Test hybridu Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic: Elektrina výrazne pomáha, o úspore peňazí však hovoriť nemožno

Týždeň s hybridným GLC ma opäť presvedčil, že ak sa má automobilový pohon elektrifikovať, plug-in hybridy sú tou správnou cestou. GLC 350e je jedno z najpraktickejších áut, aké som tento rok jazdil.   Za zapožičanie vozidla do testu ďakujem spoločnosti Motor-Car Bratislava, spol. s r.o.   Nie je to iba o tom, že jazdíte v […]

Týždeň s hybridným GLC ma opäť presvedčil, že ak sa má automobilový pohon elektrifikovať, plug-in hybridy sú tou správnou cestou. GLC 350e je jedno z najpraktickejších áut, aké som tento rok jazdil.

 

Za zapožičanie vozidla do testu ďakujem spoločnosti Motor-Car Bratislava, spol. s r.o.

 
Nie je to iba o tom, že jazdíte v krásnom aute s trojcípou hviezdou na prednej maske. V Mercedese ide predovšetkým o bezpečnosť a technologickú vyspelosť, ktoré nemôže nikto tejto značke odopierať alebo o nich špekulovať. GLC s hybridným pohonom som prevzal s tým, že si dôslednejšie overím, či sa elektrický pohon skutočne podieľa na znižovaní spotreby benzínu a teda aj emisií oxidu uhličitého. Po týždni to hodnotím tak, že elektrická časť pohonu dokáže tomu spaľovaciemu pomôcť vo výraznej miere, ale spotreba aj tak nie je natoľko nízka, ako by možno niekto očakával. Je to stále SUV, hoci menšie.
 

Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zadný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Na prvý pohľad žiadna zmena, iba modré akcenty

Keď vedľa seba postavíte hybridné a klasické GLC, nevšimnete si žiadny rozdiel. Samozrejme, v nami testovanom modeli bola na karosérii veľká nálepka „plug-in hybrid“, ale tú si nový majiteľ na auto rozhodne nedá. Jedine vzadu a na bokoch auta je malý nenápadný modrý štítok s názvom Plug-in Hybrid a keď sa veľmi dobre zapozeráte do grafiky svetlometov, všimnete si modrý akcent. A ešte tie brzdové strmene v modrej farbe, áno… odlišnosti sú teda nenápadné a decentné, aby si ich všimol iba ten, kto vie, čo má hľadať.
Rovnaký prístup sledujeme aj pri ostatných modeloch výrobcu, napríklad pri hybridnom GLE a tiež pri elektrickej triede B, ktorá sa naozaj neodlišuje od tej so spaľovacím motorom. Test elektrického Mercedesu triedy B nájdete v našom článku na Ecomoto.sk: Skvelé auto, ktorému sa musíte prispôsobiť.
 

Predná časť interiéru – nič by som nevylepšoval, všetko je vyladené do posledného detailu; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zadná časť interiéru – zadné sedadlá sa dajú sklápať pomocou tlačidla v kufrovom priestore; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


 

Spracovanie interiéru je na vysokej úrovni, nemá snáď ani jedinú chybu

Do GLC som presadol rovno z Civicu Sedan a musím sa priznať, že aj keď majú moderné automobily k sebe pomerne blízko, čo sa týka kvalitatívneho spracovania interiéru, Mercedes je stále celkom iná liga. Je to o materiáloch, ale predovšetkým o detailoch. Platí prakticky to isté, čo som zdôrazňoval v teste o triedu väčšieho GLE hybrid: Predná časť interiéru je rozmerovo veľkorysá, ponúka komfortné sedenie, vysoký posed a masívny stredový tunel. Radiaca páka je na pravej strane za volantom, na stredovom paneli nachádzame iba komplikovaný ovládač systému Command a volič jazdných režimov – v prípade GLC je spracovaný do elegantného otočného voliča. Z nadštandardného sedenia s možnosťou elektronického nastavovania sa teší aj spolujazdec, pasažieri vzadu (max. traja) majú sedadlá nastavené napevno. Môžu si zmeniť iba sklon operadla a hlavovej opierky.
Od tradičného benzínového GLC sa toto hybridné ničím nelíši, jedine v interiéri na dosah pravej ruky pribudlo mechanické tlačidlo so symbolom batérie, ktorým prepínate režimy pohonu.
Keď vedľa seba postavíte modely GLC a GLE, budú sa zdať nepomerne rozdielne. GLC je viditeľne menšie, takto vedľa seba by sme ho dokonca označili za akési tučnejšie kombi.
 

