Jiří Mrkvička z Changhong: V segmente b2b máme veľkú výhodu

Jiří Mrkvička je obchodný riaditeľ a predstaviteľ značky Changhong u nás a v Českej republike. Pýtali sme sa ho na tohto nie celkom známeho výrobcu televízií a na jeho budúcnosť.     Viete niekoľkými vetami predstaviť spoločnosť Changhong? Changhong patrí k popredným svetovým výrobcom televízií a elektrotechnických zariadení na svete. Je to spoločnosť s dlhou […]

Autor
Dátum zverejnenia 16. októbra 2013
Obsahuje nasledovné témy , , ,

Jiří Mrkvička je obchodný riaditeľ a predstaviteľ značky Changhong u nás a v Českej republike. Pýtali sme sa ho na tohto nie celkom známeho výrobcu televízií a na jeho budúcnosť.

 

 

Viete niekoľkými vetami predstaviť spoločnosť Changhong?
Changhong patrí k popredným svetovým výrobcom televízií a elektrotechnických zariadení na svete. Je to spoločnosť s dlhou históriou, bola založená ešte v roku 1958. Na začiatku bola jej výroba zameraná na armádny program, samotná výroba televízii začala od polovice šesťdesiatych rokov, dnes máme teda 55 ročnú tradíciu vo výrobe televízorov. Dnes je Changhong jedným z popredných svetových hráčov na poli elektroniky.
Vyvíja Changhong aj vlastné technológie, alebo pracuje len s tými od dodávateľov?
Áno, vyvíjame aj vlastné technológie. Tie zatiaľ využívame viac-menej na čínskom trhu, snažíme sa ich však nasadzovať aj pre zámorské trhy. V tomto a budúcom roku budeme v Európe uvádzať vlastný operačný systém pre Smart TV. Ak by som mal byť konkrétny máme vlastné technológie pre spracovanie obrazu a vlastné technológie z pohľadu lokalizácie jednotlivých aplikácií, ktoré sa v smart režime Changhong používajú.
Poďme na Slovensko. Ako dlho tu pôsobí Changhong?
Na slovenskom trhu sme začali pôsobiť v roku 2008. Changhong vstúpil na Slovensko prostredníctvom siete OKAY, s ktorou úzko spolupracujeme a spoločne sa nám darí vytvárať značke Changhong z roka na rok silnejšiu pozíciu. Náš „brand“ svojím konceptom a poňatím sedí do konceptu predaja spoločnosti OKAY, ktorá je diskontným predajcom.
Kto je typický zákazník Changhongu?
Našim typickým zákazníkom je spotrebiteľ, ktorý veľmi podrobne a starostlivo sleduje pomer výkon – cena. To znamená, že dbáme na to, aby naše produkty boli cenovo dostupné, ale na druhej strane prinášali kvalitu, ktorú zákazníci očakávajú. Naši zákazníci sú senzitívni na cenu, sú to napríklad starší ľudia, ale aj mladá generácia ľudí, ktorí si kupujú svoj prvý televízor, prípadne spotrebitelia, jednoducho tí, ktorí z rôznych dôvodov neplánujú investovať do nákupu televízora veľa peňazí.
Changhong vyrába svoje produkty v Českej republike. Koľkým ľuďom ponúka prácu a aké sú perspektívy udržania tejto výroby v blízkej budúcnosti.
Áno, Changhong vyrába televízory v meste Nymburk. Dnes v nymburskej továrni pracuje 235 pracovníkov, 170 z nich zabezpečuje výrobnú časť, zvyšok sú administratívni pracovníci a manažéri. Asi štvrtina z nich sú vrcholoví manažéri z Číny, ostatní zamestnanci sú českej národnosti. Z pohľadu udržania výroby v Českej republike, ktorá zásobuje európsky trh, môžem jednoznačne povedať, že to nevyzerá, že by sme sa v Európe neudržali, skôr naopak. V poslednej dobe sa nám podarili strategické veci v rámci Európy.
Primárne sa jedná o spoluprácu s nemeckou nadnárodnou skupinou Metro Group, ktorá prevádzkuje známe obchodné reťazce Mediamarkt a Saturn. Práve tieto siete prednedávnom začali predávať naše televízory. Expanzia Changhongu výraznejšie začala v tomto roku, v nasledujúcich troch – štyroch rokoch chystáme ďalšie rozšírenie produkcie v rámci výrobného závodu v Nymburku. A to minimálne o bielu techniku – chladničky, chladiace zariadenia, klimatizácie a vážne zvažujeme aj ďalšiu fázu výroby zameranej na mobilné a IT produkty.
Kedy plánujete spustiť predaj bielej techniky na Slovensku?
Som presvedčený, že najneskôr v budúcom roku sa objavia prvé produkty pod značkou Changhong tak na českom, ako aj na slovenskom trhu. Čo sa týka klimatizácii, tam sa uvažuje o roku 2015. Naša biela technika je na čínskom trhu jednou z najpredávanejších, v ponuke máme naozaj sofistikované produkty. Vzhľadom k tomu, že si svoju pozíciu na európskom trhu stále budujeme, v prvej fáze doprajeme zákazníkom produkty, na ktoré sú zvyknutí a budeme sa snažiť opäť ísť cestou citlivosti na cenu.
