Ako funguje softvér od Speekle? Veronika Štrbáková o minulosti a budúcnosti startupu

Keď som pripravoval aktuálne vydanie časopisu UnitedLife (2/2014), mal som príležitosť porozprávať sa o slovenskom startupe Speekle s jedným z jeho predstaviteľov, Veronikou Štrbákovou. Nižšie si môžete prečítať prepis celého rozhovoru aktualizovaného o novinky z posledných týždňov. Veronika prezradila viac o tom, ako skupina študentov vyvíjala logopedický softvér, ako sa dostala k pomerne veľkým finančným prostriedkom […]

Keď som pripravoval aktuálne vydanie časopisu UnitedLife (2/2014), mal som príležitosť porozprávať sa o slovenskom startupe Speekle s jedným z jeho predstaviteľov, Veronikou Štrbákovou. Nižšie si môžete prečítať prepis celého rozhovoru aktualizovaného o novinky z posledných týždňov. Veronika prezradila viac o tom, ako skupina študentov vyvíjala logopedický softvér, ako sa dostala k pomerne veľkým finančným prostriedkom a ako ich mieni využiť v najbližšom období. Rozhovor je z konca septembra 2014, posledná aktualizácia odpovedí je z januára 2015.

 

“Nesnažíme sa nahradiť logopéda, dávame mu do rúk nástroj, ktorým môže motivovať dieťa k terapii.” tvrdí Veronika Štrbáková, spoluzakladateľka slovenského startupu Speekle. Ten sa v posledných mesiacoch dočkal mimoriadneho záujmu médií, pretože má potenciál pomôcť logopédom a výrazne zefektívniť ich prácu.

 

 

Bez názvu – 19

 

Kto je tvorcom nápadu?
Na úplnom začiatku náš tím vznikol tak, že nás fakulta vybrala ako štvorčlenný tím, ktorý sa zapojí do súťaže Imagine Cup a bude tam pomocou IT technológie riešiť zadanie, ktoré by malo zlepšiť svet. A my sme sa snažili splniť toto zadanie a určili sme si rôzne témy na preskúmanie. Pozerali sme si, aké projekty sa v tejto súťaži nachádzali a prechádzali sme rôzne zdravotnícke problémy, pretože sme vedeli, že chceme robiť niečo také, čo pomáha ľuďom. A ITčko v zdravotníctve určite zlepší svet a zjednoduší život, no nie?

Nakoniec sme riešili Alzheimera, cukrovku, mali sme rôzne nápady. Ale potom kolegu, ktorý je gitarista a nahráva si skladby, napadlo, že by chcel spracovávať zvuk. Jeho otec na jednej výstave videl gitaristu, ktorý hral na gitaru, nahrával jej zvuk a ten potom prenášal na obraz. Vytvoril spektrograf a vznikla akási zvuková krivka. Tak sme si povedali, poďme prenášať zvuk do tejto krivky a môžeme tak učiť, napríklad aj nepočujúcich, rozprávať.

Urobili sme si základný prieskum v centrách, v ktorých sa venujú nepočujúcim. Mnoho nepočujúcich má záujem rozprávať, ale veľa z nich s tým má problémy, pretože síce prídu na terapiu, ale keďže sa nepočujú, tak vydávajú rôzne zvláštne zvuky a často sa za to hanbia. Naša myšlienka bola ponúknuť im vizuálnu spätnú väzbu cez spektrografy a krivky, podľa ktorých by videli, ako rozprávajú. Mohli by cvičiť doma, kde sa pred nikým nebudú hanbiť.

Keď sme však začali viac analyzovať tento konkrétny problém, rýchlo sme zistili, že sa jedná o komplexný problém, ktorý bol pre náš tím nerealistický z hľadiska troch mesiacov, ktoré sme mali na realizáciu prototypu. Hľadali sme niečo iné, ale chceli sme ostať pri zvuku. Naša profesorka, profesorka Bieliková, prišla s nápadom, aby sme sa namiesto riešenia pre nepočujúcich, skúsili pozrieť na problémy, ktoré s rečou majú aj “obyčajné” deti. Tak sme sa pustili do logopédie.