Odkladací priestor pod podlahou batožinového priestoru; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Nabíjanie v štandardnej dobíjacej stanici na Galvaniho v Bratislave pred HP; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Oceňujem batožinový priestor s veľkou kapacitou a dvojitou podlahou, do ktorej možno elegantne schovať nabíjacie káble. Spolu s automobilom dostanete nabíjací konektor pre pripojenie k štandardizovaným staniciam, ten s možnosťou nabíjania z domácej elektrickej siete 220 V si však musíte prikúpiť.
Kufor však klame vzhľadom. Má kapacitu 395/1445 litrov a zdá sa, že pojme všetko. V skutočnosti to bolo inak: keď som potreboval odviezť dvojmetrovú skriňu, do GLC sa jednoducho nevošla. Litre v kufri sú vysoké, ale nie je dlhé. Skriňu som musel naložiť do svojej desaťročnej Alfy 159 Sportwagon, kam sa vošla bez problémov a ešte som s rezervou zatvoril kufrové dvere. Alfa však nemá tie šikovné odkladacie riešenia a napríklad fantastickú funkciu sklápania zadných sedadiel stlačením jediného tlačidla. Toto je smart!
 

Funkcia zvýšenia podvozka je praktická, zväčší svetlú výšku o niekoľko centimetrov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Jazdné vlastnosti s elektrickým motorom

Každého nepochybne zaujíma to, ako robustné SUV jazdí s výlučne elektrickým pohonom. Keďže ide o Mercedes, odpoveď nebude veľmi prekvapujúca: jazdí výborne. Nebyť toho, že je tento pohon úplne tichý, asi by ste si počas miernej jazdy nevšimli zásadnejší rozdiel medzi dynamikou 116-koňového elektromotora a 211-koňového benzínu. Elektromotor dokáže rozbehnúť 2-tonové SUV rýchlo a plynulo, nástup krútiaceho momentu je okamžitý a stály, nemení sa so zvyšujúcimi sa otáčkami.
Mercedes vybavil svoj hybrid šikovnou funkciou: v čisto elektrickom režime je možné akceleračný pedál stlačiť asi iba do polovice. Keď potom dotlačíte a prerazíte zábranu, dáte tým najavo, že chcete okamžite naštartovať benzínový agregát a ten sa spustí aj bez toho, aby ste tlačidlom menili jazdný režim.
Tento asistent práce s pedálom sa dá konfigurovať v systéme a je ho možné využívať aj pri jazde v hybridnom alebo čisto spaľovacom režime. Mne osobne chvíľami prekážal, je to však otázka zvyku. Práve takéto detaily odlišujú Mercedes od ostatných automobiliek.
Čo sa týka nakláňania vozidla pri rezaní zákrut, komfortu alebo pocitu zo stability vozidla, tam som medzi spaľovacím a elektrickým pohonom nepozoroval žiadne odlišnosti.
 

Vonkajšie osvetlenie a detail na LED pás predných svetlometov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Elektrina šetrí benzín, ale čísla od výrobcu sú nereálne

SUV je SUV, nemožno si naivne myslieť, že reálna spotreba bude dosahovať trojlitrových úrovní. Benzínový motor od Mercedesu podporený elektromotorom sa správa pôsobivo, umožňuje promptné reakcie na podnety od vodiča, dokáže spoľahlivo pracovať v nízkych otáčkach okolo 1500 ot./min. a je veľmi tichý. Keď je elektrický motor neaktívny a jazdíte na benzín, máte skoro dojem, že sa ten elektrický pohon ani nevypol. Naopak, po zvolení športového jazdného režimu alebo toho s manuálnym radením prevodových stupňov motor razantne zmení charakter a stáva sa z neho prakticky športový agregát s krásnym zvukom a naozaj dobrými vlastnosťami.
 

