Jiří Mrkvička z Changhong: V segmente b2b máme veľkú výhodu

Jiří Mrkvička je obchodný riaditeľ a predstaviteľ značky Changhong u nás a v Českej republike. Pýtali sme sa ho na tohto nie celkom známeho výrobcu televízií a na jeho budúcnosť.     Viete niekoľkými vetami predstaviť spoločnosť Changhong? Changhong patrí k popredným svetovým výrobcom televízií a elektrotechnických zariadení na svete. Je to spoločnosť s dlhou […]

Autor
Dátum zverejnenia 16. októbra 2013
Obsahuje nasledovné témy , , ,

Jiří Mrkvička je obchodný riaditeľ a predstaviteľ značky Changhong u nás a v Českej republike. Pýtali sme sa ho na tohto nie celkom známeho výrobcu televízií a na jeho budúcnosť.

 

 

Viete niekoľkými vetami predstaviť spoločnosť Changhong?
Changhong patrí k popredným svetovým výrobcom televízií a elektrotechnických zariadení na svete. Je to spoločnosť s dlhou históriou, bola založená ešte v roku 1958. Na začiatku bola jej výroba zameraná na armádny program, samotná výroba televízii začala od polovice šesťdesiatych rokov, dnes máme teda 55 ročnú tradíciu vo výrobe televízorov. Dnes je Changhong jedným z popredných svetových hráčov na poli elektroniky.
Vyvíja Changhong aj vlastné technológie, alebo pracuje len s tými od dodávateľov?
Áno, vyvíjame aj vlastné technológie. Tie zatiaľ využívame viac-menej na čínskom trhu, snažíme sa ich však nasadzovať aj pre zámorské trhy. V tomto a budúcom roku budeme v Európe uvádzať vlastný operačný systém pre Smart TV. Ak by som mal byť konkrétny máme vlastné technológie pre spracovanie obrazu a vlastné technológie z pohľadu lokalizácie jednotlivých aplikácií, ktoré sa v smart režime Changhong používajú.
Poďme na Slovensko. Ako dlho tu pôsobí Changhong?
Na slovenskom trhu sme začali pôsobiť v roku 2008. Changhong vstúpil na Slovensko prostredníctvom siete OKAY, s ktorou úzko spolupracujeme a spoločne sa nám darí vytvárať značke Changhong z roka na rok silnejšiu pozíciu. Náš „brand“ svojím konceptom a poňatím sedí do konceptu predaja spoločnosti OKAY, ktorá je diskontným predajcom.
Kto je typický zákazník Changhongu?
Našim typickým zákazníkom je spotrebiteľ, ktorý veľmi podrobne a starostlivo sleduje pomer výkon – cena. To znamená, že dbáme na to, aby naše produkty boli cenovo dostupné, ale na druhej strane prinášali kvalitu, ktorú zákazníci očakávajú. Naši zákazníci sú senzitívni na cenu, sú to napríklad starší ľudia, ale aj mladá generácia ľudí, ktorí si kupujú svoj prvý televízor, prípadne spotrebitelia, jednoducho tí, ktorí z rôznych dôvodov neplánujú investovať do nákupu televízora veľa peňazí.
Changhong vyrába svoje produkty v Českej republike. Koľkým ľuďom ponúka prácu a aké sú perspektívy udržania tejto výroby v blízkej budúcnosti.
Áno, Changhong vyrába televízory v meste Nymburk. Dnes v nymburskej továrni pracuje 235 pracovníkov, 170 z nich zabezpečuje výrobnú časť, zvyšok sú administratívni pracovníci a manažéri. Asi štvrtina z nich sú vrcholoví manažéri z Číny, ostatní zamestnanci sú českej národnosti. Z pohľadu udržania výroby v Českej republike, ktorá zásobuje európsky trh, môžem jednoznačne povedať, že to nevyzerá, že by sme sa v Európe neudržali, skôr naopak. V poslednej dobe sa nám podarili strategické veci v rámci Európy.
Primárne sa jedná o spoluprácu s nemeckou nadnárodnou skupinou Metro Group, ktorá prevádzkuje známe obchodné reťazce Mediamarkt a Saturn. Práve tieto siete prednedávnom začali predávať naše televízory. Expanzia Changhongu výraznejšie začala v tomto roku, v nasledujúcich troch – štyroch rokoch chystáme ďalšie rozšírenie produkcie v rámci výrobného závodu v Nymburku. A to minimálne o bielu techniku – chladničky, chladiace zariadenia, klimatizácie a vážne zvažujeme aj ďalšiu fázu výroby zameranej na mobilné a IT produkty.
Kedy plánujete spustiť predaj bielej techniky na Slovensku?
Som presvedčený, že najneskôr v budúcom roku sa objavia prvé produkty pod značkou Changhong tak na českom, ako aj na slovenskom trhu. Čo sa týka klimatizácii, tam sa uvažuje o roku 2015. Naša biela technika je na čínskom trhu jednou z najpredávanejších, v ponuke máme naozaj sofistikované produkty. Vzhľadom k tomu, že si svoju pozíciu na európskom trhu stále budujeme, v prvej fáze doprajeme zákazníkom produkty, na ktoré sú zvyknutí a budeme sa snažiť opäť ísť cestou citlivosti na cenu.
