Jiří Mrkvička z Changhong: V segmente b2b máme veľkú výhodu

Jiří Mrkvička je obchodný riaditeľ a predstaviteľ značky Changhong u nás a v Českej republike. Pýtali sme sa ho na tohto nie celkom známeho výrobcu televízií a na jeho budúcnosť.     Viete niekoľkými vetami predstaviť spoločnosť Changhong? Changhong patrí k popredným svetovým výrobcom televízií a elektrotechnických zariadení na svete. Je to spoločnosť s dlhou […]

Autor
Dátum zverejnenia 16. októbra 2013
Obsahuje nasledovné témy , , ,

Jiří Mrkvička je obchodný riaditeľ a predstaviteľ značky Changhong u nás a v Českej republike. Pýtali sme sa ho na tohto nie celkom známeho výrobcu televízií a na jeho budúcnosť.

 

 

Viete niekoľkými vetami predstaviť spoločnosť Changhong?
Changhong patrí k popredným svetovým výrobcom televízií a elektrotechnických zariadení na svete. Je to spoločnosť s dlhou históriou, bola založená ešte v roku 1958. Na začiatku bola jej výroba zameraná na armádny program, samotná výroba televízii začala od polovice šesťdesiatych rokov, dnes máme teda 55 ročnú tradíciu vo výrobe televízorov. Dnes je Changhong jedným z popredných svetových hráčov na poli elektroniky.
Vyvíja Changhong aj vlastné technológie, alebo pracuje len s tými od dodávateľov?
Áno, vyvíjame aj vlastné technológie. Tie zatiaľ využívame viac-menej na čínskom trhu, snažíme sa ich však nasadzovať aj pre zámorské trhy. V tomto a budúcom roku budeme v Európe uvádzať vlastný operačný systém pre Smart TV. Ak by som mal byť konkrétny máme vlastné technológie pre spracovanie obrazu a vlastné technológie z pohľadu lokalizácie jednotlivých aplikácií, ktoré sa v smart režime Changhong používajú.
Poďme na Slovensko. Ako dlho tu pôsobí Changhong?
Na slovenskom trhu sme začali pôsobiť v roku 2008. Changhong vstúpil na Slovensko prostredníctvom siete OKAY, s ktorou úzko spolupracujeme a spoločne sa nám darí vytvárať značke Changhong z roka na rok silnejšiu pozíciu. Náš „brand“ svojím konceptom a poňatím sedí do konceptu predaja spoločnosti OKAY, ktorá je diskontným predajcom.
Kto je typický zákazník Changhongu?
Našim typickým zákazníkom je spotrebiteľ, ktorý veľmi podrobne a starostlivo sleduje pomer výkon – cena. To znamená, že dbáme na to, aby naše produkty boli cenovo dostupné, ale na druhej strane prinášali kvalitu, ktorú zákazníci očakávajú. Naši zákazníci sú senzitívni na cenu, sú to napríklad starší ľudia, ale aj mladá generácia ľudí, ktorí si kupujú svoj prvý televízor, prípadne spotrebitelia, jednoducho tí, ktorí z rôznych dôvodov neplánujú investovať do nákupu televízora veľa peňazí.
Changhong vyrába svoje produkty v Českej republike. Koľkým ľuďom ponúka prácu a aké sú perspektívy udržania tejto výroby v blízkej budúcnosti.
Áno, Changhong vyrába televízory v meste Nymburk. Dnes v nymburskej továrni pracuje 235 pracovníkov, 170 z nich zabezpečuje výrobnú časť, zvyšok sú administratívni pracovníci a manažéri. Asi štvrtina z nich sú vrcholoví manažéri z Číny, ostatní zamestnanci sú českej národnosti. Z pohľadu udržania výroby v Českej republike, ktorá zásobuje európsky trh, môžem jednoznačne povedať, že to nevyzerá, že by sme sa v Európe neudržali, skôr naopak. V poslednej dobe sa nám podarili strategické veci v rámci Európy.
Primárne sa jedná o spoluprácu s nemeckou nadnárodnou skupinou Metro Group, ktorá prevádzkuje známe obchodné reťazce Mediamarkt a Saturn. Práve tieto siete prednedávnom začali predávať naše televízory. Expanzia Changhongu výraznejšie začala v tomto roku, v nasledujúcich troch – štyroch rokoch chystáme ďalšie rozšírenie produkcie v rámci výrobného závodu v Nymburku. A to minimálne o bielu techniku – chladničky, chladiace zariadenia, klimatizácie a vážne zvažujeme aj ďalšiu fázu výroby zameranej na mobilné a IT produkty.
Kedy plánujete spustiť predaj bielej techniky na Slovensku?
Som presvedčený, že najneskôr v budúcom roku sa objavia prvé produkty pod značkou Changhong tak na českom, ako aj na slovenskom trhu. Čo sa týka klimatizácii, tam sa uvažuje o roku 2015. Naša biela technika je na čínskom trhu jednou z najpredávanejších, v ponuke máme naozaj sofistikované produkty. Vzhľadom k tomu, že si svoju pozíciu na európskom trhu stále budujeme, v prvej fáze doprajeme zákazníkom produkty, na ktoré sú zvyknutí a budeme sa snažiť opäť ísť cestou citlivosti na cenu.
