Test hybridu Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic: Elektrina výrazne pomáha, o úspore peňazí však hovoriť nemožno

Týždeň s hybridným GLC ma opäť presvedčil, že ak sa má automobilový pohon elektrifikovať, plug-in hybridy sú tou správnou cestou. GLC 350e je jedno z najpraktickejších áut, aké som tento rok jazdil.   Za zapožičanie vozidla do testu ďakujem spoločnosti Motor-Car Bratislava, spol. s r.o.   Nie je to iba o tom, že jazdíte v […]

Týždeň s hybridným GLC ma opäť presvedčil, že ak sa má automobilový pohon elektrifikovať, plug-in hybridy sú tou správnou cestou. GLC 350e je jedno z najpraktickejších áut, aké som tento rok jazdil.

 

Za zapožičanie vozidla do testu ďakujem spoločnosti Motor-Car Bratislava, spol. s r.o.

 
Nie je to iba o tom, že jazdíte v krásnom aute s trojcípou hviezdou na prednej maske. V Mercedese ide predovšetkým o bezpečnosť a technologickú vyspelosť, ktoré nemôže nikto tejto značke odopierať alebo o nich špekulovať. GLC s hybridným pohonom som prevzal s tým, že si dôslednejšie overím, či sa elektrický pohon skutočne podieľa na znižovaní spotreby benzínu a teda aj emisií oxidu uhličitého. Po týždni to hodnotím tak, že elektrická časť pohonu dokáže tomu spaľovaciemu pomôcť vo výraznej miere, ale spotreba aj tak nie je natoľko nízka, ako by možno niekto očakával. Je to stále SUV, hoci menšie.
 

Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zadný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Na prvý pohľad žiadna zmena, iba modré akcenty

Keď vedľa seba postavíte hybridné a klasické GLC, nevšimnete si žiadny rozdiel. Samozrejme, v nami testovanom modeli bola na karosérii veľká nálepka „plug-in hybrid“, ale tú si nový majiteľ na auto rozhodne nedá. Jedine vzadu a na bokoch auta je malý nenápadný modrý štítok s názvom Plug-in Hybrid a keď sa veľmi dobre zapozeráte do grafiky svetlometov, všimnete si modrý akcent. A ešte tie brzdové strmene v modrej farbe, áno… odlišnosti sú teda nenápadné a decentné, aby si ich všimol iba ten, kto vie, čo má hľadať.
Rovnaký prístup sledujeme aj pri ostatných modeloch výrobcu, napríklad pri hybridnom GLE a tiež pri elektrickej triede B, ktorá sa naozaj neodlišuje od tej so spaľovacím motorom. Test elektrického Mercedesu triedy B nájdete v našom článku na Ecomoto.sk: Skvelé auto, ktorému sa musíte prispôsobiť.
 

Predná časť interiéru – nič by som nevylepšoval, všetko je vyladené do posledného detailu; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zadná časť interiéru – zadné sedadlá sa dajú sklápať pomocou tlačidla v kufrovom priestore; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


 

Spracovanie interiéru je na vysokej úrovni, nemá snáď ani jedinú chybu

Do GLC som presadol rovno z Civicu Sedan a musím sa priznať, že aj keď majú moderné automobily k sebe pomerne blízko, čo sa týka kvalitatívneho spracovania interiéru, Mercedes je stále celkom iná liga. Je to o materiáloch, ale predovšetkým o detailoch. Platí prakticky to isté, čo som zdôrazňoval v teste o triedu väčšieho GLE hybrid: Predná časť interiéru je rozmerovo veľkorysá, ponúka komfortné sedenie, vysoký posed a masívny stredový tunel. Radiaca páka je na pravej strane za volantom, na stredovom paneli nachádzame iba komplikovaný ovládač systému Command a volič jazdných režimov – v prípade GLC je spracovaný do elegantného otočného voliča. Z nadštandardného sedenia s možnosťou elektronického nastavovania sa teší aj spolujazdec, pasažieri vzadu (max. traja) majú sedadlá nastavené napevno. Môžu si zmeniť iba sklon operadla a hlavovej opierky.
Od tradičného benzínového GLC sa toto hybridné ničím nelíši, jedine v interiéri na dosah pravej ruky pribudlo mechanické tlačidlo so symbolom batérie, ktorým prepínate režimy pohonu.
Keď vedľa seba postavíte modely GLC a GLE, budú sa zdať nepomerne rozdielne. GLC je viditeľne menšie, takto vedľa seba by sme ho dokonca označili za akési tučnejšie kombi.
 

