Predaj Toyota Motor Europe rástol vlani už štvrtý rok za sebou

  Predaj spoločnosti Toyota Motor Europe (TME) vlani prekročil objem 888 000 vozidiel, čo predstavuje nárast o 4,6 % – oproti odhadovanému rastu celého trhu(1) na úrovni 1,5 % • Historicky najvyšší predaj hybridných vozidiel – vyše 178 000 kusov, t. j. nárast oproti roku 2013 o 13 % • Trhový podiel TME dosiahol 4,8 […]

OFICIÁLNE
Autor
Dátum zverejnenia 16. januára 2015
Obsahuje nasledovné témy , ,

 

Predaj spoločnosti Toyota Motor Europe (TME) vlani prekročil objem 888 000 vozidiel, čo predstavuje nárast o 4,6 % – oproti odhadovanému rastu celého trhu(1) na úrovni 1,5 %

Historicky najvyšší predaj hybridných vozidiel – vyše 178 000 kusov, t. j. nárast oproti roku 2013 o 13 %

Trhový podiel TME dosiahol 4,8 %

Predaj vozidiel Lexus vzrástol o 23 % a dosiahol objem 53 230 vozidiel; hybridné modely Lexus tvorili v západoeurópskych krajinách plných 98 % predaja

Najlepšie predávané modely: Yaris (181 000 vozidiel), modelový rad Auris (142 000 vozidiel), RAV4 (101 000 vozidiel) – Corolla (83 300 vozidiel) a Camry (40 000 vozidiel) typicky na východoeurópskych trhoch

Spoločnosť Toyota Motor Europe (TME) dnes oznámila, že celoročný predaj za obdobie 2014 dosiahol objem 888 000 vozidiel značiek Toyota a Lexus, čo predstavuje nárast o viac než 39 tisíc kusov; nárast oproti roku 2013 činí 4,6 %, pričom plánovaný objem predaja spoločnosti predstavuje 865 000 vozidiel. Trhový podiel skupiny tak v minulom roku dosiahol 4,8 %. Predaj vozidiel značky Toyota predstavoval 834 785 kusov, v prípade značky Lexus ide o 53 230 vozidiel.

Za predajnými výsledkami TME stojí najmä nárast trhu v západoeurópskych krajinách (+ 4,2 %) a v strednej Európe (+20 %), zatiaľ čo vo východoeurópskych krajinách predaj vzrástol o 2,8 %.

Karl Schlicht, výkonný viceprezident TME, uviedol: „Náš tím nesmierne teší to, že sme dosiahli rast v európskom regióne už štvrtý rok za sebou, a že súčasne zostávame v zisku. Je to výsledok našej stratégie ponúkať európskym zákazníkom inovácie a omnoho presvedčivejšie produkty. Stabilný rast predaja hybridných vozidiel ukazuje, že keď spojíme našu preverenú technológiu plne hybridného pohonu s atraktívnymi produktmi, akými sú napr. vozidlá Yaris, Auris, Auris Touring Sports alebo modely Lexus, dokážeme k našim značkám pritiahnuť viac zákazníkov aj na tomto vysoko konkurenčnom trhu. Tiež nás veľmi teší skutočnosť, že sa nám podarilo zvýšiť predaj v regióne západnej a strednej Európy, a dokonca aj vo východnej Európe, a to aj napriek tamojšiemu veľmi náročnému prostrediu.“

Hlavné úspechy hybridného pohonu

Predaj hybridných modelov Toyota v roku 2014 dosiahol 145 400 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 9 %. Predaj hybridných vozidiel Lexus aj vďaka výraznému úspechu nového modelu IS hybrid a dobrým výsledkom modelu CT 200h vzrástol medziročne o 36 % na 32 655 hybridných vozidiel predaných za celý rok. Podiel hybridných modelov v celkovom predaji značky Lexus predstavoval 61 %; v západoeurópskych krajinách dosiahol 98 %, resp. 19 % vo východnej Európe.

Celkový predaj hybridných modelov v roku 2014 presiahol 178 000 kusov, a tak úhrnný európsky predaj hybridných vozidiel značiek Toyota a Lexus od európskej premiéry modelu Prius v roku 2000 prekročil objem 840 000 vozidiel. Podiel hybridných modelov Toyota a Lexus na celkovom predaji TME činí 20 %. V západnej Európe predstavujú hybridné modely jednu tretinu z celkového objemu všetkých predaných vozidiel značiek Toyota a Lexus, čo v porovnaní s rokom 2013 znamená nárast o 2 percentuálne body.