 

 

 

 

Mali ste teda už spočiatku nejaký biznis plán?
Nie, nemali sme vôbec biznis plán, prakticky sme mali iba nápad a plán, že sa mu budeme venovať a skúsime zrealizovať prototyp. Ten biznis plán vyšiel až niekedy štyri alebo päť mesiacov potom, ako sme začali programovať. S tým, že sme mali miestenku na svetové finále Imagine Cup a potrebovali sme pracovať práve na biznis pláne, ktorý má svoju váhu v hodnotení tejto súťaže. A keď sa objavila súťaž Skvelí mladí podnikatelia, povedali sme si, že to skúsime, je to skvelá príležitosť získať ešte pred finále Imagine Cupu dobrú spätnú väzbu.

K tomu spektrografu a prevodu zvuku -všetko ste programovali sami alebo ste používali už existujúce zdroje?

Kolega, ktorý to programoval, sa tomu venoval a on používal nejaké knižnice, ktoré zabezpečovali napríklad Fourierovu transformáciu. Potreboval ju, keď všetko preklápal do tých kriviek. Ale samotnú analýzu zvukov, to on riešil samostatne a riešil to tak, že využíval rôzne metriky a heuristiky nad tými krivkami. Napríklad videl, že sykavky s-š, z-ž, čo sú vlastne šumy, majú v istých hladinách podobné vlastnosti a práve na základe týchto vlastností vedel filtrovať dané hlásky. Viac by ti o tom povedal môj kolega, ktorý to programoval, ja viem len takýto základ. Nie všetci sa venujeme všetkému, máme to rozdelené. On robil ten analyzátor zvuku, neskôr sa pustil do spracovania obrazu jazyka, s cieľom zrealizovať ovládanie počítača jazykom a ja som sa zasa v rovnakom čase venovala databázam, serveru a programovala som webovú aplikáciu.

Webovú aplikáciu, takže máš znalosť CSSka, PHPčka a všetkých týchto vecí? Alebo si išla ešte hlbšie?
Mám určité znalosti a tie, ktoré som nemala, som si doplnila. Navyše som študent IT, takže by som to mala vedieť :)

 

 

Koľkí ste v Speekle teraz?
Boli a sme stále štyria, pôsobili sme pod vedením pedagóga Michala Barlu. Momentálne na fakulte nemáme žiadny formálny projekt, ktorý by sa venoval Speekle ako téme, takže na ňom pracujeme vo voľnom čase a stále na ňom pracujeme piati – teda štyria členovia plus Michal Barla.

 

Je program dostupný na viacerých platformách?
Keď sme začínali, programovali sme pre Imagine Cup, pre Microsoft, takže to bolo dostupné hlavne pre Windowsy. Neskôr sme preklopili celé riešenie do Unity a tým sme si akoby pripravili pôdu pre iné platformy. Teraz pracujeme na tabletových verziách. Takže, ak sa podarí, za chvíľku budeme mať prvé tabletové hry.

 

Pre tabletové Windowsy alebo aj Android a iOS?
Pre tablety sme riešenie už začali vyvíjať a máme takú predstavu, že keď to dáme na Androidy, tak do iOS to už tiež pôjde veľmi rýchlo. Prakticky tam treba doprogramovať iba zopár súčastí – napríklad jednou z nich je aj ovládanie pomocou dotykového displeja.

 

Po technickej stránke je náročné preklopiť hru z Windowsu do Androidu a iOS?
O tom by vedel viac povedať kolega, ktorý to programuje, Peťo Demčák. Viem, že sme zvolili Unity a je to výborná vec pre vývojárov, ktorí vyvíjajú hry a chcú sa chytať na viaceré platformy. S Unity vedia veľmi rýchlo vybuildovať verziu aj pre iOS, aj pre Android, takže je to oveľa jednoduchšie, ako keby sme mali programovať samostatne v Jave pre Android a potom samostatne pre iOS. Unity nám veľmi pomáha v tom, aby sme to rýchlo dostali na všetky platformy.

 

S príchodom na mobilné zariadenia počítate so zaradením aplikácie do marketov?
Určite áno a budeme k tomu vyvíjať nový biznis model, pretože to zatiaľ neplánujeme predávať ako celkovú platformu, ale skôr ako samostatné hry.

 

Tým pádom sa zmení aj tá cena?
Áno. Ale ešte to nemáme uzavreté, stále o tom diskutujeme.

 

Snáď ale máš predstavu, či to bude 20 eur alebo 2 eurá.
Orientujeme sa v realistických cenách a vieme, že rodičia nezaplatia dvadsať euro za jednu hru. Hlavne, keď je to mobilná / tabletová hra. Tam sú ľudia zvyknutí na trochu iné ceny a tie naše budú porovnateľné s cenami iných hier, ktoré nájdete v hernom markete.
Doplnené v januári 2015: Už testujeme vývojárske verzie a v januári by mali byť vonku. Vtedy spustíme aj kampaň.