Určite však chceme budúci rok predstaviť  naše koncepty napríklad chladničiek amerického typu, ktoré  máme poňaté trochu iným spôsobom, ako je to u konkurencie. Ďalej chceme predstaviť klimatizácie vybavené čističkami vzduchu, aby domácnosti mali produkt, ktorý v jednej chvíli dokáže nielen ochladiť vzduch, ale ho zároveň aj prefiltrovať a vyčistiť.
Veľmi sa o značke z médií nedozvedáme. Pripravujete nejakú významnejšiu mediálnu propagáciu?
Je pravdou, že na slovenskom trhu sme v posledných dvoch rokoch realizovali produktové kampane skôr v spolupráci s našim obchodným partnerom OKAY. Prezentovali sme naše televízie aj v TV kampaniach, ale čo sa týka komunikácie samotnej značky, tam ešte len začíname. Budúci rok by sme ale radi začali intenzívnejšiu marketingovú komunikáciu. Naskytujú sa nám určité možnosti vo vzťahu k Olympijským hrám, či Majstrovstvám sveta vo futbale. Zatiaľ by som však o týchto plánoch ešte nechcel konkrétne hovoriť, bude to totiž späté s podporou vybraných produktov. Som presvedčený, že v budúcom roku o nás slovenský zákazník o nás určite bude počuť.
Čo vie Changhong ponúknuť pre korporátnych zákazníkov? Mám na mysli prípadné garancie, rozšírenie záruky, biznis služby a podobne…
V tomto segmente máme veľkú výhodu. Vďaka tomu, že máme miestnu výrobu v Českej republike, sme v kategórii B2B schopní ponúknuť nielen atraktívny produkt a atraktívnu cenu. Ponúkame aj kvalitný servis a sme schopní bez problémov reagovať na prípadné dodatočné požiadavky zákazníkov.
Po príklady nemusím chodiť ďaleko. V kategórii B2B máme asi najsilnejšie zastúpenie v predaji na hoteli a ubytovacie zariadenia, ktoré si u nás môžu bez problémov objednávať modifikácie softvéru ktoré napríklad dokážu zamedziť ovládaniu televízora hosťom či zákazníkom. Vieme nastaviť úvodnú obrazovku tak, aby televízia pozdravila zákazníka menom daného zariadenia atď. Všetky tieto služby sme schopní robiť primárne preto, že máme výrobu v Českej republike. Máme tu všetko potrebné technické vybavenie a k dispozícii softvérových inžinierov.
Ponúkate podobné výhody aj pre bežných spotrebiteľov?
Aj pre bežného zákazníka platí to, čo som spomenul zákazníkov zo segmentu B2B. Zákazník, ktorý si naše zariadenie kúpi môže byť z pohľadu servisovania určite vo väčšej istote, ako je to u niektorých privátnych značiek. Tie zo sebou nesú určité riziká pre konečného zákazníka. Ak takáto súkromná spoločnosť z trhu odíde, zákazník sa nemôže dovolávať svojich práv. Zakúpením značkového produktu si zákazník kupuje aj istotu, že ak sa aj náhodou nejaký problém vyskytne bude o neho veľmi dobre postarané.
Čo Changhong prinesie v najbližšom období na náš trh?
Najzaujímavejším modelom, ktorý momentálne Changhong chystá, je 4K televízia UHD55B6000IS. Ide o absolútnu novinku, ktorá bola len nedávno predstavená na berlínskom veľtrhu IFA. Jedná sa o vysoko vybavenú a sofistikovanú televíziu. Obrazovka s uhlopriečkou 55 palcov (140 cm) pracuje v rozlíšení Ultra HD, jej zobrazenie je 4-násobne citlivejšie než Full HD. Jemnosť a kvalita obrazu v podaní 4K je u tohto modelu naozaj úžasná. Changhong chystá vstup tohto modelu na trh od konca novembra tohto roku. Prielomová bude aj maloobchodná cena. Tento model sa chystáme predávať za 1499 euro vrátane DPH. To je dnes maloobchodná cena klasických Full HD televízorov konkurenčných značiek. Tento produkt je vybavený klasickými Smart TV funkciami. Funguje na platforme Android 4.2, je vybavený ovládaním cez telefón, či iPad, multi-screen funkcie. Televízia je navyše vybavená DVB-T, DVB-C a DVB-S tunerom. Snažíme sa ísť cestou, aby všetky naše televízie ponúkali všetky tri tunery, ktoré sú potrebné pre príjem vysielania, tak aby náš zákazník nebol obmedzený len ponukou na DVB-T kanáloch.
Trúfam si povedať, že je to prvý „Mercedes“ v našej ponuke televízorov. Vzhľadom na veľmi atraktívnu maloobchodnú cenu očakávame, že by to malo pritiahnuť zákazníkov zo stredných a vyšších vrstiev. Mohli by tak uvažovať o tom, či namiesto kúpy Full HD televízie, uprednostnia 4K televízor od Changhong.
Ďalšou novinkou od Changhong je 28 palcový (73 cm) televízor LED28C2000H. Má unikátnu uhlopriečku, ktorú žiadny iný výrobca ani značka na trhu nepredáva. Veľkosť prijímača spĺňa požiadavky väčšiny pôvodných obývačkových stien v domácnostiach, ktoré sa v našich krajinách stále tešia veľkej obľube. Veľkým plusom tohto modelu je aj konkurencieschopný pomer cena – výkon.
Za poskytnutie rozhovoru ďakujeme a spoločnosti Changhong prajeme veľa úspechov.
Rozhovor bol autorizovaný.