Obzvlášť dobre sa darilo modelu Toyota Auris Hybrid Touring Sports s predajom na úrovni 36 200 kusov. Polovicu predajného objemu modelu Toyota Auris tvorila verzia s hybridným pohonom. Oproti roku 2013 sa predaj modelu Toyota Yaris Hybrid zvýšil o 17 % na 58 530 kusov, čo potvrdzuje úspech modernizovanej verzie predstavenej v letných mesiacoch minulého roku.

Hlavné úspechy Toyoty

V roku 2014 uviedla Toyota úplne nové Aygo a nový Yaris (automobilové segmenty A, resp. B). Oba uvedené modely posilnili produktovú ponuku značky Toyota a priniesli veľmi dobré obchodné výsledky. Aj napriek postupnému nábehu predaja modelu Aygo novej generácie v posledných šiestich mesiacoch minulého roku tento model vykázal obchodní rast na úrovni 8,6 %.

2014-yaris-hybrid-active-09

Medziročný nárast predajného objemu radu Auris predstavoval 7,5 %, a to aj napriek veľmi konkurenčným podmienkam. Predaj celého radu Toyota Auris dosiahol 142 100 vozidiel, najmä vďaka veľmi dobrým výsledkom verzie Auris Hybrid Touring Sports. Predaj modelu Corolla vzrástol o solídnych 22 % a dosiahol 83 300 kusov – z toho bezmála 70 % vozidiel skončilo u zákazníkov v Izraeli, Rusku a Turecku.

Obchodné úspechy si pripísala aj Toyota RAV4, pre ktorú sa rozhodlo 101 100 zákazníkov, a tak po prvýkrát od roku 2007 presiahol ročný objem predaja hranicu 100 tisíc vozidiel; oproti roku 2013 činil nárast 6,1 %.

Toyota dosiahla historicky rekordný predaj v Kazachstane a Izraeli. Rekordné podiely na trhu dosiahla skupina na Ukrajine a v Kazachstane, kde trhový podiel značiek Toyota a Lexus spoločne činil odhadom 10,1 %, resp. 8,2 %.

Hlavné úspechy značky Lexus

Značka Lexus oslávila veľmi úspešný rok, pre ktorý bola kľúčová historická premiéra kompaktného prémiového SUV značky Lexus, modelu NX.

Predaj vozidiel Lexus vzrástol oproti roku 2013 o plných 23 % na 53 230 jednotiek, čo predstavuje medziročný nárast o takmer 10 000 vozidiel. Značka dosahovala úspešné výsledky počas celého roku, najmä vďaka záujmu zákazníkov o nový IS a model CT200h, avšak prispeli aj prvé predané kusy nového NX ku koncu roku.

Vďaka dobrým výsledkom v roku 2014 si Lexus zachoval svoje postavenie jednej z najrýchlejšie rastúcich prémiových značiek v Európe.

Vďaka silnému dopytu po tomto modeli vzrástol predaj IS o 52 % na 11 520 vozidiel, z toho plných 79 % s hybridným pohonom.

Veľmi pozitívny bol aj predaj modelu CT 200h v objeme 10 340 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 9,8 %.

Extrémne úspešný bol nedávno predstavený model NX s 5 700 predanými vozidlami len za tri mesiace. Na vybavenie ešte čaká cca 10 tisíc objednávok od zákazníkov, čo len dokladá vrelé prijatie modelu NX na trhu. Očakávame, že v roku 2015 sa bude nový NX podieľať na predaji značky Lexus celou tretinou.

lexus-nx-17-dpl-2014

Európsky predaj vozidiel Lexus dosiahol historický rekord na šiestich trhoch: vo Francúzsku, Nórsku, Poľsku, Rusku, Izraeli a na Kaukaze.

