Test hybridu Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic: Elektrina výrazne pomáha, o úspore peňazí však hovoriť nemožno

Týždeň s hybridným GLC ma opäť presvedčil, že ak sa má automobilový pohon elektrifikovať, plug-in hybridy sú tou správnou cestou. GLC 350e je jedno z najpraktickejších áut, aké som tento rok jazdil.   Za zapožičanie vozidla do testu ďakujem spoločnosti Motor-Car Bratislava, spol. s r.o.   Nie je to iba o tom, že jazdíte v […]

Týždeň s hybridným GLC ma opäť presvedčil, že ak sa má automobilový pohon elektrifikovať, plug-in hybridy sú tou správnou cestou. GLC 350e je jedno z najpraktickejších áut, aké som tento rok jazdil.

 

Za zapožičanie vozidla do testu ďakujem spoločnosti Motor-Car Bratislava, spol. s r.o.

 
Nie je to iba o tom, že jazdíte v krásnom aute s trojcípou hviezdou na prednej maske. V Mercedese ide predovšetkým o bezpečnosť a technologickú vyspelosť, ktoré nemôže nikto tejto značke odopierať alebo o nich špekulovať. GLC s hybridným pohonom som prevzal s tým, že si dôslednejšie overím, či sa elektrický pohon skutočne podieľa na znižovaní spotreby benzínu a teda aj emisií oxidu uhličitého. Po týždni to hodnotím tak, že elektrická časť pohonu dokáže tomu spaľovaciemu pomôcť vo výraznej miere, ale spotreba aj tak nie je natoľko nízka, ako by možno niekto očakával. Je to stále SUV, hoci menšie.
 

Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zadný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Na prvý pohľad žiadna zmena, iba modré akcenty

Keď vedľa seba postavíte hybridné a klasické GLC, nevšimnete si žiadny rozdiel. Samozrejme, v nami testovanom modeli bola na karosérii veľká nálepka „plug-in hybrid“, ale tú si nový majiteľ na auto rozhodne nedá. Jedine vzadu a na bokoch auta je malý nenápadný modrý štítok s názvom Plug-in Hybrid a keď sa veľmi dobre zapozeráte do grafiky svetlometov, všimnete si modrý akcent. A ešte tie brzdové strmene v modrej farbe, áno… odlišnosti sú teda nenápadné a decentné, aby si ich všimol iba ten, kto vie, čo má hľadať.
Rovnaký prístup sledujeme aj pri ostatných modeloch výrobcu, napríklad pri hybridnom GLE a tiež pri elektrickej triede B, ktorá sa naozaj neodlišuje od tej so spaľovacím motorom. Test elektrického Mercedesu triedy B nájdete v našom článku na Ecomoto.sk: Skvelé auto, ktorému sa musíte prispôsobiť.
 

Predná časť interiéru – nič by som nevylepšoval, všetko je vyladené do posledného detailu; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zadná časť interiéru – zadné sedadlá sa dajú sklápať pomocou tlačidla v kufrovom priestore; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


 

Spracovanie interiéru je na vysokej úrovni, nemá snáď ani jedinú chybu

Do GLC som presadol rovno z Civicu Sedan a musím sa priznať, že aj keď majú moderné automobily k sebe pomerne blízko, čo sa týka kvalitatívneho spracovania interiéru, Mercedes je stále celkom iná liga. Je to o materiáloch, ale predovšetkým o detailoch. Platí prakticky to isté, čo som zdôrazňoval v teste o triedu väčšieho GLE hybrid: Predná časť interiéru je rozmerovo veľkorysá, ponúka komfortné sedenie, vysoký posed a masívny stredový tunel. Radiaca páka je na pravej strane za volantom, na stredovom paneli nachádzame iba komplikovaný ovládač systému Command a volič jazdných režimov – v prípade GLC je spracovaný do elegantného otočného voliča. Z nadštandardného sedenia s možnosťou elektronického nastavovania sa teší aj spolujazdec, pasažieri vzadu (max. traja) majú sedadlá nastavené napevno. Môžu si zmeniť iba sklon operadla a hlavovej opierky.
Od tradičného benzínového GLC sa toto hybridné ničím nelíši, jedine v interiéri na dosah pravej ruky pribudlo mechanické tlačidlo so symbolom batérie, ktorým prepínate režimy pohonu.
Keď vedľa seba postavíte modely GLC a GLE, budú sa zdať nepomerne rozdielne. GLC je viditeľne menšie, takto vedľa seba by sme ho dokonca označili za akési tučnejšie kombi.
 

