. Veľkosť prijímača spĺňa požiadavky väčšiny pôvodných obývačkových stien v domácnostiach, ktoré sa v našich krajinách stále tešia veľkej obľube. Veľkým plusom tohto modelu je aj konkurencieschopný pomer cena – výkon.
Za poskytnutie rozhovoru ďakujeme a spoločnosti Changhong prajeme veľa úspechov.
Rozhovor bol autorizovaný.

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Nepremeškajte

Témy, ktoré zaznejú na Techsummite 2019: smart mestá, Big Data, priemysel 4.0 i kybernetické hrozby

Štvrtý ročník konferencie Techsummit sa začína už o týždeň.

22. mája 2019

Veľkoformátové tlačiarne od Epsonu

Epson pokračuje v predstavovaní kolekcie technológií poodhalených na veľtrhu VISCOM a predstavuje svoju najnovší rad veľkoformátových profesionálnych signage tlačiarní. Nový rad SC-S aplikuje poznatky získané rozsiahlym prieskumom trhu, spätnou väzbou od zákazníkov a testovaním. Ponúka užívateľom presnú tlač plagátov a signage grafiky. Spoločne so službami a servisnou podporou ponúka tento rad dlhšiu bez obslužnú prevádzku a pomáha maximalizovať produktivitu.   […]

5. januára 2016

Aplikácia Qlik Sense pre business intelligence je už aj na Slovensku

Softvérová novinka Qlik Sense z oblasti Data Discovery exceluje v používateľskej jednoduchosti a rýchlosti. Firmám umožní nadýchnuť sa a prosperovať, bola pritom vytvorená slovenskou firmou EMARK. Jeden z najprogresívnejších Data Discovery nástrojov dneška je dostupný už aj slovenským zákazníkom. Ide o aplikáciu Qlik® Sense, ktorá reprezentuje novú generáciu analytických nástrojov pre firmy. Jej hlavnou prednosťou je používateľsky príjemné a jednoduché […]

24. februára 2015

Ericsson chce štandardizovať Internet vecí

Internet vecí o ďalší krok bližšie. Novinka zotrie hranice medzi krajinami.   Multi-Domestic Service je revolučná služba pre M2M konektivitu, ktoré má pomôcť organizáciám profitovať z rastu pripojených zariadení v rámci internetu vecí Vďaka platforme Ericsson Device Connection Platform (DCP) je pre výrobcov zariadení, podniky a poskytovateľov služieb možné nasadiť riešenia pre internet vecí bez geografických obmedzení Vďaka hladnej […]

23. februára 2015

Najnovšie

TP-Link Omada ER706W-4G

Gigabitový AX3000 VPN router pre 4G+ sieť kedykoľvek a kdekoľvek

Spoločnosť TP-Link predstavuje nový gigabitový podnikový VPN router Omada ER706W-4G so vstavaným modemom pre 4G LTE pripojenie k internetu as AX3000 WiFi 6 prístupovým bodom pre bezdrôtové pripojenie užívateľov. Integráciu týchto funkcií do jediného zariadenia ocenia predovšetkým kancelárie či malé a stredné podniky.

23. apríla 2024

Huawei odkrýva stratégiu All Intelligence: Budúcnosť priemyslu s využitím umelej inteligencie

• O umelej inteligencii, jej implementácií v priemyselných odvetviach a o tom, kam smeruje informačno-komunikačný priemysel sa diskutovalo na Samite Analytikov Huawei. Podujatie spojilo viac ako 500 analytikov, výskumníkov a ďalších hostí z celého sveta.
• Počas podujatia Eric Xu, podpredseda a rotujúci predseda spoločnosti Huawei predstavil využitie umelej inteligencie spoločnosťou a stratégiu All Intelligence.

23. apríla 2024

Prvé video na YouTube

Dnes má už 19 rokov!

Úplne prvé video na YouTube sa volá „Me at the zoo“. Videonahrávka bola na web nahraná jeho spoluzakladateľom Jawedom Karimom 24. apríla 2005 o 03:27:12 UTC (5:27 nášho času), z používateľského účtu „jawed“. Viete koľko má LIKE? Ide o krátke 19 sekundové video zo ZOO v San Diegu so slonmi v pozadí, ktoré nemá práve najlepšiu […]

23. apríla 2024

nepretržite a v 4K

Sledujte cez novú kameru hlavnú stanicu v Prahe

Svetovú premiéru v živom streame mala dnes v programe SlowTV nová kamera Axis Communications. Model AXIS Q1808-LE ponúka vďaka objektívu Canon a 4/3” obrazovému snímaču vynikajúcu obrazovú kvalitu v 4K rozlíšení a vysokú citlivosť na svetlo. Nočný záber na pražskú hlavnú stanicu je len malou ukážkou využitia tejto kamery s tzv. bullet dizajnom.