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Nové a modernizované hybridy a EV z tohto roka

Automobilky ešte na autosalóne v Ženeve ukázali svoj záujem čeliť rastúcim nárokom emisných noriem na vozidlá a predstavili početné koncepty i prototypy elektromobilov a hybridov, ktoré si teraz zrekapitulujeme. Ide o automobily, z ktorých niektoré sa už reálne predávajú či prenajímajú, iné sú iba prototypy a koncepty, na ktoré si ešte budeme musieť nejaký ten čas […]

20. mája 2016

Lexus NX 300h – Extravagantný crossover s hybridným pohonom (KRÁTKY TEST)

Lexus je zaujímavý projekt, ktorý sa automobilke Toyota skutočne vydaril. Odčleniť svoje prémiové vozidlá vytvorením vlastnej značky bol správny krok, rovnako ako masívne využívanie vyspelých hybridných pohonov. Lexus je dnes lídrom v aplikovaní hybridného pohonu a nasadilo ho aj do najnovšieho malého SUV-čka s názvom NX. Lexus NX je považované za akýsi entry-level do sveta […]

5. mája 2016

Lexus CT 200h je najšetrnejší k životnému prostrediu

Rebríček Auto-Umweltliste zohľadňuje spotrebu paliva, hlučnosť a emisie. Hybrid CT 200h jazdí s emisiami len 82 g/km a spotrebuje len 3,6 l/100 km.   Model CT 200h sa stal celkovým víťazom v tohtoročnom hodnotení šetrnosti voči životnému prostrediu Auto-Umweltliste nemeckého dopravného združenia VCD. Vďaka mimoriadne inovatívnemu pohonnému systému sa tomuto prémiovému plne hybridnému kompaktnému automobilu podarilo […]

8. septembra 2015

Nový Lexus RX Hybrid

Toyota predstavila novú generáciu vozidiel Lexus RX, ponúkať ju bude aj v plne hybridnej verzii. Automobilka, pre ktorú je model RX zásadný (predaje cez 2 mil. kusov), aj takto potvrdzuje svoju líderskú pozíciu vo svete hybridného pohonu automobilov. Nižšie si môžete prečítať oficiálnu tlačovú správu automobilky a pozrieť prvé fotografie nového vozidla.   Hybridné ústrojenstvo […]

19. apríla 2015

Lexus LF-SA je japonská predstava mestského automobilu

Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve má  svetovú premiéru nové koncepčné vozidlo Lexus LF-SA.   Minulý rok oslávilo 25. výročie úplne prvé vozidlo značky Lexus, sedan LS 400. Pri príležitosti tohto míľnika automobilka Lexus vyzvala ED2 – svoje európske dizajnové štúdio, aby vytvorilo koncepciu mimoriadne kompaktného mestského vozidla subsegmentu B s usporiadaním 2+2. Koncept LF-SA je názorným príkladom nadšenia spoločnosti […]

6. marca 2015

Najnovšie

Vlajková ľod od systámu EOS R

Canon pripravuje uvedenie fotoaparátu EOS R1

Canon pripravuje uvedenie fotoaparátu EOS R1, ktorý bude prvou vlajkovou loďou systému EOS R. Nová technológia spracovania obrazu ešte viac zlepší automatické ostrenie a kvalitu obrazu

 

15. mája 2024

Vysokorýchlostný dvojpásmový adaptér pre lepšie pripojenie

TP-Link Archer T600UB Nano

Spoločnosť TP-Link, popredný svetový dodávateľ sieťových riešení a produktov inteligentnej domácnosti, predstavuje kompaktný Wi-Fi Bluetooth USB adaptér Archer T600UB Nano. Novinka zaistí flexibilné bezdrôtové pripojenie pre všetky zariadenia tak, aby fungovala s najnovším dvojpásmovým Wi-Fi routerom.

15. mája 2024

Huawei predstavil v Dubaji nové smart hodinky Watch FIT 3, vynovené Watch 4 Pro Space Edition a ďalšie inovatívne produkty

Vlajkové lode novej generácie – Objavte svet možností s Huawei

Spoločnosť Huawei dnes v Dubaji predstavila nové smart hodinky Huawei WATCH FIT 3 a Huawei WATCH 4 Pro Space Edition. Okrem týchto dlhoočakávaných produktov boli predstavené aj ďalšie novinky, vrátane vylepšeného notebooku Huawei MateBook X Pro a prvého tabletu Huawei s najnovšou generáciou PaperMatte Display, Huawei MatePad 11, ako aj mnoho ďalších nositeľných, audio a smart kancelárskych produktov.