 

 

 

Speekle je teraz na Slovensku dosť známy aj preto, že sa často objavuje v médiách. Až sa mi zdá, že to nie je ani tak o dobrej práci PR agentúry, ako skôr o tom, že samotné médiá majú o Speekle záujem. Moja otázka je, že či je vďaka tomuto veľkému promu aj záujem investorov o podieľanie sa na projekte a jeho zisku.
Už sa nám ozvali viacerí investori, ktorých tento projekt zaujal. Či už preto, že sa s týmto problémom stretli vo svojom živote so svojimi deťmi alebo nás videli v médiách či niekde na internete. Ozývajú sa nám, s každým záujemcom sa stretneme a rozprávame. Momentálne ešte fungujeme z vlastných zdrojov, ale určite v blízkej dobe budeme hľadať nejakú investíciu.

 

Je vôbec verejný údaj, aký je rozpočet celého projektu Speekle?
Myslím si, že keby si ľudia vyrátali a popozerali sa, čo všetko sme vyhrali, tak sa k tejto sume veľmi rýchlo dopátrajú. V Skvelých mladých podnikateľoch bola výhra 15-tisíc euro od spoločnosti Hyundai, samozrejme po zdanení to bola trocha iná suma; Podnikateľský nápad roka bola ďalšia súťaž, tam bol šek na 33-tisíc euro a bolo to rozdelené tak, že sme dostali väčšiu časť v službách od rôznych známych firiem ako Wiktor Leo Burnett, agentúry dvadsaťročia, alebo právnikov Maple & Fish.

Získali sme tiež nejakú menšiu časť aj na účet. A v Startup Awards sme získali tiež hlavne služby. Okrem toho sme vyhrali cenu – cestu za investormi, ktorú sme ešte neabsolvovali a plánujeme sa zúčastniť budúci rok európskej konferencie, ktorá sa bude konať v Taliansku. Táto konferencia je určená pre logopédov z celej Európy a my by sme im chceli odprezentovať naše riešenie.

 

Ako vystupujete? Ste firma či občianske združenie?
Sme eseročka. Vybrali sme si to hlavne preto, že to bolo najjednoduchšie, čo sa týka formy zakladania. Navyše, keď sa niečo pokazí, tak firma ručí iba do hodnoty svojho majetku. To je pre nás dôležité.

 

A firma má štyroch zamestnancov, ktorí ste vy…
Nie, firma momentálne nemá žiadnych zamestnancov, v súčasnosti sme iba štyria spoločníci, ktorí ju vedú. Robíme to bez výplat, nemáme z toho žiadne príjmy, robíme to vo voľnom čase. Ale verím tomu, že už keď budeme viac vynášať, viac sa rozšírime, že sa staneme zamestnancami firmy.

 

Vyhlásite aj zamestnanca mesiaca? :)
To by bolo ťažké, pretože je nás málo a všetci sa snažíme ako sa len dá. Ale možno v rámci ešte vyššej motivácie by to bolo celkom fajn, vymyslieť niečo takéto.

 

Keď si povedala, že tú nie sú veľmi zisky, čo to znamená? Veď predávate licencie.
Áno. Preháňala som, že tam nie sú žiadne zisky, ale, samozrejme, že keď dostaneme nejaké peniaze za licencie, tak ich hneď vrážame späť do firmy a nechávame ich tam. Takže si nič nerozdeľujeme, pretože to potrebujeme dobre naštartovať. Aj marketing tiež niečo stojí.

 

Je to verejná informácia, že koľko sa doteraz predalo licencií?
To si ani nepamätám, máme viaceré zdroje a hlavne my sme ešte poriadne nenaštartovali náš hlavný predajný kanál. Tým sú logopédi, ktorí sa denne stretávajú s pacientmi a oni im môžu odporučiť aj využitie Speekle na domáce precvičovanie.

 

My sme takto doteraz už navštívili tuším šiestich, siedmych logopédov, ktorí nie sú z Bratislavy. Po prezentácii sme sa dohodli na spolupráci s tým, že logopédi odskúšajú mesačnú skúšobnú verziu a že program budú odporúčať aj rodičom na domáce precvičovanie. Takisto sa chystáme aj na logopedickú konferenciu v Tatrách, kde odprezentujeme naše riešenie viacerým logopédom, ktorí sú v Slovenskej asociácii logopédov a tiež budeme s nimi potom spolupracovať.