Odkladací priestor pod podlahou batožinového priestoru; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Nabíjanie v štandardnej dobíjacej stanici na Galvaniho v Bratislave pred HP; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Oceňujem batožinový priestor s veľkou kapacitou a dvojitou podlahou, do ktorej možno elegantne schovať nabíjacie káble. Spolu s automobilom dostanete nabíjací konektor pre pripojenie k štandardizovaným staniciam, ten s možnosťou nabíjania z domácej elektrickej siete 220 V si však musíte prikúpiť.
Kufor však klame vzhľadom. Má kapacitu 395/1445 litrov a zdá sa, že pojme všetko. V skutočnosti to bolo inak: keď som potreboval odviezť dvojmetrovú skriňu, do GLC sa jednoducho nevošla. Litre v kufri sú vysoké, ale nie je dlhé. Skriňu som musel naložiť do svojej desaťročnej Alfy 159 Sportwagon, kam sa vošla bez problémov a ešte som s rezervou zatvoril kufrové dvere. Alfa však nemá tie šikovné odkladacie riešenia a napríklad fantastickú funkciu sklápania zadných sedadiel stlačením jediného tlačidla. Toto je smart!
 

Funkcia zvýšenia podvozka je praktická, zväčší svetlú výšku o niekoľko centimetrov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Jazdné vlastnosti s elektrickým motorom

Každého nepochybne zaujíma to, ako robustné SUV jazdí s výlučne elektrickým pohonom. Keďže ide o Mercedes, odpoveď nebude veľmi prekvapujúca: jazdí výborne. Nebyť toho, že je tento pohon úplne tichý, asi by ste si počas miernej jazdy nevšimli zásadnejší rozdiel medzi dynamikou 116-koňového elektromotora a 211-koňového benzínu. Elektromotor dokáže rozbehnúť 2-tonové SUV rýchlo a plynulo, nástup krútiaceho momentu je okamžitý a stály, nemení sa so zvyšujúcimi sa otáčkami.
Mercedes vybavil svoj hybrid šikovnou funkciou: v čisto elektrickom režime je možné akceleračný pedál stlačiť asi iba do polovice. Keď potom dotlačíte a prerazíte zábranu, dáte tým najavo, že chcete okamžite naštartovať benzínový agregát a ten sa spustí aj bez toho, aby ste tlačidlom menili jazdný režim.
Tento asistent práce s pedálom sa dá konfigurovať v systéme a je ho možné využívať aj pri jazde v hybridnom alebo čisto spaľovacom režime. Mne osobne chvíľami prekážal, je to však otázka zvyku. Práve takéto detaily odlišujú Mercedes od ostatných automobiliek.
Čo sa týka nakláňania vozidla pri rezaní zákrut, komfortu alebo pocitu zo stability vozidla, tam som medzi spaľovacím a elektrickým pohonom nepozoroval žiadne odlišnosti.
 

Vonkajšie osvetlenie a detail na LED pás predných svetlometov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Elektrina šetrí benzín, ale čísla od výrobcu sú nereálne

SUV je SUV, nemožno si naivne myslieť, že reálna spotreba bude dosahovať trojlitrových úrovní. Benzínový motor od Mercedesu podporený elektromotorom sa správa pôsobivo, umožňuje promptné reakcie na podnety od vodiča, dokáže spoľahlivo pracovať v nízkych otáčkach okolo 1500 ot./min. a je veľmi tichý. Keď je elektrický motor neaktívny a jazdíte na benzín, máte skoro dojem, že sa ten elektrický pohon ani nevypol. Naopak, po zvolení športového jazdného režimu alebo toho s manuálnym radením prevodových stupňov motor razantne zmení charakter a stáva sa z neho prakticky športový agregát s krásnym zvukom a naozaj dobrými vlastnosťami.
 