Počas testu sme namerali priemerné spotreby paliva nasledovne:

hybridný režim: 7,5 l/100 km
režim Charge: 12,1 l/100 km
režim E-Save: 9,2 l/100 km
režim na elektrinu: 0 l/100 km
spotreba udávaná výrobcom: 2,7 – 2,5 l/100 km
 
Z toho vyplýva, že najefektívnejší z pohľadu spotreby benzínu je ten hybridný, ktorý zapína elektrický motor pri rozbiehaní, pomalej jazde a eventuálne počas pokojnej jazdy. E-Save, teda režim, pri ktorom sa elektrina uchováva v akumulátoroch, ale nedobíja sa rekuperáciou. Samotný proces rekuperácie podľa nášho testu môže mať vplyv na spotrebu paliva, ale to odôvodňujeme na základe reálnych jázd v meste a mimo mesta. Pochopiteľne, jazda výlučne na elektrinu znamená aj nulové emisie oxidu uhličitého a tiež nulovú spotrebu paliva, avšak dojazd je limitovaný iba niekoľkými kilometrami – v reálnych podmienkach hovoríme asi o 15 kilometroch.
Príjemnou funkciou v režime hybridu je informácia na displeji, koľko kilometrov od štartu ste jazdili s vypnutým spaľovacím motorom. Z nižšie priloženej fotografii vyplýva, že za posledných 496 kilometrov som prešiel 137 km s vypnutým benzínovým motorom, teda len na elektrinu. 
 

Rozmerný farebný displej na prístrojovke; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Rozmerný farebný displej na prístrojovke; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Prostredie multimediálno-informačného systému na centrálnom displeji; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Namiesto jazdy na výpary jazda na elektrinu

V tomto konkrétnom prípade som vedel oceniť prítomnosť elektrického pohonu práve vtedy, keď som do dna vyjazdil benzínovú nádrž. Už v nej nebolo nič, ani toľko, aby som odjazdil k benzínovej pumpe. Nebol to však problém, stačilo dať si auto nabiť na pár hodín a k benzínke som dojazdil potichu na elektrinu. Toto je tá ospevovaná budúcnosť! :) Zaujímavosťou je, že celá nádrž potom vyšla na menej ako 60 eur, čo mi príde priam neuveriteľné. Objem palivovej nádrže je 50 litrov, z toho je 7 litrov rezerva.
 

Návratnosť investície? Nad tým ani neuvažujte

Rovnako, ako som pred časom písal o hybridnom GLE, aj v GLC platí, že o návratnosti investície do doplnkového elektrického pohonu nemôžeme ani uvažovať. Hybridné GLC stojí minimálne 58 866 eur, zatiaľ čo za základný benzínový variant 250 4MATIC s prevodovkou 9G-TRONIC zaplatíte 45 858 eur, resp. 46 848 eur za naftový 220 d 4MATIC. To je 10-tisíc eurový rozdiel.
Ak by ste každý jeden týždeň do auta natankovali o jednu plnú nádrž za asi 66 eur, za 3,15 roka by ste za benzín zaplatili tých 10-tisíc; avšak toto auto nejazdí iba na elektrinu. Reálna návratnosť investície v porovnaní s čisto benzínovým pohonom by teda bola otázkou aj na 6 a viac rokov. Takže to nie je o peniazoch, ale skôr o sympatiám k hybridom ako takým.
 