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Nepremeškajte

Témy, ktoré zaznejú na Techsummite 2019: smart mestá, Big Data, priemysel 4.0 i kybernetické hrozby

Štvrtý ročník konferencie Techsummit sa začína už o týždeň.

22. mája 2019

Veľkoformátové tlačiarne od Epsonu

Epson pokračuje v predstavovaní kolekcie technológií poodhalených na veľtrhu VISCOM a predstavuje svoju najnovší rad veľkoformátových profesionálnych signage tlačiarní. Nový rad SC-S aplikuje poznatky získané rozsiahlym prieskumom trhu, spätnou väzbou od zákazníkov a testovaním. Ponúka užívateľom presnú tlač plagátov a signage grafiky. Spoločne so službami a servisnou podporou ponúka tento rad dlhšiu bez obslužnú prevádzku a pomáha maximalizovať produktivitu.   […]

5. januára 2016

Aplikácia Qlik Sense pre business intelligence je už aj na Slovensku

Softvérová novinka Qlik Sense z oblasti Data Discovery exceluje v používateľskej jednoduchosti a rýchlosti. Firmám umožní nadýchnuť sa a prosperovať, bola pritom vytvorená slovenskou firmou EMARK. Jeden z najprogresívnejších Data Discovery nástrojov dneška je dostupný už aj slovenským zákazníkom. Ide o aplikáciu Qlik® Sense, ktorá reprezentuje novú generáciu analytických nástrojov pre firmy. Jej hlavnou prednosťou je používateľsky príjemné a jednoduché […]

24. februára 2015

Ericsson chce štandardizovať Internet vecí

Internet vecí o ďalší krok bližšie. Novinka zotrie hranice medzi krajinami.   Multi-Domestic Service je revolučná služba pre M2M konektivitu, ktoré má pomôcť organizáciám profitovať z rastu pripojených zariadení v rámci internetu vecí Vďaka platforme Ericsson Device Connection Platform (DCP) je pre výrobcov zariadení, podniky a poskytovateľov služieb možné nasadiť riešenia pre internet vecí bez geografických obmedzení Vďaka hladnej […]

23. februára 2015

Najnovšie

Huawei rozširuje svoje produktové portfólio o úplne nový segment

Huawei predstavuje prvé smart okuliare s inteligentnými funkciami

Spoločnosť Huawei predstavila spolu so sériou smartfónov P40 úplne nový produkt. Smart okuliare Huawei Smart HER 01 a Smart MY MA 01 vznikli v spolupráci s módnou značkou Gentle Monster a disponujú integrovanými slúchadlami a schopnosťou spárovania so smartfónom. S nasadenými okuliarmi tak môžete napríklad počúvať hudbu či vybaviť telefónne hovory.