Počas testu sme namerali priemerné spotreby paliva nasledovne:

hybridný režim: 7,5 l/100 km
režim Charge: 12,1 l/100 km
režim E-Save: 9,2 l/100 km
režim na elektrinu: 0 l/100 km
spotreba udávaná výrobcom: 2,7 – 2,5 l/100 km
 
Z toho vyplýva, že najefektívnejší z pohľadu spotreby benzínu je ten hybridný, ktorý zapína elektrický motor pri rozbiehaní, pomalej jazde a eventuálne počas pokojnej jazdy. E-Save, teda režim, pri ktorom sa elektrina uchováva v akumulátoroch, ale nedobíja sa rekuperáciou. Samotný proces rekuperácie podľa nášho testu môže mať vplyv na spotrebu paliva, ale to odôvodňujeme na základe reálnych jázd v meste a mimo mesta. Pochopiteľne, jazda výlučne na elektrinu znamená aj nulové emisie oxidu uhličitého a tiež nulovú spotrebu paliva, avšak dojazd je limitovaný iba niekoľkými kilometrami – v reálnych podmienkach hovoríme asi o 15 kilometroch.
Príjemnou funkciou v režime hybridu je informácia na displeji, koľko kilometrov od štartu ste jazdili s vypnutým spaľovacím motorom. Z nižšie priloženej fotografii vyplýva, že za posledných 496 kilometrov som prešiel 137 km s vypnutým benzínovým motorom, teda len na elektrinu. 
 

Rozmerný farebný displej na prístrojovke; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Rozmerný farebný displej na prístrojovke; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Prostredie multimediálno-informačného systému na centrálnom displeji; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Namiesto jazdy na výpary jazda na elektrinu

V tomto konkrétnom prípade som vedel oceniť prítomnosť elektrického pohonu práve vtedy, keď som do dna vyjazdil benzínovú nádrž. Už v nej nebolo nič, ani toľko, aby som odjazdil k benzínovej pumpe. Nebol to však problém, stačilo dať si auto nabiť na pár hodín a k benzínke som dojazdil potichu na elektrinu. Toto je tá ospevovaná budúcnosť! :) Zaujímavosťou je, že celá nádrž potom vyšla na menej ako 60 eur, čo mi príde priam neuveriteľné. Objem palivovej nádrže je 50 litrov, z toho je 7 litrov rezerva.
 

Návratnosť investície? Nad tým ani neuvažujte

Rovnako, ako som pred časom písal o hybridnom GLE, aj v GLC platí, že o návratnosti investície do doplnkového elektrického pohonu nemôžeme ani uvažovať. Hybridné GLC stojí minimálne 58 866 eur, zatiaľ čo za základný benzínový variant 250 4MATIC s prevodovkou 9G-TRONIC zaplatíte 45 858 eur, resp. 46 848 eur za naftový 220 d 4MATIC. To je 10-tisíc eurový rozdiel.
Ak by ste každý jeden týždeň do auta natankovali o jednu plnú nádrž za asi 66 eur, za 3,15 roka by ste za benzín zaplatili tých 10-tisíc; avšak toto auto nejazdí iba na elektrinu. Reálna návratnosť investície v porovnaní s čisto benzínovým pohonom by teda bola otázkou aj na 6 a viac rokov. Takže to nie je o peniazoch, ale skôr o sympatiám k hybridom ako takým.
 