Odkladací priestor pod podlahou batožinového priestoru; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Nabíjanie v štandardnej dobíjacej stanici na Galvaniho v Bratislave pred HP; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Oceňujem batožinový priestor s veľkou kapacitou a dvojitou podlahou, do ktorej možno elegantne schovať nabíjacie káble. Spolu s automobilom dostanete nabíjací konektor pre pripojenie k štandardizovaným staniciam, ten s možnosťou nabíjania z domácej elektrickej siete 220 V si však musíte prikúpiť.
Kufor však klame vzhľadom. Má kapacitu 395/1445 litrov a zdá sa, že pojme všetko. V skutočnosti to bolo inak: keď som potreboval odviezť dvojmetrovú skriňu, do GLC sa jednoducho nevošla. Litre v kufri sú vysoké, ale nie je dlhé. Skriňu som musel naložiť do svojej desaťročnej Alfy 159 Sportwagon, kam sa vošla bez problémov a ešte som s rezervou zatvoril kufrové dvere. Alfa však nemá tie šikovné odkladacie riešenia a napríklad fantastickú funkciu sklápania zadných sedadiel stlačením jediného tlačidla. Toto je smart!
 

Funkcia zvýšenia podvozka je praktická, zväčší svetlú výšku o niekoľko centimetrov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Jazdné vlastnosti s elektrickým motorom

Každého nepochybne zaujíma to, ako robustné SUV jazdí s výlučne elektrickým pohonom. Keďže ide o Mercedes, odpoveď nebude veľmi prekvapujúca: jazdí výborne. Nebyť toho, že je tento pohon úplne tichý, asi by ste si počas miernej jazdy nevšimli zásadnejší rozdiel medzi dynamikou 116-koňového elektromotora a 211-koňového benzínu. Elektromotor dokáže rozbehnúť 2-tonové SUV rýchlo a plynulo, nástup krútiaceho momentu je okamžitý a stály, nemení sa so zvyšujúcimi sa otáčkami.
Mercedes vybavil svoj hybrid šikovnou funkciou: v čisto elektrickom režime je možné akceleračný pedál stlačiť asi iba do polovice. Keď potom dotlačíte a prerazíte zábranu, dáte tým najavo, že chcete okamžite naštartovať benzínový agregát a ten sa spustí aj bez toho, aby ste tlačidlom menili jazdný režim.
Tento asistent práce s pedálom sa dá konfigurovať v systéme a je ho možné využívať aj pri jazde v hybridnom alebo čisto spaľovacom režime. Mne osobne chvíľami prekážal, je to však otázka zvyku. Práve takéto detaily odlišujú Mercedes od ostatných automobiliek.
Čo sa týka nakláňania vozidla pri rezaní zákrut, komfortu alebo pocitu zo stability vozidla, tam som medzi spaľovacím a elektrickým pohonom nepozoroval žiadne odlišnosti.
 

Vonkajšie osvetlenie a detail na LED pás predných svetlometov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Elektrina šetrí benzín, ale čísla od výrobcu sú nereálne

SUV je SUV, nemožno si naivne myslieť, že reálna spotreba bude dosahovať trojlitrových úrovní. Benzínový motor od Mercedesu podporený elektromotorom sa správa pôsobivo, umožňuje promptné reakcie na podnety od vodiča, dokáže spoľahlivo pracovať v nízkych otáčkach okolo 1500 ot./min. a je veľmi tichý. Keď je elektrický motor neaktívny a jazdíte na benzín, máte skoro dojem, že sa ten elektrický pohon ani nevypol. Naopak, po zvolení športového jazdného režimu alebo toho s manuálnym radením prevodových stupňov motor razantne zmení charakter a stáva sa z neho prakticky športový agregát s krásnym zvukom a naozaj dobrými vlastnosťami.
 