Doplnené v januári 2015: Hlavný predaj sme spustili účasťou na konferencii SAL (Slovenskej asociácie logopédov), ktorá sa konala v septembri v Tatrách.

 

Teraz, koncom septembra 2014, je nastavená aká cena za licenciu?
Nastavená cena je 33 euro za rodičovskú licenciu s tým, že my neobmedzujeme rodičov v tom, že koľko tých hier budú mať. Rodič si nekupuje iba tie tri hry, ktoré máme v ponuke, ale celú hernú platformu aj s aktualizáciami po dobu jedného roka. To znamená, že keď v priebehu jedného roka vyvinieme ďalšie hry, vylepšíme softvér, oni to majú zadarmo. Stačí byť pripojený do Internetu a rodičom sa to automaticky stiahne bez toho, aby museli hocičo priplácať.

Navyše si rodič môže nainštalovať program na tri počítače, môže si vytvárať detské profily pre svoje deti, v ktorých sa potom uchovajú rôzne údaje a štatistiky z cvičení. Predpokladáme, že väčšine detí sa aj tak podarí zbaviť svojich rečových problémov, aj vďaka Speekle, v priebehu tohto roka. Ak by som mala viac detí a chcela by som pokračovať a prijímať aktualizácie, musím si po vypršaní doby zaplatiť novú licenciu. Ale ak program chcem používať bez aktualizácií, môžem ho využívať do konca života.

Čo je taká novinka – asi pred hodinkou či dvomi sme spustili kampaň Extra výhody od O2, kde sme ponúkli zľavu. Čiže všetci, ktorí vlastnia O2, si môžu vygenerovať kód a môžu si zakúpiť náš program v zľave, dali sme zľavu 30 percent.

 

5-web6-therapists

 

 

Sú teda zľavové portály ďalšia možná cesta predaja?
Ešte sme nad tým neuvažovali, ale možné to je, každopádne teraz sa sústreďujeme na to samotné programovanie a snažíme sa prísť s tabletovou verziou, ísť do appkových marektov a potom sa uvidí.

 

Ako to vyzerá s expanziou do blízkeho zahraničia? Bavili ste sa už aj so zahraničnými logopédmi? Aké sú to technické nároky, keď ide o iný jazyk?
Ozývajú sa nám aj zahraniční logopédi, že sa o nás dočítali, dopočuli, dokonca sme sa s nimi rozprávali na jednej zahraničnej konferencii, kde sme zisťovali, či u nich takéto pomôcky majú a aké sú podobnosti našich jazykov. Samozrejme, že nad tým uvažujeme, ale momentálne sme všetci štyria študenti a ešte máme v pláne zostať na Slovensku, doladiť a zvalidovať produkt tu a neskôr popri tom rozbehnúť aj zahraničie. Plány sú najskôr až tak budúcim rokom, ale to sa ešte všetko môže zmeniť.

A tie technické nároky? Bolo by treba osloviť nejakého logopéda, ten by musel povedať, či tie výslovnosti sú zhodné s tým naším slovenským jazykom a či je to použiteľné. Keď nie, bolo by potrebné získať od neho vzorky hlások a na základe toho by sa vylepšoval náš algoritmus. Čo sa týka tých ďalších hier, ktoré máme, tak sú do značnej miery jazykovo nezávislé, takže tam v podstate netreba robiť nič iné okrem výmeny databázy slovíčok, ktoré sa v nich používajú. Jej vytvorenie však vie byť celkom fuška.

 

Ešte k tým investorom. Máte teraz veľký záujem na tom, aby do projektu prišiel veľký investor alebo si zatiaľ viete vystačiť s tými prostriedkami, čo máte?
Určite budeme chcieť nájsť nejakého investora, určite budeme zháňať ďalšie financie, pretože si nevystačíme navždy s tým, čo máme. Jednoducho, veľa vrážame do marketingu. Ešte sme nerátali, dokedy nám vydržia vlastné prostriedky a kedy bude ten bod, v ktorom budeme potrebovať investíciu, ale chystáme sa na to. Samozrejme, viem, že keď chceme riešiť investície, treba to riešiť oveľa skôr, pretože to samotné zháňanie a to, keď sa človek konečne dopracuje k nejakej zmluve, to môže trvať niekedy štyri až šesť mesiacov a to je naozaj dlhá doba.