Predný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Kľúčové technické údaje Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic 2017:

Benzínový motor: Euro 6, ECO štart-stop, usporiadanie valcov R4
Zdvihový objem: 1991 cm³
Výkon: 155 kW (211 koní) pri 5.500 ot/min
Krútiaci moment: 350 Nm pri 1200 – 4000 ot/min
Elektrický motor: 85 kW (116 koní)
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: min. 5,4 s
Max. rýchlosť: 235 km/h
Prevodovka: 7G-TRONIC PLUS
Pohon všetkých kolies 4Matic, permanentný
Podvozok: Viacprvkové zavesenie vzadu aj vpredu
Pneu: 235/60 R 18
Objem kufra: 395/1445 litrov
Prevádzková hmotnosť: 2025 kg, max. zaťaženie 580 kg
Cena od: 58 866 €
 
 

Všetky fotografie Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic 2017 pre Ecomoto.sk

Zadný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Predný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Predný pohľad; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Nabíjanie v štandardnej dobíjacej stanici na Galvaniho v Bratislave pred HP; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Modrá úprava brzdových strmeňov decentne odkazuje na hybridný pohon; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Vonkajšie osvetlenie a detail na LED pás predných svetlometov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Predná časť interiéru – nič by som nevylepšoval, všetko je vyladené do posledného detailu; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zadná časť interiéru – zadné sedadlá sa dajú sklápať pomocou tlačidla v kufrovom priestore; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Odkladací priestor pod podlahou batožinového priestoru; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Prostredie multimediálno-informačného systému na centrálnom displeji; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Páka prevodovky napravo od volantu; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Tlačidlo pre štart motora; v hybridnom a elektrickom režime sa jeho stlačením spustí elektronika, ale motor neštartuje; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Rozmerný farebný displej na prístrojovke; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Rozmerný farebný displej na prístrojovke; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Dokonalá pomôcka pri parkovaní: 360° kamera a pohľad z vtáčej perspektívy, fantastická vec! Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zvládne aj mierny terén, pomôckou je funkcia zvýšenia podvozka o niekoľko centimetrov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Zvládne aj mierny terén, pomôckou je funkcia zvýšenia podvozka o niekoľko centimetrov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Funkcia zvýšenia podvozka je praktická, zväčší svetlú výšku o niekoľko centimetrov; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Modrý akcent v grafike predných svetlometov s inteligentným nastavením; Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)


Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC Plug-in Hybrid (foto: Erik Stríž pre Ecomoto.sk)

Čítajte aj ďalšie podobné články:

BMW iNEXT – odvážny koncept elektrického SUV

Na výročnom stretnutí BMW AG v máji 2018, Harald Krüger, predseda Správnej rady BMW Group, opísal iNext takto: „Projekt iNEXT sa stane pilierom budúcnosti, z ktorého bude profitovať nielen celá spoločnosť, ale aj všetky jej značky.“   iNEXT – pilier budúcnosti BMW Group Na výročnom stretnutí BMW AG v máji 2018, Harald Krüger, predseda správnej […]

17. septembra 2018

Najnovšie

Fotografuje tvoja mama vertikálne ? Ak áno, je trendy.

Vertikálne videá sú stále populárnejšie, Samsung podporuje tento trend s otočným televízorom The Sero

Poldruha miliardy užívateľov po celom svete používa sociálnu sieť TikTok, ktorá je založená na krátkych vtipných videách natočených vertikálne. Trend natáčania mobilom na výšku je zjavný aj na ďalších sociálnych sieťach a všetci sa mu postupne prispôsobujú. Napokon, podľa aktuálneho Social Media Trends Reportu českej spoločnosti Socialbakers napríklad na Facebooku, kde je stále 70 percent videí zverejňovaných v horizontálnej polohe, boli kratšie videá do 30 sekúnd dosledované skôr v okamihu, keď boli vertikálne. Samsung tomuto trendu vychádza v ústrety špeciálnym otočným televízorom The Sero, ktorý je na slovenskom trhu dostupný za odporúčanú cenu 1599 Eur.

17. septembra 2020

Ponúkajú odmeny v celkovej výške 8000 €.

1. Tatranský hackathon

Ministerstvo dopravy a výstavby SR a (f)ITcubator pozývajú programátorov i študentov programovania na kreatívny hackaton. 