Určite však chceme budúci rok predstaviť  naše koncepty napríklad chladničiek amerického typu, ktoré  máme poňaté trochu iným spôsobom, ako je to u konkurencie. Ďalej chceme predstaviť klimatizácie vybavené čističkami vzduchu, aby domácnosti mali produkt, ktorý v jednej chvíli dokáže nielen ochladiť vzduch, ale ho zároveň aj prefiltrovať a vyčistiť.
Veľmi sa o značke z médií nedozvedáme. Pripravujete nejakú významnejšiu mediálnu propagáciu?
Je pravdou, že na slovenskom trhu sme v posledných dvoch rokoch realizovali produktové kampane skôr v spolupráci s našim obchodným partnerom OKAY. Prezentovali sme naše televízie aj v TV kampaniach, ale čo sa týka komunikácie samotnej značky, tam ešte len začíname. Budúci rok by sme ale radi začali intenzívnejšiu marketingovú komunikáciu. Naskytujú sa nám určité možnosti vo vzťahu k Olympijským hrám, či Majstrovstvám sveta vo futbale. Zatiaľ by som však o týchto plánoch ešte nechcel konkrétne hovoriť, bude to totiž späté s podporou vybraných produktov. Som presvedčený, že v budúcom roku o nás slovenský zákazník o nás určite bude počuť.
Čo vie Changhong ponúknuť pre korporátnych zákazníkov? Mám na mysli prípadné garancie, rozšírenie záruky, biznis služby a podobne…
V tomto segmente máme veľkú výhodu. Vďaka tomu, že máme miestnu výrobu v Českej republike, sme v kategórii B2B schopní ponúknuť nielen atraktívny produkt a atraktívnu cenu. Ponúkame aj kvalitný servis a sme schopní bez problémov reagovať na prípadné dodatočné požiadavky zákazníkov.
Po príklady nemusím chodiť ďaleko. V kategórii B2B máme asi najsilnejšie zastúpenie v predaji na hoteli a ubytovacie zariadenia, ktoré si u nás môžu bez problémov objednávať modifikácie softvéru ktoré napríklad dokážu zamedziť ovládaniu televízora hosťom či zákazníkom. Vieme nastaviť úvodnú obrazovku tak, aby televízia pozdravila zákazníka menom daného zariadenia atď. Všetky tieto služby sme schopní robiť primárne preto, že máme výrobu v Českej republike. Máme tu všetko potrebné technické vybavenie a k dispozícii softvérových inžinierov.
Ponúkate podobné výhody aj pre bežných spotrebiteľov?
Aj pre bežného zákazníka platí to, čo som spomenul zákazníkov zo segmentu B2B. Zákazník, ktorý si naše zariadenie kúpi môže byť z pohľadu servisovania určite vo väčšej istote, ako je to u niektorých privátnych značiek. Tie zo sebou nesú určité riziká pre konečného zákazníka. Ak takáto súkromná spoločnosť z trhu odíde, zákazník sa nemôže dovolávať svojich práv. Zakúpením značkového produktu si zákazník kupuje aj istotu, že ak sa aj náhodou nejaký problém vyskytne bude o neho veľmi dobre postarané.
Čo Changhong prinesie v najbližšom období na náš trh?
Najzaujímavejším modelom, ktorý momentálne Changhong chystá, je 4K televízia UHD55B6000IS. Ide o absolútnu novinku, ktorá bola len nedávno predstavená na berlínskom veľtrhu IFA. Jedná sa o vysoko vybavenú a sofistikovanú televíziu. Obrazovka s uhlopriečkou 55 palcov (140 cm) pracuje v rozlíšení Ultra HD, jej zobrazenie je 4-násobne citlivejšie než Full HD. Jemnosť a kvalita obrazu v podaní 4K je u tohto modelu naozaj úžasná. Changhong chystá vstup tohto modelu na trh od konca novembra tohto roku. Prielomová bude aj maloobchodná cena. Tento model sa chystáme predávať za 1499 euro vrátane DPH. To je dnes maloobchodná cena klasických Full HD televízorov konkurenčných značiek. Tento produkt je vybavený klasickými Smart TV funkciami. Funguje na platforme Android 4.2, je vybavený ovládaním cez telefón, či iPad, multi-screen funkcie. Televízia je navyše vybavená DVB-T, DVB-C a DVB-S tunerom. Snažíme sa ísť cestou, aby všetky naše televízie ponúkali všetky tri tunery, ktoré sú potrebné pre príjem vysielania, tak aby náš zákazník nebol obmedzený len ponukou na DVB-T kanáloch.
Trúfam si povedať, že je to prvý „Mercedes“ v našej ponuke televízorov. Vzhľadom na veľmi atraktívnu maloobchodnú cenu očakávame, že by to malo pritiahnuť zákazníkov zo stredných a vyšších vrstiev. Mohli by tak uvažovať o tom, či namiesto kúpy Full HD televízie, uprednostnia 4K televízor od Changhong.
Ďalšou novinkou od Changhong je 28 palcový (73 cm) televízor LED28C2000H. Má unikátnu uhlopriečku, ktorú žiadny iný výrobca ani značka na trhu nepredáva. Veľkosť prijímača spĺňa požiadavky väčšiny pôvodných obývačkových stien v domácnostiach, ktoré sa v našich krajinách stále tešia veľkej obľube. Veľkým plusom tohto modelu je aj konkurencieschopný pomer cena – výkon.
Za poskytnutie rozhovoru ďakujeme a spoločnosti Changhong prajeme veľa úspechov.
Rozhovor bol autorizovaný.