Určite však chceme budúci rok predstaviť  naše koncepty napríklad chladničiek amerického typu, ktoré  máme poňaté trochu iným spôsobom, ako je to u konkurencie. Ďalej chceme predstaviť klimatizácie vybavené čističkami vzduchu, aby domácnosti mali produkt, ktorý v jednej chvíli dokáže nielen ochladiť vzduch, ale ho zároveň aj prefiltrovať a vyčistiť.
Veľmi sa o značke z médií nedozvedáme. Pripravujete nejakú významnejšiu mediálnu propagáciu?
Je pravdou, že na slovenskom trhu sme v posledných dvoch rokoch realizovali produktové kampane skôr v spolupráci s našim obchodným partnerom OKAY. Prezentovali sme naše televízie aj v TV kampaniach, ale čo sa týka komunikácie samotnej značky, tam ešte len začíname. Budúci rok by sme ale radi začali intenzívnejšiu marketingovú komunikáciu. Naskytujú sa nám určité možnosti vo vzťahu k Olympijským hrám, či Majstrovstvám sveta vo futbale. Zatiaľ by som však o týchto plánoch ešte nechcel konkrétne hovoriť, bude to totiž späté s podporou vybraných produktov. Som presvedčený, že v budúcom roku o nás slovenský zákazník o nás určite bude počuť.
Čo vie Changhong ponúknuť pre korporátnych zákazníkov? Mám na mysli prípadné garancie, rozšírenie záruky, biznis služby a podobne…
V tomto segmente máme veľkú výhodu. Vďaka tomu, že máme miestnu výrobu v Českej republike, sme v kategórii B2B schopní ponúknuť nielen atraktívny produkt a atraktívnu cenu. Ponúkame aj kvalitný servis a sme schopní bez problémov reagovať na prípadné dodatočné požiadavky zákazníkov.
Po príklady nemusím chodiť ďaleko. V kategórii B2B máme asi najsilnejšie zastúpenie v predaji na hoteli a ubytovacie zariadenia, ktoré si u nás môžu bez problémov objednávať modifikácie softvéru ktoré napríklad dokážu zamedziť ovládaniu televízora hosťom či zákazníkom. Vieme nastaviť úvodnú obrazovku tak, aby televízia pozdravila zákazníka menom daného zariadenia atď. Všetky tieto služby sme schopní robiť primárne preto, že máme výrobu v Českej republike. Máme tu všetko potrebné technické vybavenie a k dispozícii softvérových inžinierov.
Ponúkate podobné výhody aj pre bežných spotrebiteľov?
Aj pre bežného zákazníka platí to, čo som spomenul zákazníkov zo segmentu B2B. Zákazník, ktorý si naše zariadenie kúpi môže byť z pohľadu servisovania určite vo väčšej istote, ako je to u niektorých privátnych značiek. Tie zo sebou nesú určité riziká pre konečného zákazníka. Ak takáto súkromná spoločnosť z trhu odíde, zákazník sa nemôže dovolávať svojich práv. Zakúpením značkového produktu si zákazník kupuje aj istotu, že ak sa aj náhodou nejaký problém vyskytne bude o neho veľmi dobre postarané.
Čo Changhong prinesie v najbližšom období na náš trh?
Najzaujímavejším modelom, ktorý momentálne Changhong chystá, je 4K televízia UHD55B6000IS. Ide o absolútnu novinku, ktorá bola len nedávno predstavená na berlínskom veľtrhu IFA. Jedná sa o vysoko vybavenú a sofistikovanú televíziu. Obrazovka s uhlopriečkou 55 palcov (140 cm) pracuje v rozlíšení Ultra HD, jej zobrazenie je 4-násobne citlivejšie než Full HD. Jemnosť a kvalita obrazu v podaní 4K je u tohto modelu naozaj úžasná. Changhong chystá vstup tohto modelu na trh od konca novembra tohto roku. Prielomová bude aj maloobchodná cena. Tento model sa chystáme predávať za 1499 euro vrátane DPH. To je dnes maloobchodná cena klasických Full HD televízorov konkurenčných značiek. Tento produkt je vybavený klasickými Smart TV funkciami. Funguje na platforme Android 4.2, je vybavený ovládaním cez telefón, či iPad, multi-screen funkcie. Televízia je navyše vybavená DVB-T, DVB-C a DVB-S tunerom. Snažíme sa ísť cestou, aby všetky naše televízie ponúkali všetky tri tunery, ktoré sú potrebné pre príjem vysielania, tak aby náš zákazník nebol obmedzený len ponukou na DVB-T kanáloch.
Trúfam si povedať, že je to prvý „Mercedes“ v našej ponuke televízorov. Vzhľadom na veľmi atraktívnu maloobchodnú cenu očakávame, že by to malo pritiahnuť zákazníkov zo stredných a vyšších vrstiev. Mohli by tak uvažovať o tom, či namiesto kúpy Full HD televízie, uprednostnia 4K televízor od Changhong.
Ďalšou novinkou od Changhong je 28 palcový (73 cm) televízor LED28C2000H. Má unikátnu uhlopriečku, ktorú žiadny iný výrobca ani značka na trhu nepredáva. Veľkosť prijímača spĺňa požiadavky väčšiny pôvodných obývačkových stien v domácnostiach, ktoré sa v našich krajinách stále tešia veľkej obľube. Veľkým plusom tohto modelu je aj konkurencieschopný pomer cena – výkon.
Za poskytnutie rozhovoru ďakujeme a spoločnosti Changhong prajeme veľa úspechov.
Rozhovor bol autorizovaný.

