Jiří Mrkvička z Changhong: V segmente b2b máme veľkú výhodu

Jiří Mrkvička je obchodný riaditeľ a predstaviteľ značky Changhong u nás a v Českej republike. Pýtali sme sa ho na tohto nie celkom známeho výrobcu televízií a na jeho budúcnosť.     Viete niekoľkými vetami predstaviť spoločnosť Changhong? Changhong patrí k popredným svetovým výrobcom televízií a elektrotechnických zariadení na svete. Je to spoločnosť s dlhou […]

Autor
Dátum zverejnenia 16. októbra 2013
Obsahuje nasledovné témy , , ,

Jiří Mrkvička je obchodný riaditeľ a predstaviteľ značky Changhong u nás a v Českej republike. Pýtali sme sa ho na tohto nie celkom známeho výrobcu televízií a na jeho budúcnosť.

 

 

Viete niekoľkými vetami predstaviť spoločnosť Changhong?
Changhong patrí k popredným svetovým výrobcom televízií a elektrotechnických zariadení na svete. Je to spoločnosť s dlhou históriou, bola založená ešte v roku 1958. Na začiatku bola jej výroba zameraná na armádny program, samotná výroba televízii začala od polovice šesťdesiatych rokov, dnes máme teda 55 ročnú tradíciu vo výrobe televízorov. Dnes je Changhong jedným z popredných svetových hráčov na poli elektroniky.
Vyvíja Changhong aj vlastné technológie, alebo pracuje len s tými od dodávateľov?
Áno, vyvíjame aj vlastné technológie. Tie zatiaľ využívame viac-menej na čínskom trhu, snažíme sa ich však nasadzovať aj pre zámorské trhy. V tomto a budúcom roku budeme v Európe uvádzať vlastný operačný systém pre Smart TV. Ak by som mal byť konkrétny máme vlastné technológie pre spracovanie obrazu a vlastné technológie z pohľadu lokalizácie jednotlivých aplikácií, ktoré sa v smart režime Changhong používajú.
Poďme na Slovensko. Ako dlho tu pôsobí Changhong?
Na slovenskom trhu sme začali pôsobiť v roku 2008. Changhong vstúpil na Slovensko prostredníctvom siete OKAY, s ktorou úzko spolupracujeme a spoločne sa nám darí vytvárať značke Changhong z roka na rok silnejšiu pozíciu. Náš „brand“ svojím konceptom a poňatím sedí do konceptu predaja spoločnosti OKAY, ktorá je diskontným predajcom.
Kto je typický zákazník Changhongu?
Našim typickým zákazníkom je spotrebiteľ, ktorý veľmi podrobne a starostlivo sleduje pomer výkon – cena. To znamená, že dbáme na to, aby naše produkty boli cenovo dostupné, ale na druhej strane prinášali kvalitu, ktorú zákazníci očakávajú. Naši zákazníci sú senzitívni na cenu, sú to napríklad starší ľudia, ale aj mladá generácia ľudí, ktorí si kupujú svoj prvý televízor, prípadne spotrebitelia, jednoducho tí, ktorí z rôznych dôvodov neplánujú investovať do nákupu televízora veľa peňazí.
Changhong vyrába svoje produkty v Českej republike. Koľkým ľuďom ponúka prácu a aké sú perspektívy udržania tejto výroby v blízkej budúcnosti.
Áno, Changhong vyrába televízory v meste Nymburk. Dnes v nymburskej továrni pracuje 235 pracovníkov, 170 z nich zabezpečuje výrobnú časť, zvyšok sú administratívni pracovníci a manažéri. Asi štvrtina z nich sú vrcholoví manažéri z Číny, ostatní zamestnanci sú českej národnosti. Z pohľadu udržania výroby v Českej republike, ktorá zásobuje európsky trh, môžem jednoznačne povedať, že to nevyzerá, že by sme sa v Európe neudržali, skôr naopak. V poslednej dobe sa nám podarili strategické veci v rámci Európy.
Primárne sa jedná o spoluprácu s nemeckou nadnárodnou skupinou Metro Group, ktorá prevádzkuje známe obchodné reťazce Mediamarkt a Saturn. Práve tieto siete prednedávnom začali predávať naše televízory. Expanzia Changhongu výraznejšie začala v tomto roku, v nasledujúcich troch – štyroch rokoch chystáme ďalšie rozšírenie produkcie v rámci výrobného závodu v Nymburku. A to minimálne o bielu techniku – chladničky, chladiace zariadenia, klimatizácie a vážne zvažujeme aj ďalšiu fázu výroby zameranej na mobilné a IT produkty.
Kedy plánujete spustiť predaj bielej techniky na Slovensku?
Som presvedčený, že najneskôr v budúcom roku sa objavia prvé produkty pod značkou Changhong tak na českom, ako aj na slovenskom trhu. Čo sa týka klimatizácii, tam sa uvažuje o roku 2015. Naša biela technika je na čínskom trhu jednou z najpredávanejších, v ponuke máme naozaj sofistikované produkty. Vzhľadom k tomu, že si svoju pozíciu na európskom trhu stále budujeme, v prvej fáze doprajeme zákazníkom produkty, na ktoré sú zvyknutí a budeme sa snažiť opäť ísť cestou citlivosti na cenu.