Počas testu sme namerali priemerné spotreby paliva nasledovne:

hybridný režim: 7,5 l/100 km
režim Charge: 12,1 l/100 km
režim E-Save: 9,2 l/100 km
režim na elektrinu: 0 l/100 km
spotreba udávaná výrobcom: 2,7 – 2,5 l/100 km
 
Z toho vyplýva, že najefektívnejší z pohľadu spotreby benzínu je ten hybridný, ktorý zapína elektrický motor pri rozbiehaní, pomalej jazde a eventuálne počas pokojnej jazdy. E-Save, teda režim, pri ktorom sa elektrina uchováva v akumulátoroch, ale nedobíja sa rekuperáciou. Samotný proces rekuperácie podľa nášho testu môže mať vplyv na spotrebu paliva, ale to odôvodňujeme na základe reálnych jázd v meste a mimo mesta. Pochopiteľne, jazda výlučne na elektrinu znamená aj nulové emisie oxidu uhličitého a tiež nulovú spotrebu paliva, avšak dojazd je limitovaný iba niekoľkými kilometrami – v reálnych podmienkach hovoríme asi o 15 kilometroch.
Príjemnou funkciou v režime hybridu je informácia na displeji, koľko kilometrov od štartu ste jazdili s vypnutým spaľovacím motorom. Z nižšie priloženej fotografii vyplýva, že za posledných 496 kilometrov som prešiel 137 km s vypnutým benzínovým motorom, teda len na elektrinu. 
 

Rozmerný farebný displej na prístrojovke; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Rozmerný farebný displej na prístrojovke; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Prostredie multimediálno-informačného systému na centrálnom displeji; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Namiesto jazdy na výpary jazda na elektrinu

V tomto konkrétnom prípade som vedel oceniť prítomnosť elektrického pohonu práve vtedy, keď som do dna vyjazdil benzínovú nádrž. Už v nej nebolo nič, ani toľko, aby som odjazdil k benzínovej pumpe. Nebol to však problém, stačilo dať si auto nabiť na pár hodín a k benzínke som dojazdil potichu na elektrinu. Toto je tá ospevovaná budúcnosť! :) Zaujímavosťou je, že celá nádrž potom vyšla na menej ako 60 eur, čo mi príde priam neuveriteľné. Objem palivovej nádrže je 50 litrov, z toho je 7 litrov rezerva.
 

Návratnosť investície? Nad tým ani neuvažujte

Rovnako, ako som pred časom písal o hybridnom GLE, aj v GLC platí, že o návratnosti investície do doplnkového elektrického pohonu nemôžeme ani uvažovať. Hybridné GLC stojí minimálne 58 866 eur, zatiaľ čo za základný benzínový variant 250 4MATIC s prevodovkou 9G-TRONIC zaplatíte 45 858 eur, resp. 46 848 eur za naftový 220 d 4MATIC. To je 10-tisíc eurový rozdiel.
Ak by ste každý jeden týždeň do auta natankovali o jednu plnú nádrž za asi 66 eur, za 3,15 roka by ste za benzín zaplatili tých 10-tisíc; avšak toto auto nejazdí iba na elektrinu. Reálna návratnosť investície v porovnaní s čisto benzínovým pohonom by teda bola otázkou aj na 6 a viac rokov. Takže to nie je o peniazoch, ale skôr o sympatiám k hybridom ako takým.
 

Predný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Kľúčové technické údaje Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic 2017:

Benzínový motor: Euro 6, ECO štart-stop, usporiadanie valcov R4
Zdvihový objem: 1991 cm³
Výkon: 155 kW (211 koní) pri 5.500 ot/min
Krútiaci moment: 350 Nm pri 1200 – 4000 ot/min
Elektrický motor: 85 kW (116 koní)
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: min. 5,4 s
Max. rýchlosť: 235 km/h
Prevodovka: 7G-TRONIC PLUS
Pohon všetkých kolies 4Matic, permanentný
Podvozok: Viacprvkové zavesenie vzadu aj vpredu
Pneu: 235/60 R 18
Objem kufra: 395/1445 litrov
Prevádzková hmotnosť: 2025 kg, max. zaťaženie 580 kg
Cena od: 58 866 €
 
 

Všetky fotografie Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic 2017 pre Ecomoto.sk