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Nepremeškajte

Témy, ktoré zaznejú na Techsummite 2019: smart mestá, Big Data, priemysel 4.0 i kybernetické hrozby

Štvrtý ročník konferencie Techsummit sa začína už o týždeň.

22. mája 2019

Veľkoformátové tlačiarne od Epsonu

Epson pokračuje v predstavovaní kolekcie technológií poodhalených na veľtrhu VISCOM a predstavuje svoju najnovší rad veľkoformátových profesionálnych signage tlačiarní. Nový rad SC-S aplikuje poznatky získané rozsiahlym prieskumom trhu, spätnou väzbou od zákazníkov a testovaním. Ponúka užívateľom presnú tlač plagátov a signage grafiky. Spoločne so službami a servisnou podporou ponúka tento rad dlhšiu bez obslužnú prevádzku a pomáha maximalizovať produktivitu.   […]

5. januára 2016

Aplikácia Qlik Sense pre business intelligence je už aj na Slovensku

Softvérová novinka Qlik Sense z oblasti Data Discovery exceluje v používateľskej jednoduchosti a rýchlosti. Firmám umožní nadýchnuť sa a prosperovať, bola pritom vytvorená slovenskou firmou EMARK. Jeden z najprogresívnejších Data Discovery nástrojov dneška je dostupný už aj slovenským zákazníkom. Ide o aplikáciu Qlik® Sense, ktorá reprezentuje novú generáciu analytických nástrojov pre firmy. Jej hlavnou prednosťou je používateľsky príjemné a jednoduché […]

24. februára 2015

Ericsson chce štandardizovať Internet vecí

Internet vecí o ďalší krok bližšie. Novinka zotrie hranice medzi krajinami.   Multi-Domestic Service je revolučná služba pre M2M konektivitu, ktoré má pomôcť organizáciám profitovať z rastu pripojených zariadení v rámci internetu vecí Vďaka platforme Ericsson Device Connection Platform (DCP) je pre výrobcov zariadení, podniky a poskytovateľov služieb možné nasadiť riešenia pre internet vecí bez geografických obmedzení Vďaka hladnej […]

23. februára 2015

Najnovšie

DDR5 pamäť inšpirovaná pretekárskymi vozmi

Kingston FURY, divízia spoločnosti Kingston Technology Company, svetového lídra v oblasti pamäťových produktov a technologických riešení, oznámila uvedenie svojej najnovšej pamäte, Kingston FURY Renegade DDR5 RGB Limited Edition. Tento set, inšpirovaný láskou k automobilom a pretekaniu, prináša do vášho počítača zážitok z výkonu ako na závodnej dráhe.

25. júna 2024

Chcete 24, 48 alebo 96 GB?