Určite však chceme budúci rok predstaviť  naše koncepty napríklad chladničiek amerického typu, ktoré  máme poňaté trochu iným spôsobom, ako je to u konkurencie. Ďalej chceme predstaviť klimatizácie vybavené čističkami vzduchu, aby domácnosti mali produkt, ktorý v jednej chvíli dokáže nielen ochladiť vzduch, ale ho zároveň aj prefiltrovať a vyčistiť.
Veľmi sa o značke z médií nedozvedáme. Pripravujete nejakú významnejšiu mediálnu propagáciu?
Je pravdou, že na slovenskom trhu sme v posledných dvoch rokoch realizovali produktové kampane skôr v spolupráci s našim obchodným partnerom OKAY. Prezentovali sme naše televízie aj v TV kampaniach, ale čo sa týka komunikácie samotnej značky, tam ešte len začíname. Budúci rok by sme ale radi začali intenzívnejšiu marketingovú komunikáciu. Naskytujú sa nám určité možnosti vo vzťahu k Olympijským hrám, či Majstrovstvám sveta vo futbale. Zatiaľ by som však o týchto plánoch ešte nechcel konkrétne hovoriť, bude to totiž späté s podporou vybraných produktov. Som presvedčený, že v budúcom roku o nás slovenský zákazník o nás určite bude počuť.
Čo vie Changhong ponúknuť pre korporátnych zákazníkov? Mám na mysli prípadné garancie, rozšírenie záruky, biznis služby a podobne…
V tomto segmente máme veľkú výhodu. Vďaka tomu, že máme miestnu výrobu v Českej republike, sme v kategórii B2B schopní ponúknuť nielen atraktívny produkt a atraktívnu cenu. Ponúkame aj kvalitný servis a sme schopní bez problémov reagovať na prípadné dodatočné požiadavky zákazníkov.
Po príklady nemusím chodiť ďaleko. V kategórii B2B máme asi najsilnejšie zastúpenie v predaji na hoteli a ubytovacie zariadenia, ktoré si u nás môžu bez problémov objednávať modifikácie softvéru ktoré napríklad dokážu zamedziť ovládaniu televízora hosťom či zákazníkom. Vieme nastaviť úvodnú obrazovku tak, aby televízia pozdravila zákazníka menom daného zariadenia atď. Všetky tieto služby sme schopní robiť primárne preto, že máme výrobu v Českej republike. Máme tu všetko potrebné technické vybavenie a k dispozícii softvérových inžinierov.
Ponúkate podobné výhody aj pre bežných spotrebiteľov?
Aj pre bežného zákazníka platí to, čo som spomenul zákazníkov zo segmentu B2B. Zákazník, ktorý si naše zariadenie kúpi môže byť z pohľadu servisovania určite vo väčšej istote, ako je to u niektorých privátnych značiek. Tie zo sebou nesú určité riziká pre konečného zákazníka. Ak takáto súkromná spoločnosť z trhu odíde, zákazník sa nemôže dovolávať svojich práv. Zakúpením značkového produktu si zákazník kupuje aj istotu, že ak sa aj náhodou nejaký problém vyskytne bude o neho veľmi dobre postarané.
Čo Changhong prinesie v najbližšom období na náš trh?
Najzaujímavejším modelom, ktorý momentálne Changhong chystá, je 4K televízia UHD55B6000IS. Ide o absolútnu novinku, ktorá bola len nedávno predstavená na berlínskom veľtrhu IFA. Jedná sa o vysoko vybavenú a sofistikovanú televíziu. Obrazovka s uhlopriečkou 55 palcov (140 cm) pracuje v rozlíšení Ultra HD, jej zobrazenie je 4-násobne citlivejšie než Full HD. Jemnosť a kvalita obrazu v podaní 4K je u tohto modelu naozaj úžasná. Changhong chystá vstup tohto modelu na trh od konca novembra tohto roku. Prielomová bude aj maloobchodná cena. Tento model sa chystáme predávať za 1499 euro vrátane DPH. To je dnes maloobchodná cena klasických Full HD televízorov konkurenčných značiek. Tento produkt je vybavený klasickými Smart TV funkciami. Funguje na platforme Android 4.2, je vybavený ovládaním cez telefón, či iPad, multi-screen funkcie. Televízia je navyše vybavená DVB-T, DVB-C a DVB-S tunerom. Snažíme sa ísť cestou, aby všetky naše televízie ponúkali všetky tri tunery, ktoré sú potrebné pre príjem vysielania, tak aby náš zákazník nebol obmedzený len ponukou na DVB-T kanáloch.
Trúfam si povedať, že je to prvý „Mercedes“ v našej ponuke televízorov. Vzhľadom na veľmi atraktívnu maloobchodnú cenu očakávame, že by to malo pritiahnuť zákazníkov zo stredných a vyšších vrstiev. Mohli by tak uvažovať o tom, či namiesto kúpy Full HD televízie, uprednostnia 4K televízor od Changhong.
Ďalšou novinkou od Changhong je 28 palcový (73 cm) televízor LED28C2000H. Má unikátnu uhlopriečku, ktorú žiadny iný výrobca ani značka na trhu nepredáva. Veľkosť prijímača spĺňa požiadavky väčšiny pôvodných obývačkových stien v domácnostiach, ktoré sa v našich krajinách stále tešia veľkej obľube. Veľkým plusom tohto modelu je aj konkurencieschopný pomer cena – výkon.
Za poskytnutie rozhovoru ďakujeme a spoločnosti Changhong prajeme veľa úspechov.
Rozhovor bol autorizovaný.