 

9. mája 2024

Ponúka vynikajúcu kvalitu obrazu

Tlačiareň Epson SureColor P20500

Spoločnosť Epson uvádza na trh novú veľkoformátovú tlačiareň na profesionálnu tlač fotografií, umeleckých diel, plagátov a interiérových informačných nápisov

30. apríla 2024

Bez nutnosti mať u seba peňaženku alebo mobilný telefón

Zákazníci Home Creditu už môžu platiť aj hodinkami a náramkami Garmin a Xiaomi

Zákazníci spoločnosti Home Credit už môžu platiť aj inteligentnými hodinkami a fitnes náramkami Garmin a Xiaomi, čím spoločnosť rozširuje svoju ponuku k už dávnejšie fungujúcim digitálnym platobným službám Google Pay a Apple Pay. Vďaka tomu Home Credit pokrýva všetky najpoužívanejšie platobné metódy pre inteligentné zariadenia. Spoločnosť tak pokračuje v trende čoraz rozšírenejšej digitalizácie svojich služieb.

29. apríla 2024

UPGRADUJTE SVOJ POČÍTAČ!

Investujte do planéty a šetrite

Pokiaľ potrebujete zvýšiť výkon vášho počítača, UPGRADE pamäte a disku je určite správna cesta ako s relatívne menšou investíciou zvýšiť celkový výkon.

26. apríla 2024

v rozlíšení až 4K

Axis uvádza plne vybavené fixné kamery s vynikajúcou kvalitou obrazu

Spoločnosť Axis Communications prichádza s aktualizovaným radom kamier AXIS P13. Nové kamery sú ideálne pre rôzne situácie pri dohľade nad vnútornými priestormi. Na dosiahnutie maximálnej flexibility sú k dispozícii aj odľahčené základné jednotky, výmenné objektívy (s podporou i-CS) a široká škála montážneho príslušenstva. Interiérové modely sú navyše navrhnuté tak, aby sa vmestili aj do exteriérových krytov.

24. apríla 2024

TP-Link Omada ER706W-4G

Gigabitový AX3000 VPN router pre 4G+ sieť kedykoľvek a kdekoľvek

Spoločnosť TP-Link predstavuje nový gigabitový podnikový VPN router Omada ER706W-4G so vstavaným modemom pre 4G LTE pripojenie k internetu as AX3000 WiFi 6 prístupovým bodom pre bezdrôtové pripojenie užívateľov. Integráciu týchto funkcií do jediného zariadenia ocenia predovšetkým kancelárie či malé a stredné podniky.

23. apríla 2024

Huawei odkrýva stratégiu All Intelligence: Budúcnosť priemyslu s využitím umelej inteligencie

• O umelej inteligencii, jej implementácií v priemyselných odvetviach a o tom, kam smeruje informačno-komunikačný priemysel sa diskutovalo na Samite Analytikov Huawei. Podujatie spojilo viac ako 500 analytikov, výskumníkov a ďalších hostí z celého sveta.
• Počas podujatia Eric Xu, podpredseda a rotujúci predseda spoločnosti Huawei predstavil využitie umelej inteligencie spoločnosťou a stratégiu All Intelligence.

23. apríla 2024

Prvé video na YouTube

Dnes má už 19 rokov!

Úplne prvé video na YouTube sa volá „Me at the zoo“. Videonahrávka bola na web nahraná jeho spoluzakladateľom Jawedom Karimom 24. apríla 2005 o 03:27:12 UTC (5:27 nášho času), z používateľského účtu „jawed“. Viete koľko má LIKE? Ide o krátke 19 sekundové video zo ZOO v San Diegu so slonmi v pozadí, ktoré nemá práve najlepšiu […]

23. apríla 2024

Odporúčané

Pripravte sa na Wi-Fi 7 s routermi od TP-Link

Ešte vyššie rýchlosti a väčšia kapacita

V dnešnom svete je bezdrôtové pripojenie nevyhnutné na osobné aj profesionálne použitie. Od streamovania videí a hrania online hier až po vedenie obchodných rokovaní a prístup k dôležitým dokumentom, sa spoliehame na Wi-Fi, aby sme zostali v spojení a boli produktívni.