17. septembra 2020

SteelSeries Arctis 9 s duálnym bezdrôtovým pripojením

Nový model rozširuje oceňovanú radu Arctis

Spoločnosť SteelSeries, popredný svetový výrobca herných a esportových periférií, uvádza na trh headset Arctis 9. Nový model rozširuje hojne oceňovanú radu Arctis a prináša kvalitný zvukový výkon a duálne bezdrôtové pripojenie na počítače a konzoly PlayStation.

15. septembra 2020

8K OLED televízory LG prinášajú úžasný herný zážitok súčasnosti

Na najväčších OLED televízoroch LG si teraz s novým radom grafických kariet NVIDIA GeForce RTX 30 zahráte v reálnom rozlíšení 8K

15. septembra 2020

Nové partnerstvo spoločností Zyxel a ATEN

Riešenie zrodené zo silného partnerstva

Režim Networked AV vo vybraných prepínačoch Zyxel našim obchodným partnerom otvára dvere k väčšej škálovateľnosti a jednoduchšej inštalácii a dokonale sa hodí napríklad pre športoviská, video steny, reštaurácie a riadiace centrá.

15. septembra 2020

Alfanumerická klávesnica pre jednoduché a bezpečné odomykanie jednotky

Kingston Digital uvádza na trh 128GB verziu šifrovaného USB flash disku

Spoločnosť Kingston Digital Europe Co LLP, ktorá je výrobcom flash pamäťových zariadení a pobočkou Kingston Technology Company, svetového lídra v oblasti pamäťových produktov a technologických riešení, ohlasuje dostupnosť 128GB verzia svojho šifrovaného USB flash disku DataTraveler® 2000.

14. septembra 2020

Nová akčná kamera VEGA X

Reálny obraz. Vo dne i v noci.

Niceboy prichádza s akčnou kamerou VEGA X s reálnym rozlíšením – pri 4K zvládne 30 snímok za sekundu a môžete s ňou natáčať v noci aj pod vodou.
Ostrý obraz získate vďaka 7G objektívu a pokročilej stabilizácii. Záznam si potom môžete prehrať s pomocou Wi-Fi, a to aj spomalene alebo, naopak, vďaka funkcii časozberu zrýchlene.

10. septembra 2020

Najpredávanejší bezdrôtový set myši a klávesnice so zníženou hlučnosťou

Spoločnosť Logitech ohlásila tichý bezdrôtový set MK295 Silent Wireless Combo obsahujúci komfortnú a odolnú klávesnicu a myš s novou proprietárnou technológiou SilentTouch, ktorá znižuje hlučnosť pri písaní a klikanie o 90 percent v porovnaní s jej predchodcom, svetovo najpredávanejším setom Logitech MK270. Nový set dodávaný v tmavosivej a svetlosivej farbe má rovnakú hmatovú odozvu ako […]

9. septembra 2020

Navigáciu TomTom GO si teraz stiahnete z Huawei AppGallery

Popredný špecialista na lokalizačné technológie, spoločnosť TomTom, prináša svoju najnovšiu navigačnú aplikáciu do obchodu Huawei AppGallery. Aplikácia TomTom GO Navigation obsahuje množstvo inovatívnych funkcií – od navádzania do jazdných pruhov až po vyhľadávanie trás a sledovanie premávky.

9. septembra 2020

Skener Canon imageFORMULA DR-S130

Uspokojí malé firmy či domácnosti a ľahko si ho zbalíte aj na cesty

Dopyt po výkonných kancelárskych riešeniach, ktoré malým podnikom uľahčia digitalizáciu stále stúpa, a to aj vzhľadom k vysokému počtu zamestnancov na home office. Spoločnosť Canon preto predstavuje nový stolný skener imageFORMULA DR-S130 s ľahkou obsluhou, ktorý vychádza z úspešného modelu imageFORMULA DR-S150.

8. septembra 2020

Odporúčané

Recenzia

Stará škola stále existuje, káblové slúchadlá Niceboy ORYX X300 sú poctivou nostalgiou

Slúchadlá Niceboy ORYX X300 patria medzi tie najlepšie vo svojej triede.