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Nepremeškajte

Témy, ktoré zaznejú na Techsummite 2019: smart mestá, Big Data, priemysel 4.0 i kybernetické hrozby

Štvrtý ročník konferencie Techsummit sa začína už o týždeň.

22. mája 2019

Veľkoformátové tlačiarne od Epsonu

Epson pokračuje v predstavovaní kolekcie technológií poodhalených na veľtrhu VISCOM a predstavuje svoju najnovší rad veľkoformátových profesionálnych signage tlačiarní. Nový rad SC-S aplikuje poznatky získané rozsiahlym prieskumom trhu, spätnou väzbou od zákazníkov a testovaním. Ponúka užívateľom presnú tlač plagátov a signage grafiky. Spoločne so službami a servisnou podporou ponúka tento rad dlhšiu bez obslužnú prevádzku a pomáha maximalizovať produktivitu.   […]

5. januára 2016

Aplikácia Qlik Sense pre business intelligence je už aj na Slovensku

Softvérová novinka Qlik Sense z oblasti Data Discovery exceluje v používateľskej jednoduchosti a rýchlosti. Firmám umožní nadýchnuť sa a prosperovať, bola pritom vytvorená slovenskou firmou EMARK. Jeden z najprogresívnejších Data Discovery nástrojov dneška je dostupný už aj slovenským zákazníkom. Ide o aplikáciu Qlik® Sense, ktorá reprezentuje novú generáciu analytických nástrojov pre firmy. Jej hlavnou prednosťou je používateľsky príjemné a jednoduché […]