DDR5 pamäte s nebinárnou kapacitou

Jedným z kľúčových komponentov, ktorý má zásadný vplyv na výkon počítačov je aj operačná pamäť. S poslednou generáciou DDR5 prišlo množstvo inovácií a tiež nebinárna kapacita. RAM už nemusí mať len tradičných 8, 16, 32 alebo 64GB (teda dvojnásobok), ale aj 24, 48 alebo 96 GB. Vždy keď príde niečo nové, neznáme, vyrojí sa množstvo otázok a preto sme […]

20. júna 2024

Externý SSD disk Kingston XS1000 získal ocenenie Red Dot Award 2024

Spoločnosť Kingston Digital Europe Co LLP, ktorá je výrobcom flash pamäťových zariadení a pobočkou Kingston Technology Company, svetového lídra v oblasti pamäťových produktov a technologických riešení, dnes oznámila, že sa jej externý SSD disk Kingston XS1000 stal víťazom 2024 Red Dot Award: Design produktu. Ocenenia Red Dot Design Award sa udeľujú od roku 1955 a […]

17. júna 2024

ešte viac uspokojí potreby tvorcov obsahu

Spoločnosť Kingston uvádza na trh nové balenie čítačky Workflow

Spoločnosť Kingston oznámila opätovné uvedenie dokovacej stanice Workflow Station a čítačiek. Rad Workflow teraz ponúka viac modulov oddelených od dokovacej stanice, čo umožňuje väčšiu flexibilitu a prispôsobivosť. Táto aktualizácia vychádza v ústrety rôznorodým potrebám tvorcov obsahu.

1. júna 2024

Vlajková ľod od systámu EOS R

Canon pripravuje uvedenie fotoaparátu EOS R1

Canon pripravuje uvedenie fotoaparátu EOS R1, ktorý bude prvou vlajkovou loďou systému EOS R. Nová technológia spracovania obrazu ešte viac zlepší automatické ostrenie a kvalitu obrazu

 

15. mája 2024

Vysokorýchlostný dvojpásmový adaptér pre lepšie pripojenie

TP-Link Archer T600UB Nano

Spoločnosť TP-Link, popredný svetový dodávateľ sieťových riešení a produktov inteligentnej domácnosti, predstavuje kompaktný Wi-Fi Bluetooth USB adaptér Archer T600UB Nano. Novinka zaistí flexibilné bezdrôtové pripojenie pre všetky zariadenia tak, aby fungovala s najnovším dvojpásmovým Wi-Fi routerom.

15. mája 2024

Huawei predstavil v Dubaji nové smart hodinky Watch FIT 3, vynovené Watch 4 Pro Space Edition a ďalšie inovatívne produkty

Vlajkové lode novej generácie – Objavte svet možností s Huawei

Spoločnosť Huawei dnes v Dubaji predstavila nové smart hodinky Huawei WATCH FIT 3 a Huawei WATCH 4 Pro Space Edition. Okrem týchto dlhoočakávaných produktov boli predstavené aj ďalšie novinky, vrátane vylepšeného notebooku Huawei MateBook X Pro a prvého tabletu Huawei s najnovšou generáciou PaperMatte Display, Huawei MatePad 11, ako aj mnoho ďalších nositeľných, audio a smart kancelárskych produktov.

 

9. mája 2024

Ponúka vynikajúcu kvalitu obrazu

Tlačiareň Epson SureColor P20500

Spoločnosť Epson uvádza na trh novú veľkoformátovú tlačiareň na profesionálnu tlač fotografií, umeleckých diel, plagátov a interiérových informačných nápisov

30. apríla 2024

Bez nutnosti mať u seba peňaženku alebo mobilný telefón

Zákazníci Home Creditu už môžu platiť aj hodinkami a náramkami Garmin a Xiaomi

Zákazníci spoločnosti Home Credit už môžu platiť aj inteligentnými hodinkami a fitnes náramkami Garmin a Xiaomi, čím spoločnosť rozširuje svoju ponuku k už dávnejšie fungujúcim digitálnym platobným službám Google Pay a Apple Pay. Vďaka tomu Home Credit pokrýva všetky najpoužívanejšie platobné metódy pre inteligentné zariadenia. Spoločnosť tak pokračuje v trende čoraz rozšírenejšej digitalizácie svojich služieb.

29. apríla 2024

UPGRADUJTE SVOJ POČÍTAČ!

Investujte do planéty a šetrite

Pokiaľ potrebujete zvýšiť výkon vášho počítača, UPGRADE pamäte a disku je určite správna cesta ako s relatívne menšou investíciou zvýšiť celkový výkon.