 

Uvažovali ste nad crowdfundingom?
Priznám sa, viem, že viacero kolegov z rôznych startupov do toho išlo cestou crowdfundingu, ale my sme ešte nad tým neuvažovali. My sa chceme vydať skôr cestou investície alebo nejakého úveru.

 

Možno, že v tu by bol pri crowdfundingu problém ponúknuť mikroinvestorom vhodnú kompenzáciu za ten ich príspevok, pretože nie každý potrebuje takýto program.
V crowdfundingu dostane mikroinvestor za tú sumu vždy nejaký balíček. My takýmto spôsobom vôbec nefungujeme, my by sme mohli dať balíček 10, 20 licencií pre rodinu a podobne, ale tam by bol problém, či by to bolo pre neho dostatočne motivujúce. Ešte sme sa nad tým vôbec nezamýšľali.

 

Viete potvrdiť, aj prípadným investorom, že ste ste jedineční svetovo alebo aspoň v rámci Európy?
Priesum sme si robili ešte keď sme začínali v súťaži Imagine Cup. Potrebovali sme do prezentácie zahrnúť, že aké sú podobné riešenia a konkurencia. Vtedy sme zistili, že nič také neexistuje. Sú možno nejaké hry, ktoré som našla v zahraničí, ale tieto hry nie sú prepojené s terapiou, to “logopedické” v nich často nedáva dieťaťu zmysel, nechápe prečo by malo v hre zrazu robiť to či ono. V neposlednom rade tieto hry nedávajú dieťaťu zrozumiteľnú okamžitú spätnú väzbu.

My sme sa hlavne pri vývoji našich hier snažili, aby boli špeciálne nadizajnované tak, aby pre dieťa mali aktivity v hre význam. Napríklad máme už urobené rozpoznávanie sykaviek z-ž, ale do hry Goldy sme to nepridali, pretože dieťa by nevidelo význam v tom, že by malo syčať a uspávať hada a pritom robiť z-ž. Keď tak môže radšej ovládať nejakú včelu, ktorá lieta. Keď urobia s-š, tak im to evokuje “buď ticho”. Zároveň v hre okamžite vidia výsledok svojho syčania.

Bola si v projekte Hospodárskych novín, kde ťa hodnotili riaditeľ slovenského Google Rasťo Kulich, Peter Krištofovič a iní. A práve Krištofovič mal odporúčanie, aby ste svoj projekt podporili odporúčaniami rôznych asociácii a že nech je jasné, že ten program pomohol deťom. Máte informácie o tom, že by sa nejaké deti skutočne zlepšili?
Vzhľadom na to, že pôsobíme na trhu veľmi krátko, tak tieto údaje sa nedajú namerať. Že by sme vydali nejakú hru a do mesiaca sa to zrazu všetko zázračne napravilo, to nie. Samozrejme, že údaje plánujeme pridať hneď ako ich budeme mať. Všetko sa dá pekne odsledovať asi až po trištvrte roku, roku, čo trvá štandardná terapia.

 

Takže ani prípadová štúdia, nič?
Áno, nedá sa to. Keď je človek nový na trhu, začína, nemá z čoho vychádzať, nemá žiadne dáta. Ale vychádzame hlavne z toho, čo sme videli, keď sme boli s tými detičkami – že náš program je hlavne motivačný. My sa nesnažíme nahradiť logopéda, my mu dávame do ruky nástroj, ktorým môže motivovať dieťa. A potom terapia môže napredovať rýchlejšie, pretože dieťa zrazu chce cvičiť, chce trénovať. Na tomto sme videli, že deti ten softvér chceli. Bolo to pre nich zaujímavé, že sa mohli hrať a tak trénovať rečové cvičenia.

A či sme videli zlepšenie v reči tých detí – napríklad, keď sme testovali u našej logopedičky, jedno dieťa š-kalo, uspávalo draka a spočiatku sa mu veľmi nedarilo, lebo to š robilo zle. Ale na základe interakcie v hre chcelo, aby sa mu viac darilo, aby nazbieralo viac pokladov a aby nestrácal toľko ten trpaslík život, tak sa naučilo dávať ten jazyk do správnej polohy a vtedy si upravilo výslovnosť a to š začalo vyslovovať správne. Program začal reagovať dobre a začalo sa mu dariť. Logopedička nám potvrdila, že sa začal zlepšovať, lebo chcel vyhrať.