24. februára 2015

Ericsson chce štandardizovať Internet vecí

Internet vecí o ďalší krok bližšie. Novinka zotrie hranice medzi krajinami.   Multi-Domestic Service je revolučná služba pre M2M konektivitu, ktoré má pomôcť organizáciám profitovať z rastu pripojených zariadení v rámci internetu vecí Vďaka platforme Ericsson Device Connection Platform (DCP) je pre výrobcov zariadení, podniky a poskytovateľov služieb možné nasadiť riešenia pre internet vecí bez geografických obmedzení Vďaka hladnej […]

23. februára 2015

Najnovšie

Predaj začal na Slovensku

ASUS Vivobook 15 OLED

Štýlový 15-palcový notebook prináša procesory 11. generácie Intel a špičkový OLED displej

13. októbra 2021

Jedinečný stánok na Slovensku,

ASUS a ROG otvorili na Slovensku jedinečný stánok

Nachádza sa v najmodernejšom Alza showroome v nákupnom centre Nivy v Bratislave

12. októbra 2021

Nakupovanie prostredníctvom telefónu alebo tabletu

Nová aplikácia IKEA

Nová mobilná aplikácia IKEA rozširuje možnosti pohodlného nakupovania

5. októbra 2021

Spoločník na dovolenku

Canon Zoemini S2 – Fotografujte, tlačte, lepte

Canon rozširuje rad instantných fotoaparátov o nový model 2-v-1 – Canon Zoemini S2. Ten spája zábavné fotenie, inovatívne možnosti úpravy fotografií a okamžitú tlač

4. októbra 2021

CyberPower VP700ELCD-FR

Spoľahlivá ochrana pre kancelárie

Pomáha chrániť dôležité súkromné ​​médiá a dokumenty

1. októbra 2021

Návrat ikonického dizajnu

Ikonické slúchadlá Bose majú nástupcu

Model QuietComfort 45 s typickým zvukom a výdržou až 24 hodín

30. septembra 2021

Logitech MX Keys Mini

Menšia, ale funkčnejšie, navrhnutá na uľahčenie tvorivej práce

Spoločnosť Logitech predstavila nové bezdrôtové klávesnice MX Keys Mini a MX Keys Mini for Mac. Ich minimalistická konštrukcia skrýva mnoho vylepšení a sú určené predovšetkým pre tvorcov obsahu. MX Keys Mini ponúka to najlepšie z dobre známych, štandardne veľkých klávesníc MX Keys v minimalistickom bezdrôtovom prevedení. Môžete ich používať v ľubovoľnom prostredí – na veľkom […]

28. septembra 2021

Idealna kamera na motocykel

Akčná kamera ako nenahraditeľný parťák na cesty

Rovnako ako je samozrejmé jazdiť na motorke v prilbe, kombinéze, správnej obuvi a ďalších nevyhnutnostiach, stáva sa nenahraditeľný aj pomocník v podobe akčnej kamery. Či už brázdite cesty na svojom superšporte, preháňate sa v teréne na endure, alebo si užívate kochanie prírodou na cestovnej motorke, obstaranie akčnéj kamery je vždy dobrá voľba. Kúpa akčnej kamery […]

24. septembra 2021

Hráči Rocket League a WOT pozor!

Štartuje Kingston Fury Grunex Masters

Nová sezóna, nové výzvy! Kingston Fury Grunex Masters nadviaže na úspešnú prvú sezónu Grunex Masters v hrách Rocket League a World of Tanks. Hráči Rocket League sa môžu opäť tešiť na najväčšiu ligu na Slovensku a v Českej republike. Milovníci plechových monštier iste ocenia nadupanú turnajovú sériu s Martym o prize money a výkonné pamäte  Kingston Fury.