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Nepremeškajte

Témy, ktoré zaznejú na Techsummite 2019: smart mestá, Big Data, priemysel 4.0 i kybernetické hrozby

Štvrtý ročník konferencie Techsummit sa začína už o týždeň.

22. mája 2019

Veľkoformátové tlačiarne od Epsonu

Epson pokračuje v predstavovaní kolekcie technológií poodhalených na veľtrhu VISCOM a predstavuje svoju najnovší rad veľkoformátových profesionálnych signage tlačiarní. Nový rad SC-S aplikuje poznatky získané rozsiahlym prieskumom trhu, spätnou väzbou od zákazníkov a testovaním. Ponúka užívateľom presnú tlač plagátov a signage grafiky. Spoločne so službami a servisnou podporou ponúka tento rad dlhšiu bez obslužnú prevádzku a pomáha maximalizovať produktivitu.   […]

5. januára 2016

Aplikácia Qlik Sense pre business intelligence je už aj na Slovensku

Softvérová novinka Qlik Sense z oblasti Data Discovery exceluje v používateľskej jednoduchosti a rýchlosti. Firmám umožní nadýchnuť sa a prosperovať, bola pritom vytvorená slovenskou firmou EMARK. Jeden z najprogresívnejších Data Discovery nástrojov dneška je dostupný už aj slovenským zákazníkom. Ide o aplikáciu Qlik® Sense, ktorá reprezentuje novú generáciu analytických nástrojov pre firmy. Jej hlavnou prednosťou je používateľsky príjemné a jednoduché […]