 

Tak to sa už dá považovať za takú malú prípadovú štúdiu, nie?
Dá, ale naozaj chceme počkať na tie dáta, ktoré budú vychádzať z dlhodobej praxe, počas ktorej logopédi pracujú s naším produktom. A určite tie odporúčania na stránku pridáme. Takisto teraz pracujeme na novom videu, v ktorom budeme prezentovať viac o programe. Pripravujeme tých vecí veľmi veľa.

 

Za poskytnutie rozhovoru veľmi ďakujeme a všetko okolo projektu Speekle budeme na webe 3Digital.sk aj naďalej sledovať.

 

Rozhovor bol editovaný a autorizovaný.

Čítajte aj ďalšie podobné články:

WESTech distribútorom notebookov Huawei

Spoločnosť Westech spol. s r.o. sa od 1. augusta 2020 stáva oficiálnym distribútorom notebookov spoločnosti Huawei. V Slovenskej republike sa bude podieľať na predaji a distribúcii jej produktov a služieb prostredníctvom pobočiek v Bratislave, v Banskej Bystrici a v Žiline, ako aj obchodnému portálu www.westech.sk WESTech je obchodná spoločnosť, ktorá na trhu Európskej únie pôsobí už […]

14. augusta 2020

Nájsť si na trhu svoje miesto a dobrých zákazníkov je aj napriek výhodám internetu dnes umenie.

Spoznajte najlepšie ingrediencie úspechu

Rozbiehate biznis? Rozhodli ste sa postaviť na vlastné nohy a založiť firmu? V tom prípade budete potrebovať k úspechu šťastie a trocha odvahy. Samozrejme, nezaobídete sa ani bez špeciálnych doplnkov a dobrej reklamy.

30. júna 2020

Bez provízií pre maklérov

Česi otvárajú najväčší realitný portál aj na Slovensku, Bezrealitky.sk majú vysoké ambície

Realitky majú zákaz kontaktovať majiteľov nehnuteľností.

22. mája 2019

Google vs Huawei

Huawei je na nové obmedzenia pripravený. Čo to znamená pre majiteľov Huaweiov?

Lobby proti čínskemu výrobcovi medzičasom nadobudla nečakane veľké rozmery.

21. mája 2019

Budúcnosť je v atramente

Epson posilňuje externý predaj atramentových tlačových hláv PrecisionCore a MACH

Atramentová tlač je v priemyselnom sektore rovnako výhodná ako v tom komerčnom.

17. mája 2019

Najnovšie

TP-Link Omada ER706W-4G

Gigabitový AX3000 VPN router pre 4G+ sieť kedykoľvek a kdekoľvek

Spoločnosť TP-Link predstavuje nový gigabitový podnikový VPN router Omada ER706W-4G so vstavaným modemom pre 4G LTE pripojenie k internetu as AX3000 WiFi 6 prístupovým bodom pre bezdrôtové pripojenie užívateľov. Integráciu týchto funkcií do jediného zariadenia ocenia predovšetkým kancelárie či malé a stredné podniky.

23. apríla 2024

Huawei odkrýva stratégiu All Intelligence: Budúcnosť priemyslu s využitím umelej inteligencie

• O umelej inteligencii, jej implementácií v priemyselných odvetviach a o tom, kam smeruje informačno-komunikačný priemysel sa diskutovalo na Samite Analytikov Huawei. Podujatie spojilo viac ako 500 analytikov, výskumníkov a ďalších hostí z celého sveta.
• Počas podujatia Eric Xu, podpredseda a rotujúci predseda spoločnosti Huawei predstavil využitie umelej inteligencie spoločnosťou a stratégiu All Intelligence.

23. apríla 2024

Prvé video na YouTube

Dnes má už 19 rokov!

Úplne prvé video na YouTube sa volá „Me at the zoo“. Videonahrávka bola na web nahraná jeho spoluzakladateľom Jawedom Karimom 24. apríla 2005 o 03:27:12 UTC (5:27 nášho času), z používateľského účtu „jawed“. Viete koľko má LIKE? Ide o krátke 19 sekundové video zo ZOO v San Diegu so slonmi v pozadí, ktoré nemá práve najlepšiu […]

23. apríla 2024

nepretržite a v 4K

Sledujte cez novú kameru hlavnú stanicu v Prahe

Svetovú premiéru v živom streame mala dnes v programe SlowTV nová kamera Axis Communications. Model AXIS Q1808-LE ponúka vďaka objektívu Canon a 4/3” obrazovému snímaču vynikajúcu obrazovú kvalitu v 4K rozlíšení a vysokú citlivosť na svetlo. Nočný záber na pražskú hlavnú stanicu je len malou ukážkou využitia tejto kamery s tzv. bullet dizajnom.