Predný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Kľúčové technické údaje Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic 2017:

Benzínový motor: Euro 6, ECO štart-stop, usporiadanie valcov R4
Zdvihový objem: 1991 cm³
Výkon: 155 kW (211 koní) pri 5.500 ot/min
Krútiaci moment: 350 Nm pri 1200 – 4000 ot/min
Elektrický motor: 85 kW (116 koní)
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: min. 5,4 s
Max. rýchlosť: 235 km/h
Prevodovka: 7G-TRONIC PLUS
Pohon všetkých kolies 4Matic, permanentný
Podvozok: Viacprvkové zavesenie vzadu aj vpredu
Pneu: 235/60 R 18
Objem kufra: 395/1445 litrov
Prevádzková hmotnosť: 2025 kg, max. zaťaženie 580 kg
Cena od: 58 866 €
 
 

Všetky fotografie Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic 2017 pre Ecomoto.sk

Zadný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Predný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Predný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Nabíjanie v štandardnej dobíjacej stanici na Galvaniho v Bratislave pred HP; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Modrá úprava brzdových strmeňov decentne odkazuje na hybridný pohon; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Vonkajšie osvetlenie a detail na LED pás predných svetlometov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Predná časť interiéru – nič by som nevylepšoval, všetko je vyladené do posledného detailu; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zadná časť interiéru – zadné sedadlá sa dajú sklápať pomocou tlačidla v kufrovom priestore; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Odkladací priestor pod podlahou batožinového priestoru; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Prostredie multimediálno-informačného systému na centrálnom displeji; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Páka prevodovky napravo od volantu; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Tlačidlo pre štart motora; v hybridnom a elektrickom režime sa jeho stlačením spustí elektronika, ale motor neštartuje; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Rozmerný farebný displej na prístrojovke; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Rozmerný farebný displej na prístrojovke; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Dokonalá pomôcka pri parkovaní: 360° kamera a pohľad z vtáčej perspektívy, fantastická vec! Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zvládne aj mierny terén, pomôckou je funkcia zvýšenia podvozka o niekoľko centimetrov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zvládne aj mierny terén, pomôckou je funkcia zvýšenia podvozka o niekoľko centimetrov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Funkcia zvýšenia podvozka je praktická, zväčší svetlú výšku o niekoľko centimetrov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Modrý akcent v grafike predných svetlometov s inteligentným nastavením; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Čítajte aj ďalšie podobné články:

BMW iNEXT – odvážny koncept elektrického SUV

Na výročnom stretnutí BMW AG v máji 2018, Harald Krüger, predseda Správnej rady BMW Group, opísal iNext takto: „Projekt iNEXT sa stane pilierom budúcnosti, z ktorého bude profitovať nielen celá spoločnosť, ale aj všetky jej značky.“   iNEXT – pilier budúcnosti BMW Group Na výročnom stretnutí BMW AG v máji 2018, Harald Krüger, predseda správnej […]

17. septembra 2018

Najnovšie

Jednoduché párovanie

Takto prepojíte slúchadlá Huawei FreeBuds Pro s akýmkoľvek smartfónom za pár sekúnd

Prémiové bezdrôtové slúchadlá Huawei FreeBuds Pro môžete prepojiť s akýmkoľvek smartfónom alebo tabletom bez ohľadu na to, či má operačný systém iOS alebo Android. Proces párovania je v oboch prípadoch jednoduchý.

24. novembra 2020

Logitech G predstavuje svoju doposiaľ najľahšiu bezdrôtovú hráčsku myš pre e-šport

Myš PRO X SUPERLIGHT

Myš Logitech G PRO X Superlight, navrhnutá v spolupráci s profesionálnymi e-športovcami, má špičkovou bezdrôtovú technológiu LIGHTSPEED, ultra presný senzor HERO 25K a váži len necelých 63 gramov

19. novembra 2020

Myš Logitech G PRO X Superlight, navrhnutá v spolupráci s profesionálnymi e-športovcami, má špičkovou bezdrôtovú technológiu LIGHTSPEED, ultra presný senzor HERO 25K a váži len necelých 63 gramov

Logitech G predstavila najľahšiu bezdrôtovú hráčsku myš pre e-šport

Logitech G predstavuje doposiaľ najľahšiu bezdrôtovú e-sport hráčsku myš Logitech G PRO X SUPERLIGHT. Táto myš s bezdrôtovou technológiou LIGHTSPEED, senzorom HERO 25K a dokonale prepracovanou mechanickou konštrukciou sa pre svetových elitných profesionálnych e-športovcov rýchlo stáva novým štandardom.