24. februára 2015

Ericsson chce štandardizovať Internet vecí

Internet vecí o ďalší krok bližšie. Novinka zotrie hranice medzi krajinami.   Multi-Domestic Service je revolučná služba pre M2M konektivitu, ktoré má pomôcť organizáciám profitovať z rastu pripojených zariadení v rámci internetu vecí Vďaka platforme Ericsson Device Connection Platform (DCP) je pre výrobcov zariadení, podniky a poskytovateľov služieb možné nasadiť riešenia pre internet vecí bez geografických obmedzení Vďaka hladnej […]

23. februára 2015

Najnovšie

Zraniteľnosť čipov umožňuje útočníkom odomknúť SIM kartu..,

Používatelia mobilných zariadení s operačným systémom Android sú v ohrození  

Bezpečnostné tipy pre používateľov mobilných zariadení Android 

11. mája 2021

Sledovanie zdravia vo dne aj v noci

Hodinky ASUS VivoWatch SP pre zdravý životný štýl

ASUS VivoWatch SP pomáhajú svojim užívateľom dosahovať denné kondičné ciele a žiť zdravšie.

5. mája 2021

Ako sa chrániť pred phishingom?

Kybernetické útoky zneužívajú známe značky.

Aj na Slovensku sú to technologické giganty a dopravcovia

30. apríla 2021

Stohovateľné manažovateľné switche, ktoré myslia na budúcnosť

Vysokovýkonné prepínače série DXS-3610

Spoločnosť D-Link oznamuje rozšírenie svojho portfólia multi-Gigabitových prepínačov o 10G manažovateľné stohovateľné Layer 3 switche série DXS-3610. Tento rad ponúka vysoký výkon, veľmi nízku odozvu a škálovateľnosť pre podnikové, alebo univerzitné siete a poskytovateľov služieb.

30. apríla 2021

iF Design Awards

Ocenené za inovácie v oblasti produktového dizajnu

Spoločnosť D-Link oznámila, že získala ďalšie svetovo uznávané ocenenia iF Design Awards za dve zo svojich domácich inteligentných dohľadových Wi-Fi kamier – outdoorovú 2K QHD Pan&Zoom kameru DCS-8635LH a vonkajšiu Full HD Wi-Fi kameru DCS-8302LH.

30. apríla 2021

Nová PTZ kamera

31× optický zoom, skvelý obraz v tme a ochrana pred kyberútokmi

Spoločnosť Axis Communications uviedla na trh novú vysokorýchlostnú otočnú kameru AXIS Q6315-LE. Táto kamera je určená na video monitorovanie za každého počasia aj v hlbokej tme a disponuje výkonným IR prísvitom s dlhým dosahom (v závislosti na scéne aj 300 a viac metrov). Vylepšený snímač s procesorom novej generácie zabezpečí lepší obraz, rozšírené možnosti videoanalýzy […]

26. apríla 2021

Elektromobil Seres SF5

Huawei štartuje predaj nového elektromobilu Seres SF5

Huawei štartuje predaj nového elektromobilu Seres SF5

22. apríla 2021

Mastercard, obchodník roka

Spoločnosť dráčik sa stala absolútnym víťazom ocenenia mastercard obchodník roka 2020

V tomto ročníku ocenenia Mastercard Obchodník roka boli do výskumu novo zaradené tri kategórie: e-shopy, lekárne a hračky.

21. apríla 2021

Až 40 percent zariadení je ohrozených

Kybernetický útok na Slovensku

Varovanie pred škodlivým softvérom, ktorý na Slovensku infikuje mobilné zariadenia

21. apríla 2021

Monitor za cenu 159 eur.

Huawei prináša na Slovensko prvý počítačový monitor

Spoločnosť Huawei uvádza na trh nový počítačový monitor Huawei Display 23.8. Matný displej s uhlopriečkou 23,8 palcov a Full HD rozlíšením vyniká okrem iného elegantným prevedením a širokými pozorovacími uhlami. Monitor bude v predaji u maloobchodných predajcov za cenu 159 eur.