11. septembra 2020
TEST

Recenzia

Kovová klávesnica Niceboy Oryx K300X. Zabudnite na predsudky, toto je ideálny darček pre každého.

Už dlho sme sa na tak nepobavili pri písaní, ako práve počas testu tejto nezvyčajnej klávesnice.

11. septembra 2020
TEST

Recenzia

Absolútna špička. AOC G Line 2nd Gen (CU34G2X 34)

Úchvatný obraz je pri tejto cene samozrejmosť, no AOC zachádza oveľa ďalej a ponúka aj pokročilé funkcie pre náročných.

9. septembra 2020

Práca z domova ako nový štandard?

Pripravme sa na budúcnosť, možno budúcnosť práce

Čo nám chystá tohtoročná jeseň? To je zatiaľ vo hviezdach, ale vzhľadom k aktuálnemu vývoju sa zdá, že nás pandémia koronavírusu len tak neopustí. Dúfajme, že nás to nezasiahne viac, než len opäť povinnými rúškami a tlakom na pobyt čo najväčšieho počtu zamestnancov v domácej kancelárii.

1. septembra 2020

Recenzia: ROG Zephyrus Duo 15 (GX550L)

Vždy nás poteší keď sa nájde niekto odvážny a prinesie niečo nové a inovatívne. Notebookmi s dvomi displejmi sme tu už mali pred rokmi. Ak sa nemýlim prvá s týmto konceptom prišla asi pred 10 rokmi Toshiba a asi pred rokom predstavil takýto kancelársky notebook aj Asus. Ale až ASUS dokázal vytvoriť niečo, čo dvom displejom dáva skutočný zmysel […]

28. augusta 2020

Terabajtové SSD do vrecka? Ostatne prečo nie?

Recenzia: ADATA SE760

Doba sa mení a tradičné disky s rotačnou platňou nahrádzajú aj u externých USB diskov elektronické SSD. Je to praktickejšie, čiastočne aj bezpečnejšie a najmä menšie a ľahšie.

27. augusta 2020

Palec hore ASUS !

Recenzia: ROG Zephyrus G14

ROG Zephyrus G14 spĺňa na jednotku požiadavku na univerzálny pracovný a zároveň hráčsky notebook za veľmi dobrú cenu.

10. augusta 2020
TEST

Redakčný test

Recenzia Philips 272B: Zlatý štandard so svetelným senzorom

Vzhľad monitora obyčajne nie je tak dôležitý ako jeho obraz, ale keď je už obraz špičkový, môže sa výrobca sústrediť aj na estetiku – a tento Philips je krásne funkčný kus modernej techniky!

31. júla 2020

Značka Niceboy predstavuje bezdrôtový reproduktor Niceboy RAZE 3 Guru

Niceboy rozohrá leto s novým bezdrôtovým reproduktorom RAZE 3 Guru

Ide o štýlový reproduktor vhodný do interiéru aj exteriéru, ktorý v malom tele skrýva veľké prednosti. Má výkon 24 W, 360° zvuk, výdrž až 10 hodín a unikátny Magic Button pre hutný basový zvuk. Prehrávať môžete cez bluetooth, USB alebo AUX. Oceníte aj to, že si cez neho môžete vybaviť volanie alebo dobiť telefón. Výhodou […]

31. júla 2020

Fotosúťaž pre amatérov Huawei Next Image je v plnom prúde

Tipy, ako zachytiť pôsobivú fotku a vyhrať 10 000 dolárov

Aktuálny ročník fotosúťaže Huawei Next Image práve prebieha. Minulý rok putovalo niekoľko cien vrátane hlavnej výhry do susedného Česka. Motivácia je aj tento rok veľká, na víťaza čaká 10-tisíc dolárov, zabojovať môžete aj o množstvo hodnotných cien. Prinášame niekoľko tipov, ako zhotoviť fotku, ktorá očarí porotu. Kúzlo kontrastu Rôznorodosť je skvelým zdrojom inšpirácie. Z hľadiska […]

10. júla 2020