18. novembra 2020

Kamera na každú akciu

Niceboy VEGA X Lite

VEGA X Lite je univerzálna akčná kamera, s ktorou si užijete nielen športy, ale zaznamenáte aj jazdu autom a môžete použiť ako webkameru. Má dobré rozlíšenie videozáznamu aj fotografií a jej ovládanie je také jednoduché, že ho zvládne aj úplný začiatočník. Jej miniatúrne rozmery z nej navyše robia partnera na akúkoľvek akciu. Na našom trhu patrí k cenovo najdostupnejším akčným kamerám.

18. novembra 2020

Práca, výučba aj zábava sa po celom svete presúvajú do domácností

Samsung uvedie na trh nové elegantné Smart Monitory

Univerzálne, cenovo dostupné monitory pre domácu prácu, výučbu aj zábavu budú na slovenskom trhu dostupné v limitovanom množstve od decembra.

 

18. novembra 2020

Kyocera uvádza ekologickú tlačiareň novej generácie

Vyšší výkon a väčšia bezpečnosť

Kyocera Document Solutions Europe, popredný dodávateľ tlačiarní a kancelárskych riešení, oznamuje uvedenie svojho najnovšieho zariadenia, čiernobielej tlačiarne formátu A3, ktorá prináša vyšší výkon, väčšiu bezpečnosť a vysokú kvalitu tlače pri zachovaní šetrnosti k životnému prostrediu.

13. novembra 2020

Chcete uspieť so svojou aplikáciou na čínskom trhu? Huawei vám to uľahčí

Spoločnosť Huawei predstavila v pondelok na online tlačovej konferencii svoj zámer pomáhať globálnym vývojárom uspieť na lukratívnom čínskom trhu s aplikáciami. Nová séria aktivít spoločnosti Huawei zahŕňa politické poradenstvo, lokalizáciu produktu, akvizíciu a monetizáciu. To všetko s jediným cieľom: prekonať bariéry vstupu na čínsky mobilný trh.

13. novembra 2020

Mimoriadne výkonný, mimoriadne prenosný:

Bang & Olufsen vydáva nový New Beolit 20

Spoločnosť Bang & Olufsen uviedla na trh nový model výkonného a prenosného Bluetooth reproduktora Beolit pre rok 2020, ktorého korene siahajú až do roku 1939. Nový model Beolit 20 si zachováva svoj typický zvukový prejav, je zasadený do atraktívneho a ľahko prenosného puzdra, ale s výrazne vylepšenou výdržou batérie, integrovanou funkciou bezdrôtového Qi nabíjania na jeho […]

12. novembra 2020

Predstavenie zbrusu novej hernej značky SureFire

SureFire – úplne nová gamingová značka

SureFire je úplne nová gamingová značka, vlastnená spoločnosťou Verbatim GmbH, ktorá je špeciálne navrhnutá pre milovníkov hier na PC a konzolách *. Prvými predstavenými produkty, sú herné disky SureFire Gaming HDD GX3 a Gaming SSD SureFire GX3 a do konca roka plánujeme uvedenie ďalších viac ako 20 herných produktov.

11. novembra 2020

Stabilné spojenie, kvalitný zvuk

Niceboy HIVE Pins (TWS)

So slúchadlami HIVE Pins máte vďaka Bluetooth 5.0 zaručený kvalitný prenos zvuku. Priamo na slúchadlách nájdete ovládanie hudby, na rovnakom mieste môžete aj jednoduchým dotykom prijímať telefónne hovory. Krytie IPX4 slúchadlám zaručuje bezpečné používanie v daždi a vďaka trom veľkostiam nadstavcov padnú do každého ucha.