20. apríla 2021

Odporúčané

„Noise cancelling“,funkcia, ktorá potláča rušivý šum a zvuky z okolia

Ako si vybrať bezdrôtové slúchadlá?

Ako však vybrať tie správne Bluetooth slúchadlá? Čítajte ďalej.

11. mája 2021
TEST

TEST/RECENZIA

Zakrivený monitor je nový ideál: AOC C27G2ZU (redakčný test)

Zakrivené monitory sú stále o niečo drahšie, no okrem výnimočnej estetiky majú aj doplnkové funkcie, ktoré využijete každý deň. A to aj vtedy, ak nie ste hráč či fanúšik filmového sci-fi.

10. mája 2021

Aké sú rozdiely medzi spôsobmi potlačenie ruchov?

Noise blocking, noise cancelling a noise masking

Ak uvažujete o nových slúchadlách, asi ste narazili na technické výrazy, ktoré znie na prvý pohľad veľmi podobne, ale v skutočnosti sa zásadne líšia.

4. mája 2021

Niceboy HIVE Pins 2 ANC

Do dažďa aj hlučnej kancelárie

Zvyknete telefonovať za volantom, ale nechcete či nemôžete prepojiť mobil s infotainmentom? Beháte či bicyklujete bez ohľadu na to, či je sucho alebo prší? Alebo sa počas práce zvyknete izolovať od okolitého hluku slúchadlami?

8. apríla 2021
TEST

Full HD je stále in

Recenzia Philips 243B1/00: Vysoká hodnota za veľmi rozumné peniaze

Zvažujete kúpu nového monitora? V takom prípade si určite prečítajte našu recenziu, venujeme sa praktickým veciam.

13. februára 2021
TEST

Redakčný test

Vodotesný Niceboy RAZE 2 Vertigo: Nič lepšie za túto cenu nekúpite

Bezdrôtový reproduktor od značky Niceboy je jedným z najzaujímavejších produktov u nás v redakcii. Na prvý pohľad vyzerá skôr jednoducho, ale práve v tom spočíva jeho schopnosť prekvapiť.

12. februára 2021

Disk je dnes najväčšou brzdou počítačov

Chcete rýchle PC? Kúpte si rýchly SSD!

Nie každý potrebuje v jednom momente pracovať so stovkami GB dát, no rýchly disk ocení naozaj každý kto pracuje s počítačom. Svoj podiel na rýchlosti má aj operačná pamäť a celkový výkon zostavy, ale najväčšou brzdou je dnes asi načítavanie dát z diskov.

21. decembra 2020

Na prvý dotyk si vás získa kvalitným spracovaním

Recenzia: Niceboy RAZE 3 Titan

Titani boli starogrécki synovia a dcéry Urana a Gaie, najstaršia generácia starogréckych bohov. Boli to násilnícki a škaredí obri. To je trochu v protiklade s menom Niceboy v preklade „pekný chlapec“. Reproduktor Niceboy RAZE 3 Titan nie je rozhodne škaredý. Skôr naopak. Na prvý dotyk si vás získa kvalitným spracovaním, ktoré vôbec nevyzerá lacno. Má […]

24. novembra 2020

Chirana Medical po spojení s IPM Group spúšťa produkciu pľúcnych ventilátor priamo v USA

Prelomový úspech slovenskej vedy!

Slovenská spoločnosť Chirana Medical vytvorila strategické partnerstvo s IPM Group a
začína vyrábať pľúcne ventilátory priamo v USA. Americké sídlo IPM Chirana je v Research Triangle Park v Severnej Karolíne. Ide o prelomový úspech spojenia vedy a financií.
Namiesto príchodu zahraničnej technológie na Slovensko expanduje slovenská technológia do sveta, a to hneď do USA.

19. novembra 2020
TEST

TEST/RECENZIA

Najlepšie True Wireless slúchadlá do 40 eur? Vyskúšajte Niceboy HIVE podsie

Aj lacnejšie slúchadlá môžu byť vynikajúce.

2. novembra 2020