14. apríla 2024

Vysoká kvalita tlače

Výhody sublimácie: presná, odolná a všestranná potlač rôznych produktov

Sublimačná tlač sa stáva v dnešnom svete čoraz populárnejšou voľbou, a to nielen v profesionálnom, ale aj v domácom prostredí. Táto pokročilá technológia prináša množstvo výhod, ktoré ju robia atraktívnou možnosťou pre tlač rôznych typov produktov vhodných na osobné využitie alebo prezentáciu firmy.

19. marca 2024

Nočné videnie pre zlepšenie viditeľnosti v tme

Optika, ktorá zlepšuje viditeľnosť v náročných podmienkach

Vo svete plnom rôznorodých podmienok a prostredí je schopnosť vidieť v noci alebo za zhoršených svetelných podmienok neoceniteľnou výhodou. O jej využití v praxi nás dnes presviedča niekoľko unikátnych riešení v podobe pokročilých optických riešení. Dvomi najvýznamnejšími z nich sú termovízia a nočné videnie, na ktoré sa v tomto článku pozrieme bližšie, spomenieme si ich princípy fungovania a využitie v praxi.

19. marca 2024

Ktoré tonery a prečo najlepšie ochránia vašu tlačiareň?

Ktoré tonery a prečo najlepšie ochránia vašu tlačiareň?

Tonery, ktoré sú vyrobené priamo výrobcom vašej tlačiarne, sú často najlepšou voľbou pre zachovanie jej zdravia a životnosti. Tento doplnkový sortiment je navrhnutý a testovaný tak, aby dokonale zapadal do vášho tlačiaceho zariadenia a minimalizoval riziko poškodenia jeho mechanických častí, čo sa pri lacných alternatívnych verziách veľmi často stáva.

19. marca 2024

Pohodlie a jednoduchosť používania PlayStation

Hry na PC alebo PS: pre koho a ktoré sú lepšie?

V súčasnej dobe je ponuka hier na PC a PlayStation tak rozmanitá, že rozhodnutie medzi týmito dvoma platformami sa môže zdať náročné. Každá z nich ponúka jedinečné výhody a nevýhody, ktoré by ste mali zvážiť, aby ste našli pre seba alebo svojich blízkych to najlepšie riešenie. Ide o dôležité faktory, ktoré by ste mali brať do úvahy pri rozhodovaní sa medzi hraním na PC alebo PlayStation.

19. marca 2024

Nové zážitky s umelou inteligenciou

Najnovší prototyp OPPO Air Glass 3

OPPO predstavuje nové okuliare pre asistovanú realitu Air Glass 3 a ďalšie technologické inovácie

2. marca 2024

Náušnice? Nie, to sú revolučné slúchadlá Bose

Prvé kusy sú už na českom trhu exkluzívne vo vybraných predajniach a na e-shope iSTYLE.

16. februára 2024

Huawei FreeClip

Slúchadlá do každého ucha

V Huawei vyvinuli slúchadlá, ktoré skvele padnú do každého ucha. Na rozdiel od klasických slúchadiel sa totiž nevkladajú do uší, ale vďaka ergonomickému C-bridge designu držia na uchu pevne zvonku. Či už pri ich používaní sedíte za počítačom alebo cvičíte. Slúchadlá sú k dispozícii v dvoch štýlových farebných prevedeniach, v čiernej a fialovej farbe.

16. februára 2024

Inteligentné zásuvky Tapo P100M a Tapo P110M

Vylepšite si svoju domácnosť so šikovnými Wi-Fi zásuvkami Tapo

Chceli by ste začať s múdrou domácnosťou, ale neviete ako? Ideálna možnosť pre vstup do sveta internetu vecí sú múdre zásuvky. Ich cena sa pohybuje v rade nižších stoviek korún, a napriek tomu ponúka množstvo funkcií, ktoré môžete vyskúšať. Ako sami spoznáte, investícia do chytrého zariadenia sa môže rýchlo vrátiť napríklad v podobe usporenej energie. […]

7. februára 2024

8 hodín nepretržitého počúvania.

Slúchadlá FreeClip od Huawei

Inovatívny dizajn, vylepšený zvukový zážitok a potláčanie okolitého hluku

30. januára 2024