10. novembra 2020

Odporúčané

TEST

TEST/RECENZIA

Zakrivený monitor je nový ideál: AOC C27G2ZU (redakčný test)

Zakrivené monitory sú stále o niečo drahšie, no okrem výnimočnej estetiky majú aj doplnkové funkcie, ktoré využijete každý deň. A to aj vtedy, ak nie ste hráč či fanúšik filmového sci-fi.

25. novembra 2020

Na prvý dotyk si vás získa kvalitným spracovaním

Recenzia: Niceboy RAZE 3 Titan

Titani boli starogrécki synovia a dcéry Urana a Gaie, najstaršia generácia starogréckych bohov. Boli to násilnícki a škaredí obri. To je trochu v protiklade s menom Niceboy v preklade „pekný chlapec“. Reproduktor Niceboy RAZE 3 Titan nie je rozhodne škaredý. Skôr naopak. Na prvý dotyk si vás získa kvalitným spracovaním, ktoré vôbec nevyzerá lacno. Má […]

24. novembra 2020

Chirana Medical po spojení s IPM Group spúšťa produkciu pľúcnych ventilátor priamo v USA

Prelomový úspech slovenskej vedy!

Slovenská spoločnosť Chirana Medical vytvorila strategické partnerstvo s IPM Group a
začína vyrábať pľúcne ventilátory priamo v USA. Americké sídlo IPM Chirana je v Research Triangle Park v Severnej Karolíne. Ide o prelomový úspech spojenia vedy a financií.
Namiesto príchodu zahraničnej technológie na Slovensko expanduje slovenská technológia do sveta, a to hneď do USA.

19. novembra 2020
TEST

TEST/RECENZIA

Najlepšie True Wireless slúchadlá do 40 eur? Vyskúšajte Niceboy HIVE podsie

Aj lacnejšie slúchadlá môžu byť vynikajúce.

2. novembra 2020

Kedy ide o najlepšie kasína?

Najlepšie online kasína

Odvetvie online kasín v posledných desaťročiach výrazne vzrástlo a kasína s reálnymi peniazmi sú dnes hlavnou atrakciou hráčov, ktorí vyhľadávajú tento typ zábavy.

29. októbra 2020

Zbaľte si kanceláriu na cesty s tlačiarňou Canon PIXMA TR150 alebo verziou s batériou

Spoločnosť Canon Europe uvedie na trh dve výkonné, prenosné a odolné tlačiarne Canon PIXMA TR150 a PIXMA TR150 s batériou, ktoré sa popri mimoriadne kvalitnej tlači vyznačujú jednoduchosťou obsluhy. Oba kompaktné modely komunikujú bezdrôtovo cez Wi-Fi v pásmach 2,4 GHz a 5 GHz a je možné ich ovládať aj prostredníctvom smartfónu.

25. októbra 2020

Axis deň 2020 sa uskutoční offline i online a predstaví IP technológie (nielen) pre dobu covidovú

Každoročná konferencia spoločnosti Axis Communications sa tento rok uskutoční v utorok 6. októbra 2020 od 9:00 v priestoroch karlínskej Spojky v Prahe pod názvom Dnes a zajtra – Technológie pre každú dobu.  Záujemci z oboru sa môžu registrovať zdarma a zúčastniť sa akcie osobne alebo sledovať online prenos.

27. septembra 2020

Recenzia

Stará škola stále existuje, káblové slúchadlá Niceboy ORYX X300 sú poctivou nostalgiou

Slúchadlá Niceboy ORYX X300 patria medzi tie najlepšie vo svojej triede.

11. septembra 2020
TEST

Recenzia

Kovová klávesnica Niceboy Oryx K300X. Zabudnite na predsudky, toto je ideálny darček pre každého.

Už dlho sme sa na tak nepobavili pri písaní, ako práve počas testu tejto nezvyčajnej klávesnice.

11. septembra 2020
TEST

Recenzia

Absolútna špička. AOC G Line 2nd Gen (CU34G2X 34)

Úchvatný obraz je pri tejto cene samozrejmosť, no AOC zachádza oveľa ďalej a ponúka aj pokročilé funkcie pre náročných.

9. septembra 2020