21. septembra 2021

Axis uvádza kamery XPQ1785

S ochranou proti výbuchu a celosvetovou certifikáciou

Spoločnosť Axis Communications oznámila dve nové kamery s ochranou proti výbuchu, ktoré sú navrhnuté tak, aby monitorovali rozsiahle oblasti a odoslali upozornenia, kedykoľvek je detekovaný požiar alebo dym. Sú ideálne pre aplikácie v oblasti zdravia, bezpečnosti a životného prostredia (HSE) v potenciálne horľavých nebezpečných oblastiach a majú celosvetovú certifikáciu Ex.

17. septembra 2021

Odporúčané

Široké pokrytie

Mercusys: Moderné technológie za rozumnú cenu

Máte doma internet, ktorého kvalita je skôr k hnevu než k úžitku? Notebook alebo stolový PC vyčkáva pri odosielaní pošty a videa z YouTube sa zasekávajú alebo prehrávajú len na nízku kvalitu? Hľadáte informácie na Google a na každé vyhľadávanie čakáte desiatky sekúnd? A pri hovoroch s rodinou či priateľmi cez rôzne chatovacie platformy chytáte vždy iba pár slov?

14. októbra 2021

Dokonalé pokrytie domácnosti, firmy alebo záhrady

Užívajte internet bez obmedzenia prakticky všade

Prvý Wi-Fi mesh systém s VDSL a 4G pripojením má TP-Link

30. septembra 2021

Huawei prináša na Slovensko nový MateBook 14

Dotykový displej a skvelý výkon za menej ako tisícku

Spoločnosť Huawei uvádza na slovenský trh nového člena z rodiny notebookov, Huawei MateBook 14.

9. septembra 2021

Dotykové pero M-pen druhej generácie

Toto všetko prináša novinka Huawei MatePad 11

Prvý tablet s Harmony OS 2 prichádza na Slovensko

9. septembra 2021

5x gadgety (nielen) pre študentov

Návrat do všedných dní

Letné prázdniny sa definitívne skončili a preto je na čase oprášiť svoju „školskú výbavu“. Predstavíme vám zopár zaujímavých zariadení, ktoré vám pomôžu pri štúdiu, alebo aspoň trochu spríjemnia nadchádzajúce náročné školské obdobie.

2. septembra 2021

Váš osobný prekladateľ textov?

Stavte na „magický“ prekladač CARNEO VT3!

Zabudnite na nedorozumenia, dnes je jednoduché komunikovať aj v jazyku, ktorý ste nikdy nehovorili!

5. augusta 2021
TEST

TEST/RECENZIA

Sony Xperia 1 má štyri kamery a 4K displej. Vyskúšali sme ju v praxi

Sony Xperia 1 nás dostala svojím displejom, vodotesným telom a skvelými kamerami. Pozrite si reálne fotografie bez úprav.

29. júla 2021

LASEROVÁ TLAČIAREŇ ZA PÁR DROBNÝCH

Test Xerox B205: Solídny štandard pre firmy, ktoré potrebujú spoľahlivé nástroje

„Na experimenty nie je čas, preto chcem len overené a spoľahlivé veci,“ znie jeden z hlavných argumentov, prečo je pre firmy Xerox B205 stále rozumnou voľbou.
Tlač je čiernobiela, ale skener farebný
So vstavaným Wi-Fi tlačí bez použitia kábla

20. júla 2021

Vyniká reprodukciou nízkych tónov a výkonom

Recenzia Sony SRS-XB23: Najlepší parťák na grilovačky a outdoor tréningy

Bluetooth reproduktor Sony SRS-XB23 nie je na trhu úplnou novinkou, ale najmä v tomto období pred letom si k nemu nachádza cestu viac a viac zákazníkov.

8. júla 2021

Testovali sme

Akčné kamery NICEBOY – časť 2. NICEBOY VEGA X PRO

Akčné alebo outdoorové kamery NICEBOY zaujmú svojou cenou. V redakcii sme už mali možnosť vyskúšať základný model NICEBOY VEGA X PLAY a teraz sa pozrieme na robustnejší, vybavenejší a aj trochu drahší model VEGA X PRO.

8. júna 2021