26. apríla 2024

Odporúčané

Pripravte sa na Wi-Fi 7 s routermi od TP-Link

Ešte vyššie rýchlosti a väčšia kapacita

V dnešnom svete je bezdrôtové pripojenie nevyhnutné na osobné aj profesionálne použitie. Od streamovania videí a hrania online hier až po vedenie obchodných rokovaní a prístup k dôležitým dokumentom, sa spoliehame na Wi-Fi, aby sme zostali v spojení a boli produktívni.

14. apríla 2024

Vysoká kvalita tlače

Výhody sublimácie: presná, odolná a všestranná potlač rôznych produktov

Sublimačná tlač sa stáva v dnešnom svete čoraz populárnejšou voľbou, a to nielen v profesionálnom, ale aj v domácom prostredí. Táto pokročilá technológia prináša množstvo výhod, ktoré ju robia atraktívnou možnosťou pre tlač rôznych typov produktov vhodných na osobné využitie alebo prezentáciu firmy.

19. marca 2024

Nočné videnie pre zlepšenie viditeľnosti v tme

Optika, ktorá zlepšuje viditeľnosť v náročných podmienkach

Vo svete plnom rôznorodých podmienok a prostredí je schopnosť vidieť v noci alebo za zhoršených svetelných podmienok neoceniteľnou výhodou. O jej využití v praxi nás dnes presviedča niekoľko unikátnych riešení v podobe pokročilých optických riešení. Dvomi najvýznamnejšími z nich sú termovízia a nočné videnie, na ktoré sa v tomto článku pozrieme bližšie, spomenieme si ich princípy fungovania a využitie v praxi.

19. marca 2024

Ktoré tonery a prečo najlepšie ochránia vašu tlačiareň?

Ktoré tonery a prečo najlepšie ochránia vašu tlačiareň?

Tonery, ktoré sú vyrobené priamo výrobcom vašej tlačiarne, sú často najlepšou voľbou pre zachovanie jej zdravia a životnosti. Tento doplnkový sortiment je navrhnutý a testovaný tak, aby dokonale zapadal do vášho tlačiaceho zariadenia a minimalizoval riziko poškodenia jeho mechanických častí, čo sa pri lacných alternatívnych verziách veľmi často stáva.

19. marca 2024

Pohodlie a jednoduchosť používania PlayStation

Hry na PC alebo PS: pre koho a ktoré sú lepšie?

V súčasnej dobe je ponuka hier na PC a PlayStation tak rozmanitá, že rozhodnutie medzi týmito dvoma platformami sa môže zdať náročné. Každá z nich ponúka jedinečné výhody a nevýhody, ktoré by ste mali zvážiť, aby ste našli pre seba alebo svojich blízkych to najlepšie riešenie. Ide o dôležité faktory, ktoré by ste mali brať do úvahy pri rozhodovaní sa medzi hraním na PC alebo PlayStation.

19. marca 2024

Nové zážitky s umelou inteligenciou

Najnovší prototyp OPPO Air Glass 3

OPPO predstavuje nové okuliare pre asistovanú realitu Air Glass 3 a ďalšie technologické inovácie

2. marca 2024

Náušnice? Nie, to sú revolučné slúchadlá Bose

Prvé kusy sú už na českom trhu exkluzívne vo vybraných predajniach a na e-shope iSTYLE.

16. februára 2024

Huawei FreeClip

Slúchadlá do každého ucha

V Huawei vyvinuli slúchadlá, ktoré skvele padnú do každého ucha. Na rozdiel od klasických slúchadiel sa totiž nevkladajú do uší, ale vďaka ergonomickému C-bridge designu držia na uchu pevne zvonku. Či už pri ich používaní sedíte za počítačom alebo cvičíte. Slúchadlá sú k dispozícii v dvoch štýlových farebných prevedeniach, v čiernej a fialovej farbe.

16. februára 2024

Inteligentné zásuvky Tapo P100M a Tapo P110M

Vylepšite si svoju domácnosť so šikovnými Wi-Fi zásuvkami Tapo

Chceli by ste začať s múdrou domácnosťou, ale neviete ako? Ideálna možnosť pre vstup do sveta internetu vecí sú múdre zásuvky. Ich cena sa pohybuje v rade nižších stoviek korún, a napriek tomu ponúka množstvo funkcií, ktoré môžete vyskúšať. Ako sami spoznáte, investícia do chytrého zariadenia sa môže rýchlo vrátiť napríklad v podobe usporenej energie. […]

7. februára 2024

8 hodín nepretržitého počúvania.

Slúchadlá FreeClip od Huawei

Inovatívny dizajn, vylepšený zvukový zážitok a potláčanie okolitého hluku

30. januára 2024