28. marca 2024

Zámer stať sa kľúčovým dodávateľom na trhu s obalmi.

Canon potvrdzuje plán stať sa významným hráčom v oblasti digitálne tlačených etikiet a obalov

Na veľtrhu drupa 2024 v Düsseldorfe Canon potvrdí svoje odhodlanie stať sa významným a dôveryhodným partnerom na trhu etikiet a obalov a predvedie nový digitálny tlačový stroj a koncepty produktov, ktoré potvrdzujú jasný pokrok na ceste k tomuto cieľu. Etikety a obaly predstavujú strategickú oblasť, preto bude prebiehať vo vyhradenej zóne na stánku Canon živá výroba etikiet, vlnitej lepenky a skladacích kartónov.

28. marca 2024

Technologické inovácie

Canon predstaví na veľtrhu drupa 2024 komplexné riešenie pre poskytovateľov tlačových služieb

Spoločnosť Canon na veľtrhu drupa 2024 predstaví pod heslom „The Power to Move“, efektívne prepojenie technologických inovácií, odborných tímov, podporných služieb a dynamickej spolupráce, ktorá umožňuje poskytovateľom tlačových služieb transformovať ich podnikanie. Predstaví sa celé portfólio produkčných tlačových technológií Canon, vrátane hárkových atramentových a tonerových tlačových strojov, vysokorýchlostných kontinuálnych atramentových produkčných liniek, veľkoformátových tlačiarní typu flatbed a roll-to-roll a digitálnych tlačiarní štítkov.

28. marca 2024

200 metrov za minútu

Canon rozširuje portfólio vysokorýchlostných atramentových rotačných tlačiarní o rad ColorStream 8110 a 8200

Spoločnosť Canon nadväzuje na doterajší úspech radu vysokorýchlostných atramentových tlačových strojov ColorStream 8000 a rozširuje ju o dva nové modely ColorStream 8200 a 8110. Model ColorStream 8200 je teraz najproduktívnejším modelom radu s maximálnou rýchlosťou až 200 metrov za minútu. Model ColorStream 8110 s rýchlosťou 110 metrov za minútu je ideálny pre poskytovateľov tlačových služieb, ktorí chcú investovať do nového tlačového stroja ColorStream a zároveň zachovať existujúce dokončovacie zariadenia.

 

28. marca 2024

Ultrarýchla produkcia

Atramentové tlačové stroje ProStream 2000 pre komerčnú tlač

Canon ukázal nové vysokorýchlostné atramentové tlačiarne ProStream 2000 pre komerčnú a obchodnú komunikáciu a novú vlajkovú loď ProStream 3160

28. marca 2024

Navrhnuté s ohľadom na životné prostredie

Canon predstavil rad flatbed tlačiarní Arizona 2300 s technológiou FLXflow

Na trh bola uvedená aj najnovšia verzia 2.1 systému PRISMAelevate XL, ktorá zdvojnásobuje výšku tlače reliéfnych tlačových aplikácií na podporovaných flatbed tlačiarňach Arizona na 4 mm, a tým pomáha používateľom vytvárať pôsobivé, na dotyk výrazné hmatové kresby či umelecké diela.

28. marca 2024

rad vysoko kvalitných Industrial SSD diskov

Kingston Digital predstavuje i-Temp

Spoločnosť Kingston Digital Europe Co LLP, ktorá je výrobcom flash pamäťových zariadení a pobočkou Kingston Technology Company, svetového lídra v oblasti pamäťových produktov a technologických riešení, dnes oznámila, že vyvinula rad pevných diskov Industrial Temp špeciálne pre výrobcov systémov a konštruktérov, ktorí vyžadujú širší rozsah prevádzkových teplôt pre extrémne prostredia. Tieto SSD disky sú okrem […]

28. marca 2024

Odporúčané

Pripravte sa na Wi-Fi 7 s routermi od TP-Link

Ešte vyššie rýchlosti a väčšia kapacita

V dnešnom svete je bezdrôtové pripojenie nevyhnutné na osobné aj profesionálne použitie. Od streamovania videí a hrania online hier až po vedenie obchodných rokovaní a prístup k dôležitým dokumentom, sa spoliehame na Wi-Fi, aby sme zostali v spojení a boli produktívni.