3. apríla 2020

Promo akcia prebieha len počas štyroch aprílových víkendov.

Samsung spúšťa víkendy so super ponukami

Spoločnosť Samsung spúšťa od piatka 3. apríla časovo limitovanú akciu pre všetkých záujemcov o najnovšiu vlajkovú loď z radu Galaxy – Galaxy S20 I S20+ I S20 Ultra 5G, ale aj ďalšie mobilné produkty značky Samsung. Promo akcia prebieha len počas štyroch aprílových víkendov. Každý, kto si zakúpi jeden z vybraných produktov v eshope samsung.sk, dostane k nákupu bonus v podobe eVoucheru, okamžitej zľavy alebo ďalšieho produktu.  

3. apríla 2020

Slovensko sa tento víkend (3. – 5. apríla 2020) zapája do globálneho boja proti pandémii COVID-19.

Slováci budú cez víkend hackovať koronakrízu

Na špeciálnom virtuálnom podujatí Hack the Crisis Slovakia budú účastníci tvoriť riešenia na akútne problémy v zdravotníctve, ekonomike, kultúre, v mestách a vo vylúčených komunitách. Zapojiť sa môže každý, komu súčasná situácia nie je ľahostajná. Podujatie bude prebiehať 48 hodín a pripojiť sa dá cez stránku www.hackthecrisis.sk.

2. apríla 2020

Nový rad varioPRINT iX spája kvalitu ofsetu s flexibilitou digitálnej tlače a produktivitou atramentu

Canon dnes predstavuje atramentovú produkčnú tlačiareň varioPRINT iX

Spoločnosť Canon predstavila nový rad zariadení VarioPRINT iX, sofistikované atramentové produkčné tlačiarne s automatickým podávaním hárkov, ktoré sú vybavené technológiou iQuariusiX. Toto nové tlačové riešenie je určené pre zákazníkov s objemom produkcie 1 – 10 miliónov strán A4 za mesiac, kombinuje vysokú kvalitu obrazu a schopnosť využívať veľké spektrum médií pre ofsetové tlačiarne a tlačiarne s tekutými tonermi s produktivitou a hospodárnosťou atramentovej tlače.

 

2. apríla 2020

Letný cashback: zvýhodnenie až 10 rôznych fotoaparátov

Canon spustil Letný cashback. Zákazníci po nákupe dostanú naspäť až 300 €

Canon pre svojich zákazníkov na Slovensku dnes spúšťa promoakciu na vybrané fotoaparáty, objektívy a blesk. Akcia potrvá do 31. augusta 2020.

1. apríla 2020

Nový Huawei P40 lite prichádza na Slovensko

Jedinečný dizajn, špičková technológia.

Spoločnosť Huawei začína predaj nového modelu smartfónu, Huawei P40 lite. Ide o dostupnejšieho súrodenca nedávno predstavenej vlajkovej série P40 a zároveň nástupcu minuloročného bestselleru strednej triedy, P30 lite. P40 lite láka na pôsobivý dizajn, inovatívny systém štyroch zadných fotoaparátov, batériu s veľkou kapacitou a vylepšený osemjadrový procesor Kirin 810.

31. marca 2020

Colorado 1650 a UVgel od Canonu získali nezávislé ocenenia kvality a odolnosti

Najnovšie trendy v oblasti veľkoformátovej tlače

Dodávateľ produkčných a komerčných tlačiarní Canon Production Printing získal hneď dve ocenenia vysokej profesionality produkcie od renomovaných výrobcov tlačových materiálov

31. marca 2020

Huawei predstavuje prémiový bezdrôtový reproduktor Sound X

Dokonalý zvuk v dizajnovom obale

Spoločnosť Huawei predstavila minulý týždeň spolu s novými vlajkovými smartfónmi série P40 aj niekoľko ďalších produktov, medzi nimi aj bezdrôtový reproduktor Sound X. Novinka zaujme prémiovým dizajnom, výbornou kvalitou zvuku, plynulou interakciou s inteligentnými zariadeniami a kompaktnými rozmermi.