Zadný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Predný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Predný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Nabíjanie v štandardnej dobíjacej stanici na Galvaniho v Bratislave pred HP; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Modrá úprava brzdových strmeňov decentne odkazuje na hybridný pohon; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Vonkajšie osvetlenie a detail na LED pás predných svetlometov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Predná časť interiéru – nič by som nevylepšoval, všetko je vyladené do posledného detailu; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zadná časť interiéru – zadné sedadlá sa dajú sklápať pomocou tlačidla v kufrovom priestore; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Odkladací priestor pod podlahou batožinového priestoru; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Prostredie multimediálno-informačného systému na centrálnom displeji; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Páka prevodovky napravo od volantu; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Tlačidlo pre štart motora; v hybridnom a elektrickom režime sa jeho stlačením spustí elektronika, ale motor neštartuje; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Rozmerný farebný displej na prístrojovke; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Rozmerný farebný displej na prístrojovke; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Dokonalá pomôcka pri parkovaní: 360° kamera a pohľad z vtáčej perspektívy, fantastická vec! Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zvládne aj mierny terén, pomôckou je funkcia zvýšenia podvozka o niekoľko centimetrov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zvládne aj mierny terén, pomôckou je funkcia zvýšenia podvozka o niekoľko centimetrov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Funkcia zvýšenia podvozka je praktická, zväčší svetlú výšku o niekoľko centimetrov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Modrý akcent v grafike predných svetlometov s inteligentným nastavením; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Čítajte aj ďalšie podobné články:

BMW iNEXT – odvážny koncept elektrického SUV

Na výročnom stretnutí BMW AG v máji 2018, Harald Krüger, predseda Správnej rady BMW Group, opísal iNext takto: „Projekt iNEXT sa stane pilierom budúcnosti, z ktorého bude profitovať nielen celá spoločnosť, ale aj všetky jej značky.“   iNEXT – pilier budúcnosti BMW Group Na výročnom stretnutí BMW AG v máji 2018, Harald Krüger, predseda správnej […]

17. septembra 2018

Najnovšie

Bose predstavuje Bose Music Amplifier

Bose Amplifier

centrum domáceho ozvučenia, ktoré prepojí svet digitálnej hudby aj zbierky tradičných hudobných nosičov

30. novembra 2022

Nové smart hodinky Huawei Watch GT 3 SE

Každodenný asistent s dvojtýždňovou výdržou za skvelú cenu

Spoločnosť Huawei predstavuje najnovšie smart hodinky zo série Watch GT. Model s plným názvom Watch GT 3 SE sú ľahké inteligentné hodinky, ktoré stelesňujú potreby športových a fitness nadšencov.

29. novembra 2022

Vhodný pre PlayStation 5, hráčske aplikácie a intenzívnu prevádzku

SSD disk Kingston FURY Renegade

Oceňovaný SSD disk Kingston FURY bude novo k dispozícii aj s väčším chladičom

15. novembra 2022

Silný zvuk s výkonom 15 W

Bezdrôtový reproduktor so svetelnými efektmi

Niceboy predstavuje bezdrôtový reproduktor so svetelnými efektmi RAZE Neon

10. novembra 2022

Cvičte doma podľa známych certifikovaných trénerov

Dve nové aplikácie pre inteligentné televízory

Dve nové aplikácie pre inteligentné televízory Samsung na Slovensku: iPrima a Fitshaker

10. novembra 2022

Watch GTR s AMOLED displejom a nová generácia WATCH Lite 3

Dvoje nové inteligentné hodinky Niceboy

Značka Niceboy uvádza na trh hneď dvoje nové inteligentné hodinky. Prémiové hodinky WATCH GTR vynikajú svojou kombináciou zaujímavého dizajnu a odolného vyhotovenia vrátane AMOLED displeja aj funkcie telefonovania.

10. novembra 2022

Samsung prichádza so špeciálnym vysávačom Bespoke Jet Pet

Zatočte so psími chlpmi v domácnosti

Samsung prichádza so špeciálnym vysávačom Bespoke Jet Pet

10. novembra 2022

1.miesto v rebríčku DXOMARK opäť patrí Huawei

Smartfón Huawei – Mate 50 Pro

Huawei Mate 50 Pro je novým kráľom rebríčka DXOMARK, dosiahol najvyššie skóre v histórii

10. novembra 2022

Bezpečnosť ako priorita

Spoločnosť vivo oficiálne uviedla na trh novú používateľskú nadstavbu Funtouch OS 13

vivo predstavuje novú verziu používateľskej nadstavby Funtouch OS 13, založenú na OS Android 13

10. novembra 2022

do dopravných prostriedkov

Panoramatická kopula s jedným snímacím senzorom. Axis uvádza novú kameru

Spoločnosť Axis Communications predstavuje novú 6 MPx panoramatickú mini kopulovitú kameru s jediným snímacím senzorom, ktorá je navrhnutá  špeciálne pre tzv. palubný dohľad. Táto kompaktná, ľahko inštalovateľná a vysoko odolná kamera poskytuje kompletný 180° alebo 360° prehľad bez ohľadu na svetelné podmienky.