28. marca 2024

Zámer stať sa kľúčovým dodávateľom na trhu s obalmi.

Canon potvrdzuje plán stať sa významným hráčom v oblasti digitálne tlačených etikiet a obalov

Na veľtrhu drupa 2024 v Düsseldorfe Canon potvrdí svoje odhodlanie stať sa významným a dôveryhodným partnerom na trhu etikiet a obalov a predvedie nový digitálny tlačový stroj a koncepty produktov, ktoré potvrdzujú jasný pokrok na ceste k tomuto cieľu. Etikety a obaly predstavujú strategickú oblasť, preto bude prebiehať vo vyhradenej zóne na stánku Canon živá výroba etikiet, vlnitej lepenky a skladacích kartónov.

28. marca 2024

Technologické inovácie

Canon predstaví na veľtrhu drupa 2024 komplexné riešenie pre poskytovateľov tlačových služieb

Spoločnosť Canon na veľtrhu drupa 2024 predstaví pod heslom „The Power to Move“, efektívne prepojenie technologických inovácií, odborných tímov, podporných služieb a dynamickej spolupráce, ktorá umožňuje poskytovateľom tlačových služieb transformovať ich podnikanie. Predstaví sa celé portfólio produkčných tlačových technológií Canon, vrátane hárkových atramentových a tonerových tlačových strojov, vysokorýchlostných kontinuálnych atramentových produkčných liniek, veľkoformátových tlačiarní typu flatbed a roll-to-roll a digitálnych tlačiarní štítkov.

28. marca 2024

200 metrov za minútu

Canon rozširuje portfólio vysokorýchlostných atramentových rotačných tlačiarní o rad ColorStream 8110 a 8200

Spoločnosť Canon nadväzuje na doterajší úspech radu vysokorýchlostných atramentových tlačových strojov ColorStream 8000 a rozširuje ju o dva nové modely ColorStream 8200 a 8110. Model ColorStream 8200 je teraz najproduktívnejším modelom radu s maximálnou rýchlosťou až 200 metrov za minútu. Model ColorStream 8110 s rýchlosťou 110 metrov za minútu je ideálny pre poskytovateľov tlačových služieb, ktorí chcú investovať do nového tlačového stroja ColorStream a zároveň zachovať existujúce dokončovacie zariadenia.

 

28. marca 2024

Ultrarýchla produkcia

Atramentové tlačové stroje ProStream 2000 pre komerčnú tlač

Canon ukázal nové vysokorýchlostné atramentové tlačiarne ProStream 2000 pre komerčnú a obchodnú komunikáciu a novú vlajkovú loď ProStream 3160

28. marca 2024

Navrhnuté s ohľadom na životné prostredie

Canon predstavil rad flatbed tlačiarní Arizona 2300 s technológiou FLXflow

Na trh bola uvedená aj najnovšia verzia 2.1 systému PRISMAelevate XL, ktorá zdvojnásobuje výšku tlače reliéfnych tlačových aplikácií na podporovaných flatbed tlačiarňach Arizona na 4 mm, a tým pomáha používateľom vytvárať pôsobivé, na dotyk výrazné hmatové kresby či umelecké diela.

28. marca 2024

rad vysoko kvalitných Industrial SSD diskov

Kingston Digital predstavuje i-Temp

Spoločnosť Kingston Digital Europe Co LLP, ktorá je výrobcom flash pamäťových zariadení a pobočkou Kingston Technology Company, svetového lídra v oblasti pamäťových produktov a technologických riešení, dnes oznámila, že vyvinula rad pevných diskov Industrial Temp špeciálne pre výrobcov systémov a konštruktérov, ktorí vyžadujú širší rozsah prevádzkových teplôt pre extrémne prostredia. Tieto SSD disky sú okrem […]

28. marca 2024

Odporúčané

Pripravte sa na Wi-Fi 7 s routermi od TP-Link

Ešte vyššie rýchlosti a väčšia kapacita

V dnešnom svete je bezdrôtové pripojenie nevyhnutné na osobné aj profesionálne použitie. Od streamovania videí a hrania online hier až po vedenie obchodných rokovaní a prístup k dôležitým dokumentom, sa spoliehame na Wi-Fi, aby sme zostali v spojení a boli produktívni.