31. marca 2020

Výhodná ponuka pre majiteľov Huawei

Bezplatné uložište na 12 mesiacov

Spoločnosť Huawei ponúka zákazníkom možnosť využiť bezplatné úložisko v rámci služby Huawei Cloud až na 12 mesiacov.

30. marca 2020

Dve podoby zabezpečeného a výkonného riešenia domácej kancelárie pre zamestnancov spoločností

Alternatíva pre home office: výkonné profesionálne notebooky

Plug-and-play: Mobile Zero Client – najvyššia miera zabezpečenia pri vzdialenej práci bez nutnosti personalizácia zariadení
Výkonné firemné notebooky – ďalšia alternatíva domácej kancelárie aj práce na cestách
Dynabook zaznamenáva zvýšený dopyt po notebookoch
Kancelária aj práca na cestách

30. marca 2020

Odporúčané

Casio EQB-1000D-1AER sú pánske hodinky športového výzoru v ultratenkom puzdre

Casio EQB-1000D-1AER

Medzi najdôležitejšie výhody bezpochyby patrí možnosť synchronizácie hodiniek s chytrým telefónom skrze technológiu Bluetooth.

1. apríla 2020

Canon aj tento rok pozýva študentov do francúzskeho mesta Perpignan na Visa pour l`image – významný festival so zameraním na dokumentárnu fotografiu

Jedinečná možnosť pre budúcich dokumentaristov

Spoločnosť Canon vyberie 210 študentov z celej Európy a poskytne im príležitosť rozvíjať ich zručnosti v oblasti fotografie za prítomnosti lídrov v tomto priemysle počas festivalu Visa pour l’Image, ktorý sa aj tento rok bude konať v meste Perpignan na prelome mesiacov august a september – 30.8. – 5.9.2020.

18. marca 2020
TEST

TEST/RECENZIA

Najlepšie True Wireless slúchadlá do 40 eur? Vyskúšajte Niceboy HIVE podsie

Aj lacnejšie slúchadlá môžu byť vynikajúce.

13. marca 2020

G-Shock Mudmaster GG-B100 – karbonová výbava novej generácie

Každý rok fanúšikovia G-Shock čakajú, čo nové nám Casio na hodinárskom veľtrhu Baselworld predstaví. Už sme tak nejako vytušili, že technológiu, ktorú budeme u noviniek vídať častejšie, bude bluetooth. Potvrdzuje to aj nový prírastok Mudmaster GG-B100. Ešte nás ale prekvapil funkciiou krokomeru, živicovým puzdrom zosilneným karbónom a dvojvrstvovou korunkou.

18. februára 2020
TEST

Vyskúšali sme

Recenzia: Dizajnové reproduktory z IKEA Symfonisk sú v skutočnosti prémiová značka Sonos

Zvažujete kúpu reproduktorov z obchodného domu IKEA? Ak nie, mali by ste, pretože kvalita ich reprodukcie nás poriadne prekvapila.

16. februára 2020

Budúcnosť mení tvar: Galaxy Z Flip ponúka nový štýl

Prvý skladací sklenený displej od Samsungu a unikátne užívateľské rozhranie, to je úplne nový mobilný zážitok.

12. februára 2020

Epson EF-100W: Ľahký laserový projektor pre malé izby aj veľké konferencie

Veľa muziky za veľa peňazí alebo zlatý štandard pre laserové projektory?

29. januára 2020

Nový projekt Samsungu pripravuje mladých ľudí na prácu budúcnosti

Svet práce sa mení závratným tempom. Silnie dôraz na neformálne vzdelávanie a žiadané sú predovšetkým zručnosti, ktoré odlišujú ľudí od strojov – kreativita a emočná inteligencia.

9. januára 2020
TEST

Test | Recenzia

Veľké prekvapenie v redakcii: Langie S2, multiúčelový hlasový prekladateľ do vrecka

Prekladač do vášho vrecka LANGIE S2 pre všetkých, ktorí radi cestujete, ale neradi na preklad do cudzieho jazyka vyťahujete svoj mobil.

20. decembra 2019
TEST

Test | Recenzia

AOC X24P1: IPS monitor za dve stovky je ideál na doma i do práce

Každý z nás pozerá na monitor počítača niekoľko hodín denne a je nesmierne dôležité vybrať si nielen ten s pekným, ale aj zdravým obrazom.

18. decembra 2019