10. novembra 2022

Odporúčané

TEST

Recenzia monitora AOC Q27 V5C 27″: Zapáčil sa nám natoľko, že sme si ho zadovážili aj my

Monitory značky AOC sme testovali už niekoľkokrát, napríklad zakrivený CU34G2X 34, klasický X24P1 so špičkovým zobrazovacím panelom IPS a tiež nápadný herný monitor C 27G2 ZU Curved Gaming Monitor. Tieto monitory vynikajú vysokou kvalitou obrazu a férovými cenami, ktoré dávajú vedieť o vyššom štandarde tejto značky, zároveň ju dostávajú aj do rúk neprofesionálov. Najnovšie sme […]

7. novembra 2022
TEST

AUDIOTECHNIKA

Recenzia Truune Eight (8): Najprv šokujú vás aj celé okolie, potom sa ich kvalita stane novým štandardom

Domáci zvuk v štúdiovej kvalite a priamo zo Slovenska? To je Truune Eight (8).

3. novembra 2022

Bezpečie a stabilita vašich zariadení

Recenzia: Záložný batériový zdroj CyberPower VP1000ELCD-FR

Dôležitou úlohou záložného zdroja CyberPower VP1000ELCD-FR je ochrániť počítače a ďalšiu elektroniku pred nečakaným výpadkom energie, prepätím či špičkami v elektrickej sieti a preklenúť krátkodobé výpadky napájania z elektrickej siete.

26. októbra 2022
TEST

POROVNÁVACÍ TEST

Nextbase Dash Cam 622GW a 322GW: Ktorú autokameru si vybrať do auta?

Medzi 4K a Full HD rozlíšením je podstatný rozdiel, ale rozhodne dnes neplatí, že za polovičnú cenu dostanete len polovičnú kvalitu.

17. októbra 2022
TEST

Horúca novinka od DJI

Recenzia: DJI Mini 3 Pro je úžasný malý dron a robí malé zázraky

Dron vhodný ako pre začiatočníka, tak pre pokročilého.

12. októbra 2022

Výhody štandardu Wi-Fi 6

Späť do školy: Preraďte rýchlosť na Wi-Fi 6

Komplexné portfólio sieťových riešení na prechod na Wi-Fi 6 má vo svojej ponuke spoločnosť TP-Link.

29. augusta 2022

Ako vytvoriť stabilnú Wi-Fi na záhrade?

TP-Link vyrába spoľahlivé zariadenia, a preto na ne poskytuje päťročnú záruku

26. júla 2022

Dokonale sfarbený svet s technológiou Quantum Dot

Ponorte sa do sveta farieb

Hráči majú zmysel pre realizmus; ak ste hráč, takmer určite rozpoznáte niečo podozrivé na míle ďaleko. Či už je to pokles FPS uprostred duelu alebo nekonzistentný dizajn sveta. Nič nezostane bez povšimnutia. Zatiaľ čo vývojári hier sa snažia dosiahnuť skutočný fotorealizmus v hrách s novými enginmi, ako je Unreal Engine 5, zobrazovacia technológia sa snaží držať krok vlastnými pokrokmi…..

16. júna 2022

Ergonomické produkty Logitech

TEST: Keď sa lepšie cítite, dokážete aj lepšie a efektívnejšie pracovať

Ergonómia (z gréčtiny: ergon´= práca + nomos = zákony) je veda zaoberajúca sa vzťahmi vznikajúcimi medzi človekom a prostredím, ktoré ho obklopuje – či už sa jedná o tvary, materiály, osvetlenie, rozmery a pod. Cieľom je vytvoriť také pracovné podmienky, ktoré podporujú optimálny výkon človeka a jeho pohodu. To mi pripomína moju nepohodu, keď pozerám […]

10. júna 2022

Množstvo vylepšení, exkluzívne materiály a vyšperkovaný dizajn

Huawei Watch GT 3 Pro prichádzajú

Huawei prichádza s hodinkami pre dámy a pánov, ktoré sa vyznačujú nielen bohatou technologickou výbavou, ale aj prestížnymi materiálmi, ako je keramika či titán, ktoré sú v hodinárskom svete považované za luxusné.

19. mája 2022