14. apríla 2024

Vysoká kvalita tlače

Výhody sublimácie: presná, odolná a všestranná potlač rôznych produktov

Sublimačná tlač sa stáva v dnešnom svete čoraz populárnejšou voľbou, a to nielen v profesionálnom, ale aj v domácom prostredí. Táto pokročilá technológia prináša množstvo výhod, ktoré ju robia atraktívnou možnosťou pre tlač rôznych typov produktov vhodných na osobné využitie alebo prezentáciu firmy.

19. marca 2024

Nočné videnie pre zlepšenie viditeľnosti v tme

Optika, ktorá zlepšuje viditeľnosť v náročných podmienkach

Vo svete plnom rôznorodých podmienok a prostredí je schopnosť vidieť v noci alebo za zhoršených svetelných podmienok neoceniteľnou výhodou. O jej využití v praxi nás dnes presviedča niekoľko unikátnych riešení v podobe pokročilých optických riešení. Dvomi najvýznamnejšími z nich sú termovízia a nočné videnie, na ktoré sa v tomto článku pozrieme bližšie, spomenieme si ich princípy fungovania a využitie v praxi.

19. marca 2024

Ktoré tonery a prečo najlepšie ochránia vašu tlačiareň?

Ktoré tonery a prečo najlepšie ochránia vašu tlačiareň?

Tonery, ktoré sú vyrobené priamo výrobcom vašej tlačiarne, sú často najlepšou voľbou pre zachovanie jej zdravia a životnosti. Tento doplnkový sortiment je navrhnutý a testovaný tak, aby dokonale zapadal do vášho tlačiaceho zariadenia a minimalizoval riziko poškodenia jeho mechanických častí, čo sa pri lacných alternatívnych verziách veľmi často stáva.

19. marca 2024

Pohodlie a jednoduchosť používania PlayStation

Hry na PC alebo PS: pre koho a ktoré sú lepšie?

V súčasnej dobe je ponuka hier na PC a PlayStation tak rozmanitá, že rozhodnutie medzi týmito dvoma platformami sa môže zdať náročné. Každá z nich ponúka jedinečné výhody a nevýhody, ktoré by ste mali zvážiť, aby ste našli pre seba alebo svojich blízkych to najlepšie riešenie. Ide o dôležité faktory, ktoré by ste mali brať do úvahy pri rozhodovaní sa medzi hraním na PC alebo PlayStation.

19. marca 2024

Nové zážitky s umelou inteligenciou

Najnovší prototyp OPPO Air Glass 3

OPPO predstavuje nové okuliare pre asistovanú realitu Air Glass 3 a ďalšie technologické inovácie

2. marca 2024

Náušnice? Nie, to sú revolučné slúchadlá Bose

Prvé kusy sú už na českom trhu exkluzívne vo vybraných predajniach a na e-shope iSTYLE.

16. februára 2024

Huawei FreeClip

Slúchadlá do každého ucha

V Huawei vyvinuli slúchadlá, ktoré skvele padnú do každého ucha. Na rozdiel od klasických slúchadiel sa totiž nevkladajú do uší, ale vďaka ergonomickému C-bridge designu držia na uchu pevne zvonku. Či už pri ich používaní sedíte za počítačom alebo cvičíte. Slúchadlá sú k dispozícii v dvoch štýlových farebných prevedeniach, v čiernej a fialovej farbe.

16. februára 2024

Inteligentné zásuvky Tapo P100M a Tapo P110M

Vylepšite si svoju domácnosť so šikovnými Wi-Fi zásuvkami Tapo

Chceli by ste začať s múdrou domácnosťou, ale neviete ako? Ideálna možnosť pre vstup do sveta internetu vecí sú múdre zásuvky. Ich cena sa pohybuje v rade nižších stoviek korún, a napriek tomu ponúka množstvo funkcií, ktoré môžete vyskúšať. Ako sami spoznáte, investícia do chytrého zariadenia sa môže rýchlo vrátiť napríklad v podobe usporenej energie. […]

7. februára 2024

8 hodín nepretržitého počúvania.

Slúchadlá FreeClip od Huawei

Inovatívny dizajn, vylepšený zvukový zážitok a potláčanie okolitého hluku

30. januára 2024