14. apríla 2024

Vysoká kvalita tlače

Výhody sublimácie: presná, odolná a všestranná potlač rôznych produktov

Sublimačná tlač sa stáva v dnešnom svete čoraz populárnejšou voľbou, a to nielen v profesionálnom, ale aj v domácom prostredí. Táto pokročilá technológia prináša množstvo výhod, ktoré ju robia atraktívnou možnosťou pre tlač rôznych typov produktov vhodných na osobné využitie alebo prezentáciu firmy.

19. marca 2024

Nočné videnie pre zlepšenie viditeľnosti v tme

Optika, ktorá zlepšuje viditeľnosť v náročných podmienkach

Vo svete plnom rôznorodých podmienok a prostredí je schopnosť vidieť v noci alebo za zhoršených svetelných podmienok neoceniteľnou výhodou. O jej využití v praxi nás dnes presviedča niekoľko unikátnych riešení v podobe pokročilých optických riešení. Dvomi najvýznamnejšími z nich sú termovízia a nočné videnie, na ktoré sa v tomto článku pozrieme bližšie, spomenieme si ich princípy fungovania a využitie v praxi.

19. marca 2024

Ktoré tonery a prečo najlepšie ochránia vašu tlačiareň?

Ktoré tonery a prečo najlepšie ochránia vašu tlačiareň?

Tonery, ktoré sú vyrobené priamo výrobcom vašej tlačiarne, sú často najlepšou voľbou pre zachovanie jej zdravia a životnosti. Tento doplnkový sortiment je navrhnutý a testovaný tak, aby dokonale zapadal do vášho tlačiaceho zariadenia a minimalizoval riziko poškodenia jeho mechanických častí, čo sa pri lacných alternatívnych verziách veľmi často stáva.

19. marca 2024

Pohodlie a jednoduchosť používania PlayStation

Hry na PC alebo PS: pre koho a ktoré sú lepšie?

V súčasnej dobe je ponuka hier na PC a PlayStation tak rozmanitá, že rozhodnutie medzi týmito dvoma platformami sa môže zdať náročné. Každá z nich ponúka jedinečné výhody a nevýhody, ktoré by ste mali zvážiť, aby ste našli pre seba alebo svojich blízkych to najlepšie riešenie. Ide o dôležité faktory, ktoré by ste mali brať do úvahy pri rozhodovaní sa medzi hraním na PC alebo PlayStation.

19. marca 2024

Nové zážitky s umelou inteligenciou

Najnovší prototyp OPPO Air Glass 3

OPPO predstavuje nové okuliare pre asistovanú realitu Air Glass 3 a ďalšie technologické inovácie

2. marca 2024

Náušnice? Nie, to sú revolučné slúchadlá Bose

Prvé kusy sú už na českom trhu exkluzívne vo vybraných predajniach a na e-shope iSTYLE.

16. februára 2024

Huawei FreeClip

Slúchadlá do každého ucha

V Huawei vyvinuli slúchadlá, ktoré skvele padnú do každého ucha. Na rozdiel od klasických slúchadiel sa totiž nevkladajú do uší, ale vďaka ergonomickému C-bridge designu držia na uchu pevne zvonku. Či už pri ich používaní sedíte za počítačom alebo cvičíte. Slúchadlá sú k dispozícii v dvoch štýlových farebných prevedeniach, v čiernej a fialovej farbe.

16. februára 2024

Inteligentné zásuvky Tapo P100M a Tapo P110M

Vylepšite si svoju domácnosť so šikovnými Wi-Fi zásuvkami Tapo

Chceli by ste začať s múdrou domácnosťou, ale neviete ako? Ideálna možnosť pre vstup do sveta internetu vecí sú múdre zásuvky. Ich cena sa pohybuje v rade nižších stoviek korún, a napriek tomu ponúka množstvo funkcií, ktoré môžete vyskúšať. Ako sami spoznáte, investícia do chytrého zariadenia sa môže rýchlo vrátiť napríklad v podobe usporenej energie. […]

7. februára 2024

8 hodín nepretržitého počúvania.

Slúchadlá FreeClip od Huawei

Inovatívny dizajn, vylepšený zvukový zážitok a potláčanie okolitého hluku

30. januára 2024